Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Arbejde i land og fritid?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 16:33

Hej

Arbejder du i land og fritid, kender nogen der gør, eller har gjort? Så vil jeg utrolig gerne høre erfaringer om det er en god arbejdsplads.

Vh. Rikke

STUTTERI SKELHØJ

• Avl af Dansk Sportspony
  • Flere rigtig gode ponyer til salg

- bla. en god håndfuld super ungdyr (2 og 3 års, hopper/valakker)

0
0
Svar på denne tråd

land og fritid
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 10:20

Hejsa..

Jeg er butiksleder i en Land og fritid, og jeg er super glad for det.. Jeg har efterhånden været i Land og fritid i 6 år, så det må bevise lidt ;o)

Det som er vigtigt hvis man vil være i L&F er, at man skal brænde for sit arbejde. Lønnen er ikke fantastisk, men vi har en utrolig alsidig og spændende hverdag.. Som vi siger nede hos os, så skal man være Lademanns leksikon for at arbejder i L&F. Man skal vide noget om(og hold nu fast): foder til heste,hunde,katte,høns,køer,geder, fasaner,får,råvildt. Man skal vide noget om telefoner,mobiler,bred...e,fastnet, rideudstyr, hundeudstyr, sprøjtemidler, haveredskaber, træpiller... Og der er meget mere. Og folk der kommer ind i butikken, forventer at man nærmest er dyrlæge og et orakel, når det kommer til deres dyr. Og de forventer også at man kender sine produkter til bunds, ikke bare overfladisk..

I L&F bliver der også tilbudt en masse kurser, så man har virkelig mulighed for at udvikle sine kompetencer..

Og så hjælper det rigtig meget, hvis man er sælger med stort S... Vi har rigtig mange fokusuger, hvor det gælder om at sælge så mange mobiler, forsikringer, osv. som muligt.. Så har vi konkurrencer i mod de andre butikker, om hvem der sælger mest, og man kan faktisk vinde fine præmier til sig selv..

Så hvis du ikke er skræmt væk, så er det bare med at søge

Mange hilsner fra Dorte

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 11:40

det lyder da godt at der kan komme noget nyt blod i butikkerne

hvor har du fået arbejde henne ad i landet ???

. . jeg kan håbe det er i Bårse da jeg enlig var begyndt at handle med deres produkter, det er jeg så stoppet med igen ,

så mon der kunne komme en kundemindet medarbejder

1.

personalet er meget uvidene ang deres egne produkter og ikke en eneste gang jeg har spurgt om noget har de kunne hjælpe mig . jeg måtte få dem til at kopier produktbladene til mig . . så har jeg selv fundet ud af om det var noget jeg kunne bruge

2. personalet i Bårse hae mere travlt med at stå og hænge slapt over disken når der er kunder i butikken . og jeg har flere gange kørt forbi for at kikke på rideudstyr og ikke en eneste gang er der kommet en hen for at spørge og vedkommen kunne hjælpe med noget.

3. Kvaliteten er ikke helt som jeg ønsker det . der er meget smulder i sækkene og det variere rigtig meget . så det er ikke altid hestene gider æde det . ( med det er jo ikke personalets skyld)

held og lykke til dig

3 ledige bokse

1 føl plads i løsdrift

Stald pilegården .

Rikke Jensen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 16:35

Jeg har så arbejdet i Bårse, førend jeg startede i der hvor jeg er nu(stoppede i marts) Men har da bestemt ikke følt at jeg har hængt ved disken eller ikke har vidst noget om foderet.. Har tværtimod taget flere kurser omkring hestefoder, så mener da at jeg har nogenlunde styr på det Men det som måske er Bårse`s problem er at det måske er blevet en kende for stort, så det personlige går lidt tabt... Men jeg ved at hvis du prøver at spørge pigerne deroppe, så er jeg sikker på at de vil hjælpe dig . Men jeg vil da lade denne tråd gå videre til Bårse, så evt. kan gøre noget ved problemet..

Ellers er du velkommen i "min" butik i Nykøbing

Mange hilsner fra Dorte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 16:39

Hov, glemte lige at skrive at når du går ind i en Land og fritid, så forventer du at personalet er 100% inde i hestefoder og rideudstyr, mens en anden kunde forventer at man er 100% inde sprøjtemidler imod lus på træer, og en helt tredie at det er hundemad man ved alt om... Det kan være svært med sådan en stort sortiment at være 110% inde i stoffet, vi er kun mennesker med en begrænset hukommelse... jeg håber du kan følge mig, hvor jeg vil hen med dette indlæg Ikke en undskyldning, men et faktum

Mange hilsner fra Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Land & Fritid
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 23:44

Jeg kan egentlig godt følge dig Dorte, men modsat synes jeg så måske også at Land og Fritid burde revurdere deres koncept.

De vil rigtig gerne være førende på markedet indenfor rideudstyr, og gøre sig til totalleverendør til hesteejeren og rytteren, hvilket de netop har gjort opmærksom på de de forskellige magasiner for nylig. Hvis jeg skal bruge noget bestemt udstyr eller foder til min hest, eller jeg skal finde en god ridehjelm eller sikkerhedsvest til min datter, så går jeg sandelig ud fra, at ekspedienterne i en af Danmarks førende rideudstyrskæder kan give mig den rette rådgivning.

Det kan godt være at I som ekspediener skal vide noget om alt ting, fordi I har varer til flere målgrupper, men så bliver det i mine øjne ikke "førende", måske på sortiment men ikke på viden og service. Jeg synes ikke, man kan klantre kunderne for, at de forventer personalet har 100% styr på tingene, hvis man samtidig reklamerer at "service og rådgivning er i højsæde", for at bruge jeres egne ord. Fint at reklamere med, at man er førende i sortiment, man lad vær med at skrive, at personalet har stor ekspertise, hvis det ikke er faktum.

Jeg har en vis viden omkring heste og udstyr, der gør at jeg kan hjælpe mig selv, så for mig betyder det mindre, men for den nye hestejer eller den usikre forældre til en lille ny rytter, er det noget helt andet.

Det er lidt ligesom at jeg netop har set, at Bilka sælger rideudstyr. Dybt godnat for en sikkerhedsvest skal nu engang have den rette tilpasning for at have den optimale virkning, og Bilkamedarbejderen, der også lige skal vide noget om isenkram, toiletpapir, dybfrost, havemøbler og hundemad, skal også pludselig kunne hjælpe med dette. Nej, det er ikke noget, man kan forlange. Nu går det nok ikke så galt, hvis Fru Hansen kommer hjem med en liter letmælk i stedet for en liter sødmælk, men det kan gå grueligt galt, hvis rytteren ikke har den rette størrelse ridehjelm på, eller hesten bliver fodret med et forkert foder. Vi har med en sport at gøre, hvor risikoen for ulykker er stor, plus at vi dyrker vores sport sammen med et andet individ, der til og med er meget sart trods sin ellers enorme størrelse.

Jeg synes, lidt det er synd, for det kvæler de små specialbutikker, hvor man virkelig kan få ekspertviden, fordi personen bag disken selv er erfaren rytter og hestejer, der brænder for sin sport. Detter gælder for så vidt alt mulig specialsport, hvor viden og erfaring kan være med til at formindske ulykker og andre uheld.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 11:06

Fleur: kan kun give dig helt ret i at L&F har spredt sig alt for meget... Man trækker mere og mere ned over hovedet på de stakkels ekspedienter, som snart ikke kan rumme mere i hovedet Vi, ude i butikkerne, har igennem flere år prøvet at fortælle ledelsen, hvad vi oplever ude i butikkerne og at grænsen er ved at være nået... Men desværre så bliver der ikke rigtig lyttet derinde i København, hvor vi har vores hovedsæde. Mit indtryk er at man nedprioritere f.eks. rideudstyrsområdet til fordel for andre varegrupper, f.eks. mobiltelefoni. Det er for så vidt også ok, men så skal man, som du siger, ikke reklamere med at vi er en førende butik på området..

Jeg tror også at der er MEGET stor forskel på butikkerne, da de er bemandede med meget forskelligt personale, butikkerne er forskellige i størrelsen, måske spiller den geografiske beliggenhed også ind...

Men jeg gør da personligt alt hvad jeg kan i min hverdag, til at jeg kan hjælpe folk med deres spørgsmål og dele ud at min viden og erfaringer på især hesteområdet.. Jeg kan jo bedst lide tilfredse kunder i butikken

Men jeg vil som sagt, gå videre med denne tråd så der måske kan ske lidt på området..

Når det så er sagt, så er jeg meget glad for at være i Land og fritid, som jeg syntes er en super arbejdsplads...

Mange hilsner fra Dorte

0
0
Svar på denne tråd

skimmelfreak
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 16:04

. jeg begyndte først at handle dernede i omkring april måned . så det er ikke til dig , , det jeg har opserveret er at de har mere travlt med at stå og sludre med hinanden og ikke tager tingene seriøst .

et eks . jeg har altid brugt suregrow fra brogården . jeg læser i en tråd her på HN , at TM har noget tilsvarende bare til billiger penge .jeg studere i vordingborg og suser ind til L&F i Bårse og forhøre mig ad . . det 3 forskellige ekspedienter finder ud af det er et mysli produkt jeg "måske" søger . jeg synnes det lyder tvivlsomt så jeg køber det ikke men tager hjem og undersøger sagen nærmere . og finder så selv ud af at det er Horse Balance jeg søger . og det er selv om jeg fortalte dem at det var vitamin/mineral produkt jeg søgte . de har oven i købet produkt bladene liggene i butikken , hmmmm . ja det er sku oplagt for mig at der ikke er meget styr på egen produkt i butikken .

og jo jeg forventer sådan set at der er en eller anden form for viden omkring det der bliver solgt i butikken ,

Jeg er selv uddandet Maler og jeg kan sku ikke gå ud til kunderne og sige at det er ikke det hele jeg kan, for det er umuligt at kunne det hele . nej nej nej den går ikke og som maler skal man kunne noget om mikrobiologi og molekyler og molekylers opbygning og hvorfor der ikke er en god vedhæftning i forhold til de forskællige malingprodukter . . og kan man ikke selv, så finder man ud af det,eller finder en der kan . det er kunde servise der kommer frem og får kunderne til at blive . og det er ikke så svært at opdele butikken i afdelinger så hver enkelt medarbejder har en bred viden om de afdelinger de er i.....

så det ser jeg ikke som en undskyldning . ærgeligt for den butik i bårse . for på det grundlag har de faktisk midstet en realativ god og fast kunde . for jeg spilder min ellers kosbare tid med folk der ikke vil deres job .

3 ledige bokse

1 føl plads i løsdrift

Stald pilegården .

Rikke Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider