Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvordan foregår sadeltjek og prøvning?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 07:51

Har bestilt sadeltjek og prøvning til mine heste - hvordan foregår sådan noget?

Kan man ved tjek godt vise to sadler frem pr. hest eller er det pr. sadel/pr. hest???

0
0
Svar på denne tråd

Spørg da vedkommende...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 09:10

... som du har bestilt til at komme ud?

Sidst jeg prøvede det, der kom sadelmageren med en håndfuld sadler, hvoraf to blev vurderet til at være en mulighed.

Så prøvered jeg de to sadler (sadelmageren lod mig beholde begge sadler i nogen dage) og den ene sorterede jeg hurtigt fra. Den anden red jeg så ydermere et par ture i og vendte så tilbage og sagde, at den skulle det være :-)

Jeg har nu haft sadlen i syv år og den ligger også rigtigt fint på hest nr. 2 (med løbende tilpasninger, naturligvis).

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 22:05

Jeg har både brugt Tanja Lange og Brian Rützow.

Begge steder kan man prøve flere sadler og Tanja ser også en ride i dem, hvis de skal omstoppes.

Brian tjekker dem blot imens man selv er på jorden. Dog tror jeg han også ser dem under rytter hvis der er nye sadler til hesten.

Jeg synes det er vigtigt at finde en sadelmager som giver sig god tid til hesten, hvilket begge af dem jeg nævner helt bestemt gør

Vh Maria

Nu med to stk. barfodsheste i løsdrift

Skønne Max og den smukke dameskimmel

www.aktivstald.dk

0
0
Svar på denne tråd

mener...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 15:34

Hvad jeg har fået at vide, så er sadeltjekket kun for en hest. Jeg bruger Kit, og hun bruger ca. en time. Jeg red ca. 10 minutter, hvor hun også følger med rundt om mærker på sadlen imens.

Hav alt ride-udstyr klar, når sadelmageren kommer, hvis de vil se dig ride.

Hun kiggede i øvrigt grundigt på sadlen, før den kom på, så hesten skal ikke være sadlet op. :) Hun er bare så dygtig.

0
0
Svar på denne tråd

Har en spring og dressursadel
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 07:24

Jeg gerne ville have tjekket om de skal stoppes om eller lign. og jeg fik ikke lige spurgt hvordan de plejer at gøre. Hun skelnede blot mellem "tjek" og "prøvning" (og det gjorde prisen også)

0
0
Svar på denne tråd

De små ting.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 07:51
  • Hav hesten klar på stald - fin og ren - inden sadelmageren dukker op.
  • Skil din sadel ad, så den let kan vurderes på hesten, men hav stigremme, gjord og underlag tæt ved, så du kan sadle op, hvis det er nødvendigt.
  • Sørg for, at I kan stå et sted, hvor sadelmageren kan se din hest ordentligt fra alle vinkler og med et godt lys.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider