... gængse mærker som Öster, Aesculap, Liscop og de andre større mærker. Du får oftest hvad du betaler for 
Når du ikke er vant til at klippe, så vil jeg anbefale, at du går efter en model med ledning. For medmindre du er temmeligt effektiv, så vil en batteridreven løbe tør inden du er færdig 
Du kan selvfølgelig også dele arbejdet ud på et par aftener. Ledningen vænner du dig hurtigt til.
Det vigtigste er klart, at du gør dig umage og tager den med ro. Du skal lige lære maskinen at kende, hvor hurtigt du kan klippe og vinklen, som du skal holde maskinen. Det lærer du lynhurtigt!
Skærerne skal du smøre hver 10-15. minut. Du lærer at høre på maskinen, når den trænger. Min begynder på en højfrekvent lyd, som klart dæmpes af klippeolien. Sidstnævnte bruger jeg i øvrigt i rigelige mængder, da olien også tager skidt og støv med ud. Du smører maskinen mens den kører og lader den dryppe af.
Inde på www.hesteklip.dk kan du får idéer til typer af klipninger 
Når du klipper linierne ned til det uklippede, så sørg for, at de er snorlige! For ellers ser det enormt sjusket ud. www.myhorse.tv har en lille video med den slags tips