Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

træpiller
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 23:02

Hej

Jeg vil høre om der er nogle som har prøvet træpiller

i boksene ?

Gerne for og imod

Jeg har tænkt mig at prøve det

hvordan gør i så det blir godt ?

Halmpiller er det bedre eller dårligere ?

Lad mig høre

VH Tine

www.stutterietkirsebaergaarden.dk

Sælges

Lækre føl fra 2011

Gode varmblod/hannoveraner hopper til dressur sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 21:31

Slet ingen der vil svare

Vi overvejer også kraftigt at starte op på træpiller, Så følger meget gerne med i denne tråd

Mvh Mia

Opstaldning tilbydes med Thy Nationalpark i baghaven. Ideel sted for terræn/jagt og distancerytteren

0
0
Svar på denne tråd

træpiller...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 21:46

jeg bruger træpiller men har ikke rigtig prøvet andet end dét og halm.

Det kan klart anbefales!! Jeg ved ikke om der er stor forskel på kvaliteten af pillerne, jeg køber vores i det lokale byggemarked (Bygma)

Anne

1 års hingst af super springafstamning sælges.

-Moderen er RDS hoppe.

-Mormoderen ERDS med plac i MA og gået S.

-Moster udtaget til VM på Zangersheide, A hest i spring, solgt til Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

Der findes
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:58

et hav af tråde om træpiller på HN så det er såmen nok derfor der er mange som er ved at være lidt trætte i koderne over at skulle svare på om træpiller er godt

Træpiller er fantastisk i min verden - lys, lækker, fast bund, nem lige at skovle pærerne af, tissepletten fjernes når den begynder at komme til toppen - bunden lugter ikke og det støver ikke.

Men det kræver ordentlig kvalitet - jeg bruger German Pellets og de koster en mindre bondegård - til gengæld så slipper jeg for halmstøv som jeg ikke selv tåler, jeg skal kun bruge opbevaring til 3 paller, stalden lugter ikke, møddingen fylder nærmest ingenting ....

Jeg skal betale for at få leveret halm - og for at få fjernet min mødding og derfor kan det betale sig for mig at have træpiller i mine bokse.

Samtidig er de som sagt ufatteligt nemme at muge i og det sætter min ryg pris på!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Raps piller
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 12:23

Alle vores heste står på raps pille.

Vi syntes det er det bedste, og skulle have gjort det længe før.

vh susan

0
0
Svar på denne tråd

træpiller er fine
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 17:02

Jeg har en vallak der sviner temmelig meget - han bruger hele boksen og så dækker han sine pærer til og spreder dem :-)

han står på træpiller, og jeg har siden september sidste år, fåret lagt en god bund der virlelig suger.... jeg rører ALDRIG bunden der er 15-20 cm, men tager kun klatter og over en periode på 14 dage, får jeg så efterhånden tager ud, så der igen kun er bunden tilbage... så kommer der stalosan på og 3 nye poser, og så køre vi 2 uger igen :-) det virker fantastisk, men i kraft, at jeg har lavet en bund... den bliver ikke fjernet, for den er først ved at være rigtig god nu :-)

Stephanie

"Mor" til Mozart - 7 år og rødhåret

Bindevævsmassage og Kranio-Sakral-Terapi til hest og rytter

http://www.careNcure.dk

0
0
Svar på denne tråd

Halmpiller
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 08:12

Jeg bruger halmpiller, har brugt træpiller.

For mig er den største forskel at hestene nemmere får trådt halmpillerne ud end halmpillerne.

Og det gør jo også at der måske ryger lidt flere hele træpiller ud ved mugning, da de ikke popper ud så nemt.

0
0
Svar på denne tråd

jeg....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 12:22

Jeg er vant til spåner og snittet halm, og nu står mine på træpiller. Det er faktisk det bedste at arbejde med, jeg har prøvet indtil videre. Hvis man holder pauser altså. :)

Det der "rysteri" kan godt være hårdt for ryg og skulder. Jeg skifter mellem at bruge højre og venstre arm mest. Og tager ikke ret meget op på spåne-greben ad gangen, så går det.

Det mest trælse er, hvis bunden er for dyb, når man skal vende bunden. Men så kan man selvfølgelig bare skubbe det øverste væk først. :)

Det lækre er, at der ikke er nogen ammoniak-lugt, det er jo skadeligt for lungerne. Og ikke meget støv, hvis jeg vander boksen ca. hveranden dag. Men det støver, når man muger, så brug evt. støvmaske.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider