For mange år tilbage var min hest med i et forsøg med et sadelunderlag der målte tryk.
Dette trykmålingsunderlag var vidst udviklet i fællesskab mellem Peter Vedel og KVL (Charlotte Frigast).
Der var vidst en del tekniske problemer med udstyret og målingerne var vidst heller ikke helt stabile, men jeg kender ikke til slutresultatet af denne afprøvning/testfase.
Min hest kom ikke nærmere en egnet sadel under forsøget, dem jeg fik afprøvet blev allesammen kategoriseret som uegent til ham (af trykmålingsunderlaget vel at mærke, for de var skam tjekket af sadelmager).
Det lykkedes mig at få en egnet sadel til ham efter lang tids kamp og søgen og mange købte sadler forgæves. Men det var faktsik Olaf fra Ingdams som fandt sadlen der bare passede ham, og ja det var en Passier Optimum. Men formålet var jo at finde en sadel så hesten kunne rides uden problemer og den opgave løste han altså på bedste vis.
Af sadelmagere kan jeg også varmt anbefale Brian - super dygtig og yderst kundevenlig.
Selv bruger jeg MJ Rideudstyr (Mogens) fra Greve. Han er også super dygtig og hurtig til at få lavet opgaven. Og her bliver man bestemt ikke prakket noget på man ikke har brug for ;o)
Det er med sadelmagere som med dyrlæger, man skal have tillid til deres arbejde, så fungerer samarbejdet som oftest bedre 
;o) Lillian