Jeg har netop solgt en Honda FR-V 2,2 i-CTDi Executive, 3 pers. papegøjepladebil fra 2008. Altså en diesel med en lidt større motor.
FANTASTISK BIL! Simpelthen. Så mine svar er baseret på dieselmodellen og ikke benzinmodellen.
- Hvordan er den foran en hestetrailer (sammenlignet med eks. ældre passat benzin, ikke sammenlignet med en 4x4?
Den trækker bare uden at brokke sig. Har dog ikke været ude i "pladderpløre", så jeg ved ikke om den ville brokke sig.
- Hvordan er komforten i den?
Man sidder simpelthen så godt, især hvis man kun er 2 og har midtersædet slået ned til armlæn. Alt i udstyr og kører du langt er der fartpilot, der er nem at betjene. Midtersædet er fint, vi har haft en mand på 186 cm med hele vejen til Tyskland fra Grenaa, han brokkede sig kun på vejen hjem 
- Hvad kører den gennemsnitligt på literen ved blandet kørsel?
Min dieseldyt klarede vel en 12-13 km/l ved blandet kørsel. 15-16 ved "tante-kørsel".
- Har I haft problemer med rust?
Den kan godt have tendens til at ruste på bagklappen, lige omkring listen hvor håndtaget sidder. Vi fik det lavet for ca. 3000 kr. Og har hørt andre med sammel bil klage over det samme problem. Ellers ikke.
- Hvad er det bedste/svageste ved bilen?
Det bedste er helt klart at du får en "4x4 wanna-be" med alt i komfort i en "tøsesmart indpakning". Genial hestepige-bil. Masser af plads og lækre detaljer (jeg havde jo executive-modellen).
Svagheden? Hmm, jeg solgte så da jeg ikke havde behov for trailer-kørsel mere og især kørsels-økonomien. Jeg betalte 9070 i årlig afgift, 6300 i forsikring (ansvar og kasko som elitebilist) og kørte for ca. 2200 i brændstof om måneden. Har skiftet den ud med en spritny Hyundai i30 diesel og kan nu have 4 passagerer med. Sparer ca. 20.000 årligt ved skifte til ny bil 
Hvis du skal sælge igen, kan det bedst svare sig at sælge til eksport, det fik vi mest ud af. Altså at finde en forhandler, der ville tage den i delvis bytte, og som ville sælge Hondaen ud af landet.