|
|
|
|
| Computere |
|
|
Jeg er Mac-fan, så jeg vil naturligvis anbefale dig den første. Om det skal være en stor eller mindre skærm.. tja... det kommer lidt an på dine behov. Min kæreste havde før en 17 tommer Mac, men da den skulle udskiftes valgte han en 15 tommers MacPro, fordi han syntes den anden egentlig var for stor til at være en bærbar. Og batteriet holder længere på en mindre skærm. Han er (roman)forfatter og skriver i 5-6 timer om dagen på den, og han er virkelig tilfreds. Min egen er en 13 tommers, og den er jeg også meget tilfreds med. Søde forældre du har dig der  Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| computervalg |
|
|
Det kommer i mine øjne an på hvad du skal bruge den til og hvor teknisk du er.
Jeg har hørt at hvis man ikke er super teknisk og vil lave alt muligt med sin maskine, så vælg en mac da de skulle være utroligt brugervenlige. Designet er også mere lækkert.
Personligt ville jeg aldrig i livet røre noget som helst fra Apple. Jeg syntes man betaler for meget for design og det er trods alt ikke det vigtigste. Jeg ejer kun en iPad fordi jeg har fået den af mine forældre der købte en iPad2 i usa. Det at den ikke kan køre flash driver mig til vanvid på dagligt basis.
Jeg ved ikke hvor slemt det er længere, men Steve Jobs gjorde jo sit bedste for at hans produkter ikke kunne kommunikere med andre produkter som ikke var Apple. Det at mange appleprodukter ikke supporterer flash er nok det bedste eksempel.
Jeg er også selv inkarneret windows bruger og kan slet ikke finde rundt i en Macs styresystem som jeg syntes er alt for tåbeligt haha :p
Men ok, det kan jo læres...
Men som sagt i starten: det handler om hvad du skal bruge den til imo. Skal du kun bruge den til feks notatskrivining og random google searches er macbook sikkert fin (det bruger min veninde hendes til). Nu er jeg feks sådan en som spiller meget online, og jeg har i nærmeste omgangskreds af nørder ikke mødt nogen som bruger en Mac til dette. Det er der nok en grnd til...
Kan man overhovedet installere programmer som excell på en mac btw??
Det er jo ofte meget nyttigt at have... Ligesom jeg elsker Outlook, ved ikke om mac har noget lignende.
Ang. 15" og 17"... Min bærbare var 17" netop fordi jeg brugte den til at spille på. Men den var for stor til at hive med rundt. Der er n 15" nok en del bedre!
Jeg har skrevet hele det her indlæg fra min iPad og det er lidt svært at rette ord så jg tillægger Apple skylden or evt. manglende bogstaver...
ps: hvis de ikke er fremgået specielt klart af min ret lange post, så bryder jeg mig ikke rigtigt om Apple...
------- Ad Astra per Aspera (It is a rough road to the stars)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Computere |
|
|
Det er ikke fordi jeg vil forsvare Apple, men det vil jeg nu alligevel. Eller... korrigere ovenstående indlæg... Man man installere hele Office-pakken på Mac, dermed også Excell (har jeg selv). Hvis der er bogstaver man mangler på en Mac, så er det fordi man ikke kan finde ud af at bruge den, for alle bogstaver findes naturligvis på en Mac. Engang for mange år siden var det korrekt at Mac og Windows ikke kunne kommunikere, men dette er altså ændret for mange år siden. Designet er lækkert, og ja, man betaler lidt for det. Til gengæld er opdateringer og alt det tekniske meget lettere. Jeg siger det fordi jeg har haft pc og mine forældre har haft pc (som jeg var "tekniker" på indtil sidste år). De har nu fået en Mac (stationær) og er SÅÅÅ glade for den. Men hvis du skal spille meget, så kan det da godt være at den ikke er egnet, det skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig selv spiller. Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
10-12-2011 11:26 |
|
Jeg er ikke mac fan, fordi jeg synes der betales for meget for design og den kan ikke arbejde sammen med mine programmer... MEN.. jeg ville aldrig nogensinde købe en HP grundet deres dårlige holdbarhed. Så ville jeg hellere købe noget som Acer (ikke de billige bilka modeller), asus eller toshiba.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| acer.... |
|
|
Jeg har en acer. Den kostede dengang næsten 10k og er vist ved at være 5 år gammel nu. Eller 6. Den er ikke i topform men den virker stadig! Syntes jeg er lidt imponerende da bærbare, efter mine erfaringer, ikke lever så længe igen.
Dette er også grunden til at jeg har PC'er nu 
(havde kun bærbar fordi jeg boede på værelser hvor jeg ikke rigtigt havde plads til ordenligt computerbord)
------- Ad Astra per Aspera (It is a rough road to the stars)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft HP |
|
|
på arbejdet i en årrække, og jeg har intet positivt at sige om den modelserie jeg blev udsat for (en stationær). Mht hvad Apple kan og ikke kan, så er der faktisk et rigtigt OS nedenunder den fine indpakning (til forskel fra Windows, der efter min mening nærmest kun er indpakning holdt sammen af en masse tape), og det er enklere at bruge end Windoze, når man har sat sig ind i det. Skal du bare bruge de samme programmer (openOffice, et billedbehandlingsprogram til dit kamera, og en browser til internærdød) er det hip som hap hvad du køber (hvad det angår), men gider du ikke selv sætte dig ind i noget nyt, skal du nok have det samme som omgangskredsen? Der er langt flere vira i omløb til windows end mac (det vil måske ændre sig fremover hvis Apple øger markedsandelen meget, omend mac'erne ikke har så mange sikkerhedshuller "by design"). Falder du for HP'en vil du nok kunne spare en del ved at købe den med mindre end 8Gb og så selv købe hukommelsen separat, det er værd at undersøge. Jeg ville kun vælge 17" hvis jeg skulle bruge den til at se film på, eller skulle tilslutte 2 ekstra skærme til den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MAC MAC MAC.... |
|
|
jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal vælge -der til fortæller du for lidt om dit behov, men vil bare sige at jeg på 4. år har mac, og nok aldrig skal have andet! Jeg startede ud med en air, og har nu opgraderet til Pro, og det er altså fantastiske produkter! Jeg har aldrig været computernørd eller specielt teknisk, men det behver man heller ikke være for at være mac bruger. Systemet er ultra bruger venligt, og så er der desuden det ved det, at når du køber en mac, bliver man en del af en global familie. Der er tusindvis af fora fyldt med mennesker som elsker at hjælpe 'grønne æbler', skriv hvis du har brug for links. Efter jeg købte mac har det spredt sig som en steppebrand i familien, og der findes nu omkring 6-7 æblefans. Der er flere programmer som din mac ikke kan køre, det er sandt! Tilgengæld er den også født med en masse programmer til hjemmesidedesigns, let billedredigering og filmredigering, musikproduktion osv osv osv.... Det er meget få ting jeg føler at jeg har givet op, og tilgengæld har jeg fået såååååå mange ting jeg slet ikke vidste at jeg manglede! Og ja, der findes naturligvis også et pandant til outlook...
Venlig Hilsen Sofie Atlas Stengaard SPH 152 Besøg vores hjemmeside og følg vores konkurrenceponyer, eller se vores udvalg af salgsponyer: http://www.stengaard-haslev.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apple.. |
|
|
Jeg har haft forskellge bærbare og købte en apple på et tidspunkt, det er nok det dummeste jeg har gjort. Brugervenlighed.. ja goddaw du, når du er vandt til apple, hvis du er vandt til PC synes jeg det er helt sort. Deruover er appple låst til tjaa apple, så nu er al min musik fanget i itunes og kan ikke flyttes andre steder hen end til andre applecomputere. Det stinker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum... |
|
|
APPLE - så klart, så klart  Jeg har både iMac og en PC hjemme, jeg ELSKER min iMac, den er fantastisk! M.h.t. styresystemet - så kan alt jo læres og en Mac er ret simpel. Jeg bruger min til primært grafisk arbejde (tungt) og ville nødig være foruden. Ane - al min musik på min Mac er flyttet til/fra min PC, sååå.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg står pt |
|
|
Og viser nye mobil og pc løsninger frem til erhvervsfolk.
Der har stort set alle mac. og næsten ingen er tilfredse pga man er stort set låst til apple verden.
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mac.... |
|
|
mit problem er at min mac er død.. jeg har backup, men det er en mac-backup som jo selvfølgelig kun! kan overføres til en anden mac... så hvis jeg nu ikke vil have en ny mac er mit bibliotek væk... og jeg ville egentlig helst også have musiken helt ud af itunes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny computer |
|
|
Jeg har selv lige købt ny computer og stod også og overvejede at købe en Mac pga. det lækre design. Jeg havde bare ikke råd til selv den billigste model, og da jeg undersøgte de tekniske detaljer lidt mere, fandt jeg ud af det slet ikke kunne betale sig at købe en Mac. Jeg bruger min computer meget i hverdagen, både på studiet til lidt hardcore beregninger og også til spil - når der er tid Men fandt ud af at grafik-kortet på en Mac simpelthen er for ringe til at kunne klare de lidt mere avancerede spil. Tidligere havde jeg en Asus aspire, som jeg købte i føtex til 4000. Dengang gik jeg i gymnasiet, så den blev kun brugt til at skrive opgaver med og til at gå på nettet. Den var fin, faktisk holdte den i 5 år! Jeg har nu købt en Asus og er rigtig glad for den. Den var billig, (4999 kr.) og den kan det, jeg gerne vil den skal kunne. Men som de andre siger kommer det meget an på, hvad du gerne vil med din computer. Jeg styrede bevist udenom alle HP'ere, da jeg havde hørt, at deres blæser skulle være noget værre L... Men hvis du gerne vil gå lidt mere i dybden omkring, hvordan de forskellige computere kan sammenlignes, kan du kigge lidt på denne hjemmeside, der sammenligner alle "kendte mærker" af både grafikkort og processorere: http://www.cpubenchmark.net/ Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Computerreligion |
|
|
Computermærker er vist også snart en religion *GG* Jeg fik ny bærbar for 3mdr siden, og gik i en stor bue udenom HP, Apple og Toshiba. - HP fordi prisen bare aldrig svarer til produktet  - Apple fordi jeg synes det er noget overgearet fis, hvor prisen er drønet i vejret fordi der er gået mode i det. - Toshiba fordi sådan en bærbar har jeg haft og skal aldrig i mit liv ha' sådan en igen! Dell har jeg normalt været meget glad for, og haft to gode bærbare derfra - indtil de gik i stykker efter et par års hårdt brug, og da jeg ville kontakte Dell for hjælp til den ene - skærmen var gået ud, og jeg ville se om det var værd at få den lavet, men den pris de ville ha' for overhovedet at snakke med mig var bare så fuldkommen latterlig at jeg smed røret på - ikke om jeg vil betale en formue for at de kan sige ja eller nej til om de kunne lave min computer!  Så endte med at finde en Packard Bell, og den kører så suverænt, var ret billig og meget stor, med en masse fancy ting i som gør at den kan køre alle mine sims 3 spil uden problemer og dét er vigtigt  - Foruden det at den selvf. er god at skrive på osv. og lave skolearbejde på. Min er en 15" - har haft 17" og 10,1" og 17" synes jeg er for stor til en bærbar og 10,1" synes jeg er ALT for småt. - 15" passer mig bedst. Men det hele er klart en smagssag, både mærker og størrelse. - Jeg satte nogle krav op til størrelse osv. i forhold til hvad jeg skulle bruge, og satte så kæresten på sagen Det var nemmere, fremfor at gå efter et mærke. Fandt nogle emner, sammenlignede dem, fandt den jeg ville ha' og googlede så den og fandt den det billigste sted, som jeg ville handle hos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor tit skal jeg sige det? |
|
|
Once you go Mac - you never go back! Min kæreste fik mig omvendt for snart 3 år siden, da han forærede mig en MacBookPro. Det er da et fantastisk stykke maskineri  Jeg vænnede mig lynhurtigt til at bruge mac'en - tager nogle gange mig selv i at forsøge at bruge mac-genveje på min job-pc 
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| macmac |
|
|
"Once you go Mac - you never go back!" nej - men det er fordi alle dine ting er låst til apple  jeg vil helst slippe for at købe en nogensinde igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bBum bum |
|
|
Jeg har en MacBook Pro og jeg skal ALDRIG ha' andet end Mac igen!!!  Min veninde sagde til mig at jeg ville komme til at elske den... Elske en computer?! Men ja, jeg ELSKER min Mac  Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg ikke kan med min Mac, men er til gengæld stødt på en helt masse ting jeg kan med min Mac som jeg ikke kunne med min Dell Pc 
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|