Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dårlig sadelleje, hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 20:42

Hej.

Jeg er så uheldig at jeg har en hest med et knap så godt sadelleje.
Jeg har prøvet et par forskellige sadler, og de ryger alle frem på skulderen af hende. :(

Jeg har prøvet
Sommer Magnus II dressursadel
Silouette dressursadel

En bomløs Barefoot Stella - Limited Edition

Hendes sadelleje er nærmest ikke eksisterende, hun har en meget stor rund skulder, er overhovedet ikke markeret, og tøndeformet ribben.
Ved ikke om det også har betydning at hendes forben ikke er ligeså lange som hendes bagben.
Hun vokser ikke, men har bare altid været sådan.

I kan se hende her:

Her har hun en sommer magnus II på, som er gledet frem

Har i nogen forslag til hvad jeg kan prøve at putte på hende, så den ikke glider frem?

Simone & Ja'thopa OX
- Og nu også med den smukke DY Shahlia OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Mit bud
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 12:27

vil være en passier grand gilbert.

Det var sådan en fra min rideklub løste sit problem med sin hest, da hun efterhånden havde prøvet rigtig mange sadler på sin "tønde-hest" som alle gled frem.

De kan faktisk fåes til en rimelig brugt pris, der er mange af dem, så prisen afspejler mængden.

God jagt

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Også her...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 12:32

Samme problem med en af mine heste.

Har langt om længe fundet en sadel som ikke glider frem.

Windsor Elite....

Mvh

Mette

STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 17:02

Jeg har haft samme problem på min araber, jeg købte en passier hannover (som dog blev stjålet i mandags to uger efter jeg købte den..) Men den lå bare perfekt på min hest! kunne ligeså godt have redet uden gjord for den røg ingen steder! Du kan altid prøve, siger ikke det er sikkert det fungere for din, men det gjorde det for min :)

Mvh. Line Vennekilde

Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd

Albion!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 17:05

Albion SL (eller SLK) er somregel god til den type heste!

Tørt Wraphø - 1. slet af super hesteblandingsgræs

- Fra 2010 - Djursland - kontakt for info!

0
0
Svar på denne tråd

jamen....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 17:50

Hvad siger din sadelmager?

Min er bygget præcis som din, og har en sommer magnus, der passer perfekt. Sadelmageren rettede den i gjorden og tog noget af ulden ud, da den også gled frem.. Vupti, nu glider den ikke frem!

Så tror helt ærligt, din sadelmager er for dårlig, at de ikke har lavet de små justeringer!

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmagere kan ikke trylle
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 21:15

Det er meget nemt at give sadelmageren skyld for ikke at have gjort arbejdet ordentligt og nogen slipper også for hurtigt omkring deres arbejde, men de kan altså ikke trylle et godt sadelleje frem.

Der er kun en ting - spørge andre hvad de har gjort og prøve sig frem. Dette råd stammer fra en uddannet sadelmager... (og det er ikke mig selv...)

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 21:44

Jeg har ærlig talt ikke haft nogen sadelmager til hende. :) Jeg har prøvet de sadler jeg har omkring mig, og ingen ligger godt på hende.
Min Sommer Magnus II er nok den som ligger dårligst på hende, da den også tipper bagtil.
Jeg har redet i hver sadel 1-4 gange, da jeg ikke vil have dem på hende for længe.
Den bomløse begyndte at ryge frem, da jeg begyndte at galoppere på hende. Så den skulle det heller ikke være.

Hun er desuden også ifol, som også er en af grundene til at jeg ikke ofre pengene på en sadelmager lige nu. Men at det bare var meningen at hun lige skulle gøres ryttervant og kunne styres i alle tre gangarter. Men det må jeg nok vente med til efter hun har folet. :)

Har to mere billeder af hende her:

Tak for jeres svar alle sammen. :)

Simone & Ja'thopa OX
- Og nu også med den smukke DY Shahlia OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Lammeskindspad
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 08:01

Jeg har nøjagtigt det samme problem og sadelmager Dahlmann siger,at det er umuligt at finde en sadel, der ligger perfekt på hende :-(

Det er vigtigt at få bygget en ordentlig skuldermuskel på, men det kan man bareikke hvis sadlen generer hesten!

Jeg fik tilpasset min Windsor Greenline så godt som muligt (og nu er den stjålet GRR!) og så red jeg med lammeskindspad og krydsede gjordene. Det hjalp altså meget, så prøv det.

For en uge siden købte jeg en Passier optimum specielt tilpasset min hest (knap kr. 21.000 gisp!). og den ligger om muligt endnu mere dårligt end min Windsor, så den ryger tilbage til sælgeren

0
0
Svar på denne tråd

Speciel gjord
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 08:42

Har læst i et andet indlæg at banangjorde skulle være gode til heste hvor sadlen glider frem og i islænderdebatten skriver nogen de bruger de nogle front pads.

0
0
Svar på denne tråd

Sadlen glider
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 10:29

Vi har samme problem med vores pony. Her er det så yderligere en udfordring, at det er en 3' pony med meget kort ryg. Har endelig fundet en Globus stof dressursadel, som ikke er for lang - den glider så til gengæld frem.... Den er monteret med en u-formet gjord, der også skulle forhindre sadlen i at glide frem - det virker ikke!!! Heller ikke selvom jeg samtidig har prøvet at krydse gjordene!! Jeg har også prøvet et cop-jern et nummer smallere, men så kan den ikke komme ned omkring ham . Sadelmageren kommer på onsdag....

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 10:46

Hei TS

Jeg har haft samme problem som dig, min hest er også kort og rund, og uden eksisterende sadelleje:-( ØV bøv, intet er nemt. Jeg har hendes gamle sadel liggende, hvis du vil prøve den? Ellers har jeg købt en fra england, comfort sadles mener jeg den er fra, den ligger som det bedste på hende:-)

0
0
Svar på denne tråd

har du kigget på
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 13:53

f.eks. Jeremy Roudge sadlerne? - de virker på mine med umuligt sadeleje :)

De har begge meget runde ribben og den ene har en tendens til overbygget....

Du skal huske at når du går og prøver sadler er de jo stoppet til den enkelte hest - så en sadel kan jo godt ligge forkert på din netop fordi den ikke er tilpasset din...

Spalding virker også på disse lidt svære sadellejer....

Begge mærker er også korte men brede i puderne som er nødvendigt på en kort hest med runde ribben :)

Lækker Spalding dressur sadel sælges

NY PRIS!!

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 19:12

Jeg ser på ingen måde et dårligt sadelleje på din hest. Det er i hvert fald set meget værre på mange andre heste. Grunden til at du nok ikke har fundet en sadel endnu, er at chancen for at en tilfældig sadel med den stopning den nu engang har skulle passe lige netop din hest er meget lille. Der vil helt sikkert kunne bruges mange forskellige sadler til din hest, men det kræver altså en sadelmager, der retter den til.

Sådan som du beskriver hende kunne du prøve en passier GG eller optimum, Trainers Mariel m.fl. Men tag en snak med en sadelmager. Sadlen kan tilpasses nu og så må du jo få den stoppet om når hesten igen ændrer form; lige som alle vi andre gør!

Alt mit udstyr sælges, se min præsentation!

Henter du det hele får du en rigtig god pris...

0
0
Svar på denne tråd

har haft samme problem
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 19:20

Nu er det endelig lykkes med en prestige d1 , en helt fantastisk sadel . Kan klart anbefales.

Heste er de bedste. De er bare livet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider