Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Canon VS. Nikon
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 07:40

Godmorgen der ude.

Nu har jeg jo længe gået og lurret lidt på nogle kameraer, og nu da pengene endelig er ved at være skraget sammen sad jeg jo lige og kiggede lidt igen.

Jeg har helle tiden godt kunne lide canon og har haft et godt øje til canon EOS 500D.
Men nu faldt jeg over det nye Canon EOS 1100Dsom er lidt billigere og derfor passert bedre til min SU penge pung.
www.canon.dk/For_Home/ Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/ EOS_1100D/

Det lyder i mine øjne som et rigtig fornuftig kamera til mig, men da jeg så søgte lidt på det blev utrolig mange stedet stillet op mod et Nikon

D3100 www.nikon.dk/da_DK/product/digital- cameras/slr/consumer/d3100

og så er det jo jeg kommer i tvivl for de fleste sider siger at det ville være det bedste at vælge NIkon, men jeg helder jo mest til Canon ?

Hvilket et ville være det mest fornuftige at købe ?
Og hvilket et af dem vil klare sig bedst i et ridehus og hvad ridesporten ellers byder det ?

Håber på nogen morgenfriske svar derude fra :D
MVH Tiana

0
0
Svar på denne tråd

canon vs nikon
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 08:20

det er et svært valg, har selv et canon 500D. så er måske lidt farvet

udfra de "rå" specifikationer ser canon 1100 ud til at være det mest fornuftige hvis det skal bruges i et ridehus.

grundet det er det camera der har den højeste iso (100-6400)

hvilket er meget vigtigt i et ridehus uden så meget lys.

iso siger noget om hvor lys følsom sensoren er.

canon er også det camera der er flest tilbehør til. men tag ikke fejl nikon er også et rigtig godt kamera.

tænk ikke på at nikon har lidt flere megapixel, medmindre du skal forstørre billederne meget.

lånte et spejlreflex på et tidspunt med "kun" 6 megapixel og det kan godt forstøres op i 4a størrelse...

hvis du har mulighed for det gå ned i en fotoforhandler og oprøve dem er det også en god ide, det er ikke alle kameraer der ligger lige godt i hånden på alle folk.

hvis du har flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til mig. så vil jeg forsøge at svare på dem

håber mit svar kunne bruges til noget

hilsen claes

p.s. du kan på min presentation se dette billede

www.heste-nettet.dk/lodge/177106/ billeder/883008/

som er taget med mit camera, men det kan ikke helt samenlignes da jeg har et objektiv der er meget bedre en det der følger med som std.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 08:30

Hej.

Det var nemlig også den høje ISO der fangede min interesse ved Canon 1100.

Men så blev jeg alligevel i tvivl om jeg ville få mere for pengene ved at tage Nikonen når de på foto siderne sagde det var et bedre kamera til pengne, men de fleste af dem tager jo heller ikke billeder i et ridehus ;)

Er generalt også mest til Canon og de 12,2 megapixel det har, er rigeligt til mit forbrug, på mit digital kamera jeg har nu sætter jeg dem altid ned på trods af det kun har 7-8 stykker da jeg ikke har brug for billeder i plakat størrelse :)

Så takker meget for dit svar, 1 point til Canon siden :D

MVH Tiana

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det ikke
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 08:55

nok bare at se på den høje ISO. Det er langt vigtigere at se på hvordan de forskellige kammeraer behandler støjen ved høj ISO. Fx er 6400 i ISO ikke meget værd hvis billederne ligner møg... Det kan du undersøge ved at google kameraets navn og isoværdi...

Noget der er vigtigt at være opmærksom på er hvorvidt objektiverne skal have en indbygget motor(uden at være så meget inde i nikon kameraerne, så havde D40, D40X og D60 ikke motor til fokusering i kameraet og dette betød at udvalget blev mindre når man skulle købe objektiver). Jeg ved desværre ikke om det gælder for D3100.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 11:03

ISO'en er absolut ikke nok - Og vil du fotografere i ridehus skal du bagefter ud og finde et objektiv til det formål.

Jeg er fortaler for Nikon - Billederne har bedre farve og mere dybde, det kræver mere teknik at bruge, men er supergodt, og understøtter også ISO meget bedre, meget mindre støj i høj ISO end på Canon-billeder. Man får hvad man betaler for. :)

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

0
0
Svar på denne tråd

canon vs nikon 2 runde
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 14:59

tjo her er en semenligning mellem de to modeller

snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs- Nikon_D3100

udfra den kan man læse at nikon ikke har moter i deres hus

canon har højere iso, men er dårligere til at fjerne iso støj efterfølgende. de skriver så ikke hvilken iso de er tæstet hved...

det er et svært valg.

men hvis du har et sd kort kan du hvis der er en foto butik i nerheden, prøve at skyde nogle billeder på kortet med begge kameraer specilelt prøv dem med ved høj iso.

tag kortet med hjem og se hvordan det ser ud.

en anden ting du også kan tage op til overvejelse, er om der er nogen i din omgangskreds der skulle have canon eller nikon, hvis der er. overvej om i kan låne grej af hinanden

jeg har selv to venner der begge har canon, det var måske med til at bestemme hvilket mærke jeg købte

personligt syndes jeg canon 500d tager ok billeder v. iso 800 højere end det og så bliver de lidt for "grynet" til min smag

0
0
Svar på denne tråd

Canon vs Nikon!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 17:30

Når vi snakker de billige kameras er ISO værdien fuldstændig ligegyldig i den ene af skalaen!

Den tidligere model af 1100D som hedder 1000D skal man ikke over en ISO på 800 max 1000 for at støjen bliver for høj og billedet ELENDIGT!

På en 5D mark ll er det en helt anden sag - her kan du komme godt op på 20.000 på ISO (som jeg lige kan se på de test billeder jeg har fået vist).

Så det skal ikke være det som er det afgørende for dig i dit valg af kamera.

Jeg vil helt klart tage en tur ind til den nærmeste fotohandler og så eller afprøve begge kameras, spørge hvordan og hvorledes :)

Jeg selv har Canon, jeg har haft Nikon i hånden og der er ingen tvivl om at den virker rigtig rigtig lækker (og måske ikke helt så plastic agtig som canon), men når det er sagt, så er mit temperament 10 gange mere til at arbejde med Canon!

Derfor er det virkelig en smagssag hvad man er til

(er man til VW eller Toyota)

Hvis det er ridehus du vil tage billeder i, så vil jeg ligge pengene i objektivet.
Her er vi ovre i blænden, (også lysforshold), jo lavere blænde jo mere lys :)

Lige nu har jeg et objektiv ned på f/4 - på en sol dag og en lys ridehal vil jeg tro den kan følge med.
Ved kunstig lys i en sportshal er den stået helt af ;-)

Jeg selv har en Canon eos 1000D

Her lidt udendørsbilleder taget den sidste uges tid:

endnu mere fart over feltet

Jah jeg ved ikke om det kan hjælpe dig lidt på vej på et klarede svar!

Det vigtigste er at uanset hvilket kamera man vælger at købe, så får man klart det bedste ud af det hvis man gider sætte sig lidt i det :)
Herunde blænde, lukketid mv.

Jeg ved der ligger en gammel tråd herinde, hvor der er en der forsøger at forklare rigtig godt hvad det forskellige er :)

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider