Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sprenger bid?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 18:45

Er der ikke en side om sprenger bid - på dansk? Der er denne på engelsk og tysk www.sprenger.de/send_file.php/ material/1-HS-Trensen-09-11- 54_72dpi_web.pdf

Men kan ikke regne ud, hvad eggbutt (!?) betyder.

Nogen der ved, hvor der er info på dansk? Mener da jeg har set noget, hvor der stod, hvilke der havde stangbids-efffekt?

0
0
Svar på denne tråd

turnado
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 18:58

Har nogen af jer et turnado kk ultra type II, hvordan synes I, det er? Jeg har det "almindelige" ultra type II.

Og skal lige høre, hvor mange cm et bid er, for at være "tykt". Min plag skal have et tyndt bid, fik jeg at vide af "tandlægen", fordi der er ikke er ret meget plads ved laderne.

Er 16 mm et tykt bid? Er bare så glad for det ultra II til hendes mor. :( Det er det eneste, hun har slappet af på, og rytteren er også glad for det, men det er jo 16 mm.

0
0
Svar på denne tråd

I min...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 21:08

verden er Eggbutt et muffebid.

Kender ikke til en dansk version af sprengers katalog.

Vh gitte

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

tyndt bid
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 12:13

Hej...

Jeg har haft et 21 eller 22 mm bid, så et 16 vil jeg betegne som et tyndt. Jeg mener at det findes i 22, 18 og 16.

Det med Egg butt, tror jeg betyder at den har de vinger, så den er blød, men....

Jeg har selv et af de bid, som minder om et muffebid. Min har lidt meget læbe, så det er fantastisk til ham.kenype-trensen

eej2-TYPE-TRENSEN -

2-TYPE-TRENSEN -

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

tak....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 20:47

Mange tak! Jeg kom også senere frem til, det måtte være muffe-bid.

Og er glad for at høre, et 16 mm måske går ind under tyndt. :)

0
0
Svar på denne tråd

ang sprenger
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:56

Katalogen findes på tysk, fransk og engelsk.

Eggbutt er det man kalder muffebid. Dvs at ringene sider fast og er æggeformede.

Ang tykkelse, så ville man for 10 år siden have sagt at 16 mm var et tyndt bid. I dag er 16 mm normaltykkelse. 14 mm og 12 mm er tynde bid.

Sprenger laver ikke ret mange tynde bid, for de laver bid til store tyske heste.

Hvis du vil have bid med Sprenger design og tyndere tykkelse, så er det Neue Schule du skal se på.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider