Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilke reflekser bruger du?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 07:18

Godmorgen til alle. :)

Nu nærmer den mørke tid sig snart, så jeg er begyndt at overveje indkøb af refleksudstyr.

Der er jo meget at vælge imellem; personligt foretrækker jeg, at pony og jeg selv ligner et juletræ, men er også overordentligt pivet med den slags, og rider i øvrigt i al slags vejr.

Da pony er helt nyindkøbt (faktisk så meget, at hun ankommer ved middagstid idag!), så jeg overvejer hvad der skal skaffes.

Blandt andet har jeg kig på det store orange ridedækken fra horze: www.horze.dk/Refleks- rided%C3%A6kken/ 29326,da_DK,pd.html?dw...ctivehorse , som man jo må sige bør være til at få øje på. Omvendt synes jeg, at foret virker tykt, og med den brede bringelukning er jeg bange for, om pony får det for varmt. (Hun er en irish cob i løsdrift. Har ikke planer om at klippe hende.)

Fortæl, fortæl.. Hvad rider du med? :)

God weekend til alle. :)

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 07:19

Hov.. Og er der forresten ikke noget med, at en ridelygte om benet er lovpligtig?

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

Reflekser!!!
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 09:23

Man kan få SÅ meget lækkert refleksudstyr!

Dækkenet fra Horze er totalt genialt og det skyldes det store bringestykke, der er MEGET synligt om aftenen i billygternes lys (y)

www.horze.dk/Refleks- rided%C3%A6kken/ 29326,da_DK,pd.html?dw...ctivehorse

Men det findes også en sommerversion, som du måske kan få glæde af? Det er så ikke vandtæt, men det betyder nok ikke det store med den pels din hest vil sætte alligevel ;-)

www.equisafety.com/cat/ catitem.asp?pc=H02- WRAPS&d=1&s=2

EQUISAFETY har også en masse andre lækre ting til en pris, der er til at betale (Y)

Se også med her: www.facebook.com/ group.php?gid=94312570...amp;ref=ts

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 13:12

Lygte på venstre rytterben og reflekser på alle fire hesteben er lovpligtig. Alt andet er valgfrit.

0
0
Svar på denne tråd

reflekser...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 20:52

Jo flere reflekser jo bedre!

Jeg har sådan et dækken fra Horze (og en tinker, i løsdrift, uden dækken, ikke klippet ) og har kun brugt det ganske få gange -det er for varmt hvis vi skal andet end at skridte en lille tur.

Det er ellers super smart med den lukning foran.

Ifølge loven skal man have lygte på rytterens venstre ben og reflekser på alle 4 hesteben (min. 5 cm brede). Ifølge mig er det jo alt for lidt, men jeg vil også helst minde lidt om et juletræ

Jeg har reflekser på hestens ben, refleksunderlag (når nu dækken er for varmt) www.jo-po.dk/shop/underlag-m-reflex- 3566p.html, halerefleks rideudstyrslageret.dk/ product.asp?product=1630 -her er der sat små røde diodelygter i, pandebånd med lys bornhorse.dk/til-heste-1/ refleksudstyr-til-hest-112/ pandebaand-m-6-led-lys-5162.html (inden jeg fandt det, satte jeg bare en cyklelygte/diode fast i pandebåndet).

Selv har jeg selfølgelig en ridelygte på venstre ben, refleksvest (evt. med hvid diode foran og rød bagpå), refleksbånd med blinkende dioder på armene (og evt. det ben uden lygte). Ofte har jeg også en diode i bøjlen... Nå ja, og så en pandelampe og reflekshandsker

Så har jeg også et refleksfortøj et eller andet sted i kælderen, men jeg fik ikke fundet det frem sidste år -jeg troede jo jeg skulle bruge det nye dækken og derfor ikke havde brug for noget mere foran...

Mht. reflekser skal man bare huske på at de først "virker" hvis der er noget til at lyse på dem. Hvis man rider meget i skov osv. hvor man kan møde andre der evt. kommer uden særlig meget lys på, så er det en god idé at have noget på der lyser selv -så bliver man set selv om reflekserne ikke "virker".

0
0
Svar på denne tråd

reflekser
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 09:42

Jeg ynder også at ligne et juletræ i den mørke tid ;)

Min mule bliver dog temmelig varm i overgangsperioderne, så jeg rider med et lille gult lændedækken, hale refleks og så et refleks-fortøj.

Fortøjet er helt perfekt, da det ses hele vejen rundt om hesten fra skulder til skulder. Går hesten så lavt med hovedet at den kunne være svær at se forfra, kan det jo klares med en refleks på næsebåndet

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Tilslutter mig juletræs-metoden
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 08:19

Jeg kan slet ikke tælle hvor mange gange jeg er blevet "moppet" på rideskolen over alt det lys vi har på om vinteren... "der kommer juletræet/juledekorationen" eller "holder du disco-dasco fest" :-)

Men men men jeg kan heller ikke tælle hvor mange gange folk har rost mig for at være så synlig i mørket

Jeg bruger elastik-reflekserne fra Horze og sætter diodelygter (dem man også bruger til cyklen) i reflekserne, hvide på forbenene og røde på bagbenene. Elastikreflekserne er trukket igennem elestikken på diodelygten, så lygterne kan "dingle" frem og tilbage og fange billisternes opmærksomhed.

Flere har sagt at de faktisk ikke er i tvivl om at der er en hest forude når reflekser og lygter lyser og blinker på alle 4 ben....

Derudover har jeg en fantastisk god vest med røde, blinkende lysdioder i, den kan ses på mere 200 m afstand. Som jeg vil anbefale alle at købe, hvis de rider langs vejen.

Jeg har købt en her: horsehouse.dk/products/ productinfo.aspx?ExtProductID=10964

(den gule)

Så har jeg selvfølgelig lys på støvlen og lys i haleremmen på skridttæppet.

Men jeg har ikke tænkt på at sætte noget i pandebåndet.... Det må vi hellere prøve :-)

0
0
Svar på denne tråd

vinterpels og dækken er no go
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 18:42

Jeg har et helt tyndt netagtigt refleksdækken, men det bliver alligevel hurtigt for varmt for mine langhårede løsdriftsheste i form af en tinker og en haflinger.

Mit råd er: køb hellere flere forskellige reflekser til at sætte rundt omkring, dækkenet er for varmt og også upraktisk når det blæser...

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider