I sommeres havde jeg kiropraktor til min hest fordi hun var blevet skæv i ryggen og bagparten. Hun fik kiropraktorbehandlinger 3 gange, og ved den sidste behandling fik jeg afvide at hun var OK igen, og fik grønt lys for at starte genoptræningen.
Jeg startede stille og roligt op med at skridte hende i longen 10 min. På banen og øgede det gradvist og var begyndt at ride normalt igen i 30-40 min. Om dagen i alle tre gangarter.
En månede efter lagde jeg galoppen på hylden da hun bare tonsede af sted og jeg ikke følte mig tryg ved det.
Jeg klippede hende sidste onsdag. Og torsdag var hun helt ustyrlig. Hun tonser afsted og det føles næsten som om hun løber for livet eller ubehag.
Hun er panisk for at blive klippet, og stod og spændte rigtig meget op. Kan hun har rykket noget skævt igen?
Men i tirsdags havde jeg min underviser til at ride hende. Hun kunne slet ikke komme igennem til hende og igen føltes det som om at hesten prøvede at løbe væk fra ubehag.
Min underviser trykkede hende på ryggen og hæv hende i halen for at se om hun gav efter. Det gjorde hun slet ikke.
Så nu vil jeg ikke ride før jeg har haft en kiropraktor til at se på hende.
I sommers havde jeg en fra Tvingstrup Dyreklinik ude til hende. Men jeg har efterfølgende fået afvide at ham der var ude ikke var uddannet kiropraktor. Så dem er jeg ikke interesseret i at bruge igen.
Så jeg søger en kiropraktor i nærheden af Skanderborg, Voerladegård eller Horsens.
Da jeg er på kontanthjælp er der også lidt økonomi i det. Så er der nogle der kan anbefale en kiropraktor og en ca. Pris ville det være dejligt.
(suk hvor er det ikke altid sjovt at have hest
)