|
|
| Hvad trækker din hestetrailer? |
|
|
Hey alle sammen Jeg har lige købt hestetrailer, og ville osse gerne ha en bil, der må trække 2 ton. Har kigget på en masse 4x4, men synes det er svært. Hvad bruger du til at trække din hestetrailer? Og er der noget du vil fraråde/anbefale? Det behøves ikke at være 4x4
Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave Du må stå inde for det du får ud af livet, for det er ingen som går ud af livet i live
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
En Touareg. Den er jeg meget glad for og den trækker uden problemer to store heste. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en |
|
|
Citroen c5. Den må trække 1900 kg og gør det med bravour!
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Touareg V6 |
|
|
Jeg samstemmer med Camilla, at denne bil trækker eminent min trailer på 2400 Kg Foruden den er super at køre i uden trailer også, da den har stor komfort  Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Biler.. |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
16-08-2011 08:06 |
|
En C5 grand picasso. Den må gå med 1700 kg og det er fint til vores 3 ponyer. En touareg - ja hvem drømmer ikke om at vinde i lotte og købe sådan en, men de færreste ha ½ million til en bil på gule plader. (læs venligst dette som en morsomhed, jeg ville virkelig ønske jeg havde sådan en 4*4, den er herre fed)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4x4 foran |
|
|
Vi har en Nissan Terrano II En ældre model men den trækker som en drøm...
Mvh. Gitte Gfoto.dk Hestefotograf StaldOlsen.dk Bøgen's Tina termin 21. april 2012 Findus B - Top of Class - Urprinz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nissan Terrano |
|
|
Jeg har en dejlig Nissan Terrano 3l diesel, der må trække 3000kg. Den trækker super.
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| biler... |
|
|
Hyendai Santa fe, en 4 x 4, trækker fint  Vi har også en Kia Carnival, som må trække 2 ton, den klarer det også ganske godt. mvh Louise
Er de fleste de bedste eller bare de fleste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tilslutter mig |
|
|
dem med VW Touareg, super bil, trækker uden problemer, dog ikke den billigste - i mit tilfælde benzin - mht km/ literen.
Tina Blixenkrone Hansen www.stutteri-blixenkrone.dk Kieffer Master dessursadel sælges, som ny, brugt få gange. Nu mor til Chanel. 21.08.2008 Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kia carnival |
|
|
Den vi har er vi rigtig glade for. Den har nok ikke den store blærerøvs effekt, men den er rummelig( der er snilt plads til udstyr til 2 heste og 4 personer) og den er til at betale hvis man køber den brugt.
No one expects the spannish inquisition
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Tak for svar. Touareg'en er jeg osse rigtig meget til, men prisen er ik lige mig:o) Har kigget lidt på Toyota Rav4, nogen erfaringer?
Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave Du må stå inde for det du får ud af livet, for det er ingen som går ud af livet i live
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen personlige |
|
|
Erfaringer med rav, men har haft en veninde, der vist ikke var så tilfreds med hendes. Slet ikke når der kom 2 heste i!
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toyota Landcruiser |
|
|
Jeg kører i en ældre Toyota Landcruiser, super lækker bil som med lethed trækker 2 store heste (1200-1400 kg hest). Og så kan man altid komme ud af mudrede parkeringsfolde til stævner 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| toyota Rav4 |
|
|
Hej  Vi (eller kæresten) har lige skiftet en Rav4 ud med en Toyota Hilux (primært grundet hans arbejde). Hilux´en den kan trække, og tager 3200 på krogen, og så er den med automatgear, nej hvor jeg nyder det  men som sagt havde vi en Rav4 før, jeg kørte rigtig meget i den og var super glad for at køre i den, den var fra 2001. Den måtte trække 1500 (kunne vist vejes op til 1850) og trak en enkelt hest super fint. To heste ville jeg ikke udsætte den for. Desværre havde den til sidst en del sygdomme, problemer med at starte og der gk nogle lejre, men den var så også 10 år, så det måtte jo komme. Så hvis du kun har en enkelt hest eller to ponyer med i traileren, kan du sagtens give den gas i en Rav4 den er samtidig forholdsvis økonomisk at køre i, både med og uden trailer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
en Suziki grand vitara, som jeg er super glad for, den må trække 1850-2000 alt efter om det er en benziner eller diesel udgave. Jeg har en benziner, og er super glad for den uanset om jeg trækker en eller 2 heste 
Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bil til at trække trailer |
|
|
man skal i hvert fald passe på med hvilken bil man køber, personligt ville jeg aldrig købe en grand vitara, da den simpelthen ikke kan holde til det i længden. Den bedste trækker jeg har haft var en nissan king cab, som bare trak alt uden problemer. Nu har jeg en alfa romeo 156 sportswagon som også uden problemer trækker to store heste.
RIP: Amanda 1999 RIP: Ros may 1998 RIP: Zenta 2006 De smukkeste stjerne på himlen altid elsket aldrig glemt. Hannoveraneren kan og vil
Pikeur, Eskadron, Kieffer og andet sælges se mine annoncer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
|
|
Jeg kører i en mitsubishi pajero (4x4). Jeg har ikke hestetrailer, men den har kørt med alskens ting efter sig, f.eks. et fejeblad med en personbil på og den har aldrig brokket sig og trækker bare der ud af. Den må have 2800 kg. på krogen, hvilket er rigelig i langt de fleste tilfælde - selv med en trailer med høj egenvægt.
Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes Samt den dejligste hundeven Buffy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har en RAV4 |
|
|
Jeg har en RAV4 fra 2007, den må trække 2 tons og gør det uden problemer og er meget hurtigt oppe i fart selv med max vægt efter. Er super glad for den og synes også det er en rigtig lækker bil. Hilsen Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi kører ikke ret tit.... |
|
|
... med trailer, da vi har en lastbil til hestene - men når vi gør det, så er det en Toyota RAV4 Diesel, der trækker  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bil til trailer |
|
|
Vi har næsten lige købt en mitsubishi pajero (4x4)sport, supper bil køre perfekt med 2 heste, har magten over det og er derfor også rimelig bil selv om den skal trække 2 store hest. Den vi har er 10 år gået 100.000 km fåes for omkring 80.000,00 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi har en Toyota Tundra til at trække traileren.  Den trækker alt, og man kan ikke mærke, at man har trailere bagpå. Men den tager jo lidt for ulejligheden 
Mvh Camilla. **************** www.kaabers.dk ************* Barockpinto - Barockhest - Tinker. Træning af tricks er beskrevet på hjemmesiden. ******** Tinker på 165 sælges! ********
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har en Jeep må trække 3375 kg og har automat gear. Trækker super, men ligesom Camillas vil den gerne have noget for det.. det er nemlig en V8'er 
- Charlotte (: 4 års billedsmuk og velgående Rosentanz hoppe til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
charlotte, ja, har også en Jeep Grand Cherokee, som jeg bruger om vinteren, samt når jeg kører med mine hunde. Og nej, den er ikke meget mere økonomisk end Tundra'en  begge er V8'ere med automatgear, og begge er benzinbiler.
Mvh Camilla. **************** www.kaabers.dk ************* Barockpinto - Barockhest - Tinker. Træning af tricks er beskrevet på hjemmesiden. ******** Tinker på 165 sælges! ********
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nissan, skoda, kia |
|
|
Har gode erfaringer med både Nissan X-trail (4x4), Skoda Octavia og Kia. Havde også overvejet Rav4, men det droppede jeg da bagklappen er en dør, dvs. den går på traileranhænget, så det er besværligt at få fat i noget bag i bilen. Det gør sig også gældende hos Suzuki. God biljagt 
Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RAV4 177 heste |
|
|
Kan trække 2000 kg uden problemer. Det er en diesel. Kører som en drøm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
ja, Kia Sorento eller Toyota Landcruiser kan også anbefales. Begge trækker rigtig godt og ubesværet.
Mvh Camilla. **************** www.kaabers.dk ************* Barockpinto - Barockhest - Tinker. Træning af tricks er beskrevet på hjemmesiden. ******** Tinker på 165 sælges! ********
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toyota RAV4 |
|
|
Hvis du overvejer Toyota RAV4 skal du være opmærksom på at det kommer an på årgang hvad den må trække, de nyeste diesel må trække 2000 kg. Den gamle model mener jeg må trække 1850 kg. Hanne: Hmm 2000 kg. uden problemer, det kommer vist an på hvor langt man skal og hvor ofte man kører. Det er hårdt for bilen at køre med max på krogen. Det samme gælder for Suzuki Grand Vitara (som jeg aldrig ville overveje at købe hvis du skal forbi en mudret parkeringsplads til et stævne) Jeg har en Landcruiser GX90, den må trække 2800 kg og den trækker fint 2000 kg. Det er en diesel 3,0 og den bliver ved med at trække selvom det går op af bakke og med 2 heste i, det kan jeg godt lide  Du skal gøre op med dig selv hvor meget du har brug for at køre med trailer og investerer derefter. Nogle der har erfaringer med den nye VW Tiguan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bil... |
| Forfatter:  |
BølleBøv |
| Dato:  |
18-08-2011 20:57 |
|
Vi har en toyota sportsvan, diesel fra 2002. Vi har kørt den med 2 heste og med en enkelt hest, og der har ingen problemer været overhovedet. Derudover har vi haft en ssang yong rexton og den trak også ubeklageligt.
Love isn´t allways about holding on.
Sometimes, just sometimes,
it´s about letting go... R.I.P Savoux 20.08.95 23.09.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Tak igen Jeg vil som oftes kun sku køre med en hest, men vil gerne ha mulighed for at trække 2. Sku jeg ik kigge pris, ville det klart blive en Q7 eller en Dogde ram 2500, men det blir ik denne gang;) Jeg er oss pjattet med de store SUVer, men så tit ska jeg heller ik ud at trille med trailer, så jeg har oss tænkt lidt på størrelsen. Jeg tror jeg vil tá skridte videre og ta ud at kigge på en, og prøve. Måske en Opel Antara oss ku gå
Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave Du må stå inde for det du får ud af livet, for det er ingen som går ud af livet i live
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toyota |
|
|
Jeg bruger en Toyota Landcruiser 3.0 TD til at trække trailer med. Mener den må trække 2800 kg hvis jeg husker rigtigt. Og den trækker fint min hestetrailer med 2 store heste i.
Mvh Nanna Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige. Errare humanum est - det er menneskeligt at fejle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kia sorento |
|
|
Jeg kører Kia Sorento, den trækker som en drøm (kan trække op til 2800kg, jeg trækker oftest blot 1700kg hest/trailer). Ingen problemer med sne, mudder el.lign. FOrholdsvis økonomisk iforhold til størrelsen, årgang 2004 diesel, kører 11-12km/liter uden trailer og ca.10km/liter med trailer. Kan anbefales, men find en velholdt model 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alm. biler |
|
|
Både Volvo V70 og Mercedes 290 og 300 må trække omkring 2 tons, men vær opmærksom på hvilken motor, og se registreringsattesten, for der er undtagelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toyota Hilux |
|
|
Toyota Hilux bliver min næste bil - den kan trække 2000 kg eller mere alt efter motor - den er hårdfør og lever rigtig længe - og den er billig i reperationer - den fåes i mange prisklasser og ladetrummet er perfekt til stævneskab mv - man kan sågar sove der hvis man ikke er sippet Fåes også med 3 sæder.
Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet Taktfast og med næsen foran lod.
Nu med nyt ideal:
Ashley Holzer og Pop Art
Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Havde måske... |
|
|
været helt perfekt hvis den ikke var så dyr og så til benzin - alt for dyr at køre i desværre....... Nej bare en kassevogn til mig - det kan gøre det.... Har i dag en Seat Althea FR med 170 diesel hk - den klarer jobbet udmærket, men ville gerne have en 3 sædet...
Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet Taktfast og med næsen foran lod.
Nu med nyt ideal:
Ashley Holzer og Pop Art
Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du behøver ikke 4x4 |
|
|
jeg har en VW Sharan 1,9 TDI på gule plader, den må trække 2000 kg og gør det med glæde. Den kører normalt ca 17 km/l og med trailer ca 12 km/l. Den er vejet ned til 2000kg total og dermed billig i vægtafgift. Det er en rigtig god stævnebil med plads til masser af udstyr i bilen, overskud i motoren til at trække og god økonomi.
Proud owner of the australien cattledog " Archi" Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA
westernundervisning tilbydes På min bane i Præstø eller hos dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bil og trailer |
|
|
Er der nogen på Als der ville sælge mig 100-200 gr af deres think mud?? har en mega kræsen hest, så vil se om han vil spise det inden jeg køber det, da jo ikke helt billigt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. hvad trækker din trailer |
|
|
jeg har osse haft en kia sorento som måtte trække 2800 kg på krogen og med 2 heste trækker den bare ingen problemer ,men er lidt dyr og køre i, den kan man osse få på gule plader til en fair pris.lige pt har jeg vw touran 2,0 tdi som må tage 1500 kg.det fungerer super ingen problemer med og trække 1 hest og har ik behovet for at den skal kunne tage 2 heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|