Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldnind Odense ved skov?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 11:13

Hej alle sammen

Endnu en opstaldningstråd omkring mulighederne ved Odense... På trods af at jeg har haft hest i Odense i et par år nu, synes jeg ikke at jeg endnu har fundet det optimale sted.., måske findes det slet ikke, men nu prøver jeg igen:)

Det jeg søger er et sted der opfylder eller kommer tæt på følgende:

-God boks med fornuftig mængde stråelse (hesten er et møgsvin)

-Gode folde, hvor hestene indlemmes i flokken langsomt og hvor der er plads nok. (helst ikke for mange heste i hver flok)

-Foldtid på min. 4 timer max 8 t. om vinteren, min. 8 timer om sommeren, men uden tvungen døgnfold.(hesten gider det ikke)

-En god drænet udendørsbane, med god belysning.

-Gerne nem adgang til ridehus (20*40), dvs. max 5 min skridttur.

-Fodring morgen og aften.

-Udlukning alle dage.

-Gerne ordning om indlukning/middagsfodring, el. at det er indkluderet på stedet.

-mulighed for at købe hø og/el. wrap af stedet.

-Mulighed for at købe fornuftig foder af stedet.

- VIGTIGT: mulighed for nem adgang til stor skov, fx. langesøskoven!

- God stemning i stalden., hvor folk er gode til at hjælpe hinanden, ride ture sammen, og bare hygge sig:)

det var vidst det:) Håber der er nogen derude der lige kender det perfekte sted:) Ang. pris er alle forslag velkomne, så må jeg vurdere om jeg synes prisen stemmer overens med faciliteterne.

OBS: Har stået på skovhøjgaard, så dette behøves ikke at blive kommenteret, da jeg kender stedet godt:)Står nu hos stald Thrane, der opfylder langt det meste, men mangler skisme noget skov eller bare turmuligheder noget tættere på:)

Mvh Anja

Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 12:27

Du kunne jo bare kome "hjem" igen, ja du ku' så!!!!

....har du set mailen omkring brunch på Eydes kl. 10 på søndag? :)

Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 13:12

Er munkebo for langt væk?

dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 19:02

Hej,

Nu opfylder mit sted ikke ALLE kravene, men vil da alligevel foreslå dig det :)

Stedet er Lindved Ridecenter - førhen Lindved-Højby Rideklub. Men der er nu kommet nye ejere, og stedet er derfor helt nystartet og der er mange bokse ledige.

Mht til dine krav:

- Boksen opfylder kravene for hestehold, og strøelsen er tørv samt træpiller, for at undgå støv.

-Foldene er 8-900 kvadratmeter, og der kommer til at gå maks 4 heste på hver (de heste som kan sammen). For at undgå mudder vil foldene blive skifet ind imellem.

- Foldtid er umiddelbart individuelt, hvad man helst ønsker.

-Der findes 2 ridebaner på stedet. En 20x40 og 20x60. Der vil blive lavet både springbane samt roundpen.

-der findes ridehus på stedet 10/15x40.

-Fodring morgen og aften.

-Udlukning er indtilvidere med i prisen - men der vil med tiden blive lavet en anden ordning, måske med et mindre beløb pr hest.

- Der er mulighed for at købe billig og god wrap på stedet samt foder hvis dette ønskes.

- Stedet ligger ved siden af Rodulf Steiner skolen, som har en skov bag ved. Har ikke selv redet i den endnu. Men burde ikke være et problem at ride der hvis man passer på den.

- Målet med stedet er at der skal være plads til alle, og forskellighed!

Vi savner folk! :)

Pris for hest: 1000

Strøelse: Ca 120 pr måned

Foder er ikke fastsat

Wrap: 1 krone pr kg

Prisen inkluderer brug af alle faciliteter, samt boks og tildelt fold.

Der findes også lækker rytterstue og toilet. Samt bus til døren.

Konikponyen Masca Z Nadziei!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

langesøskoven
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 20:16

Hej Anja, Der er opstaldning flere steder omkring Langesø skov. Hvorvidt opstaldningsstederne kan opfylde alle dine behov ved jeg ikke, men jeg ville anbefale dig at køre en tur rundt derude og kigge på de muligheder der er. Selv står min hest opstaldet på et rigtig dejligt privat sted 5 min fra skoven og ridehus, men der er ingen ledige bokse. På Blæsbjergvej ligger der er sted der hedder Horsebakken, der er plads til 8 heste, ridehus og en super fin stald. Så vidt jeg ved det eneste sted nær Langesø hvor der ligger et ridehus. Held og lykke med at finde et godt sted til dig og din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 19:03

Hej alle sammen:) Tusind tak for svar:)

Karen: hehe..ja jeg kunne jo bare komme hjem:) Hvis hun lige skar lidt af prisen gjorde jeg det skam også:)

Benzon: nej munkebo kunne sagtens være en mulighed, bor nemlig ved havnen i odense. Så vil skam gerne høre hvad du har i tankerne!:)

Ulla: Manga tak! Vil da bestemt kører en tur derude. Da jeg faktisk står ganske godt der hvor jeg står (bortset fra den manglende skov:) ) så venter jeg gerne på en boks, så hvis man bare kan stå på venteliste vil jeg bestemt gerne høre om det selv om der er fyldt:)

Er der flere derude med gemt guld tæt på Odense?

Mvh Anja

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd

Hov glemte jeantte:)
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 19:09

Jeanette: Lindved ligger som sådan ikke så langt fra min bopæl, men er bare en meget træls vej, da jeg vitterlig skal igennem hele odense, ofte i myldertiden, grundet arbejde. Og så må jeg indrømme at jeg ikke er helt hooked på noget der minder for meget om en rideklub. Med min unghest, skal der helst ikke være for mange ponyer i nærheden:) Men ellers mange tak for foreslaget:)

Mvh Anja

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider