Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gjord til bomløs og fjordhest
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 10:28

Hej

Jeg leder efter en gjord der skal bruges til en bomløssadel, som ligger på en fjordhest med en smule vom.

Jeg har efter, at have kigget rundt på forummerne set at mange er glade for denne: www.aika.dk/rideudstyr/flexigirth/ elastikgjord-flexi-girth- dressur.html

Men kan den bruges til en bomløs?

Det jeg leder efter er en dressurgjord (gerne i brun), som absolut ikke må grave, eller være hård ved huden, da min fjordhest har en sarciod lidt bagved gjordlejet, som selvfølgelig ikke skal generes, hvis nu gjorden vil flytte sig af en eller anden årsag. Den er ret flad og lille.

Men kom gerne med alle jeres erfaringer :)

MVH Mandrup

Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)

Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 01:43

Hvad valg af gjord angår, har det ikke noget at sige,

om sadlen er bomløs eller ej.

Den viste gjord lyder til at være gennemtænkt, jeg ville dog overveje en banangjord til netop en fjordhest, der jo godt kan være lidt runde i det. Bananformen hindrer, at gjorden glider frem.

Har selv for nyligt købt en anatomisk neoprengjord fra Pfiff(også til bomløs sadel), som både hest og jeg er vældig glade for.

Købt her:

www.optimalsadel.dk

Den 'napper' heller ikke i hårene, når min egen fjordhest er langhåret.

0
0
Svar på denne tråd

anatomisk gjord i sympatex
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:59

Jeg har købt denne fra Tekna til min rundmavede haflinger med gjordleje langt fremme :

www.jo-po.dk/shop/dr-gj-tekna- 1359c1.html

- jeg synes, at den er super (og fås både i brun og sort). Den er blød og lækker, og sadlen bliver siddende, hvor den skal - der er desuden god frihed pga udformningen.

Ekstra plus, særligt når man er glad for at ride i skov og på stranden, er at den er nem at vedligeholde, da den er lavet i sympatex - ligner læder, men er (altid) blødt og skal blot vaskes af med fugtig klud, når den er beskidt.

Jeg synes, at den er meget "mild" i materialet, hvis du forstår.

Jeg har også brugt ovenstående banangjord - fungerede også udmærket, jeg synes dog, at denne fra Tekna er mere harmonisk og sidder bedre på min hest - men ingen heste er jo ens.

Vil dog sige, ud fra min erfaring med denne type hest, at du ikke går galt i byen med hverken den jeg foreslår eller den, som Karen Gry anbefaler. Den du selv har kigget på, tror jeg dog ikke vil være god, netop fordi den mangler det anatomiske "sving".

0
0
Svar på denne tråd

Anatomisk sving
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 11:02

Hej

Har også en flexi-girth og det er absolut ikke nødvendigt med det "anatomiske sving" på denne gjord. Den ligger perfekt og generer eller napper ikke hesten på nogen måde. Min hest havde et lille gjordsår med den gjord jeg brugte før - som havde anatomisk sving. Men med flisi-girth er det helt væk. Har haft gjorden siden marts, hvor jeg købte den på Hest og Rytter i Herning.

Kan kun anbefale gjorden på det varmeste. Er super-glad for den.

Den er også i brun.

0
0
Svar på denne tråd

elastikgjord
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 20:50

Hejsa

Jeg kan også kun på det varmeste anbefale flexi-Girth, da den ligger perfekt - også på de runde. Jeg har selv 2 af deres gjorde nu og er super glad for dem.

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider