Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Vandkopper
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 19:32

Hej..

Jeg skal have lavet nye bokse, og overvejer også nye vandkopper.. Dem jeg har nu, er de gammeldags "ko-vandkopper", dvs sort jern!! Synes ikke de fungerer optimalt.. Bl.a vil den ene hest ikke drikke af dens kop, fordi den er stram at trykke ind (min egen teori), så den får vand i en spand!

Har overvejet disse, der fylder automatisk op, dvs med en flyder.. Men de grønne plastickopper, med en sort plasticdims, de bare skubber til, er også under overvejelse!!

Hvilke har du/i gode erfaringer med?? På forhånd tusind tak!

Mvh Ulla

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 20:46

Jeg ville ihvertfald ikke vælge dem der fylder automatisk op. Vi har en del af dem i den stald hvor min hest er opstaldet, og der er mange problemer med dem.

Et par stykker har det med at flyde over, uden man lige kan se grunden.

Hvis man har en hest der godt kan lide og dyppe sit hø i koppen, så stopper vandkoppen hurtigt til, fordi hø og foder rester ryger op bag skjoldet.

Og så er de umulige at holde rene uden at skille dem ad. Jeg renser jævnligt min, hvilket inkluderer at jeg er nød til at skrue skjoldet af, da der danner sig bakterievækst inden under, så hvis man ikke gør det tit nok sidder der sådan noget rød/brunt slam.

Så ud over at hesten selvfølgelig skal kunne drikke af koppen, ville jeg sørge for at vælge en der er til at holde ren.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 20:47

Det hvor jeg har min opstaldet har vi de grønne med den sorte dims de skubber til og dem er vi rigtig glade for. Hesten skal ikke bruge så mange kræfter på at få vand i forhold til dem med den "store" plade.

Min den gamle havde en af dem med flyder. Det gik godt i starten men så fik hun skubbet til den med måsen og så kom flyderen til at sidde skævt med det resultat at den stod og fyldte op hele tiden og vandet løb over. Det var nu nemt at rette, men der skulle ikke meget til, så blev den ved med at løbe. Så den blev skiftet ud. De kan godt have lavet dem bedre nu - det er trods alt en del år siden;o)

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Grøn/Sort Dims
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:29

Jeg har ikke endnu mødt en hest der ikke kan finde ud af denne type vandkop og de virker og sætter sig ikke fast og giver masser af vand ved let berøring

0
0
Svar på denne tråd

VANDKOP
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 23:03

Vi har vandkopper fra P. Lindberg Maskinforretning i Vejen. tlf. 70212626. Det er 4 l vandkop med svømmer til 287,- pr. stk.

Vi havde i et stykke tid måtte vande vores islandske heste, der ikke var vant til at drikke af almindelige vandkopper.

Disse vandkopper blev de hurtige vant til. Blev lidt forbavsede da der begyndte at løbe vand til dem, men vi har kun gode erfaringer med dem og de løber ikke over. Kontrollerer dem selvfølgelig for foder og lignende hver dag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider