Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hjælp til førstegangs klipper-køb.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 19:41

Halløj...

Da jeg går lidt med tanken om at investere i en hesteklipper og selv stå for klipningen i år og derved spare lidt på sigt tænkte jeg at det kunne være i ville være behjælpelige med råd og vejledning. jeg er fuldstændig grøn, har aldrig haft en klipper i hånden og ej heller klippet andet end man og hale på hyppen :)

så jeg tænkte om i kunne komme med anbefalinger på hesteklippere, helst en som er virkelig brugervenlig og nem at bruge, skal selvfølgelig være god og ikke koste en herregård og meget gerne links og hjemmesider hvor den kan købes:) bring it on ??

hesten er en dv og skal helklippes på kroppen (minus sadelleje,) ned til knæene og på kæben op til grimekant..

som tidl. skrevet er jeg fuldstændig uerfaren så hvis i nu også skulle have en nem klippevejledning til den type klipning, hvordan jeg gør, om skærene skal smøres osv må i meget meget gerne skrive det også.. alt bliver modtaget med kyshånd..

vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Gå efter de...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:07

... gængse mærker som Öster, Aesculap, Liscop og de andre større mærker. Du får oftest hvad du betaler for ;-)

Når du ikke er vant til at klippe, så vil jeg anbefale, at du går efter en model med ledning. For medmindre du er temmeligt effektiv, så vil en batteridreven løbe tør inden du er færdig :-P

Du kan selvfølgelig også dele arbejdet ud på et par aftener. Ledningen vænner du dig hurtigt til.

Det vigtigste er klart, at du gør dig umage og tager den med ro. Du skal lige lære maskinen at kende, hvor hurtigt du kan klippe og vinklen, som du skal holde maskinen. Det lærer du lynhurtigt!

Skærerne skal du smøre hver 10-15. minut. Du lærer at høre på maskinen, når den trænger. Min begynder på en højfrekvent lyd, som klart dæmpes af klippeolien. Sidstnævnte bruger jeg i øvrigt i rigelige mængder, da olien også tager skidt og støv med ud. Du smører maskinen mens den kører og lader den dryppe af.

Inde på www.hesteklip.dk kan du får idéer til typer af klipninger :-)

Når du klipper linierne ned til det uklippede, så sørg for, at de er snorlige! For ellers ser det enormt sjusket ud. www.myhorse.tv har en lille video med den slags tips :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:12

mange tak for svar :)

kunne du evt sende mig nogle links til de klippere du anbefaler? det ville være skønt, jeg syntes det er lidt af en jungle..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ingen links...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:36

... så du må ud på Google ;-)

Jeg har selv en Aesculap Econom II, så jeg er VILDT glad for! Driftsikker og nemt at holde på. Dog fås den i mere lydsvage udgaver :-P Der findes dog en "lillebror", som er lidt svagere, men også en smule lettere og mere støjsvag. Den er vist lilla eller bordeaux (min er blå). Den vil rigeligt kunne klare en varmblodspels! Måske vil den komme til kort i 10cm. småsvedt islænderpels, men kun måske...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider