|
|
| billige eller dyre læderstøvler? |
|
|
Jeg vil have et par læderridestøvler - så langt så godt.
Men jeg har ikke ret mange penge, og jeg skal derfor vælge om jeg skal købe et par cavallo'er af den billige slags (all round eller talent) eller gå efter et mere ukendt mærke der ikke er så dyrt..
jeg vil ikke over 2000,- og jeg vil have et par støvler der kan bruges til både dressur og skovture.
Der er selvfølgelig også muligheden for at købe brugt.. det bliver også overvejet.
Hvad ville i gøre?
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Købe brugt. |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
04-08-2005 18:20 |
|
Støvler (og ridestøvler i særdeleshed), har en meget høj og stiv hælkappe, så de bliver ikke trådt skæve.
Jeg har en par tudsegamle Königs, som jeg nærmest fik smidt i nakken. De ligner også noget der er løgn, for hele overlæderet på selve foden er hundredevis af små revner/krakeleringer pga. manglede pasning og indersiden af støvleskaftet var helt brune pga. slid på stykket mod sadlen.
Jeg har ofret nye hæle, en slidt syning bagpå (i slutningen af støvle/skaftestiveren) og det er lige oppe over med helt nye såler. Sliddet på indersiden af skafterne har fået en solid gang narvsværte, men ingen skocreme, da det knirker noget så forfærdeligt *GG*
Men ikke om jeg vil bytte! Bare tanken om, at gå et par spritnye støvler til giver tårer i øjnene og krampe i læggene
For 2.000kr. kan du finde et par rigtigt lækre, brugte støvle, hvor nye støvler snildt runder 3-3.500kr. 
Så er min side opdateret med nye billeder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mener |
|
|
jeg gav 2000 for mine Derby støvler - og de blev syet efter mine mål.
Det er en rigtig dejlig støvle som kan holde til lidt af hvert - så dem kan jeg helt klart anbefale!
- TrineKøbes: Hundehvalpen Silver, alle 4 film! Skriv en mail!2 dejlige ponyer sælges, se mere på min hp.Stald Rosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit eneste |
|
|
problem med at købe brugt, er at jeg behøver vejledning, jeg har aldrig, på trods af at jeg har redet siden 86, ejet et par lædersøvler. Så jeg ved ikke hvordan de skal sidde  - hvor stramme de må være osv... jeg kender såmænd heller ikke min størrelse og kan lure på markedspladsen af mange af dem der sælger kun sådan ca. sjusser sig frem til målene på deres gamle støvler..
Jeg har ikke lyst til at få tilsendt et par støvler fra viborg som jeg så ikke kan passe og alt det mas og senden frem og tilbage der følger med..
ellers køber jeg nemlig rigtig gerne brugt.. jeg må tjekke ud hvad der er i Kbh. området..
og det ville være fedt ikke at skulle gå dem til
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er jo svært. |
Camilla (Felur) |
04-08-2005 22:40 |
|
Du skal bla. måle din læg på det bredeste sted og så kan du jo bede sælger om at gøre det samme (altså... bare på sin egen læg) og fortælle hvor meget eller hvor lidt de sidder til.
Hvis støvlerne ikke har været blokket før, så kan man indhente 1-1½cm. i skaftvidden på denne måde.
Støvlerne skal sidde til, men hvis de er for stramme, så risikerer du krampe i læggen - tro mig, jeg taler af erfaring, men fik så støvlerne blokket. Det koster omkring 100kr.
Fodstørrelsen er jo den samme.
Jeg har dog det problem med mine støvler, at de er for store/høje over vristen, så de har en tendens til at glide lidt ned. Men det eneste man næsten kan gøre ved det er, at montere en snøre.
Mine støvler er overall en lille smule for store, men så er der plads til en ridesok om vinteren og det er aldrig mig, der står inde i sadelrummet knaldrød í hovedet og kæmper med at støvlerne af 
Så er min side opdateret med nye billeder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Ane, |
|
|
var jeg dig, ville jeg tøffe ind i en rideudstyrsbutik og bede om at kigge på et par Petriestøvler. Evt. bede om at prøve et par og læg mærke til tallene som står indeni. Evt. på et par et stykke papir så du ikke glemmer det. Sig at du bare vil være sikker på at få de rigtige støvler når du "har tænkt over det".
Så besøg denne hjemmeside, de har ganske udmærkede Petrieridestøvler til fin kvalitet til 1125 kr (incl. forsendelse !). Støvlerne herhjemme koster 1999 kroner herhjemme. Jeg har selv et par og bruger dem til hverdag og skovture. Til stævner har jeg et par Cavallo weltmeistere.
Jeg købte et par støvleforhøjere til at lægge ned i støvlen for at løfte hælen lidt for at undgå gnavesår i knæhasen da de skulle rides til. Det tog mig 8 timer, så sad de superperfekt. De skal bare tørres af med en blød klud og i med et par stivere så de ikke klasker sammen.
Her er linket:
Reitartikel
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide |
|
|
God ide Beagle  tak  - jeg ved ikke lige hvem der forhandler petrie i min omegn.. men man kan vel lave samme stunt med cavallo.. om ikke andet har man i hvert fald sine mål efterfølgende
 Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh, Ane det er dig |
|
|
Jeg troede det var en anden Ane, du bor jo i København. Equito i Lyngby (på Hovedgaden) har Petriestøvler. Men jeg tror man skal ringe i forvejen og aftale en tid med Finn eller Ruth (dem som har butikken). Så kan du få målt og kigget lidt på støvlerne. Prøv at få dem til at skrive målene ned så du ikke skal måles næste gang.
Equito har en hjemmeside, med samme navn med .dk bagefter.
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
Tak Beagle
jeg må se at komme i sving.. og nu rykker jeg jo op nordpå med hesten så passer Lyngby jo ikke så dårligt  (jeg flytter til Holte)
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beagle |
|
|
Fed side!!!
Men hvordan bestiller man???
Skal man godtnok ringe til dem?? Jeg er bestemt ingen ørn til tysk.
Mvh. Pia c",)
Kan du lide Fjordheste?? Nordfjordhesten holder hjemme i Vendsyssel og har til formål at fremme brugen af Fjordheste. Se mere på: Nordfjordhesten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pia, |
|
|
jøsses det er jo pærenemt. Du finder de ting du vil købe, tryk på bestellen (den røde knap) og züruck betyder tilbage og hente flere/andre varer og når du endelig vil betale trykker du på den røde knap igen inde i "kurven" så kommer du over på en ordreside hvor du skal udfylde navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Du betaler med visa-kort derefter får du en ordrebekræftelse pr. mail og et par dage senere skulle de herlige ting gerne dukke op.
De bytter meget gerne indenfor 14 dage hvis man har købt noget forkert, men er der noget jeg vil have kigger jeg på det i en butik herhjemme (Equito, Tattersalls eller Zoozity) og prøver det hvis det er beklædning.
Jeg må også inddrømme at jeg har gode erfaringer med en anden hjemmeside:
Hippodromen
God købelyst,
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Beagle |
|
|
Jeg kom faktisk til at åbne øjnene lidt mere efter jeg havde skrevet indlægget. Men nu skal jeg bare have fundet mine mål på et par Petrie støvler, og så skal et par bestilles hjem til mig.......
Kan du lide Fjordheste?? Nordfjordhesten holder hjemme i Vendsyssel og har til formål at fremme brugen af Fjordheste. Se mere på: Nordfjordhesten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| petriestøvlen |
annaJ |
14-08-2005 16:51 |
|
åh suk havde også et par dejlige petrie støvler engang...dem var jeg glad for. jeg tror da også lige jeg vil tjekke den side ud. er bare altid lidt nervøs for at bestille i udlandet...har du bestilt mange gange hos dem???
hilsner fra AnnaJ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
købt hos Reitartikel tre gange, to gange hos Hippodromen og to gange hos RTS rideudstyr.
Ingen problemer hvergang  Altid hurtig levering, det var næsten lige før jeg ikke nåede at blinke to gange med øjnene
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horze i Brøndby |
Camilla (Felur) |
14-08-2005 22:51 |
|
De forhandler også Pertrie støvler.
Link.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla, |
|
|
må jeg spørge hvor du har set de Petrie støvler hos Horze ??? Der er kun Mountainstøvler på hjemmesiden ?
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beagle... |
|
|
Var lige inde og kigge på Hipodromen. Kanon gode priser!
Mon du kan hjælpe mig en smule med deres mål - mit tyske er meget rustent!!
Ved nogle af støvlerne står der gr. og et tal istedet for størrelse. Jeg er klar over, at det er en betegnelse for størrelsen på støvlen, men ikke hvad den svarer til. Jeg skal bruge en størrelse 36 (babyfod, jeg ved det..). Hvad gruppe går den ind under?
På forhånd mange tak for hjælpen.
 Louise S ET LIV UDEN DYR ER IKKE ET LIV...
Nu med Vestergård´s Black Jack
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa Louise, |
|
|
her kommer jeg ilende med hjælp. Hippodromen har da billigt udstyr  Derfor har jeg lagt linket herud på hestenettet. Cavollostøvlerne er også lidt billigere der end herhjemme.
Her er en oversigt over Cavallos fodstørrelser  Den har jeg nuppet (læs: lånt) fra Tika rideudstyr som også sælger Cavallo støvlerne.
Størrelses omregning for Cavallo støvler :
2=34½
2½ = 35
3 = 35 1/3
3½ = 36
4 = 36 2/3
4½ = 37 1/3
5 = 38
5 ½ = 38 2/3
6 = 39 1/3
6½ = 40
7 = 40 2/3
7½ = 41 1/3
8 = 42
8½ = 42 1/3
9 = 43 1/3
9½ = 44
10 = 44 2/3
10½ = 45½
11 = 46
11½ = 46 2/3
Så du skal kigge på støvler i grosse 3½-4.
God fornøjelse med indkøbene
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beagle.. |
|
|
Tusinde tak for hjælpen
Jeg vil fluks begynde at tælle finanserne, de er simpelthen for lækre de støvler.
Lige et sidste spørgsmål. Mht. betalingen. Priserne er i Euro. Hvordan klarer jeg lige den. Får jeg min bank til at lave overførslen, eller kan jeg selv gøre det via min netbank??
Endnu en gang mange tak for hjælpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Loiuse, |
|
|
hvis du har et visa-dankort er det bare med at bruge den. Beløbet trækkes først når du modtager varene.
Betalingen sker tilsidst over en krypteret hjemmeside. Har du ikke visa-dankort, så spørg en i din familie og giv vedkommende pengene når det bliver trukket på kontoen (så kan man også præcist se hvad det koster i dkr).
At lade banken overføre pengene, koster en formue ! Lad være med det. Et Visa-kort er guld værd og koster ikke mere end et dankort.
Beagle, som også tæller finanserne for der mangler stigremme, hvidt underlag, skridttæppe og et dækken herhjemme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beagle |
|
|
Selvfølgeligt.. Visa dankort - det havde jeg ikke skænket en tanke. Nu må jeg snart have min første lektion i handel med udlandet.
Mange tak endnu engang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg bestilt støvler.... |
|
|
Nu har jeg bestilt et par Petrie læderstøvler hos Reitartikel!!! Har prøvet et par i dag hos den lokale rideudstyrsbutik. Dog måtte jeg købe dem i en skostørrelse mindre for at højde og vidde passer, men jeg plejer at have plads til både sål og et par ekstra sokker, så mon ikke det det.
Glæder mig viiiillllddddttt til de kommer.
Mvh. Pia c",)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|