Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny trense, men hvilken?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 10:06

Nu har jeg endelig en undskyldning for at gå ud og købe en ny trense, tøsen er nemlig vokset fra sin nuværende, både pandebånd og næsebånd sidder for stramt efter min mening.

Men jeg er ret lost mht. hvad der vil se godt ud på hende, jeg har overvejet et rundsyet, men jeg er bange for at jeg vil få svært ved at finde noget der passer, da hun stadig har et hul at give af i siderne på en alm str cob trense, og de rundsyet jeg har set på, ikke har helt så store indstillingsmuligeheder, så jeg tror en full vil være for stor der.

Derfor vil jeg rigtig gerne have nogle bud på nogle trenser I tror vil passe godt på hendes smukke hoved, jeg har en maks prisklasse på 5-700 kr.

I får lige et par billeder af hovedet, som trensen skal passe til.

Billede

Billede

Og så et med hendes showtrense på.

Billede

Jeg kan godt lide at der er lidt pynt på, men det må ikke være for voldsomt, og så er jeg ikke til hvid foring.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

trense
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 11:51

jeg ville vælge en driskret sort trense med tykkere næsebånd end det på billedet (3-4cm) og så ville jeg købe et skærlund design pandebånd med hvide sten og svung :)

Evt. kunne et hannoveransk næsebånd også være super flot til hende ;)

Men dette er jo bare min mening, held og lykke med trensekøbet.

Smider du ikke et billede på af hende når du får fundet drømmetrensen.

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

fdsgsdgh
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 23:45

Jeg ville vælge nr. 4210 på side 2.

www.danrider.dk/images/stories/ Katalog/Gruppe4.pdf

Jeg har den selv, og den er rigig fin.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Trense
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 11:45

Camilla, vi tænker lidt i de samme baner kan jeg høre, dog tror jeg at jeg er til et lidt mere diskret pandebånd end SD, hanoveransk næsebånd er jeg ikke til, medmindre der er tale om et kort hoved, og det synes jeg ikke hun har.

Tusind tak for linket Tanja, er selv lidt fan af Riders Company, da jeg synes at man får meget for prisen, den trense du nævner, synes jeg dog mangler foring i nakken (nakkeremmen til næsebåndet ligger under foringen), men fandt et par andre jeg synes rigtig godt om. Tror jeg vil på udkig efter RC trense til Hest og Rytter til pæn brug, og så måske finde en lidt mere diskret til daglig brug inden :-)

Kom gerne med flere bud

Heidi K Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

hfdhfdjh
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 14:44

Nej, nakkeremmen ligger ikke under foringen.

Den er lavet så næsebåndet blever spændt fast på begge sidder ligesom kindstykkerne. :)

Kan godt tage et billede af min, hvis det er svært at se for sig. :)

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

kfkfnfnf
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 14:48

Jeg kan godt se ved nærmere kig at det er den hamle model på billedet åbenbart. :)

Den nye model er ikke helt samme system.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

gffggdh
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 14:50

Haha, det er mig der et et fjols.

Det er nummer 4241 jeg har, på side 3, altså næsten samme trense bare med tilbagetræk. :P

Så kan jeg bedre forstå det ikke passe med min.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

oooooooooo
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 17:58

Nu ved jeg ikke om du har sadel til hende, med hvis jeg skulle vælge nyt til mine mørke heste ville jeg klart vælge New Tan eller nøddebrun. Jeg har kombisæt til mine i sort, men har købt dressursæt i nøddebrunt og ville rigtig gerne have det andet i New Tan, men det bruges kun til tur, så overlever nok.

Mht kvaliteten sværger jeg til engelsk læder. Min absolutte favorit er klart Hubertus, men er man til et mere enkelt og stilrent design er Stübben også rigtig lækkert. Kieffer giver jeg ikke ret meget for. Har kasseret både en sadel og en trense, da jeg var dybt skuffet over kvaliteten!

Så hvis du vil have noget der bare bliver mere lækkert med tiden og som holder sig flot, så gå efter engelsk læder. Hvis du gerne vil skifte ud jævnligt, er mærket nok ligegyldigt, kvaliteten er næsten den samme.

Og jeg kan slet ikke forstå du ikke vil have med hvid foring til den hest. Det synes jeg jo er nærmest oplagt, når den er så mørk og har en så bred blis, hvis man skulle vælge sort udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Trenser
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 20:32

Tanja:

Jeg tror også det var den jeg faldt for, og så en eller to mere.

Kaffebønnensejer:

Jeg har også været til det brune før, dog mørkebrunt, men er gået over til at jeg helst vil have sort, for at holde det diskret. Min tursadel er en sort barefoot med brunt underlag, vil gerne have en Barefoot London til dressur, når vi når dertil også i sort.

Tak for info om de dyre mærker, jeg kommer dog aldrig op i den prisklasse for ny trense, men har overvejet om det var muligt at finde en brugt til en god pris, til hverdags brug, er dog slet ikke inde i hvad der er bedst. Har kig på en Shokemölle (staves) og en Passier, så kunne da godt tænke mig at høre om der er nogle der kan oplyse mig hvordan disse mærker er i kvalitet og holdbarhed.

Heidi K Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooo
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 21:17

Hubertus og Stübben er faktisk ret fornuftige i pris. Det er først når man kommer op i sådan noget som Döbert eller OS at priserne er latterligt høje (latterligt fordi at INTET læder kan være SÅ mange penge værd)

Du kan sagtens finde en lækker og velholdt brugt til billige penge. Der ligger en på dba pt, den er godt nok mørkebrun og med hvid foring, den er helt ny og koster 200 kr. Så det kan man sagtens

0
0
Svar på denne tråd

Trenser
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 21:26

Ved det, men de ligger stadig over mit trensebudget i nypris, men håber da klart på at finde en brugt til en pris jeg kan tillade mig at købe trense for til daglig brug.

Har som skrevet før meget kig på en schokemölle, men ved ikke hvordan de er. Jeg kender kun til de lidt billigere mærker som Riders Company, Totti og Cladrige House.

Heidi K Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

trense
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 21:51

Jeg er egentlig heller ikke til så meget pynt men har alligevel købt denne:

www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC

Den er rundsyet på siden og har et meget bredt næsebånd den er ret meget lir men rigtig flot på en sort hest som din. Ellers er hvid foring også flot med tilbagetræk fx br til en sort hest:)

Men du skal også gøre dig klart hvad trensen skal kunne og hvilket næsebånd der passer hesten bedst rent ridemæssigt, om det skal være et kryds, kombineret eller et gammeldags hannoveransk:

0
0
Svar på denne tråd

Trenser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 16:14

Det er sjovt, det der skrives om OS trenser. Min ældste OS er mere end 10 år gammel, og min unghest går nu med den. Den blev købt til hans mor, da hun var ung :-)

Min pointe er, at læder netop kan være så mange penge værd. Jeg bliver glad hver dag for mine trenser, og det er vel det det går ud på?

Nå tilbage til TS. Du efterlyser erfaring med Passier og Schockemöhle.

Passier findes både i en dyr og billig linje. Den billige er Basic Line, og udmærket kvalitet til pengene.

Jeg synes også at Schockemöhle er glimrende til prisen ( Men Stübben er altså ikke dyrere end disse ;-) )

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider