Når vi snakker de billige kameras er ISO værdien fuldstændig ligegyldig i den ene af skalaen!
Den tidligere model af 1100D som hedder 1000D skal man ikke over en ISO på 800 max 1000 for at støjen bliver for høj og billedet ELENDIGT!
På en 5D mark ll er det en helt anden sag - her kan du komme godt op på 20.000 på ISO (som jeg lige kan se på de test billeder jeg har fået vist).
Så det skal ikke være det som er det afgørende for dig i dit valg af kamera.
Jeg vil helt klart tage en tur ind til den nærmeste fotohandler og så eller afprøve begge kameras, spørge hvordan og hvorledes 
Jeg selv har Canon, jeg har haft Nikon i hånden og der er ingen tvivl om at den virker rigtig rigtig lækker (og måske ikke helt så plastic agtig som canon), men når det er sagt, så er mit temperament 10 gange mere til at arbejde med Canon!
Derfor er det virkelig en smagssag hvad man er til
(er man til VW eller Toyota)
Hvis det er ridehus du vil tage billeder i, så vil jeg ligge pengene i objektivet.
Her er vi ovre i blænden, (også lysforshold), jo lavere blænde jo mere lys 
Lige nu har jeg et objektiv ned på f/4 - på en sol dag og en lys ridehal vil jeg tro den kan følge med.
Ved kunstig lys i en sportshal er den stået helt af 
Jeg selv har en Canon eos 1000D
Her lidt udendørsbilleder taget den sidste uges tid:

endnu mere fart over feltet

Jah jeg ved ikke om det kan hjælpe dig lidt på vej på et klarede svar!
Det vigtigste er at uanset hvilket kamera man vælger at købe, så får man klart det bedste ud af det hvis man gider sætte sig lidt i det 
Herunde blænde, lukketid mv.
Jeg ved der ligger en gammel tråd herinde, hvor der er en der forsøger at forklare rigtig godt hvad det forskellige er