Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Contact sadel - hvilket underlag?
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 21:15

Jer som rider med Contact sadlerne, hvilket underlag bruger I under?

Er det evt. nok med et almindeligt lammeskindsunderlag, eller bruger I andre mere trykfordelene underlag?

Vh Maria

Skønne Max og den smukke dameskimmel

THINK MUD - en halv spand lidt under et kg sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 09:20

Sådan en lammeskindspad af denne type:

Men nu skal det også lige siges at min Contact ligger på en absolut meget rund connemarapony uden nogen særlig markering af nogen som helst slags.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Underlag.
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 19:37

Jeg bruger lammeskindsunderlag under korrektions-pad.

Den ene af hestene er ved at være så meget fyldt ud omkring ryggraden i sdallejet, så den kan undvære korrektionspad, og så fortsætter jeg med lammeskindsunderlaget.

Du skal være opmærksom på, om hetens form kræver et korrreltionspad, men tag evt. kontakt til hende, der har contact-sadlen:http://www.contact-saddle.com. Hun er altid meget hjælpsom.

Cirkelinemus :-)

0
0
Svar på denne tråd

Er den god?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 22:29

Hej

Overvejer selv sådan en sadel, hvad synes I om jeres? Glider den rundt på hesten?

Og hvordan med alt det der skal uner, bliver det ikke for meget, til at sadlen ligger ordenteligt?

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig god.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 19:48

Som dressurrytter er jeg vild med den.

Signalerne går meget tydeligt igennem begge veje.

Hestene - bruger den på 2 - går med bedre sving.

Jeg sider godt i den.

Og så er den lækker og blød til de lange skovture.

Men bestil da en prøvetur. Det er allerbedste løsning for at vurdere sadlen selv. Og helst på en hest, man kender.

Cirkelinemus :-)

0
0
Svar på denne tråd

Min ellers
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 09:17

ret umarkerede pony ligger den absolut fint på - også selv om jeg rider med en bananformet gjord med elastikker ved spænderne. Min veninde har derimod en også ret umarkeret lille men ret bred hest hvor sadlen ikke ligger rigtig godt og hun føler hun sidder lidt løst - omvendt ligger den klippestabilt på hendes new forest....

En bomløs sadel kan ikke nødvendigvis ligge perfekt på alle heste - så du er nødt til at prøve dig frem :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:19

Jeg har en bred men makeret Shire, har i forvejen en lækker og dyr (14000kr)phonix vogue bomløs til min anden brede hest, men den er ikke perfekt til min shire, så valget står nu, imellem en contact eller en specialfremstillet.

Synes det er svært at spørge sadelmagerne til råds, da de fleste ikke har erfaring med de "rigtige" bomløse, men kun med de ponypude-agtige fra Barefoot med et stort kopjerne, der på ingen måde er flexibelt, og hvor trykket ikke bliver fordelt ret meget, som på kvalitets bomløse.

Har tænkt at få Zoe ud, men høre gerne andres erfaringer, da alm. sadelmagere som sagt ingen har med Contact sadlen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider