Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Supreme sadel
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 12:33
Jeg søger erfaringer med Supreme sadler.

Umiddelbart føles det meget som at sidde i en Albion.
Kvaliteten og finishet virker uovertruffent.

Jeg ved at sadlen er en "storebror" til Silhuette, og adskiller sig på læderet, finish samt ganske små pasformsegenskaber - så erfaring med Silhuette kan også bruges.

Er der noget dårligt ved denne type sadel?
Hvilken type hest har du erfaring for at den fungerer godt på (og evt. dårligt?)
Holdbarhed?

Andet man skal tage med i overvejelserne?

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

Super sadel!
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 14:39
Men den passede ikke til mine lårbasser pga. knæstøttens placering :-P

Så jeg valgte Silhouetten og den har jeg bare være superglad for (y).

Dog synes jeg, at den kan blive lidt "grå" i læderet, men jeg har også haft en Albion, som jo holder sig helt fantastisk i farven!

Det er Brian Rützou der har sørget for, at sadlen ligger optimalt på min hest og min hest har ikke "klaget" over sadlen på noget tidspunkt.

For mig er Supreme og Silhouette sadler et meget sikkert valg, men det har også meget at gøre med den rådgivning, som følger med ved køb!

Fotografering tilbydes

CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en silhouette
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 17:41
og er virkeligt glad for den, man sidder rigtig godt i den :-) tror også min hest er glad for den. Det der afgjorde det for mig er at den bla. er tilbageskåret fortil, da jeg har haft store problemer med at finde en der ikke generede min hest ved skulderen.
0
0
Svar på denne tråd

Camilla (Felur) + Signe
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:09
Tak for jeres erfaringer :-)

Hvordan er jeres heste skruet sammen?
Det er vist en cobtype + oldenborger ikke? (dvs. traditionelt lidt bredere hestetyper)

> Camilla: Hvordan var knæstøtten forkert? (jeg er nysgerrig, da det er Supremen, som Brian satser på kan ligge på min hest - og så er det jo skidt hvis den ikke fungerer for mig).

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

Knæstøtten
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:37
Knæstøtten på Supremen "topper" højere end Silhouetten.

Altså hvis du har en alm. knæstøtte, så er den som regel højest ca. på midten - nærmest bananformet.

På Supremen er den højest på den øverste trediedel og det "karambolerede" med mine lårbasser :-P. Den ligesom "nev" i lårerne pga. pladsmangel.

Fotografering tilbydes

CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jo det er han
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 23:18
Min er cob agtig i bygningen og skal bruge en meget bred sadel, med megen skulderfrihed, men de fås selvfølgelig også med smallere bom. De skulle være rigtig gode med hensyn til skulder friheden :-)
0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet begge
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 15:38
Jeg har prøvet begge sadler ifb med sadelkøb og var ikke helt begejstret med Supremen.

Kan godt nikke genkendende til det Camilla siger om knæstøtten. Jeg fandt mig ikke helt godt tilpas i den. Og så havde jeg et mindre, ret komisk problem med forsvidslen i letridningen da jeg konstant støttede skridtet mod den. Knap så heldigt ;-D

Til gengæld er jeg ret glad for Silhouetten som valget faldt på. Den har et lækkert blødt sæde og knæstøtterne passer mig bedre.

Og så er den tilbageskåret hvilket giver en virkelig god skulderfrihed.

Btw så er det en bred ponymodel jeg har :-)

Og så kan jeg varmt anbefale Brian. Han er virkelig dygtig til at rådgive og så føler man sig tryg ved ham. Og han er ikke en der kun vil sælge sine egne sadler men gør sit bedste til at finde den rette sadel til både hest og rytter.

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider