Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hauptner klipper virker ikke!
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 08:49

Hej allesammen

Jeg stod med min klipper i går og skulle igang med at klippe... Men klipperen ville f***** ikke klippe...

Håber der er nogen derude som har lidt mere forstand på sådan en klipper end mig, for er virkelig i vildrede...

Jeg har samlet klipperen efter skærene er blevet slebet (hvilket aldrig har været noget problem)

Men det er som om at skærene ikke "bider fast" i pelsen, den kører bare rundt i hårene så de blir uglede at se på, hvad kan der være galt? eller hvad gør jeg forkert? Den er samlet korrekt, og smurt med olie (syrefri).

Den er ca 3 år gammel, Hauptner Electric 2000. Sidste år blev der også problemer med den, men af en eller anden grund fik jeg den til at virke.

er der nogen der har haft samme problem, eller ved hvad der kan være galt???

Mvh. Maria

0
0
Svar på denne tråd

Måske kullene er slidt op?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:08

Hvis kullene er ved at være slidt op, så mangler maskinen "kraft" men den kører stadig.

Det er ikke ret dyrt at få dem skiftet.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:15

det kan også være dine knive er blevet slebet forkert.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 09:28

camilla: kullene? jeg vidste slet ikke at der var kul i den, hvordan får man skiftet dem? altså motoren er igang, og skærene bevæger sig, men den tager bare ikke ved... men det kunne så muligvis godt være det...

Henrik: jamen har et helt nyt sæt skær, og med dem på virker den stadig ikke :(

Hilsen Maria

En hest uden rytter vil stadig være en hest, men en rytter uden hest vil altid bare værre et menneske.

Sort Springhoppe stg 152 sælges! Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Flere forslag..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 10:20

kullene er slidte, skærerne er ikke slebet korrekt, spænde skruen til skærerne har løsnset sig lidt og skærerne kører derfor ikke korrekt..

Problemet er uden tvivl noget der har med skærerne at gøre på den ene eller anden måde, for maskinen virker jo..

Ellers prøv at ringe til Thordahl i Randers.. De er rigtig dygtige til det med klippere..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

men lad være
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 10:28

med at indlevere din klipper hos Thordal...Det tager bare et års tid før den kommer retur.

Når jeg har det samme problem som dig, er det altid fordi jeg ikke har strammet skruen nok.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 16:07

Du skal bare stramme skruen noget mere :)

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

Havde samme problem ...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 19:28

... med min Hauptner klipper. Det kan enten være fordi, at den der lille plastic firkant, der sidder inde i den, ikke er sat rigtigt på eller at den er slidt. Hvis du aldrig har skiftet den, så er det sidste nok mest sandsynligt. Du kan købe dem hos Thordal-Christensen til ganske få kroner.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 10:24

Jeg har selv en hauptner klipper, og den gør nøjagtig det samme, den kan ikke tage fat og har erfaret at det er fordi jeg har spændt skærene for meget, i hvert fald hjælper det hvis jeg løsner dem lidt.

held og lykke med klipningen :)

0
0
Svar på denne tråd

Knivsæt til haupner 2000
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 18:39

Jeg har et par kvivsæt til Haupner 2000 hesteklipperen til salg for 250 kr. pr. sæt. send privat besked for yderligere oplysninger.

Desværre brændte min klipper sammen, som desværre kun var 3 år gammel.

0
0
Svar på denne tråd

Haubner
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 20:31

Jeg har haft min haubner klipper siden 1992. Jeg har også haft de omtalte problemer. Du skal have skiftet den lille firkantet plast dims som skæret sidder fast i og så skal du have en ny skrue og fjeder til skærene. Så kører den igen

Hej kik på min hjemmeside www.vingegaardhestepension.dk

Sælger også lidt udstyr her inde

0
0
Svar på denne tråd

Sliberi...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 14:40

Det kan sagtens være at dine skær er slebet forkert.

Jeg havde samme problem sidste år med 2 forskellige sliberier.

Først 3 sted kunne de finde ud af at slibe dem rigtigt

0
0
Svar på denne tråd

Enghaven´s Sliberi
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 10:47

Hej Maria og alle i andre

Der kan være mange forskellige problemer med at et skær/maskine ikke virker mere.

Skæret kan være slebet forkert også selvom det er helt nyt.

Den sorte firkantet klods kan sidde forkert eller være slidt op.

Maskinen kan have brugt sit kul op.

Filtrerne kan være stoppet.

Man kan have få spændt sit skær for hårdt og derved køre skæret ikke som det skal og man ødelægger maskinen da den skal arbejde hårdere end normalt og ender med at brænde sammen.

Kan ikke lige se hvor i alle kommer fra.

Men vi er et slibefirma med speciale i heste/hunde/fåreskær og maskiner.

Kig evt under fagbogen her på heste-nettet.

Vi ligger i Næstved.

Måske vi kan hjælpe med de forskellige ting, hvis i kommer her fra øen, så i ikke behøver at sende det til jylland og derved skal vente for længe på tingene..

Mvh Rikke

Rigtig god dag til jer alle

0
0
Svar på denne tråd

Tandhjul
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 11:36

Hej Maria

Har du haft skilt den ad? jeg havde en klipper der for nogle år siden ikke ville klippe, da jeg skilte den ad, viste det sig at de fleste af tænderne på tandhjulet var knækket af, og det lille hjul er desværre ikke helt billigt

Fandt et sted hvor jeg kunne købe det også kunne jeg klippe igen.

Jeg plejer at skille mine fuldstændig ad hvert år når jeg er færdig med at klippe, dels for at rengøre dem grundigt men også for at tjekke tandhjulene

Måske en mulighed, medmindre at du har fundet fejlen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider