Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadeltjek: "elektronisk" tjek af tryk
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 18:08

Hej,

Kom lige i tanke om, at jeg engang læste noget om et sted, hvor sadlen blev tjekket via et eller andet elektronisk "underlag" af en slags, der præcist måler om sadlen trykker under ridning.. Nogle, der har prøvet det???? Det lød bare så smart.

Ville egentlig gerne bare sikre mig, at min dressur sadel faktisk fungerer. Min hoppe har folet og ikke været i træning et helt år, så skal have tjekket hendes dressursadel.

Har I alternativt sadelmagere I kan anbefale? Det er virkelig svært det her med sadler. Har egentlig været super tilfreds med sadlerne fra Ingdams (hvilket jeg også skrev i den anden tråd), men er alligevel blevet lidt skeptisk pga. alle de enormt dårlige oplevelser. Hvordan pokker får man tjekket sadlen ordenttligt og troværdigt et sted uden at blive påduttet ny sadel??? Den her er næsten sprit ny, så vil virkelig gerne bare have den tjekket objektivt. Hmmm...

0
0
Svar på denne tråd

Impression pad
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 19:45

Jeg ved godt, at det er ikke heeelt det du efterlyser, men den findes i en gelform. Om den er helt lige så præcis ved jeg ikke, men den giver et umiddelbart indtryk (i bogstaveligste forstand) af trykfordelingen.

www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...e9bb5a66c3

Af sadelmagere ville jeg klart anbefale Brian Rützou fra Taastrup. Han begyndte ganske vist for nogen år tilbage selv af forhandle sadler, men jeg er ganske sikker på, at han vil give dig sin ærlige og objektive mening om din sadel - uden at pådutte dig en Optimum

0
0
Svar på denne tråd

Tak :).....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 20:13

Det ser da smart ud det der underlag!! Skal da prøves, hvis jeg ellers ikke finder det elektroniske (eller det koster en krig..)

og ved lidt "googlen" ser det ud til, at Brian Rützou generelt bliver anbefalet. Sååå, det kunne være jeg skulle kombinere det - så har jeg da i hvert fald gjort mit til at sadlen fungerer :)

Det er faktisk netop endnu en Optimum jeg har, og jeg er super, super glad for sadlen. Ville bare lige sikre mig, at den nu også faktisk ligger godt nok før damen kommer i fuld træning igen.

0
0
Svar på denne tråd

Passier Optimum...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 20:43

... ER en god sadel! Det vil jeg slet ikke betvivle!

Men det ER da også lidt pudsigt, at hvis man søger på Ingdam's, så vil ordene 'Passier Optimum' dukke op påfaldende mange gange :-P

Jeg har læst om det elektroniske et sted, men min mentale harddisk kan ikke lige fremtrylle kilden. Det er vist lavet i en bedre udgave, men eftersom det er temmeligt bekosteligt og skal bruges meget nøjagtigt, så følger der vist en uddannet person med til betjeningen ;-)

Jeg får tilpasset mine sadler omtrent årligt af Brian gennem de sidste 8-9 år. Har altid været tilfreds - og endnu vigtigere - det er hesten også (y)

0
0
Svar på denne tråd

Forsøg på KVL
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 07:04

For mange år tilbage var min hest med i et forsøg med et sadelunderlag der målte tryk.

Dette trykmålingsunderlag var vidst udviklet i fællesskab mellem Peter Vedel og KVL (Charlotte Frigast).

Der var vidst en del tekniske problemer med udstyret og målingerne var vidst heller ikke helt stabile, men jeg kender ikke til slutresultatet af denne afprøvning/testfase.

Min hest kom ikke nærmere en egnet sadel under forsøget, dem jeg fik afprøvet blev allesammen kategoriseret som uegent til ham (af trykmålingsunderlaget vel at mærke, for de var skam tjekket af sadelmager).

Det lykkedes mig at få en egnet sadel til ham efter lang tids kamp og søgen og mange købte sadler forgæves. Men det var faktsik Olaf fra Ingdams som fandt sadlen der bare passede ham, og ja det var en Passier Optimum. Men formålet var jo at finde en sadel så hesten kunne rides uden problemer og den opgave løste han altså på bedste vis.

Af sadelmagere kan jeg også varmt anbefale Brian - super dygtig og yderst kundevenlig.

Selv bruger jeg MJ Rideudstyr (Mogens) fra Greve. Han er også super dygtig og hurtig til at få lavet opgaven. Og her bliver man bestemt ikke prakket noget på man ikke har brug for ;o)

Det er med sadelmagere som med dyrlæger, man skal have tillid til deres arbejde, så fungerer samarbejdet som oftest bedre

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

elektronisk måling
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 08:53

Jeg har tidligere undersøgt, hvor man kan købe sådan et trykmålingsunderlag og software osv til databehandlingen... Det koster 75-100.000 kr, så jeg opgav desværre på halvvejen. Ville ellers enormt gerne have ydet den service, når jeg kører ud på sadelbesøg...

Tror ikke der er nogen i Danmark, der har et og som tilbyder målinger af hest og sadel. Har kun set annoncer for det i Tyskland.

Flexisadler

http://lusitano.mono.net

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd

Jette Thomsen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 10:52

på JNT westerncenter i sønderjylland har et af de dersens elektroniske underlag, den skulle have omkring 350 målepunkter og efter ridning indlæses det på en computer og så kan man se helt præcist hvor og hvordan sadlen ligger...

Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

På min bane i Præstø eller hos dig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 11:32

Ok, mange tak for alle oplysningerne :) Det skal da helt sikkert undersøges det danske sted. Det lyder nemlig super spændende, men var lidt nysgerrig ift. om det mon er troværdigt udstyret og udbydes i Danmark. Jeg har netop også kun hørt om det i Tyskland engang, og min hard disk kan heller ikke huske, hvor det var.

Det er måske også lidt overkill at køre til Tyskland for at få det tjekket, når der ikke umiddelbart er noget som helst problem - jeg vil i hvert fald gerne høre om andres erfaringer med det først.

Af danske sadelmagere tror jeg, at jeg prøver Brian Rützou så, han ser ud til at være ret velrenomeret. Det er rigtigt, dyrlæger, smede kræver det virkelig tillid at samarbejde med - det samme gælder sadelmagere. De vil jo alle gerne sælge, men nogle er bare en hel del mere troværdige end andre - og det er altid rart at høre andres erfaringer.

Geleunderlaget lyder også smart, det skal da pøves.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 14:46

Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO

www.rideklubbenhammelev.dk

0
0
Svar på denne tråd

elektronisk "underlag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 06:57

Sadelmageren her har den

Har lige haft hende på besøg og kan bestemt anbefales, virker meget kompetent og servicen er i top

www.sadelmagerietdannebrog.dk/ Sadelmageriet_Dannebrog/ Forsiden.html

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider