Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hestetrailer med lav egenvægt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 13:43

Heyhey! ;)

Vil høre om der er nogen i Horsens, skanderborg området, som evt kender nogen eller som selv ejer en hestetrailer med lav egenvægt som de vil leje ud ;) Den må MAX have en total vægt på 1400 kg, eller 1450 kg, men ikke højere... :) Vi skal bruge den fra fredag uge 30 til søndag uge 30 ;)

Mvh Lene

Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen ?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 14:33

Der kan hjælpe... ? Øv øv !

Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

0
0
Svar på denne tråd

totalvægt???
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 08:41

nogen trailer på totalvægt 1400 kg kan kun laste 800 kg.

Har du ingen krav til lastevne?

MIg bekendte r det kun de gl bredenup der har så lav totalvægt, idag kører de fleste med totalvægte på 1700/2000/2400

Karina, der ikke kan hjælpe dig, desværre

0
0
Svar på denne tråd

Uden trailerkort
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 09:45

Der er da mange uden trailerkort, som har fået vejet deres trailer ned for at de må køre med den.

Min mand har trailerkort, kompetencebevis og autorisation, men for at vi må køre uden fartskriver i vores bil, er vores trailer vejet ned til 1500 kg. Det passer så vi må køre med hoppe + føl.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 10:00

Trådstarter skriver i sin overskrift at der søges trailer med lav egenvægt... og at ændre totalvægten gør da ikke egenvægten lavere. Det gør da kun læsseevnen mindre (altså på papiret)

Det er derfor jeg spørger ind til hvad der skal køres, når der i overskriften står egenvægt, men i indlægget nævnes totalvægt......

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 11:01

Mange enhestes-trailere har totalvægt på omkring de 1400kg (og en egenvægt på 5-600kg).

Mener også Variant har nogle modeller i den vægtklasse.

Skal man kun køre med én hest eller to II'er ponyer er en lasteevne på 800kg jo nok i de fleste tilfælde

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd

Goddag
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 21:14

Jeg har havde skrevet fejl ;) Det er total vægten der ikke må være højere end 1400. Da hende der skal køre med traileren ikke har trailer kørekort, og hendes total vægt på bilen er 2050 kg, så vidt jeg ved... Og de to total vægte lagt sammen må jo ikke overstige 3500 kg. Men er det egentlig ikke også noget med at total vægten af traileren , ikke må overstige med mere end 50 kg end bilen total vægt ? Nu ved jeg ikke så meget om reglerne uden kort, da jeg har har trailer kørekort. Så jeg er vant til at jeg bare køre med den faktiske vægt ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 21:41

Der skal kun køres med en hest på max 600 kg ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider