|
|
| (6) Svejstrup Vestergaard - En advarsel |
|
|
Pyha, det her indlæg har været et stykke tid undervejs, og jeg har gjort mig en del overvejelser om hvorvidt det skulle ud eller ej. Men min konklusion er, at det skal det. Der går efterhånden for mange usande rygter til at jeg bare kan holde min mund og lade som ingenting . D. 30. maj 2011, var vi ca. 12 opstalderer på svejstrup Vestergaard Dyrepension og ridecenter, der valgte at lave en kollektiv opsigelse af vores bokse og efterfølgende har vi nu alle flyttet vores heste derfra. Opsigelsen bestod af en 2 siders lang begrundelse for vores valg. Jeg vil ikke gå i detaljer med hvad der stod i opsigelsen i dette indlæg, men opridse nogle af vores primære anklagepunkter. Jeg ved at der i øjeblikket, går rygter om at vi ikke selv valgte at gå, men blev bortvist. Dette er rygter startet af staldejerne selv og har ikke hold i virkeligheden. Svejstrup Vestergaard er et sted med rigtig gode faciliteter til en yderst fornuftig pris, derfor valgte jeg uden tøven at sætte min hest derud for knapt et år siden. Det har siden kostet mig mange ærgrelser, og min psyke kunne ikke klare stemningen derude længere. Det er ikke sjovt at tage ud til sin hest hver dag, uden at vide hvilken type ballade/sladder/ævl og kævl man nu ville komme ud til. Man kan sige, at den slags forekommer i rigtig mange stalde, og kan udspringe af den uheldige kombination af heste og mange kvindemennesker samlet på ét sted. Hér var problemet bare, at det primært var staldejerne der startede konflikterne med fuldstændig tankeløs adfærd. Problemerne på stedet er mange, og langt de fleste af dem bunder den opførsel datteren på stedet ligger for dagen. Hun er 26-27 år, og for nyligt gjort til medejer af stedet og burde, i mine øjne, have visse forpligtigelser over for pensionærerne som kunder. I stedet for imødekommenhed, bliver man som oftest mødt med en teenage-sur attitude, flere er blevet verbalt overfaldet, bagtalt etc. og damen skal aldrig stå til ansvar for hendes handlinger, da mor og far dækker over hende og tager "øretæverne" fra de sure kunder, gang på gang . Der laves nye regler fra dag til dag, hvis staldejerne føler at noget går "deres næse forbi". Eksempelvis blev der fra den ene dag til den anden, indført en regel om at udefrakommende springundervisere skulle betale et gebyr til staldejerne for at benytte springbanen og materiel. Vel at mærke ved undervisning af folk på stedet, som i forvejen betalte for brug af faciliteterne. Direkte forespurgt var argumentet fra staldejerne, at gebyret skulle betales fordi det gik fra datterens undervisningsindtægter. En undervisning der i øvrigt er dybt uengageret, og hvor størstedelen af tiden går med at der skal tjekkes mobiltelefon, hyggesnakkes med tilskuere etc.. Jeg ikke holde til den mistro, som stedet ejere ligger for dagen overfor os som pensionære. Der er kameraovervågning af hele området, af "sikkerhedsmæssige" hensyn. Min oplevelse af denne overvågning, er at staldejerne bruger en ikke helt ubetydelig del af dagen på at studere overvågningsbilleder og bruger dem til at påpege mindre fejltagelser eller opspore hvis der er "surmuleri" i krogene. Det der slog hovedet på sømmet, var en bortvisning af to unge piger på 13 og 17 år, to piger, der har været på stedet i årevis. Den ældste havde været der i over 10 år og staldejerne har selv omtalt hende som deres "plejedatter". Efter at disse to piger ikke længere var på talefod med datteren på stedet, blev de udpeget som "uroskabende elementer" og smidt ud. Ligesom mange andre er blevet smidt ud og bortvist før dem. At man vælger at smide børn ud, ringe til andre børns forældre og informere dem om at de bør holde deres børn fra disse to piger, virker grotesk og går over min forstand . Hveken jeg, eller de øvrige opstalderer, der nu har valgt at forlade Svejstrup Vestergaard, kan stå inde for den måde man vælger at behandle sine kunder på det pågældende sted. De fleste af os ser det sted vi har vores hest som et fristed, et sted hvor man kobler fra og slapper af, det skal ikke være et sted hvor man skal have ondt i maven over at tage ud. Det var desværre sådan på Svejstrup Vestergaard, det sidste lange stykke tid jeg stod der. Derfor vil jeg, på alle måder, advare alle der overvejer at flytte deres hest derud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og jeg kunne ikke være mere enig. Jeg flyttede selv derfra for år tilbage af den årsag jeg blev mobbet ud af stedet, min hest endte som stressvæver og tingene i det hele taget ikke fungerede derude. Aldrig vil jeg sætte mine ben på det sted frivilligt igen - og jeg ved godt hvordan dattereren kan være. Og hvor hård hun ind i mellem kan være ved sine heste. Jeg har så lidt af hvert derude - og oplevede lidt af hvert på egen krop. Og nej de er ikke sympatiske mennesker - overhovedet. Jeg er bl.a. blevet direkte mobbet af ejeren af stedet og groft tilsvineet af flere derude pga. min tilgang til heste.
Carpe Diem - sieze the day: "Gather thy rosebuds while ye may
Old times is stil flying
And the same flower that smiles today
tomorrow will be dying"
www.epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HorsemanshipFan |
|
|
Ja, datteren på stedet er ekstremt hårdhændet. Hun er pt. desværre igang med at ødelægge hendes ellers super dejlige unghest . Hesten er kun 5 år, og presset ud over hvad den på nogen måde kan klare rent mentalt. Dyrlægen har givet hende besked om at den skal have ro, men hun træner videre. Også selvom den stejler i afmagt, har kastet hende af, og sendt hende på krykker. Damens reaktion på det var at "den bare skulle klappes en ordentlig en med pisken mellem ørene...". Pt. rides hesten med glidetøjler... Jeg kan ikke være et sted hvor det er den tilgang man har til dyr, og jeg forstår ikke de mennesker der lader hendes ride deres heste. I det hele taget burde de mennesker ikke have med dyr at gøre overhovedet. Jeg kunne ikke drømme om at sende min hund ud i deres dyrepension. De "daglige gåture" der annonceres med, er af 2 min. varighed, iført kvæler halsbånd, hvor hunden blivet hevet og trukket det meste af vejen, hvis den ikke kan finde ud af at "gå ordentligt". De mennesker er nogle af de mest usympatiske personer, jeg nogensinde har mødt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandhenden... |
| Forfatter:  |
Tine85 |
| Dato:  |
01-07-2011 13:25 |
|
dejligt at der endelig er nogen der kan komme med sandheden om svejstrup vestergaard - de har sku lagt lunt under vingen i alt for lang tid!!! Og der har været alt for mange mennesker og heste der har lidt under deres usande og dominerende måde at drive stedet på!
Det er et super lækkert sted men det drives desværre af de forkerte mennesker!
Har selv haft hest der og har kommet der i mange år før jeg fik egen hest , samt været gode veninder med datteren i mange år så har været tæt inde på livet af dem - desværre! Men man bliver heldigvis klogere 
Håber at dit/jeres budskab kommer ud til så mange mennesker som muligt - så de forhåbentlig kan få sig en over snuden og enten lærer at drive stedet på en ordentlig måde eller lukke det ned for offentligheden!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandheden! |
camla |
01-07-2011 16:11 |
|
Sandheden omkring dette sted skal ud, så folk forhåbentlig får øjnene op for hvilket sted det er og folk bliver afskrækket fra at flytte deres hest der ud. De ting der foregår der ude, både omkring kunder, heste, hunde og katte, er langt fra acceptable og jeg er stadig total uforstående overfor at folk kan lukke øjnene og stadig synes at det er et fantastisk sted der ude.. Jo, faciliteterne er jo rigtig fine der ude, der er jo egentlig en god grobund for at gøre stedet godt. Men ejerne ødelægger det total. Så kolde og ligeglade mennesker skal man lede længe efter. Jeg har været der ude med min hest i godt halvandet år og i den periode har jeg oplevet alt fra at folk blev smidt ud fra stedet kun af den ene grund at de er blevet uvenner med ejerens datter,til at jeg har set ejerens datter tæve hendes stakkels unghest fordi den stejlede med hende. I den situation sagde jeg fra overfor hende og efterfølgende var det ikke sjovt at være mig der ude. Blev beskyldt for alverdens ting og kaldt alle mulige ting. Ejerne indkaldte til staldmøde, hvor det bliver åbnet med ordene "hvis I ikke stopper jeres hetz mod vores datter, så har I underskrevet jeres egen opsigelse!!" Til staldmødet blev der diskuteret hvad der er okay i forbindelse med korrekt hesteopdragelse og der mener jeg og flere andre at det er okay med et dask bag i, hvis hesten gør noget forkert og det skal ske MED DET SAMME, hvor ejerene jo så mener at det er okay at dyret først modtager sin straf senere, hvis den f.eks. smutter fra rytteren samt at den får gentagende piskeslag også bagefter får den flere slag fordi den ikke vil stå stille. I følge dem kan alt ordnes med "5 hurtige i røven!" I diskutionen fik jeg også at vide at jeg bare burde have en kanin, fordi jeg tydeligvis ikke vidste hvad jeg talte om omkring heste. Jeg måtte så forklare dem at jeg havde været med til at ride heste til, arbejdet på en rideskole og været ved HESK. Og at min hest har været mishandlet og uregerlig, og endnu værre end ejerens datters hest, og hun er da from som et lam nu, fordi rigtig mange ting kan ordnes med kærlighed og faste og trygge rammer og ikke en masse problemer med at hesten aldrig ved hvad den har at forholde sig til. Det kan godt være jeg er opvokset som et "beskyttet barn" i og med at jeg har haft mine heste og ponyer stående der hjemme og første gang min hest skal opstaldes er så ude på Svejstrup, så man kan godt sige at jeg har haft en hård start som pensionær! I starten virker stedet så hyggeligt, ejerene er så søde og rare og man føler sig velkommen der ude. Dette ændrede sig hurtigt når man kom bag facaden. Så kostede alt penge, man måtte dårligt nok tage halm til traileren - selvom man betaler for halm via bokslejen, eller koge vand. Man bliver også overvåget, der hænger kameraer rundt omkring i stalden og på området, med den begrundelse at man skal holde øje med hestene. Problemet er dog bare at kameraerne ikke bliver brugt til dette, men bliver brugt til at overvåge pensionærerne samt af aflytte dem. Der står ingen steder at de anvender aflytning, men man finder hurtigt ud af at de ved ALT der ude. Så hvis man skulle snakke om noget privat, så kunne man gå ud i bilen og sidde eller snakke der hjemme. For alene er man i hvert fald ikke der ude. Jeg håber virkelig at ejerne får øjnene op, for stedet er jo super, det bliver bare ødelagt af rygter og dårlig dyrevelfærd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tæve sin hest????? |
|
|
Hvorfor anmelder i ikke datteren??? hun overtræder da dyreværnsloven af hvad jeg kan se ud fra det i skriver.. bare se: § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. dyrlægen burde også gøre noget.. jeg synes det er så synd at høre disse historier.. man bliver sku så ked af det.. både angående hesten, men også de personer det er gået ud over i alt det her.. mvh Josefine
Nu med min dejlige Kvistgaard´s Calando Blue en dejlige Palomino dreng på 3 år. R.I.P til min dejlige Triniti.. savner dig bare så meget.. elsker dig.. vil altid være i mit hjerte...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skadet hest |
|
|
Jeg har også stået der og flyttede min hest, hovedsagligt pga. manglende opbakning til en skadet hest og fordi der ikke blev fodret til middag som lovet, hvor min hest ellers skulle have haft medicin...:( Men ja det er det sted jeg har stået med dårligst stemning osv... Men det er snart et par år siden jeg har stået der så skal ikke kunne udtale mig om hvordan det er nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt for jer. |
|
|
Hej Hvor er det godt at i er kommet væk fra det sted, jeg kender ikke stedet men jeg kan da læse at der mange ting som ikke er optimal. Jeg ville ikke have nerver til at efterlade min elskede hest sådan et sted, godt i ikke står der mere. Tak for advarslen, det er altid dejligt når vi heste-tosser kan hjælpe hinanden ik´. 
VILLE ØNSKE DER VAR FLERE MED INTERESSE I HESTE OG IKKE I PRÆMIER OG PENGE. SUS OG AKELEJE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender også |
|
|
nogle som for over 5 år siden flytte deres heste på engang, da der forgik de samme ting som der forgår idag, kan man ikke anmedlde stedet som heldhed, da dyre og person ikke har det godt. at man kunne få nogle ud og optage den måde de bære sig af, tv eller aviser, det skulle frem i tv, så de kunne få lukket sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stedet |
|
|
Havde en pony der ude en overgang.. Men syntes overhovedet ikke stedet er godt! der er både dårlig opførsel fra ejerne af stedet, hvilket ikke er acebtabelt! Og hvor de simpelthen skaber sig som sm børn. det er ikke dyrene de går op i. Det er simpelhen penge, og opmærksomhed.
-Lærke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit input |
Frede ♥Olfert♥ |
02-07-2011 22:39 |
|
''mine 4 års efaringer på stedet, eller.....''
For 4 ½ år siden, da jeg startede mit hesteliv var det på Svejstrup Vestergård, var mit ellers så gode indtryk af dem hurtigt forsvundet igen. Da jeg dukkede op til en af mine første undervisningstimer, blev Goofy slået i hovedt da jeg red. Jeg hoppede af og sagde jeg ikke havde lyst til at ride mere, da jeg havde fået på det tidspunkt mit største chok på hesteryg!
Jeg fortsatte med at være derude, men holdte dog 3 måneders pause med undervisning, indtil min nuværende pony kom derud. Jeg startede med undervisningen igen, og begyndte at passe flere af Inger og Flemmings ponyer, og forholdne som passer-pige var overhovedt ikke ok! På det tidspunkt kunne jeg ikke svare Flemming og Inger igen, da det var dem der havde ''magten'' og da jeg ofte havde set mange der fik skideballer, og blev smidt ud derfra. Ofte har vi muget bokse ud i flere timer, også hundenes efter sommerferien var ovre. ''Takken'' for det var 2 år for gamle sodavand, smurt ind i hundelort! Jeg fik gang på gang smidt i hovedt af Helene, at det var min skyld en af elev-ponyerne var blevet stivbenet og jeg skulle sørge for at den blev redet jævnligt. Jeg havde på det tidspunkt intet med ponyen at gøre, og turde ikke svare Helene igen, så følte mig tvunget til at skridte den et par gange om ugen.
Og sådan fortsatte det de mange år endnu...
Jeg begyndte at ride undervisning ved Helene, men stoppede da hun havde travlt med hendes mobil, og snakkede med forældre derude fra i undervisningstimen. Da jeg stoppede fik jeg sgu den kolde skulder! En kold vinterdag 2011, tæskede Helene ENDNU ENGANG hendes desværre ellers fine ung-hest, og det fik bæret til at flyde over hos mange pensionære på SV. Flemming og Inger sagde vi kørte hetz på deres datter, og det var en okay behandling hesten fik. Vi fik derfor denne advarsel af dem : ''Hvis ikke I stopper med at køre hetz mod Helene, har I skrevet under på jeres egen opsigelse!''. Og derfra gik det hele meget mere skævt, end det nogensinde havde gjort før. Der blev lavet nye regler hver anden dag, og alt kom til at koste ( 1 Kop kogt vand 2 kr. - Snerydning på deres grund 100kr. ) - Ja, der kom sgu mange chokerende regninger, og skulle man have undervisning i SPRING af en der kom udefra, skulle UNDERVISEREN betale fam. Knudsen 25 kr. pr. elev!
Efterfølgende blev jeg overfuset af Inger. Mig og Ida fik afvide, at vi dannede kliker og kørte hetz mod Helene og hendes nye slyng veninde. Inger tiltalte os som ''møg-tøser'' og ingen i stalden kunne lide os. En onsdag aften blev min mor ringet op af Inger. Inger stak min mor den største løgn og beskrev mig som en snot forkælet møg-tøs. Min mor var dybt chokeret over at høre hvad inger havde sagt. Dagen efter blev os 3 piger der efter deres mening dannede kliker kaldt til møde. Her blev vi alle 3 tiltalt rigtigt grimt. De benægtede at det måske var deres egen datter der var grund til al spliden i stalden, og hver gang vi nævnte Helenes navn, var 'der er ikke noget der skulle diskuteres, Inger kunne ikke gøre for at alle i stalden var jaloux på Helene'. Ovenikøbet benægtede Inger alt hvad hun havde sagt til min mor. Til dette møde smed de mig og en anden ud. Vi blev bortvist og havde resten af dagen til at flytte vores ting. Trods vi var to af de piger der havde været der i længst tid, og knoklet for dem dengang de havde rideskolen. Dertil vil jeg lige tilføje at den behandling hestene får derude, gælder også både deres egne hunde, men også dem der kommer i pensionen. Har ofte stået som vidne og set hvordan de er blevet slået og har haft ''kvæler-snor'' på. Og den daglige pleje og gå-ture bliver aldrig overholdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.... |
|
|
Hvor er det dog skræmmende at læse! Supert at I er kommet væk fra dette sted. Jeg sidder helt og krummer tæer, for det er jo tydeligt at der er noget galt derude, nu hvor der er flere der har skrevet.. Er det ikke noget der kan meldes tænker jeg? Altså mishandlingen af unghesten - men også med dyrepensionen?
Styrk hestens værdighed hver dag - Smil og den vil gøre alt for dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ytringsfrihed??? |
|
|
Der har været startet en tilsvarende debat om stedet på Facebook, den side er nu pillet ned. Længe leve ytringsfriheden må man sige...  Det er ikke en nem sag at melde folk til dyreværet. Beviserne skal være meget håndgribelige, og der bliver sjældent grebet ind, med mindre der er tale om virkelig grov mishandling, eller at dyrene er mere eller mindre på dødens rand, desværre. At en pige kører psykisk/fysisk terror mod hendes hest, det er næppe noget nogen rigtig kan stille ret meget op imod. Selvom der uden tvivl findes rigeligt med videooptagelser i famliens arkiv, dem har vi andre så bare ikke adgang til. Tvivler på at vi er ret mange tilbage, der er velkommen på matriklen i Svejstrup længere,(den liste er efterhånden alenlang).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har længe... |
|
|
...gået og overvejet om jeg skulle skrive i dette indlæg, men eftersom jeg allerede har bekræftet store dele af denne historie overfor dem jeg deler stald med nu, kan jeg vel lige så godt bekræfte herinde også. Størstedelen af det der står ovenover er (desværre!) sandt selvom jeg ville ønske, at jeg kunne sige at det ikke passede og at det ikke er sandt. Jeg har også lidt af historien om det sted at bidrage med. For mig startede det med, at jeg købte en lille problempony ved navn Vrinsk Dengang arbejdede og boede jeg i SV delen af Randers på et stutteri og da det jo ikke er noget man bliver rig af, valgte jeg Svejstrup som det sted han skulle stå opstaldet (der hvor jeg arbejdede nægtede de at jeg måtte have min "bastard" stående, da den ikke er en islænder... Snobberi!) og da de var rimelig billige, tog jeg derud. Mit allerførste indtryk af stedet var enormt godt! Altså sådan virkelig "jeg behøver ikke at lede efter flere steder, jeg tror jeg har valgt nu" så jeg slog til og skyndte mig at underskrive. Lige da jeg havde skrevet under blev jeg informeret om, at der udover opstaldningen (700 kr./md. for en pony) skulle der betales 150 for udlukning om morgenen (de lukkede ikke selv ud) og omkring 300-400 kr. for foldhø. Jeg gik ud fra hun blot havde glemt at nævne det, desuden gik det med foldhø på omgang, så det ville kun være et par gane om året, jeg skulle bestille hjem. Og 150 for udlukning? Tja det overlevede jeg jo nok... Jeg havde bestilt min boks til 1. maj, men et par dage før ringede Inger og sagde, at hvis jeg ville komme et par dage før, var det ikke noget problem, for boksen var jo alligevel tom. Jeg syntes det var meget venligt af hende, men havde ikke mulighed for at komme før, så 1. maj 2010 rykkede prins Vrinsk ind på Svejstrup Vestergaard. Da han jo var psykisk smadret af at have en ejer han ikke kunne lide, blive solgt til nogen som ikke tog de hensyn han krævede, for at at komme tilbage til en ejer han ikke kunne lide, havde taget hårdt på ham, så vi havde fået en boks inde i hjørnet, hvor han havde udsigt til vejen og hvor der var fred og ro, da det jo som sagt var HELT inde i hjørnet. I løbet af ganske kort tid, ændrede min pony sig fra at være bange og nervøs til at blive en stor, dejlig kælegris og jeg begyndte at træne ham op. Jeg fik mange gode råd fra Flemming, da jeg begyndte at ride min lille pony op, og efterhånden blev Vrinsk alt det jeg håbede på og drømte om at han ville blive - og mere til! Sommeren kom og jeg så frem til en masse dejlige stunder med min skønne pony! Lige siden jeg havde vist mig første gang, kunne deres datter ikke lide mig. Jeg mindes egentligt ikke at vi har talt sammen på noget tidspunkt og som udgangspunkt forsøger jeg da at være venlig overfor folk, så når hun ignorerede mig ignorerede jeg da også bare hende. En af de knap så pæne ting der skete henover sommeren var blandt andet, at en dag i juli måned, hvor jeg passede et stutteri et andet sted (var i mellemtiden stoppet på det stutteri hvor jeg arbejdede, blandt andet pga. uoverensstemmelser, private grunde og så fordi jeg havde smadret min ryg i et styrt, en hel anden historie!) kom jeg ud for at fodre min pony kl. 21:50 (de havde lukketid kl. 22) fordi jeg både havde haft et helt stutteri at passe (hvor jeg havde valgt at tage hestene ind om dagen pga. for høj temperatur) og jeg skulle muge ud, fodre og sørge for at hestene blev redet, blandt andet skulle jeg ride datterens ponyer op, for det kunne/kan hun ikke gøre selv pga. manglende rutine) og skulle ordne noget i Århus og endelig kunne jeg komme til Randers og min pony skulle jo ikke sulte, så jeg løb op med spanden, gav ham hans mad og et knus og da han var færdig med at spise (22:03 eller sådan noget) skyndte jeg mig ned med spanden igen, og blev mødt af Inger og hendes søn. Og så fik jeg ellers skideballe! Inger fortalte om lukketiderne og "hvis du ikke kan overholde dem, kan du finde et andet sted at opstalde din pony!" Inger var dog ikke den værste, hendes søn gik fuldstændigt amok og kaldte mig ting jeg ikke har lyst til at gengive her og jeg spurgte ham hvad han egentligt havde med denne samtale at gøre, for mig bekendt var jeg opstaldet hos Inger og Flemming og ikke hos ham. Hvor til jeg bare fik flere grimme ting at vide. Jeg valgte at gå ned til bilen og køre hjem, og undgik Inger i flere dage efterfølgende. Det var den oplevelse som ligesom blev vendepunktet og pludselig var jeg "en af dem de ikke gad" på trods af at jeg ikke just lavede ballade! Betalte altid mine ting til tiden, fejede efter mig og fejede oftest hele staldgangen, hjalp lidt til når det var krævet, dem der ikke overholdte reglen med at tage sin hest ind, tog jeg lige hesten ind og stod en hest alene ringede jeg til ejeren og kunne ejeren ikke komme, jamen så tog jeg den jo bare med ind. Ikke så meget vrøvl der! Sørgede for der var foder der var parat til hesten, boksen var muget og strøet hver dag, hjalp gerne de andre hvis de havde problemer og sådan... Nå men, ude på min ponys fold gik der en anden ung vallak som også gerne ville lege. Flemmning forlangte "ro på foldene" dvs. hestene må IKKE tage sig for mange løbeture. Efter den ponyvallak og min havde haft en lille hingstefight, skulle MIN hest på enefold. Dvs. jeg fik tildelt 7x10 meter eller sådan noget til min hest. Pludselig skulle jeg så til at slæbe vand op på folden, hvilket var et problem med min dårlige ryg. Et par af de andre var dog så søde at hjælpe mig, men stadigvæk ikke nogen holdbar løsning. Jeg gjorde meget i at give min pony the så godt som hver aften, på et tidspunkt blev jeg og hans part kaldt ind til en snak i rytterstuen hvor vi nærmest fik skideballe over det og nu skulle vi betale 3 kr. hver gang vi varmede vand op til den slags, så jeg tog fra nu af kogt vand med hjemmefra i en thermokande. En dag tilbød ejeren af den sorte, at vi prøvede at lukke vores heste sammen igen, især fordi jeg fik mere og mere ondt i ryggen og vi regnede med at nu hvor de havde vænnet sig til hinanden, var der vel ingen problemer. De havde også sagt at deres havde været bange for min, så en dag hvor weekendvagten skulle lukke ud, havde de taget ham den sorte og min pony ud samtidig, som skulle have resulteret i noget stejleri og et barn der nær var kommet til skade (her fik min skylden, og AL skylden...) Kort tid efter blev de 2 lukket sammen, den sorte sparkede ud efter min og hang fast i hans dækken. den fik et grimt sår, men MIN hest fik skylden (jeg kan ikke lige se hvordan den skulle få den anden til at blive viklet ind i dens dækken...) og blev klippet fri. Pludselig fandt de på, at JEG skulle betale ejeren erstatning! Og jeg skulle betale dyrlægeregningerne. Min hest var også blevet halt, de havde ødelagt mit dækken osv. men jeg gik ud fra at det var en del af risikoen ved at lade sin hest komme på fold. Da jeg naturligvis nægtede at betale for en anden persons hest (det var mere end 10.000 de forlangte...) blev jeg smidt ud af svr, det skulle have været fordi "mange havde klaget over mig og var utrygge fordi min hest altid angreb" (hvilket han ikke gør, med mindre der er en grund og den grund er altid hvis folk ikke behandler ham pænt...) Da de nu mente min forsikring skulle betale og jeg ikke kunne få fat i kviteringerne for betalt forsikring (var 20 = stadigvæk under mine forældres forsikringer) blev jeg smidt ud og havde 2 døgn til at fjerne min hest, som i mellemtiden ikke måtte komme ud. Det var først på måneden, så havde lige betalt opstaldning, den blev IKKE refunderet og fik aldrig mit depositum tilbage. Kort tid efter jeg havde fjernet min pony, begyndte al balladen her at rulle, blandt andet skulle de have været rigtigt modbydelige overfor en ellers skøn pige som om nogen passede sin hest ordentligt og var gode ved alle, hun var vist blevet uvenner med deres datter og efter en ordentlig sviner flyttede hun sin hest. Derefter begyndte alt derude vist at gå skævt, folk begyndte at flytte sine heste, så kom sagen med de 2 piger der blev smidt og og den kollektive flytning af stort set alle hestene. Har hørt historien fra flere sider, sandheden skal nok findes et sted midt i mellem...
Mvh. Charlotte Berwald !! Nightwish !! Med hestene * Vrinsk * Frk. Flippa * Silver Chancé * Morticia * Wednesday * ^^ Og der kommer flere med tiden ^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfærdelig læsning |
|
|
Det er da helt forfærdelig læsning at læse jeres tråd. Sikke en bunke af dårlige oplevelser, der vælter frem. Er selv vokset op på et "hestested" og har fået en del knubs i den anledning. Også mange glæder men er så sandelige også blevet "skolet" på den hårde måde. Nu er jeg 37 år og tænker, at hvor er det mærkeligt, at der er nogle mennesker, der trives ved at være så magtsyge og bestemmende overfor mange (specielt unge) mennesker. Det er u-menneskeligt, lavt og ganske uforstående, at nogle mennesker kan have den opfattelse, at det er ok at opføre sig på en sådan måde. Jeg håber at jeres lukken-op-for -posen får nogle konsekvenser for stedet og de mennesker, der driver det. Godt gået piger, at I tør melde ud  Respekt for jer. Rigtig meget held og lykke til jer og med jeres dejlige heste fremover 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den sorte hests ejer...... |
interior ♥pedro papaya♥ |
03-07-2011 15:16 |
|
nu er jeg nød til at kommenter overstående,da det jo er sandheden der skal frem her inde.ville helst være neutral i den ubehagelige debat der køre. har valgt at lægge billeder på, af hvordan vores hest så ud,det sidste billed er ca 1 mdr efter sammenstødet med vrinsk.da den var så skambidt, at den på bagbenet var spist helt ind til rørknoglen.samt gennembidt rigtig mange andre stedet på kroppen. det var 2 andre pensionære på stedet ,der klippede dækkenet i stykker for at få hestene fri fra hinanden. inden hestene blev lukket på fold sammen, spurgte jeg flere gange om ejeren var sikker på den ikke ville angribe, når den var så psykisk på virket. og det forsikrede hun. efterfølgende,får jeg så af vide at den før har angrebet mennesker og andre heste, og at den har svært ved at gå med andre vallaker. dyrlægen fortæller at det ikke er normalt at heste angriber og bider på denne måde, mm der er noget galt med den. charlotte, inger og jeg snakker få dage efter om hvad der skal ske på folden(inger er med da hun er ejer af stedet) dialogen føres mellem charlotte og jeg. der aftales af der kommer en dyrlæge ud og ser om vrisk evt skulle være klaphingst, eller på anden måde psykisk påvirket. er der intet galt står jeg fuldt ud for regningen, konstateres der, som de rygter der går,at ejeren for inden godt ved at den kan angribe,da den har været udsat for en del,som gør den psykisk påvirket,så betaler hun. det første overslag på dyrlæge ophold og behandling lyder på 10-15.000 kr, men da jeg selv kan stå for sygeplejen, slipper jeg med 4000 kr. efter udsagn fra charlotte, efter dyrlægen har været der, er at vrisk ikke er klaphingst, men den er meget psyksik påvirket,og derfor angreb den.og der havde været problemer med den før, der hvor den havde stået. hun oplyser at den skulle have været aflivet pga den tilstand, men at hun køber den ,for at give den en chance. så i forhold til vores snak, skulle hun betale de 4000 kr. jeg kontakter efterfølgende charlotte via mail og tlf. men hun er umulig at få fat i, og svare ikke retur på sendte beskeder. jeg står på 4. år på svejstrup vestergård med vores 2 ponyer og står der stadig. og må sige vi er utrolig glade for at være der.har selv været usat for en grov overhaling. men det var nu nogle andre pensionærer der stod for det.har på intet tidspunkt haft nogle uklarheder med ejerne af stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeres oplevelser |
dansker »dansker« |
03-07-2011 16:07 |
|
hej først og fremmest synes jeg virkelig det er flot at flot kommer frem med deres oplevelser, det er vigtig at man fortæller sandheden og advare folk om sådanne steder. jeg undre mig dog over at når der er så mange der er vidner på hestemishandling samt i ved der er overvågning som man via lovens veje kan få fat på er der grundlag for det, så ikke gør noget.. jeg synes næsten det er værre at være tilskuer til sådanne ting og ikke gøre noget.. i skulle tag og sample en gruppe og kontakte dyrenes beskyttelse samt politiet, har i mulighed for at skaffe evt billeder hvor man kan se hesten er blevet pisket slået eller andet, og hvad den selv har gjort mod andre heste pga sin tilstand, skulle i da gøre dette og sætte en aktion ind for at få det stoppet. nu har jeg aldrig selv været på stedet, men var det mig ville jeg helt klart gøre dette for at have på samvittigheden ikke at have gjort noget må ikke være rart.. jeg har før måtte anmelde en rideskole 1 for dårlige arbejdsforhold, der også påvirkede hestene i form af skimmelsvamp og 2 for at bryde lovene omrking heste eks, at de skal på fold have vand mad osv .. syns helt klart det er godt i har oprettet en tråd, men tænk på hvad det vil sige hvis ikke ikke handler på den, incl de hunde de evt har i pension derude  mvh marianne
vær god mod alle væsner..... ..... ..... ...... ...... ..... ..... ..... .....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg vil lige understrege, inden folk begynder at tro at der ikke er vand/mad på foldene, så er det altså ikke tilfældet. Der er vand på alle folde (de faste) og pensionærene skal selv sørge for at der er hø/stråfoder til rådighed. Det skal så også siges at stedet er selvpasning, så det er op til en selv at sætte standarden for pasningen af ens egen hest. Staldejer forestår udelukkende foding med fremsat foder. Den mishandling der er foregået på stedet, har (mig bekendt) været i episoder, både med heste og hunde. Ret skal være ret. Derfor er det rigtigt svært at anmelde. Det kræver at der står en med et kamera på rette tid og sted. Til Mette: Det var en rigtig grim oplevelse med Pedro. Jeg var selv tilstede den dag Pedro sad fast i Vrinsk's dækken. Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt det var pga. psykiske problemer at Vrinsk angreb på den måde han gjore, men begge ponyer var i panik og jeg tror de havde siddet sammen på den måde længe. Ikke at det berettiger den måde Vrinsk reagerede overfor Pedro, men jeg ved også at Pedro heller ikke er nogen engel på folden. Der er jo ikke mange der frivilligt, vil ind på den fold han står på af samme årsag. Har du selv fået Pedro undersøgt for om han kunne være klaphingst? Pedros ben kom jo også i klemme ved at han selv havde sparket ud. At Vrinsk så havde dækken på i august-måned, kan så undre, men jeg mener ikke sagen er sort/hvid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Det lyder som et forfærdeligt sted 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja det er da godt man ikke har hest ved sådan nogle mennesker og datteren har da vidst aldrig fået et nej af moar og far!!! Men dem er der mange af  Nu har jeg selv hund og hvis i ved noget om deres måde at drive hundepension på, kan man så ikke gå videre med det? Der må da være tilsyn med den slags forretning. Ville da virkelig være ked af at aflevere min hund sådan et sted, i den tro at den blev luftet og passet ordentligt. Nu kommer hun aldrig til at skulle passes i pension, men for alle andres skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til line |
04-07-2011 06:43 |
|
jo pedro er selv undersøgt,han er ikke klaphingst, han har et stort ego. jeg tror det er mere de utrolige rygter andre pensionære kunne sætte igang om ham,der har skræmt folk væk fra folden. efter som det er gået utrolig godt på folden efter der blev ro der oppe og der ikke var alt det flytten rundt. men kan kun give jer ret i , at når der kommer ro på et sted,så kan hestene også mærke det. og det har været super for ham,at det kun er mig selv der har ham, i udlukning og indtagning. i dag kan børnene selv tage ham frem og tilbage.han er en meget glad og tilfreds pony nu, der nyder sommeren med sin elskede papays og pingo. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undrer mig |
Tabastian |
04-07-2011 14:48 |
|
Jeg undrer mig rigtig meget over det som bliver skrevet herinde, jeg flyttede min elskede hest til dette forfærdelige sted som nogen kalder det,og nogen endda helt uden at kende stedet! Jeg har nu bare fået en helt anden oplevelse af stedet, og når jeg skal kigge på hvordan min hest har det, så er han en rigtig glad hypper.. Altid frisk vand på folden, som han bare kan gå til, hø som bliver kørt op på folden af os, der har vores heste der. Jeg kommer og fodre min hest en gang om dagen, og møder som regel både ejerene og datteren til stedet, de er rigtig flinke og til at snakke med, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro de mishandler deres dyr, eller for den sags skyld andres dyr... Jeg ser dem også lufte hundene, og jeg har endnu ikke set et kvælerhalsbånd, ikke så meget som et ordentlig ryk i snoren, og hundene virker nu til at være glade.... Skal jeg, eller mine børn have rideundervisning, ville jeg være helt tryg ved at lade datteren af stadet give os det.. Jeg har set hende ride, både på en andens hest, samt hendes egen, og begge heste ser meget sunde ud, også selvom der står herinde hendes egen er blevet tæsket.. Måske det har været en irettesættelse som en unghest indimellem har brug for, alle ved jo at på foldene sætter de gamle heste også de yngre på plads, og det gør de jo af en naturlig grund, hvilket vi som har hestene i fangeskab også bliver nødt til, så vi ikke får en helt ustyrlig hest som ingen kan håndtere... Der er stor forskel på øjet som ser, og nu hvor der er vrede gamle pensionærer kan det jo mange gange komme til at lyde værre end det som egentlig er foregået.. Interior ja Pedro er en god dreng, han kommer altid til hegnet og hilser pænt på hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tabastian |
|
|
Jeg formoder du lige er flyttet til Svejstrup, da jeg ikke umiddelbart kan huske dig derude fra (jeg flyttede min hest d. 18. juni). Det er da rigtig dejligt hvis du er godt tilfreds med stedet, det var jeg også da jeg flyttede derud. Faciliteterne er gode, og ja, langt de fleste heste trives derude, min egen inklusiv. Jeg håber inderligt at ejerne derude tager den kritik der er kommet frem i denne debat (og den debat der blev fjernet fra Facebook), meget alvorligt og for fremtiden behandler deres pensionærer, deres egne og andres dyr ordentligt. Der går noget tid inden ejernes "sande" ansigt viser sig. Så længe man retter ind, griner af deres vittigheder og i det hele taget ikke er til besvær eller lufter for mange af egne holdninger til hvordan tingene skal foregå, så er stedet rigtig godt og man vil sandsynligvis kunne finde sig i at stå der i årevis. Jeg kan bare ikke foresvare at betale penge til et sted, hvor alle, uanset alder, bliver talt til som om de er 12 år. Hvor der dukker mystiske regler op fra dag til dag, folk smides ud på må og få, hvor det tilsyndeladende er i orden at stedets datter og medejer taler ned til kunderne, bagtaler, nægter at hilse og i det hele taget får lov til at opføre sig som en forkælet tøs på 15. Men det opdager du nok om nogle uger/måneder, når du ikke længere har nyhedens interesse derude, eller de har "glemt" at de skal prøve at holde "gode miner til slet spil", for at modbevise den kritik der rammer dem i øjeblikket...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så kommer min tanke lige frem |
|
|
jeg købte for en del år siden en hest der var opstaldet derude, jeg valgte at lade den stå for det var jo et fedt sted... men men hurtig viste ejeren og deres datter deres sande jeg og det blev til to måneder den stod der. der var flere gange min hest ikke blev lukket på fold og kom man der ud lige inden lukketid om aften rendte de og tog halm ud af boksende. for nylig var jeg ude og kigge et stævne derude og så hvordan helene behandlede hendes ellers smukke hest en sort kæmpe. jeg kunne aldrig drømme om at sætte min hest derud igen på trods af at det er tæt på hvor jeg bor... dejligt endelig at se et opslag derfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :0( trist |
pseudonym 4 |
04-07-2011 20:39 |
|
Synes lige jeg har lyst til at skrive noget positivt om stedet nu hvor folk kun kan svine.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist:0( |
pseudonym 4 |
04-07-2011 21:03 |
|
For det første mit store spørgsmål til jer alle hvis stedet var så dårligt hvorfor vælger man så at have sin hest stående der så længe???? Jeg ville da flytte min hest omgående hvis jeg kunne se at heste og hunde blev mishandlet.... Og det er jo slet ikke tilfældet... Jeg har kommet på stedet i mange år og har ALDRIG oplevet mishandling af hverken heste eller hunde... Der er delte meninger om Helene og Nova sagen og nogen har sørme også en mening om det uden at have set hvad der skete...Kan man have det?????Jo man lytter til de andre og lader sig rive med... Der er en flok som har flyttet deres heste det sgu okay , men at man bagefter har behovet for at svine stedet til uden at feje for sin egen dør først det dælme ikke okay.....Det så fejt og så barnligt.... Er der noget man er utilfreds med så siger man det og får det ud af verden.... Der er bare nogen folk som ikke trives hvis de ikke kan overtage styringen og det var der nogen der gerne ville det var tydeligt at se.....Stedet køre udemærket med de folk som køre det nu der ingen ting at sætte fingre på....(misundelse er en grim sjov ting)Har også hørt rygter om at der er en som har sagt at nu er der kun alkoholiker tilbage på stedet...Kan kun grine af det og sige hellere en folk alkoholiker (som ingen af os er) end en folk falske mennesker som åbenbart har glemt de gode tider fra stedet hjælpen de har fået...Der står vi har gjort dit vi har gjort dat tror lige nogen af jer glemmer hvad de har gjort for jer..... Vi har alle sammen fejl der ingen der er fejlfri.....HUSK DET.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min tur |
|
|
Så blev det vist tid for at jeg måtte give mit besyv med, for jeg kan se at der nu skal gøres helhjertet forsøg på at trække debatten ned i mudderet. Vi skal til at kaste beskyldninger gennem luften, og gøres personlige. Jeg kan nok have min anelse om hvem "forsvaret" består af, men vil gøre mit helhjertede forsøg på at undgå at piske mudderet for meget rundt. For "forsvaret" begår nogle faktuelle fejl, der batter så rigeligt til at jeg vil forholde mig til dét! Jeg vil gøre mit svar op i 4 punkter; 1. Der bliver skrevet, at "og jeg har endnu ikke set et kvælerhalsbånd, ikke så meget som et ordentlig ryk i snoren" - Jamen, for søren da... Det er sgi da ikke ensbetydende med at det ikke er sket. Hvis jeg postulerer at jeg har aldrig set nogen forsøge at svømme over Atlanterhavet, så lyver jeg selvfølgelig ikke! Men jeg står i 2 større problemer; for det første er der op til flere der har bevidnet det ske, hvilket efterlader mit udsagn lidt ligegyldigt. For det andet findes der dokumentation for det, igen enten gennem vidner eller andre former for dokumentation. Summa summarum - min påstand er lidt ligegyldig. For det at jeg har set det ske, efterlader jo ikke rigtig anden holdning dertil end et larmende "NÅ". For det har andre! 2. "Der er delte meninger om Helene og Nova sagen og nogen har sørme også en mening om det uden at have set hvad der skete" - en større faktuel bommert af karat! Op til flere af de, der skriver herinde, har faktisk bevidnet hændelsen omkring den ene hest jo! Og der er derfor ikke nogen, der lader sig rive med! Nova blev behandlet alt alt for hårdhændet, grundet særligt to årsager. For det første skete afstraffelsen for voldsomt og for lang tid efter den hændelse hun skulle afstraffes for, hvilket ejerne efterfølgende også selv indrømmede på et staldmøde!!!! For det andet var der børn tilstede i hallen da det skete, hvilket burde have været en kraftig medvirkende faktor til at man lagde en dæmper på sig selv, men det skete ikke. Og det måtte man fra stedets side også erkende efterfølgende, ikke var så heldigt! Så det er lidt tomme tønder der buldrer her, for fakta er ikke på plads i det omtalte eksempel! Hændelsen var for uhensigtsmæssig og for voldsom på alle måder, og der findes ganske enkelt alt for mange vidneudsagn på at det desværre langt fra var første gang sådan en opførsel overfor heste fandt sted. Jeg kan selv bevidne en lignende hændelse, samt at min hest er blevet uretmæssigt sparket i maven af omtalte Helene. Så igen; der er ikke tale om at lade sig rive med. Der er tale om ren og skær misforstået tilgang til dyr! 3. "Har også hørt rygter om at der er en som har sagt at nu er der kun alkoholiker tilbage på stedet" - Se, det her citat synes jeg jo et eller andet sted er fantastisk til at starte debatten om hvorfor behandlingen af pensionærer er for voldsom eller ikke i orden, for ved skribenten hvem der har omtalt de pensionærer som er vendt tilbage til SVR som alkoholikere og dårlige betalere?! Nej... så skal jeg løfte sløret; Det har Fam. Knudsen! Nu håber jeg ikke jeg tilnærmer mig mudderkastningen for meget, men det er faktisk tilfældet. Og derfor er det lidt pudsigt at den skal kastes mod skribenterne på denne debat-tråd, for det må siges at være den største boomerang mulig i denne debat! Det er et klart eksempel, blandt MANGE, hvordan tidligere pensionærer bagtales, lyves om, undermineres i deres videre hesteliv, hvis de "tillader" sig at forlade SVR. Og lige præcis DERFOR er denne tråd helt helt rimelig, og skal føres videre til skræk og advarsel for andre (eller endnu bedre; i håb om at SVR vil ændre adfærd, så det kan blive det fantastiske sted det har potentiale til). Men hvis du/ I tror at I ikke bagtales når I ikke hører det, fordi det har I da ikke selv hørt noget om... så er det på tide at kigge i spejlet og erkende det alt for blå i øjnene og blonde i håret, for bagtalelse og talen ned til er hverdag derude i et omfang, så man kan få det helt psykisk skidt af at lægge øre til det. 4. "For det første mit store spørgsmål til jer alle hvis stedet var så dårligt hvorfor vælger man så at have sin hest stående der så længe" - Nu skal jeg gøre mit bedste til ikke at skrive for meget mere, men et andet sted i et indlæg står der også at de mennesker, der skriver herinde bare er misundelige og ville have lov at bestemme. Den med jalousien har man ligesom hørt lidt for tydeligt før, et andet sted fra, ikke?! Lidt selvstændighed i argumenterne tak, i stedet for bare at kopiere Fam. Knudsens argumenter. Der er sgu ingen herinde, der gik og drømte om at bestemme noget som helst derude. Hold nu op - det er for barnligt det argument! Men gu pokker ja, ville vi som kunder høres og accepteres når vi ytrede os om ønskelige forandringer eller tiltag. Dermed ikke sagt at vi VIL have alt igennem, men vi ville respekteres og accepteres som kunder, og ikke ansatte eller betalere, der bare var i vejen! Og det er sådan dagen forløber på SVR. Så længe du fedter en hvis legemsdel ud af bukserne, og så længe du griner med og klapper med, så er alt fryd og gammen og man holder sin hest derude i håb om at tingene ændrer sig bare lidt, så det kan blive det fantastiske sted det bestemt har potentiale til! Men nej, for fra det øjeblik man tillader sig at ytre sig imod tankerne fra SVR, tillade sig at påstå at noget ikke er i orden, så bliver der koldere for en pensionær på SVR end for en lårkort cheerleader i Sibirien! Og det kan sgu ikke være rigtigt når man går og betaler et betragteligt beløb. Så man holdte sin hest derude fordi SVR har så mange muligheder, men ejerne af stedet og desvære særligt deres datter, formår at ødelægge atmosfæren igen og igen... og hvis det bare er jalousi fra de snart mere end 100 personer, der har tilkendegivet utilfredshed enten her eller over facebook (da vi måtte det), skulle man så ikke have håndteret den såkaldte jalousi noget bedre! Summa summarum; SVR står og falder med ejernes opførsel - og der er for mange tilkendegivelser om dét til at man bare kan lukke øjnene og kategorisere dem alle som magtliderlige, jaloux ryttere. Håber mudderet ikke blev pisket for meget rundt. Det var mit opråb... råb endelig tilbage, jeg tager tilfreds hørerbøfferne på nu og ignorer "forsvaret":-) Ps.: Bare lige for god ordens skyld - op til flere af skribenterne herinde "råber ikke bare op" efter at have forladt stedet! Vi har prøvet at snakke med Fam. Knudsen, MANGE GANGE... Vi har gjort meget for at tilkendegive, på positive og konstruktive måder, at der var problemer. Men når man igen og igen taler for døve ører, så må man smække med døren til sidst for at få sin mening igennem.... hvis det da overhovedet er lykkedes! Håbet er det sidste der dør, ikke;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pseudonym... |
|
|
Som jeg skriver i starten af mit første indlæg, så har jeg gjort mig mange overvejelser inden jeg har valgt at starte denne debat. Jeg er absolut ikke typen der har behov for hævn eller en eller anden form for barnlig selvforherligelse på bekostning af andre... Jeg har valgt at offentligegøre den problematik der er på stedet, fordi ejerne derude ikke er til at råbe op. Vi har prøvet og prøvet. Der har været adskillige staldmøder og vi har opridset langt de fleste af ovenstående problematikker for staldejer (Inger) ved vores sidste møde, der sluttede med afleveringen af vores kolletive opsigelse. Vi havde håbet på en eller anden form for anerkendelse, men vi blev blot bekræftiget i at vi havde ret i vores kritikpunkter...hver og et. Det er ikke mit ønske at tilsvine eller kører hetz mod stedet. Jeg ønsker blot at gøre eventuelle potentielle nye pensionære opmærksomme på de probemstillinger der er på stedet, inden de evt. vælger at flytte deres hest derud. Ligeledes er jeg harm over at stedets ejere, ikke selv holder sig tilbage for at sprede rygter om os der er flyttet. Dermed kan jeg ikke se, at det jeg gør er "værre" end den stil de selv ligger for dagen. Borset fra at jeg ikke har skrevet usandheder om dem. I bund og grund har jeg enormt ondt af stedets ejere. De har enormt store personlige problemer, som bliver pakket væk under en facade der skiftevis er jovial og imødekommende, og det lige modsatte...alt efter stemningen/personen. Jeg mærker en enorm usikkerhed hos alle dem alle tre, som de har forskellige måder at takle på. Inger og Helene har begge temperament, og reagerer ved at give voldsomme verbale øretæver, hvis de føler sig trådt over tæerene eller klemt op i en krog. Det er selvfølgelig fuldstændig menneskeligt, men det er efter min mening et probem man må arbejde med, hvis man ønsker at drive en sund forretning hvor ens kunder på det nærmeste "bor" på matriklen. Måden stedet ledes på bærer i høj grad præg af at det drives af en familie, på godt og ondt. Det interne forhold mellem familiemedlemmerne mærkes tydeligt i det daglige, og man er sjældent i tvivl hvis der er kurre på tråden imellem dem. Ligeledes bliver mange af stedets regler indrettet så de tilgodeser Helene. Det er efter min mening ikke særlig professionelt. Fair nok, at man som ejer af stedet har lidt flere "privelegier" end os andre dødelige, men når reglerne tilpasses for at tage økonomisk hensyn til Helene, fremfor pensionærene, så stopper alt logik for mig. Jeg er på ingen måde misundelig, men det er sjovt nok et argument som staldejerne selv ynder at smide i hovedet af pensionære der lufter deres utilfredshed. Vi er tilsyndeladende alle enormt misundelige og jaloux på dem og deres fantastiske liv, Helene og hendes "enorme" ridetalent og hendes lækre hest... Hvorfor skulle jeg eller andre være misundelige på en familie, der har det så skidt med sig selv, at de forsøger at bygge en mur op omkring sig, hvor de holder alle ude, som de føler på et eller andet tidspunkt har trådt på dem . De tager aldrig "tyren ved hornene" og ser indad. Ser på hvad de skal ændre ved sig selv, for at holde på deres pensionære. Gang på gang er det "verden" den er gal med, det er aldrig familien Knudsen. Det er de færreste der holder derude i 4 år. Hvorfor flyttede vi ikke vores heste før...Tja, det er et godt spørgsmål. Enhver der har flyttet sin hest derfra, har sin grund. For nogle har dette her været en rigtig svær beslutning. De har været rigtig tæt på stedets ejere og været personlige venner. Derfor har dette gjort rigtig ondt på mange, men de har haft svært ved at se andre udveje. Jeg var, som sagt, glad for at stå på stedet det første lange stykke tid. Det sidste halve år er det gået støt ned ad bakke, og de sidste 3 måneder har været mere eller mindre kaotisk.e Jeg tog mig selv i at være i dårligt humør hver gang jeg tog ud til min hest. Jeg holdt fast i stedet, fordi faciliterne er rigtig gode og staldlejen absolut rimelig. Det er svært at finde tilsvarende i Randers. Ligeledes er jeg ikke typen der bryder mig om at flytte min hest rundt på må og få, bare fordi der er lidt utilfredshed og sladren i krogene. Det er jo desværre en uundgåelig del af pakken, ved at have hest opstaldet mange steder. I vinters flyttede folk næsten lige så hurtigt fra stedet som de kom ind. Jeg kørte en taktik med at holde mig mest muligt neutral og ikke blive alt for involveret i stedets ejere, da jeg ikke havde lyst til at ende med at blive uvenner med dem og dermed smidt ud. Min hest havde det, som nævnt, godt derude. Den er skam på ingen måde blevet mishandlet. Men jeg trivedes ikke derude, og blev mere og mere led og ked af det. Den dag de to piger blev smidt ud, tog jeg beslutningen om at nu var det på tide at komme derfra og flere af de øvrige pensionærer havde også fået nok. Ja, jeg fortryder at jeg ikke tog beslutningen før, men man kan altid være bagklog og jeg håbede til det sidste at tingene ville blive bedre. Det blev de bare aldrig, tværtimod. (Dette blev en lang omgang, jeg beklager).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
Tabastian |
04-07-2011 23:38 |
|
Jeg kan kun tale for mig selv, jeg har ikke set de ting i skriver, og forventer heller ikke at skulle se det i den tid min hest står der.. Jeg vil ligeledes heller ikke dømme andre mennesker udfra hvad der skrives om dem, jeg vil gerne have lov til at se det med mine egne øjne.. Jeg ved bare at hvis det var "min elskede hest" som havde lidt nød et sted, ville jeg ikke bare have holdt mund og ikke turde sige noget som helst, det er min hest, og den skal behandles mindst ligeså godt af andre som har omgang med den, som jeg behandler den...Havde jeg set nogen være mindre god ved andres dyr, så ville jeg også gøre noget. Det er meget nemt at fralægge sig sit eget ansvar for dyrets ve og vel, og lade det gå ud over andre.. Line1982, ja jeg er ny på stedet, er kommet lige efter du er rejst sandsynligvis, og jeg agter at blive rigtig længe, for ikke bare facilitetterne er i top, der er ro på stedet, og det nyder jeg, så jeg kan koncentrere mig om at passe min hest.. Skulle der opstå nogen form for problem, så er jeg voksen nok til at kunne gøre noget ved det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen jeg... |
|
|
Håber da inderligt at du bliver glad for at stå derude, Tabastian . Jeg håber at familien tager kritikken til efterretning, og nu begynder at opfører sig som voksne mennesker. Det var jo så desværre det vi andre manglede derude. Det lyder også godt at du er "voksen" nok til at gøre noget ved det, hvis du bliver utilfreds...Det har vi andre så også forsøgt, men man kan lige så godt slå i en dyne. Jeg er udelukkende blevet mødt med arrogance og latterliggørelse, de få gange jeg har haft "specielle" ønsker. Men nu var jeg så heller ikke så "heldig" at være inde i "varmen" på noget tidspunkt, fordi så er der nemlig ingen grænser for hvad man kan få lov til... Men jeg vil ønske dig held og lykke. Den dag du bliver nødt til at være voksen nok til at sige fra, så bliver du nok også nødt til at være voksen nok til at flytte din hest indenfor en overskuelig fremtid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke et sted |
|
|
nu har jeg læst alle indslagene og må da godt nok sige at jeg ikke forstår det ikke er anmeldt,det sted og de usympatiske mennesker,er det virkelig sådan at ingen af jer som har stået der vil stå sammen og anmelde mishandlingen af datterens hest ,hun er da godt nok et dårligt menneske,men i andre har også et medansvar,i den forstand i har kendskab til det,håber da at stedet blir lukket når det sådanne forhold jeg ville aldrig opstalde mine heste sådan et sted og ville flytte med det samme fandt jeg ud af de var sådan,ville ej helle have mine hunde i pension der..Syntes det godt i har oprettet disse indlæg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig |
Tabastian |
05-07-2011 09:28 |
|
Line1982, jeg er allerede rigtig glad derude tak, jeg kan passe min hest i fred og ro jeg kan ikke tro jeg får nogen problemer, der er regler alle steder hvor man får opstaldet sin hest, og når de regler følges, kan jeg ikke se der skulle opstå nogen form for problemer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kd (shamiek) |
|
|
Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, så ja, så burde datteren have været anmeldt tilbage i januar da den omtalte episode fandt sted. Det krævede så bare at de personer der var til stede ved episoden, havde haft muligheden for at optage det hele på video. Det ved jeg at de har fortrudt mange gange siden, men det er svært at tænke klart og handle i sådan en situation. Det at Camilla i sin tid greb ind og fik Helene stoppet, er ihvertfald bedre end ingenting. Vi kan ikke komme her et halvt år senere og anmelde episoden, eller det kan vi selvfølgelig godt, men det kommer der næppe noget som helst ud af. At frøkenen i øjeblikket anvender tvivlsomme træningsmetoder og presser hesten, det tror jeg ikke der er nogen der gider gøre noget som helst ved. Der er jo meget stor forskel på hvad folk anser som "pres" og "dårlige" ridemetoder. Jeg er nok en af dem der har meget høje standarder for hvad en ung hest påføres af "metoder",, og mange vil anse mig for at være lettere "hys" i den retning. Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvorvidt Helene er gået over stregen siden episoden i januar. Jeg håber hun fik sig en lærerstreg dengang, og har taget kritikken til efterretning. Angående træningsmetoderne, så skulle jeg også anmelde en række top-dressurryttere for at anvende samme metoder. Metoder, der efter min overbevisning, er lige så voldsomme som piskeslag og ikke hører hjemme i træning af heste. Men der er den omgivende verden uening, og vi har desværre forskellige standarder. Det samme gælder for undervisningen af pony-rytterne på stedet. Personligt, går kaje-træk og et rap i rumpen med pisken "for at sætte ponyen på plads", langt over hvad jeg kan tolerere af adfærd fra en underviser. Mange er dog af den overbevisning, at det er helt ok og nærmest en obligatorisk del af det at lærer at ride... Når det er sagt, så har du helt ret i at vi alle har et medansvar. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at skulle jeg en anden gang opleve adfærd der går over stregen, i forhold til hvad jeg mener er ok i forhold til dyr, så ryger der en anmeldelse af sted lige på stedet. Skulle episoden have være anmeldt dengang, skulle det have været af de personer der overværede det. Min indstilling til det, er at jeg ikke anmelder ting på baggrund af andenhånds fortællinger. Jeg er dog ikke ét sekund i tvivl om at tingene er sket, og at det var voldsomt. Jeg husker tydeligt, da vi stod med en meget rystet og grædende 12 årig pige i stalden. Vi valgte allesammen efterfølgende, at give Helene en chance. Vi begår alle fejl. Problemet er bare, at jeg ikke mener Helene eller resten af familien, har værdsat denne chance. Men der er vel intet sted man kan anmelde folk for bagtaleri, løgn og dårlig opførsel?? Det bliver jo bare påstand mod påstand. Vi er ikke de eneste der har tilkendegivet vores mening om stedet. Det lader til at være en tilbagevendende tendens: www.heste-nettet.dk/forum/25/329264/ 329264/ www.heste-nettet.dk/forum/6/128053/ 128053/ www.heste-nettet.dk/forum/6/128053/ 128053/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Link... |
|
|
Det sidste link skulle have været dette i stedet: www.heste-nettet.dk/forum/6/33040/ 33040/ Tabastian: Igen, jeg håber du bliver glad for det. Jeg syntes dog det er modigt af dig, at melde ud at stedet er "alletiders" og at du vil blive der til tid og evighed, efter du har stået der i max. 14 dage. Men sådan er vi jo så forskellige...Lad os se hvad der sker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og jeg indrømmer jeg før har tilkendegivet min mening om stedet - og alt der står i den tråd er desværre sandheden - bare med den tilføjelse, at det ikke tog 1½ år at få hesten til falde til ro men snarere næsten 2 år, da han først faldt ned igen da han rent faktisk kom i løsdrift. I dag vil jeg ikke engang tage til stævne derude. Jeg blev direkte bange for Flemming dengang. Så for alt i verden. Lad være med at flytte jeres hest derud. Det skaber problemer, ballade og alt mulig andet. Det er ikke nemt, jeg blev tiltrukket af det faktum, at der var ridehus på stedet. Jeg så 2 steder dengang. Nr 2 sted var det sted jeg endte med at flytte hen da jeg måtte væk i panik og temmelig hurtigt. Det sted vil jeg nu heller ikke direkte anbefale - men sku' de være 1 af de 2 så sku' det være nr 2 uden tøven overhovedet.
Carpe Diem - sieze the day: "Gather thy rosebuds while ye may
Old times is stil flying
And the same flower that smiles today
tomorrow will be dying"
www.epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KD og andre.. |
camla |
05-07-2011 11:01 |
|
I den omtalte situation omkring unghesten fik bank, sagde jeg fra. Stod i ridehallen sammen med to piger og da hesten smuttede fra hende og hun begyndte at jagte den rundt i hallen, der sagde jeg fra første gang og her efter blev det til en del råben frem og tilbage. Jeg gjorde hvad jeg kunne for at stoppe hende. Man burde jo kunne forstå at når man står i den situation, så tænker man på at stoppe det i stedet for at finde sin mobil frem for at give sig til at filme det.. Det var i hvert fald hvad jeg gjorde og nu står vi tilbage uden at kunne bevise noget.. Der er en video af det, men den ligger staldejerne inde med, så den får vi jo ALDRIG ud af dem. Så ja, jeg tænker også "den der tier, samtykker!" men jeg ved at jeg IKKE tiede den dag og mange andre der har skrevet her inde, havde også sagt fra hvis de havde været nede i ridehallen samtidig med mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist:0( |
pseudonym 4 |
05-07-2011 11:43 |
|
Hvordan skal man kunne undgå mudderkast i denne her sag????? Klart i er sure og gale på Inger,Helene og Flemming, men det er vi så andre der ikke er.... Vi er også mange som er helt tilfredse og glad for at være derude..Så det jo klart at vi som FORSVARET giver igen... Vil lige understrege at jeg uden bølv og brok kan sige min ærlige mening til både Inger Helene og Flemming. Jeg hverken griner klapper eller slikker dem et vist sted for at være inde i varmen.. Det som i oplever med Helene at hun ikke hilser snakker ned osv det har jeg så også oplevet.Dog aldrig med Helene men en anden person som havde hest derude.... Kan da også pege på en anden som heller ikke var særlig god til at tage imod ny folk snakkede bag deres ryg uden at kende dem..Men det nok helt okay så længe hun ikke hedder Helene... Kald mig bare blåøjet det må i gerne men jeg støtter deres sted til det modsatte er bevist... Man kan ikke stå nogen steder og tro at man kan undgå dårlige oplevelser så er man godt nok blåøjet...Der vil altid være en eller flere som mister besindelsen på et tidspunkt.... Så mit råd til jer er åben jeres egen stald så kan i jo selv sætte reglerne og grænser.... Lige for at få det på plads med alkoholiker så det sjovt nok en af dem som stadig er i stalden det er blevet sagt til og det var ikke familien Knudsen som sagde det.... Tja blåøjet det kan jeg godt leve med.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line1982 |
Tabastian |
05-07-2011 16:42 |
|
Line1982, du må da have mig meget undskyldt, men uanset hvor lidt eller længe jeg har været på svejstrup vestergård, vil jeg da bestemt ikke melde ud at det er et dårligt sted, når det jeg ser og er i med min hest er godt... Jeg slikker heller ikke nogen i røveren, for at få det som jeg gerne vil have det.. Der er regler på stedet, og de skal jo selvfølgelig følges, så vil jeg da ikke som et udgangspunkt vente på der skal blive problemer, bare fordi andre har haft nogle problemer af den ene eller anden art.. Modigt eller ej, jeg er nok bare realistisk, og kan ikke se nogen problemer, synes stedet er godt, og dem jeg har mødt på stedet har været der for at være sammen med deres heste.. Også ejerne og datteren har været flinke.. Jeg spreder ikke, og vil ikke blande mig i nogen form for sladder eller rygter, jeg ser med mine egne øjne, og tager beslutninger udfra det jeg ser.. Og ja vi mennesker er heldigvis ret forskellige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gina & Tabastian |
pseudonym 4 |
05-07-2011 17:20 |
|
Det kunne være at vi skulle oprette en side der hedder sandheden om "Rød stue" Ha ha ej vel de ville bare nyde opmærksomheden!!!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fy for pokker for et sted |
|
|
Jeg har sat en advarsel til ALLE heste-, hunde- og katteejere jeg kender på min facebook. Ang. anmeldelse af stedet, så ville der ALRIG blive nogen sagen ud af det. Det er stort set kun vanrøgtsager der i få tilfælder fører til noget som helst.
Aristocrat to Pluvinel: I should like you to teach my son the correct balance between hand and leg. Pluvinel - 'Kind Sir, I havent quite mastered that mysel yet'.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jesus christ.... |
|
|
Til Pseudonym4, Gina og Tabastian: Nu ved jeg ikke helt hvem I selv mener er "Rød stue", men god fornøjelse med det hele. Jeg håber som sagt at I forsat er glade for at stå på stedet . Vi har alle forskellige standarder i forhold til hvad vi har lyst til at finde os i, i forhold til hvad vi anser som "flinke" mennsker og dyremishandling. Det er fair nok. Vi er ikke ens og vi har forskellige baggrunde for de opfattelser vi har. Til dig Gina, så ved jeg at godt hvad baggrunden er for at du nu igen står på Svejstrup...Tillykke med det. Men jeg må tage afstand fra din og Yvonnes håndtering af denne sag, hvor I har været rigtig ubehagelige overfor flere af de mindreårige piger der ikke længere er på stedet. Jeg syntes om noget at det er lavt. Til Søs og flere af I andre udeforstående: Mange tak for opbakningen Jeg håber at dette her ihvertfald er med til at give folk en advarsel, inden de vælger at flytte deres hest eller hund/kat ud på stedet. I hvertfald indtil jeg forhåbenligt høre at tingene er anderledes derude, for det håber jeg virkelig at det bliver med tiden. Familien har et rigtig dejligt sted, de skal bare lære at behandle de levnede væsner der går igennem trælågen derude, med respekt og værdighed. Det er alt jeg beder om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line... |
pseudonym 4 |
05-07-2011 19:33 |
|
Gad godt vide hvilke små piger du snakker om line..... Har været i dialog med frede og sagt hvorfor jeg har slettet hende og alle andre fra fb.....hvad hun så har fået sagt til jer er ikke mit problem.....hvor jeg så modtager en lang lang mail om alt det som er sket og en advarsel om stedet hvortil jeg svarer at jeg vil støtte fam knudsen uanset hvad.....det var det.. Vil rigtig gerne høre om de andre piger vi har været ubehaglige overfor????Gina gad også godt vide hvad det rager dig/jer hvorfor hun er tilbage...Du tror du ved alt line har aldrig været i dialog med dig aldrig....Utroligt at en så stille usikker person pludselig har mod til at sidde og gemme sig bag en compurter og så får den hele armen meget mystisk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Yvonne... |
|
|
Jamen, det er da flot at du kan konstatere, at jeg er en stille og usikker person når nu du aldrig har været i dialog med mig og du i det hele taget intet aner om min person. Jeg kan så fortælle dig, at jeg til daglig arbejder som projektleder i en IT-virksomhed, hvor jeg har ansvar for flere medarbejdere, tager rundt i hele landet for at undervise hos både offentlige og private, står for diverse salgsaktiviteter, herunder messer. Jeg har en lang akademisk uddannelse, som jeg gennemførte på nomeret tid og med et resultat pænt over gennemsnitlig (ikke at jeg forventer du kan forholde dig til det). At du muligvis har tolket mig som værende stille og usikker, har måske noget at gøre med at jeg har forsøgt at holde mig neutral derude i rigtig lang tid og generelt forsøget at passe mig selv og min hest. Jeg syntes da også det lyder enormt sympatisk, at du nu gerne vil lufte, at du er så moden, at du sletter piger på 12 år på Facebook og har behov for at forklare hende at I jo står på "hver sin side" og derfor ikke kan være venner på FB...Det er muligt at den form for opførsel er helt i orden i jeres "verden", men for mig bevidner det om voksne mennesker der har så lidt selvsikkerhed, at de er nødt til at hævde sig over for børn....Det er simpelthen så lavt og jeg væmmes over det. At Gina gerne vil vide hvad det rager mig at hun er tilbage? Jamen det var da et charmerende ordvalg. Næh, det rager mig såmænd ikke. Men tror desværre, I ikke at I har skudt jer selv lidt i foden med dette indlæg?? Den lille smule agtelse jeg evt. måtte have haft for jer, er da fuldstændig væk nu og tror ikke I score points hos ret mange andre heller. Til Heidi/tabastian: At du påstår at du intet vidste om stedet før du flyttede derud, er vist en sandhed med modifikationer. Jeg tror næppe du ville være så langt fremme i skoene i forhold til at forsvare stedet, hvis ikke det var fordi du i forvejen kendte en enkelt eller to af de ovennævnte skribenter. Og nej, det rager heller ikke mig. Jeg håber I hygger jer i hiandens selskab derude. Jeg kan forstå, at alting er blevet meget bedre efter vi andre er flyttet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frederikke |
Frede ♥Olfert♥ |
05-07-2011 20:04 |
|
Rød stue??? Ved ikke hvor barnligt det er når man ikke tør at stå frem med sit eget navn? Men har nu alligevel en anelse om hvem du er. Jeg var også engang tilfreds da jeg enig i hvad der blev sagt og gjort derude, og det er da også helt fint at du kan snakke fornuftigt og godt med dem - også selvom man pludselig ikke længere er på samme side.  Der bliver nævnt noget om ikke at hilse? Hmmm, ved ikke om en person jeg har hjulpet med hendes pony er meget bedre - hun værnede mig ikke blik til forrige stævne og heller ikke min veninde. Der er vi blevet beskyldt for ikke at hilse - Jeg skal ikke føle mig tvunget til at snakke med tilhængere af familien knudsen, for jeg ved godt hvilken snak der foregår bag ens ryg hvis ikke man er i varmen. Hvis jeg har hørt eller kender en pige der skal ankomme til det sted jeg står, og ikke har haft gode oplevelser med hende, har jeg ret til at sige min mening om denne person. Er jeg ret sikker på mange andre også ville gøre. I Vinters ankom en pige som jeg kender - og det gjorde familien også. Jeg husker denne episode ret tydeligt. Jeg, min veninde, og ejerene at stedet stod og snakkede om pigen der skulle komme. De sagde bestemt ikke gode ting om hende, og det gav jeg dem ret i, eftersom jeg kendte hende og var enig. Efter min veninde havde hørt de ting fra dem, kommenterede hun person som den opfattelse hun havde fået af hende. Må også grine af at nogle af jer der kommenterer og ved ting, selv om I lige er kommet til stedet igen? Hvis man aldrig har haft en dialog med en person, hvordan kan man så beskrive hvordan personen er?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line..... |
pseudonym 4 |
05-07-2011 20:25 |
|
Nu stopper du Frede det var det jeg skrev til dig at til stævnet kunne hverken dig eller simone hilse og spurgte dig også om hvordan du troede det føltes...... Du gav mig svar og skrev at det var fordi simones elever ikke fik nogen rossetter da det var Helene der var dommer helt ærlig hold dig til sanheden.... Har stadig din mail.... Til dig Line må jeg sige at jeg er fuld ud tilfreds med at have slettet dem især nu hvor frede laver om på historien.....for mig handler det her ikke om at score noget som helst, men fordi i har haft så mange dårlige oplevelser derude skal det vel ikke gå ud over alle.....der er stadig os som kan li stedet og forsvarer det sgu da det tror jeg nu nok også du ville... Har det helt fint med at du har det sådan med Gina og jeg det går verden ikke under af.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Nu kender jeg absolut INGEN i denne tråd og absolut INTET til stedet!! Men jeg synes faktisk, at TS og de andre "på hendes side" holder en ret sober tone!! Maria
Hvis din hest er død,- så stå af! Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oh well... |
|
|
Yvonne, det er da imponerende som du kan blive ved med at traske rundt i spinaten. At du bliver ved med at smide beskyldninger efter en pige på 12 år, for hvad end hun nu har gjort eller sagt. Kan du ikke selv se hvor barnligt det er? At et par teenage-tøser ikke evt. ikke har hilst på dig på en given dag, skal der ikke mere til at vælte læsset?? Vor herre bevares.... Hvem er det det går "ud over", at vi er nogle der har haft dårlige oplevelser på stedet? Det er da fint, hvis I er godt tilfredse med at være der. Men dine indlæg giver mig en formodning om, at det betyder noget for dig, hvordan stedet bliver omtalt i offentligheden. Hvis du nu selv er tilfreds med at være der, kan det så ikke være ligegyldigt for dig? Jeg ser ikke andre af stedets tilbageværende pensionærer i denne debat, selvom jeg da formoder at de har læst den. Jeg syntes dine argumenter bevidner om, at du selv kæmper med en enorm usikkerhed og et dårligt selvværd. Prøv at arbejde lidt med det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfærdeligt |
|
|
Sikke et forfærdeligt sted. Sådan et sted skal min hest i hvert fald aldrig nogensinde bo. Håber budskabet spredes i lynets hast.
Med venlig hilsen Trine  Med Gule hesten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Line! |
|
|
Helt ærligt... det er ihærdigt arbejde på at afspore debatten, den applaus (betyder klapsalve, hvis I er i tvivl) skal I have Gina, Yvonne o.s.v. Men helt ærligt... stop nu! Det er jo ikke et spørgsmål om at forsvare det her. Hvis det er et spørgsmål om at forsvare, så hold jer til anklagerne i de debatterede indlæg. At pensionærer mistrives derude - et utal af indlæg efterhånden, viser vist at dén tråd er ligesom godt og grundigt uddebatteret. Line og andre har ramt hovedet på sømmet. Simpel kvantitet opgører at det ér faktum; ryttere mistrives på stedet p.g.a. ejernes (læs; Helenes) opførsel! Og at I nu skriver, at det ikke er tilfældet, fordi det har I ikke oplevet - NÅ; hvad skulle I ellers have skrevet?! At jorden er rund. Gem de ligegyldige udsagn til sølvbryllupstalerne ikke?! Det kan jo for pokker ikke undre, at dét er jeres holdning. Og nu tæller jeres erfaring det sidste ½ år jo heller ikke for det sindssygt store, vel?! Så fair nok I trives derude nu, og guderne skal vide, at det håber vi da I bliver ved med. Men det er jo ikke ensbetydende med at de mange mange mennesker, der skriver herinde, lyver! At I aldrig har bemærket opsigtsvækkende opførsel overfor heste eller hunde derude - igen, må jeres erfaring på stedets bringes til dagsorden. At I har været derude i 2 uger nu indenfor det sidste ½ år, og ikke har bemærket noget, er jo ikke rigtigt ensbetydende med det ikke er sket, vel?! Og der er jo ikke én af jer, der med rette kan tillade sig at påstå at hændelsen med La Nova ikke fandt sted, og at ejerne ikke indrømmede at det var for voldsomt, vel?! For den fandt sted, og deri ligger jo beviset for sig selv, at for hårdhændet opførsel finder sted! For igen - de mange indlæg beviser, at det ikke er første gang det er sket! Og at I så mener, at vi alle er en flok barnerøve, møgunger eller "rød stue" (hvad fanden betyder dét overhovedet?! Jo jo, er med på det er en metafor (betyder billedelig sammenligning, hvis I er i tvivl) for en børnehavestue... men hvorfor rød stue?! Hvor kommer det fra - er vi kommunistiske anlagt eller hvad?!)..... jamen, det er jo så fair nok. Men det har jo ikke rigtig noget med de mange andre, der skriver herinde, at gøre, vel?! Vores opråb, advarsel, er 100% et udtryk for vores oplevelser, vores faresignaler. Og hvis I ikke er enige i dem, jamen så fair nok da. Men hvorvidt Line er en usikker person eller ej (tror jeg vist indlæggene viser så rigeligt at hun IKKE er), eller om Frederikke pynter på sandheden eller ej, det har jo ikke rigtig noget med dårlig dyre- og pensionærpleje at gøre! Men for øvrigt - slette 12 årige piger og andre piger fra facebook, fordi man "vil støtte fam. Knudsen for altid". Come on! Det er sgu skidt når de 12 årige piger man sletter, efterfølgende fremstår mere voksne end en selv var:-)?! Nej, nu skal jeg også nok lade være, synes bare den var lidt for sjov. Fam. Knudsen har desværre en tendens til at bagtale folk urimeligt og usandfærdigt, efter man er flyttet, og derfor er det fuldt ud rimeligt at folk herinde nu tager ordet og siger stop en gang for alle, uden at skulle nedgøres som møgunger - ligeså vel som det er rimeligt, at I finder det nødvendigt at forsvare dem. Ordet er heldigvis frit i DK, og lad os nu gøre brug af det ang. SVR. Bare ærligt at I ikke er klar over hvor voldsomt og beskidt fam. Knudsen har bagtalt jer, efter I rejste sidste gang... men det er jo op til jeres egen samvittighed og fred være med dét! Og til overskriften; Line, du har min ubetinget sympati og støtte for dine indlæg og påstande. Kan skrive under på hver og én! Så vel skrevet og debatteret. Og som du kan læse dig til, er vi MANGE der finder dit oprindelige indlæg nødvendigt for hestesportens fremtid her lokalt i Randers området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria3 |
|
|
Mange tak . Denne debat er vist ellers kammet over i mudderkastning, men derfor kan man godt forsøge at tale forholdvis ordentligt og kontruktivt til hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line..... |
pseudonym 4 |
05-07-2011 21:06 |
|
Det har du ret i Line ,men jeg bliver måske en smule sur når folk ikke holder sig til sandheden.... Der bliver jo heller ikke skrevet for pænt om os eller snakket pænt om os..... Jeg har kendt Inger og Flemming siden inger stadig havde permanent og flemming tysker hår....ej spøg til side men i mange år efterhånden...Fik selv undervisning af Flemming da de havde elevheste..... Inger er en meget nær veninde til mig og holder utrolig meget af hende ja hele hendes familie.... Jeg har aldrig haft nogen dårlig erfaringer med dem....Klart vil jeg altid og mener altid holde med dem..... Vi respektere at i er flyttet men når stedet så bliver snakket så dårligt om som det gør er det da klart at vi som kan li stedet står klar til kamp og forsvare det.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Yvonne: Det er helt fair. Jeg kan godt forstå at du er såret, og det er rimeligt at I forsvare stedet når det nu er den "side" I har valgt. Jeg håber som sagt, at I vil trives derude og tager til efteretning, at der er forskel på hvordan man forholder sig til henholdvis børn og voksne. Til Sus: Mange tak for støtten og de pæne ord .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørgelige tilstande. |
bettefie |
05-07-2011 21:18 |
|
Jamen, det er jo rystende læsning alt dette, men nu må det fandm.. være nok. Der bliver lavet et indlæg(Ovenikøbet et sobert indlæg) som jo efterhånden har givet en del reaktioner, som så bliver trukket ned i skidtet, af folk som har en anden mening og jeg havde bestemt mig for, at holde mig udenfor, da jeg ikke kender personligt til mange af de ting der bliver skrevet om, men disse mennesker der mener at stedet er et godt sted er jo i den grad vendt tilbage til børnehavestadiet og beskylder alle andre for ikke at være voksne mennesker osv. alt imens de bliver personlige og selv opfører sig værre end børn. Nå, men jeg har været på stedet vinteren over og skal ikke lægge skjul på, at jeg blev advaret fra rigtig mange forskellige sider inden beslutningen om at flytte derud blev taget og havde bl.a. også fået at vide, at man skulle bare holde sig neutral, så kunne man sagtens være der. Og på sin vis kunne jeg sagtens være blevet der, da det jo er et virkelig dejligt sted med rigtig gode faciliteter, men men men, man kan simpelthen ikke blive ved med og være neutral, når ens datter efterhånden gentagne gange bliver skældt ud for diverse ting, som hun helt sikkert også har glemt, men hvor hun ikke kan forstå hvorfor datteren på stedet, ikke behøver at rydde op efter sig selv og at andre der så benytter de samme ting kan få skæld ud, fordi de ikke har ryddet op på springbanen, problemet er bare at de har ryddet det op de selv har brugt, men da datteren ikke har ryddet op efter sig selv, skal de næste åbenbart gøre det for hende, da det ikke er godt nok at rydde det op de selv har brugt?????? Undskyld mig, men halloooo. Iøvrigt bliver jeg også gjort bekendt med, at der skulle være visse piger der manipulerer min datter til ikke at være sammen med visse andre, for det første, hvorfor bliver jeg som mor ikke kontaktet??? for det andet, er der ingen der manipulerer min datter da hun stadig har et dejligt venskab med både dem der er smidt ud og dem der stadig står på stedet. Jeg syntes det er rigtig træls at tingene er eskaleret til denne gang mudderkastning, men må med beklagelse sige, at det har stedet selv startet ved og påstå at vi er blevet smidt ud og at vi er misundelige på datteren og at vi ikke er voksne plus mere af samme skuffe. Nu har jeg jo så oplevet stedets datter og syntes faktisk hun er en sød pige, men hendes opførsel både overfor stedets lejere og hendes egne forældre er rystende, jeg har hørt hende stå og diktere hendes mor om hvad hun skal gøre og ikke gøre i forbindelse med både hendes egne brødre og stedets lejere (min datter har også skullet lægge øre til, hvilket gjorde hende meget ked at det) og kalde folk de grimmeste ting uden det har den mindste konsekvens, for her har vi jo et af de største problemer på stedet, pigebarnet har aldrig skullet stå til ansvar for noget som helst, selv ikke når vi andre som lejere fik at vide der var mødepligt til diverse møder formår hun at glimre med sit eget fravær, til trods for, at en stor del af møderne var fastsat på grund af hendes opførsel. Og hvis man vil ha respekt som medejer af stedet er man nødt til at foregå med et godt eksempel, men hendes mor og far redder hende stadig ud af enhver situation, så hvordan skal hun lære, at hvis man ikke opfører sig ordentligt, så har det konsekvenser, jeg syntes faktisk det er synd for hende, da hun får det hårdt her i livet. Lige en lille hilsen til dig Gina, jeg kender dig faktisk ikke, nåede kun at opleve dig som en sød og frisk kvinde og en dag jeg står derude, går det op for mig at jeg ikke har set dig i et stykke tid og spørger stedets ejere om du er flyttet og ja det var du og du skulle ihvertfald aldrig indenfor dørene derude igen og så blev det ellers efterfulgt af mange grimme ting om dig som person, så...... Men for at slutte her, så vil jeg bare sige, at jeg er ked af at tingene er nået hertil, da jeg stadig mener, at stedet kunne være det bedste i Randers og omegn og at stedets ejere faktisk er nogle søde mennesker, men de har desværre forplumret for mange ting for min datter, som har lært at man ikke skal lyve og tale dårligt om andre mennesker og så har skullet opleve voksne mennesker derude gøre det. Og ja, vi har prøvet at snakke med dem om alle disse ting som voksne mennesker!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svejstrup vestergård |
|
|
Nu har jeg siden denne debat startede, fulgt den bade herinde og på FB. Jeg har selv for nogle år siden haft min hest opstaldet på Svejstrup Vestergård, og kan bestemt heller ikke anbefale stedet. Det kom som en stor overraskelse for mig at man ikke måtte benytte sin boks i juli måned for der skulle stalden lukkes ned og bruges til hunde som skulle passes i pensionen (stalden). Hestene skulle være på foldene døgnet rundt. Det tager de selvfølgelig heller ikke skade af hvis der så bare havde været græs på foldene. Man skulle selv fodre dem morgen og aften og selv ligge hø op til dem. Blev hesten syg hvar det ikke muligt at få den ind (der var hunde i boksene). Jeg fandt hurtig ud af at det der blev snakket om i stalden, ofte blev kommenteret af fam. knudsen, heldigvis var der andre pensionærer der gjorde mig opmærksom på at der var video óg aflytning overvågning flere steder på stedet, så skulle man snakke privat skulle man udenfor matriklen. På et tidspunkt blev der lavet en klub på stedet som var medlem af Dansk Rideforbund, det gik godt et års tid, der var masser af elever til rideskole ponyerne, og der blev afholdt stævner under DRF. Ved ikke hvad der gik galt, men pludselig en dag solgte Flemming alle ponyerne og klubben blev smidt på porten. Efterfølgende skal jeg love for at Fam. Knudsen ikke talte særlig pænt om de mennesker som lagde et stort stykke frivilligt arb. i klubben. Ved at de nu holder nogle stævner der nede som ikke er godkendt af DRF. hvor helene er dommer. Da jeg nu tilfældigvis ved et den før omtalte klub, betalte Helene´s dommeruddannelse, kan hun rent faktisk ikke sidde og dømme stævner der ikke er godkendt af DRF. Jeg vil ikke anbefale nogen ryttere at ta´ til stævne der da resultaterne ikke er gyldige. Har flere gange i den tid jeg stod der med min hest, oplevet at høre hvordan der er blevet talt grimt om de andre pensionærer og deres heste. Jeg har også hørt at Helene nu er blevet medejer af stedet (kan man være det når man samtidig bliver forsørget af det offentlige ? ) og at hun styrer det til sin egen fordel. Mage til lille forkælet pigebarn skal man godt nok lede længe efter (heldigvis). Har oplevet hendes hidsighed på flere stævnepladser. Jeg har før hørt andre sige det samme som Tabastan siger: det er da et dejligt sted og Fam. knudsen er noget så søde of flinke. Men jeg ved også at de hele tiden skal ha´ en syndebuk og måske bliver det dig en dag, men så kan man da håbe at du den dag er stor nok til at turde stå frem og indrømme det, for det er bestemt ikke et sted jeg vil anbefale andre at få deres heste opstallet og hunde passet(i en hesteboks).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line1982 |
Tabastian |
05-07-2011 21:50 |
|
Jeg har da ikke på noget tidspunkt påstået jeg ikke kendte lidt til stedet.. Var dig selv der skrev jeg max havde været der 14 dage.. Hold du nu bare bolden på din egen banehalvdel, ellers scorer du bare selvmål..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line1982 |
Tabastian |
05-07-2011 22:04 |
|
Jeg har da ikke på noget tidspunkt påstået jeg ikke kendte lidt til stedet.. Var dig selv der skrev jeg max havde været der 14 dage, og ja så er jeg vel også ny derude... Og ja jeg kender yvonne og gina rigtig godt, da de er mine veninder.. Og jeg ved de ikke kunne finde på at være grimme overfor unge mennesker, de kan godt finde ud af at tale pænt til andre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Susanne &co |
pseudonym 4 |
05-07-2011 22:12 |
|
Nu har vi gået længe nok om den varme grød... Jeg kunne godt tænke mig at høre noget om hvad der er blevet sagt efter vi er flyttet... Det efterhånden blevet nævnt nogle gange og er blevet kaldt blond og blåøjet.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svejstrup vestergård |
|
|
Hvor har du ret Tine85. Sålænge man er inde i varmen er der ingen problemer med familien, men lufter man sine egne meninger mærker man hurtig kulden. ja man risikerer enda at blive smidt på porten med hest og det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Falk 1 |
Tine85 |
05-07-2011 22:19 |
|
mht. det med at blive smidt på porten - ja så har de truet nogle tidlgere pensionære med at stille hesten ude på p-pladsen, så kunne den stå der indtil den blev flyttet!!! Hvis de var blevet smidt ud af stalden!
Endnu et bevis på hvor usympatiske mennesker vi har med at gøre!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Hoooold nu op!!! For 1½ time siden skrev jeg, at tonen her var sober....... Godt nok var det primært møntet på TS og "Co"........men jeg skal da love for, at tingene hurtigt kan ændre sig!! Og det sørgede du for, Gina!! Dit seneste (og forhåbentlig sidste) indlæg er laaaangt under "normal standard"!!!!! Maria, som godt ved, hvor hendes sympati ligger!
Hvis din hest er død,- så stå af! Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Tabastian..... Sorry to break the news..... Det er muligt, at du er veninder med Gina.....men du kender hende åbenbart ikke så godt, som du ønsker/giver udtryk for! For jeg skal da love for, at hun ikke kan finde ud af at tale pænt til andre!!!!  Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria3 |
Tabastian |
05-07-2011 22:42 |
|
Maria, jo det kan hun nu godt, men jeg kan godt forstå hun bliver vred over alt det her.. Hun er en helt anden som veninde hun plejer heller ikke at reagere sådan her hvis der ikke var en god grund til det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tale pænt |
Gina *Jessica* |
05-07-2011 23:15 |
|
jo, jeg kan godt finde ud af at tale pænt til andre. men blir ked af det og frustreret når jeg får skyld for noget, jeg ikke har gjort. og blir også sur når jeg bir kaldt det ene og det andet, det er trist at denne debat er endt i den har genre, det kan godt være du syntes jeg er uintelligent line, men det er jo ikke mig som debatten går på, jeg kan kun sige hvad jeg har oplevet på svejstrup, nu er det så også kommet fra flere steder, at jeg er blevet bagtalt af ejerne, det er jeg ked af at få at vide, jeg ønsker ikke nogen af jer noget ondt.. men yvonne og jeg vil selvfælgelig gerne vide hvad der er blevet sagt om os, og fra hvem. det må i da kunne forstå betyder meget for os. jeg er virkelig rystet over det her, er både ked af det og gal på samme tid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm...... |
pseudonym 4 |
05-07-2011 23:42 |
|
Jeg forventede faktisk at få et svar på mit spørgsmål.... Nå men der var nok ikke noget i det så... Vi skal jo også holde os til det sagen drejer sig om. Det i alle sammen skriver er ikke noget jeg har været udsat for på svejstrup og derfor helt uforstående for mig...Når det så er sagt vil vi nok gerne os som er nye/gamle på stedet selv have lov til at finde ud af hvornår der bliver koldt på toppen og jeg tror nu ikke at det bliver nogen problemer...."blåøjet" tænker i så nok igen,men hverken Inger Flemming Helene Thomas eller Morten har på ingen måder gjort mig noget.... Jeg har så ikke følt mig godt tilpas i stalden..Misforståelse det ved jeg ikke. Jeg har tit valgt at give en hjælpende hånd til stævner og andre ting om der er nogen der har opfattet det som undskyld ordvalg røvslikker ved jeg ikke ,men har da følt at jeg ikke var særlig velkommen til tider....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad der er blevet sagt... |
Bøllemis ♥klaura♥ |
05-07-2011 23:47 |
|
Til Yvonne og Gina! I udbeder oplysninger om hvad der er blevet sagt om jer. Dem kan I godt få, så I ikke tror det er bare er buldrer og brag herinde fra for at skræmme jer. Men det er jo betinget af lidt omstændigheder - for det første skal I jo nok gøre jer meget klart, at I bliver ikke et sekund klogere på, om det er sandt at de har sagt jeg påstår nedenunder. Går I til fam. Knudsen kan der vel ikke være meget tvivl om, at de vil hårdnakket benægte alt der står i dette indlæg. For det andet skal I gøre jer klart, hvis I virkelig vil støtte fam. Knudsen i alt som I skriver nogen steder ovenfor, så er følgende nok ikke det rareste at læse..... I vælger selv. Følgende er hvad jeg har hørt omtalt på SVR i løbet af vinteren/ foråret 2010/ 2011. Yvonne; om dig blev der sagt, at det var meget tragisk at din pony døde, og hvor var det synd for dig. Men det var nok bedst det samme, for du kom jo alligevel aldrig og tog dig af den. Gina; omkring dig blev der fortalt vidt og bredt om, at det var godt du nu var flyttet, for du var uegnet som hesteejer, da du aldrig kom og passede dine heste. Du var en dårlig betaler, for alkoholisk til at færdes på det sted, og du skulle aldrig indenfor de døre igen da du hverken kunne passe børn eller dyr. Det her er meget ondsindet rygter, som jeg håber at I husker på I selv bad om at få refereret. Jeg har ikke optaget noget, jeg har ikke nedskrevet noget, jeg har kun min egen hukommelse som reference. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at mine udsagn vil blive benægtet på det skarpeste. Og sikkert også sendt tilbage. Grunden til jeg skriver det alligevel er, at jeg for det første ved at op til flere har hørt jer omtalt på denne måde, og jeg står derfor ikke alene som vidne dertil. For det andet, så er det et lysende eksempel på den rygtedannelse fam. Knudsen beskyldes for andre steder i disse debattråde. Og derfor endnu et eksempel, der kan tjene som skræk og advarsel for hvordan man behandles, når man begår den "frækhed" at flytte sin hest. Jeg er tilgengæld udmærket klar over, at ovennævnte kan ikke være rar læsning for jer Yvonne og Gina, og jeg havde ingen planer om at blande mig, før I så strengt udbedte eksempler på hvad de har sagt. Det har I nu fået, på godt og ondt. Hvad ondt angår undskylder jeg straks. Hvad godt angår må det være eksemplet det statuerer. God debat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PLEASE |
|
|
Vil ikke ikke godt være søde at lade være med at være så grimme mod hinanden? Jeg har været der i 5 år og kender jer allesammen. Så det gør faktisk ondt når jeg faktisk synes, at I alle er søde mennesker som elsker heste. Der er åbenbart altid kliker sådan et sted. Hestefolk er åbenbart meget konkurencemindede og det smittet vist af. Der er flere som ikke gad at hilse på mig men pyt med det. Der var næsten ingen som gad kommentere min pony - trods kæmpe fremskridt. Men de skamroser hinandens ponyer/heste. Men det gør heller ikke noget. Folk er jo forskellige. Jeg har mest haft positive oplevelser med jer allesammen og den uoverensstemmelse jeg havde med en af pigerne i en periode, blev der jo taget hånd om. Jeg tilbød at starte på en frisk (selvom jeg ikke havde været værst men jeg er jo voksen så det burde komme fra mig)og det synes jeg at vi gjorde. I må da kunne tale pænere til hinanden og kun tale om hvad I synes om stedet. Det gør mig faktisk rigtig trist 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk lige |
|
|
PS: Husk I kun skal kommenterer hvad I SELV har erfaret. Noget af det jeg har læst VED jeg, har de forskellige hørt gennem deres venner. Det er absolut ikke fair uanset hvilken side I er på. Og husk, at det I skriver skal kunne læses af min 11årige datter. Hestenettet er jo ikke kun for voksne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sladre tråd... |
|
|
Det var dog en gevaldig gang sladre tråd denne her. Jeg kender ikke nogen af jer,så jeg skal ikke udtale mig om hvem der har ret og uret. Hvad der undre mig er at så mange i den samme tråd ikke gider at give sig til kende ved hjælp af en præsentation. De skriver meget anonymt,så kan man jo bare sende en pb hvis at man vil sige noget privat til dem,men hvem gider det??? Jeg syntes bare ikke at det virker troværdigt når man skriver anonymt.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anonym... |
|
|
Den gamle smed: Jeg er helt enig. Man bør turde stå frem med en præsentation og/eller navn, og give sig til kende hvis man ønsker at debatere på en ordentlig og sober måde, og ikke blot kaste mudder. Noeddehavne: Du har ret i at Heste-nettet ikke kun er for voksne...Dog vil jeg påpege at langt de fleste der skriver i disse debatter (til forskel fra Hestegalleriet) er voksne mennesker. Jeg tror faktisk at gennemsnitsalderen ligger godt oppe omkring de 30 år. At voksne mennesker ikke altid kan finde ud af at holde en ordentlig tone, er selvfølgelig beklageligt. Jeg skal heller ikke sige mig selv fri for at være kammet over til tider, men jeg mener at man som forældre har et ansvar for hvad ens mindreårige børn læser på nettet. Jeg er ikke sikker på at jeg ville give mine unger (hvis jeg havde nogle) frit lejde til at læse løs i disse debatter. Der bliver også diskuteret til tider meget voksne emner (ikke heste-relaterede) herinde. Bare så du er klar over det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børnecensur |
|
|
Bare rolig. Det får hun absolut heller ikke lov til. Hun har ikke fulgt med endnu i debatter og det skal hun vist heller ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra Supporten |
|
|
Vi har slettet en del grove indlæg som overtrådte heste-nettet regler. Det er tilladt at komme med saglig kritik, men det er ikke tilladt at blive personlig og begynde at kaste med mudder. Ser vi flere af den slags indlæg, vil vi ikke nøjes med at slette indlæggene men også uddele advarsler til de brugere, der ikke kan eller vil overholde heste-nettets adfærdsregler. Læs venligst adfærdsreglerne, og følg dem så debatten kan fortsætte på et mere sobert niveau.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa...... |
|
|
Jeg havde egentlig bestemt mig for at holde mig fra denne debat, men her kommer mine oplevelser med stedet. Jeg havde ikke selv noget ridehus, og ville derfor flytte mine heste til Svejstrup Vestergaard (SV), vinteren over (2009/2010), fordi det ligger rigtig tæt på, hvor jeg boede (er imellemtiden flyttet). Jeg tog derfor ned for at tale med stedets ejere og se faciliteterne. Mit første håndsindtryk ved utrolig godt - ejerne var rigtig søde og imødekommende, ja der var nærmest ikke det, der ikke var muligt, og faciliteterne var også OK ( - minus græsfolde). Jeg havde i starten en, senere to heste opstaldet. Jeg følte mig hurtigt rigtig godt tilpas og var meget glad for min beslutning over at flytte - hestene trives godt, personerne på stedet var skønne, ja alt var rigtig fint. Første gang jeg opdagede at der var noget helt galt var i januar, altså efter 2-3 måneder. Vi sad en gruppe piger i rytterstuen og hyggede, radioen kørte i baggrunden, men til stor irritation for mig, var det radio NOVA, eller 100 FM, Alfa eller sådan noget der spillede - så jeg tænkte: "Hey jeg kan da bare lige skifte radiokanal, så det er noget der er møntet på vores målgruppe (den gruppe piger der nu var i rytterstuen." Lige da jeg har skiftet kanal kommer Flemming løbende, helt rød i hovedet. Aldrig i mit liv er jeg blevet verbalt overfaldet så kraftigt. Han skældte ære og hædder fra mig, jeg tror faktisk helt automatisk at HN censurerer dem, hvis jeg prøver at skrive det han sagde, foran både voksne og unge. Hvorefter han skifter tilbage til den oprindelig kanal og forlader lokalet. Derefter mistede jeg alt respekt for manden og efter et par andre små episoder, hvor bla. Helene var involverede, valgte jeg at sige mine bokse op, og flytte hestene hjem igen. Den sidste episode jeg oplevede med stedet var i maj/juni 2010, hvor jeg stadig kom og underviste. Der var en tynd araberpony der havde svært ved at tage på i vægt, jeg tilbød at den kunne komme hjem til mig (gratis) og græsse i et par måneder, for er der noget SV mangler så er det græsfolde. Ejeren afslog, da hun havde flere heste, og ikke kunne overskue at skulle køre forskellige steder hen for at passe dem - fair nok! Dagen efter var min lillesøster på SV, hun hjalp Noeddehaven med deres, på det tidspunkt, meget uopdragne pony, og her bliver hun overfaldet af hele fam. Knudsen med Flemming i spidsen. Han råber, skriger, pruster og spytter af min søster:" at hun aldrig skal sætte sine ben på deres ejendom mere, og det skal jeg iøvrigt heller ikke. JEG, Iben, var kun ude på at ødelægge deres forretning, stjæle deres kunder osv." Da min søster kom hjem var hun helt knust. Hun havde for det første intet med sagen at gøre, og for det andet var hun aldrig blevet overfaldet på den måde før. Hun fortalte at hun havde været oprigtig bange for at han skulle eksplodere...
Konklusionen må I selv drage, måske man også skal opleve det på egen krop, for jeg blev også advaret på det kraftigste før jeg flyttede hestene derned...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Takker |
|
|
Jeg vil gerne sige tak til moderator, for at rense dabatten for usagliger og mudderkast. Jeg er taknemlig for, at vi forsat kan holde denne debat i offentlighed og opfordre alle til at følge henstillingen fra HN. Og tak til Iben for indlæg og links til Randers Amtsavis, som jeg håber alle vil læse .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt gået, Piger!! |
|
|
Kan kun sige RIGTIG GODT GÅET OG KÆMP VIDERE. Havde selv hest på stedet for rigtig mange år siden, da datteren var teenager, det er helt de samme ting der åbenbart sker i dag, som da hun var pony rytter.. Vil gi jer al den støtte jeg kan i denne sag. Mvh Susan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Nu lyder det til man ikke skal sige for meget herinde for så bliver der vist truet med både bål og brand, og da jeg stadigvæk snakker med folk der endnu står derude og gerne vil have mulighed for at besøge dem, se dem og deres heste og glæde mig over eventuelle fremskridt, skal jeg nok ikke have sagt for meget herinde. For det første, forstår jeg godt HN først valgte at tage denne debat ned. Nu har jeg ikke læst "de grimme beskeder" som gjorde de var nødt til det, men set ud fra de svar de indlæg fik, tror jeg nu heller ikke jeg havde lyst til at vide hvad der stod. Mht. at rideklubben SVEJ flyttede, mindes jeg Flemming snakke om noget med at de forsøgte at overtage stedet totalt, dvs. ødelægge deres forretning. Jeg kender absolut ingen af dem "i de øvre lag" hos SVEJ så jeg ved ikke om det er rigtigt eller hvad det er, og når man ikke med et hundrede procents sikkerhed kan sige noget, skal man jo nok hellere lade være. Derfor vil jeg heller ikke kommentere ting som fx Helenes ridning, da jeg kun har set hende til hest et par gange. Og vist kun i skridt eller i gang med at trave af, det får man jo ikke så meget ud af at se. Der er en ting jeg har lært om ting som disse og det er, at der altid er tre sider af en sag. Den ene side, den anden side og sandheden, der som regel skal findes et eller andet sted midt imellem. Dette skal IKKE ses som om at jeg vælger nogen side, nu kender jeg stort set alle involverede i denne sag på både godt og ondt men jeg var der jo ikke da det skete, der stod mine ponyer allerede et andet sted, derfor bør jeg heller ikke udtale mig om hvorvidt det var den rigtige beslutning for de der flyttede, at flytte deres heste. Hvor jeg vil hen med dette indlæg? Jeg vil opfordre jer til at stoppe nu, dette her er altså mudderkast hvor to hold nærmest kæmper mod hinanden hinanden og forsøger at opnå et eller andet jeg ikke er helt klar over hvad er, er så hvad det er. Men efterhånden bliver der såret en masse følelser og i "kampens hede" kommer der garanteret også en masse formodninger og usandheder frem, som måske kan virke som sandheden forbi han er vred nok til at tro på hvad som helst, men som egentligt ikke har hold i noget som helst. Hvis det er hele sandheden at Helene har redet Nova på den måde, så er det virkelig frygteligt. Jeg håber virkelig det IKKE forholder sig sådan, men som sagt har jeg intet set så derfor skal jeg ikke have sagt noget der tager nogen som helst form for side i den del af sagen. JA jeg kan nikke genkendende til nogle enkle situationer, men derudover har jeg ikke noget imod stedet. Nej mine heste og jeg kommer ikke tilbage (pt. er jeg opstaldet på ESK og mine heste er enormt glade for Linda, hende der driver stedet, så vi bliver hos hende... Desuden duer det ikke med mig og selvpas, da mit liv er lidt uforudsigeligt lidt for tit og det skal ikke gå udover mine heste)men jeg har ikke som sådan noget imod Inger og Flemming, de har ikke gjort mig noget hvor jeg tænkte "omg omg omg OMG!" jo der har været småepisoder, men den slags må vel påregnes når man færdes ude i verden. Og igen, NEJ jeg hverken forsvarer eller anklager. Jeg har kommet med min side af sagen som endte med at min pony skulle tilsvines (og før du kalder ham yderligere grimme ting skal jeg nok lige nævne at pt. er han en af de ponyer som alle pigerne ude på esk gerne vil prøve at ride. I dag da hans part havde voltigeret med ham fik hele 3 heldige piger lov til at prøve at stå på ryggen af ham og han stod helt stille og gjorde sit bedste. Vrinsk er en såkaldt menneskekender, dvs. han kan fornemme mennesker langt bedre end så mange andre kan, han kan læse hvad der er helt inde i folk. Nej jeg siger ikke at han altid er en engel, men at han absolut IKKE angriber mennesker! Og btw sidste gang jeg var i Svejstrup så jeg ellers resultatet af "englen" Pedro der havde været i aktion og det var ikke noget kønt syn. Den der med sten og et glashus...) Men jeg håber at det hele nu vil stilne af, de som er rejst har fået luftet deres meninger (og på en særdeles sober måde, især Line og Susanne, det skal i altså have ros for. Velskrevne indlæg helt uden mudder, flot tøser!) og de som er uenige er også kommet med deres indlæg (må dog indrømme at jeg heller ikke se hvorfor man ikke vil stå ved sit navn...) og helt ærligt, det her er begyndt at blive til en "du er dum!" "Nej DU er dum!" snak fremfor en saglig debat, hvor nogle sandheder kunne komme frem i lyset. Det her er blevet til KRIG i stedet for blot at fungere som den advarsel som trådstarter og flere andre mener skulle til. Dog vil jeg kommentere på en sidste ting: Jeg har også hørt de ting der er blevet sagt om folk der er rejst fra stedet, og ja, Gina, jeg hørte også dem tale sådan om dig. At du ikke passede Monix ordentligt, aldrig fodrede den og sådan. Og desværre så jeg også den sommer hvor Vrinsk stod derude at du ikke fodrede hende med foder, således at hun brød igennem leddet flere gange og det blev besværligt for os andre at trække vores ponyer/heste ud. Men at jeg ikke SÅ dig fodre den, betyder jo ikke at du ikke gjorde det, JEG overvåger trods alt ikke stedet! Men jeg kan vel blot konstatere at den del hvor anklagen lyder, at der skulle blive spredt grimme ord om dem som ikke er til stede, åbenbart er sandheden. Fortsat god debat! Jeg har i hvert fald valgt at jeg ikke vil tage del i den, både fordi jeg ikke kan se hvorfor min pony skal tilsvines i et indlæg herinde samt, jeg var der ikke da trådstarter og de andre valgte at forlade stedet.
Mvh. Charlotte Berwald !! Nightwish !! Med hestene * Vrinsk * Frk. Flippa * Silver Chancé * Morticia * Wednesday * ^^ Og der kommer flere med tiden ^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frit land... |
pseudonym 4 |
08-07-2011 00:06 |
|
Nu er der flere der har klaget over at de synes man skal give sig til kende.... Det er et frit land vi lever i.Har ingen problemer med at stå frem.... Hej jeg hedder Yvonne og er en ven af familien Knudsen.... Håber at emnet "give sig til kende" dermed er lukket.... Personligt har jeg ingen problemer med stedet som jeg også har nævnt i tidligere indlæg. Forsat god debat.... YVONNE!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En ros til TS... |
|
|
... for at kunne holde så sober en tone gennem hele debatten  Det vejer tungt i hvor jeg umiddelbart ville lægge min sympati i denne sag. Og så bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere den sidste linie i den avisartikel: »Nu er urostifterne her ikke mere, og vi har ro på staldgangen. Men vi kan ikke dæmme op for den slags. Det er ikke os, der skal laves om,« siger Inger Knudsen. Det er sgu da selvindsigt på højt plan 
Det er nemlig ALTID andre, den er gal med! Når min hest ikke vil gå højregalop, så har den tænkt på det hele natten og den gør det KUN for at genere mig. Det er i hvert fald ikke min fejl som rytter! *ironi off* Når hele ti pensionærer vælger at flytte, så burde man immervæk se lidt indad og hvad de ti pensionærer desværre er utroligt enige om (det psykiske miljø og deres datter). Dét kendetegner en dygtig forretningsmand/kvinde, at kunne vedkende sig sine fejl, tage dem til sig og undgå at de forekommer igen. Men den hurtigste måde at undgå at skulle ændre sig selv er naturligvis ved at postulere, at man ikke selv skal laves om. Den lader vi lige stå et øjeblik...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla (Hesteklip dk) |
|
|
Mange tak for rosen . Jeg er absolut enig i din betragtning vdr. staldejerene. Det er deres standardobservation hver eneste gang der har været noget eller nogen på tværs. "Det er ikke OS den er gal med, det er de ANDRE". Hvis der er noget som helst jeg kunne ændre hos dem, er det netop at de ville stoppe med at bekræfte denne sætning for sig selv. Det er blevet en endegyldig sandhed, som gør det at forsøge at indrømme sine egne fejl og se hvor man måske kunne ændre ting til det bedre, til et nederlag af format. Jeg syntes det er rigtig, rigtig trist. Som tidligere nævnt, håber jeg for deres egen skyld, at de på et tidspunkt vil ændre denne sætning til "Nogle gange er det OS der tager fejl, men vi vil gøre hvad vi kan for at forbedre det. Vi er kun mennesker" .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang SVEJ! |
Tine85 |
08-07-2011 10:15 |
|
CharlotteBerwald:
Rideklubben flyttede fordi at de ikke kunne stå inde for måden flemming bla. underviste på! Der havde været ALT for mange forældre som ringede til formanden fordi de gang på gang fik børn hjem som var kede af at gå til ridning fordi at de på en eller anden måde havde haft en grim oplevelse - her var longepisken et af flemmings "undervisnings" redskaber!!!
Det skal også lige siges at flemming og inger valgte SELV at sælge rideskole ponyerne - og så kunne klubben af gode grunde ikke eksistere!!! Der følger naturligvis flere detaljer med denne historie men dem vil jeg ikke diske op med her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det hele da bare ærgeligt! |
bettefie |
08-07-2011 10:55 |
|
Allerførst m.h.t anonymitet, ville jeg i mit tidligere indlæg ha skrevet med tænksom hilsen, men glemte det og var sikker på, at de berørte parter vidste hvem jeg var. Tilbage til denne debat: Flere skriver at stedet burde lukkes, men for pokker, det er ikke og har aldrig været meningen med Lines indlæg eller nogen af vi andre der er flyttet. Nej, det er et rigtig dejligt sted, med gode faciliteter og kunne være Randers bedste sted!!!!!! Men der er nogle store problemer, som især går ud over de børn og unge der er på stedet og det største problem er datteren og at mor og far lader hende gøre det. Som tidligere skrevet, kunne jeg sagtens være blevet, men min datter endte midt i hele affæren om de to "Slemme" piger,min datter hyggede sig med de fleste på stedet, men blev så beskyldt for at blive manipuleret fordi hun i nogle dage havde været mere sammen med dem, end med de piger hun også er venner med. Og da de såkaldt slemme piger skulle være årsag til at der var nogle der ville sige op og en af dem skulle være min datters gode veninde reagerede min datter og finder ud af, at det er en stor løgn, bliver hun meget skuffet. Tilbage til emnet. Kære ejere af stedet, prøv for første gang i mange år og kikke indad, vi laver alle fejl her i livet, I gør også. Vi havde alle prøvet at snakke med Jer om disse ting, men nåede ingen vegne, men blev mødt med trusler om at vi havde skrevet vores egen opsigelse, hvis vi fortsatte med at kritisere jeres datter!!! For pokker få nu øjnene op, som forældre er vi nødt til at acceptere at vores børn også kan lave fejl og så prøve at lære dem hvordan man opfører sig, Jeres datter er ikke en lille pige længere, men I kan altså stadig som forældre fortælle hende hvordan man opfører sig ordentligt og ens børn skal ikke diktere hvordan deres forældre skal opføre sig. Det er jeres hjem, men i høj grad også jeres forretning, tænk jer om og lær lidt om godt købmandsskab:-)I har det i jer, men jeres datter aner ikke hvad det er og hun styrer jer åbenbart med hård hånd, ærgeligt. Slutter nu, da jeg syntes det hele er rigtig træls. Mange tanker Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er målløs! |
|
|
Er virkelig målløs over at en sådan sted kan blive ved med at eksistere!?? Håber godtnok der sker "ting og sager" efter det her indlæg er oprettet!  ret skal være ret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stop nu |
Heidi ♥Tabastian♥ |
08-07-2011 12:22 |
|
Nogle rejste, nogle er kommet, enten tilbage, eller som helt nye.. Hvorfor blive ved med at køre rundt i denne ring, dem der rejste er åbenbart rigtig glade for de steder de er kommet hen, og vi som er kommet til svr er glade for at være der.. Længere er historien jo så ikke.. Uanset hvordan vi vender og drejer det, vil der jo altid kunne opstå problemer et sted hvor der kommer mange forskellige mennesker,unge som voksne.. Nogle skriver de har fået en ordentlig overhaling af ejerne/datteren på stedet eller af andre pensionære, hvis i har været så trætte af det, hvorfor så sidde på denne tråd og gøre nøjagtig det samme mod dem, det burde jo stoppe et sted... Ligesom nogle skriver om at være inde i varmen, jamen man behøver da ikke skulle være inde i varmen for at komme og passe sin hest som man skal.. Jeg kommer der hver dag, fodrer og måske rider lidt, min hest er en gammel dreng på 23 år, og har ikke kostet mig alverden, jeg elsker min hest selvom han ikke skal bruges til mere end hyggehest, hvad andre synes er jeg da ret ligeglad med, jeg kan godt hilse på alle, og de hilser da igen.. Ved godt jeg kun er en af de nye på stedet, og ikke har oplevet det skrevne ovenfor, men jeg har en anden fornemmelse af stedet end det der skrives om, en positiv fornemmelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi... |
pseudonym 4 |
08-07-2011 20:36 |
|
Dejligt at læse noget positivt:0) Og du har nemlig ret de er glade hvor de er og vi er glade hvor vi er. Meget simpelt:0) Yvonne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imagine |
Bøllemis ♥klaura♥ |
08-07-2011 22:35 |
|
"Imagine all the people Living life in peace"... Var det ikke sådan John Lennon skrev?! Og ja, tænk sig, hvis alt var så let og "simpelt", som du skriver Yvonne. Det ville da være en fryd uden lige. Men problemet er bare, at så læser man ikke den her tråd særligt godt! For så enkel er verdenen ikke helt! Som hestefolk og hesteelskere har vi en forpligtigelse, om vi vil være ved det eller ej, at sige fra overfor ukorrektheder, forkert dyreadfærd og forkert rytteradfærd. Og dét er det vi gør her. Så jeres udmærket forsøg på forsimpling af tråden til "De er glade hvor de er og vi hvor vi er", holder ikke helt vand! Det holder helt sikkert vand for jer, hvis jeres verden er så enkel. Og det er jo dejligt, og som Line har skrevet flere gange, så håber jeg også at det bliver ved. Det kunne jo tyde på at eller andet har virket. Men som tråden her så udmærket demonstrerer, så har SVR været årsag til svig og svigt overfor pensionærer og heste i alt for mange år, og bladet skulle derfor fra munden nu! Og hesteverdenen advares. Hvis nogen som jer, gør sig forsøget på SVR alligevel... fred være med det. Håber deres hest tilgiver dem! Men ikke uden vi sagde fra og advarede det bedste vi kunne. Så nej, det er ikke "meget simpelt" - desværre... det ville være så vidunderligt let det hele så! Mvh Morten (vil sørme heller ikke beskyldes for anonymitet da).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svenstrup vestergård |
Tine85 |
08-07-2011 22:37 |
|
Det kan godt være at du opfatter det som en "ligegyldig" træd, tabastian men nu har jeg kendt familien siden jeg var lille pige, tror vi snakker små 15 år jeg har kendt dem, og det har ALTID været sådan, undre mig over at de ikke vil tage kritikken til dem og ændre på de overstående ting istedet for bare at ignorer det og kaste bolden tilbage...det mest sørgelige er jo at de ikke kan se det?! De syns jo tilsydladende ikke at det er dem der skal ændre noget! De ender med at bide sig selv i halen, og det er i som nye pensionære jo med til at "støtte", hvor latterligt det end lyder... alle der har haft deres heste opstaldet derude er flyttet pga uoverenstemmelser enten med Inger og Flemming eller Helene! Jeg har endnu ikke hørt om nogen der er flyttet derfra selvom de var glade for stedet men bare måtte flytte pga andre ting! - desværre!!! Men det er jo bare MIN mening!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svejstrup |
Heidi ♥Tabastian♥ |
09-07-2011 11:15 |
|
Tine85, det jeg synes er forkert ved denne tråd, er at I som ikke er der mere, lidt ligger tingene ud som om vi ikke vil vores heste det godt, at vi godtager alt det i skriver, som skulle være foregået, hvilket vi da bestemt ikke gør.. Hvis vi ikke har oplevet det kan i da ikke tillade jer at pådutte os det som i har oplevet.. Er fint nok der bliver reageret på dårlige ting, men et eller andet sted så har det jo kørt meget på at man ikke har været inde i varmen, eller der har været uoverensstemmelser, og det er mig uforstående?? Uoverensstemmelser kan løses, og at være inde i varmen behøver man ikke for at passe sin hest!! Jeg kender jer ikke, da jeg er ny på stedet, men min standard for min hest er i top, jeg elsker ham, og vil ikke finde mig i der sker ham noget, men jeg kommer der som før skrevet hver dag og fodre, så jeg kan se hvordan han har det, og så længe han virker glad, og tilpas, så er jeg det også.. Morten, livet kan være rigtig svært, eller ret nem, det vælger man jo lidt selv er jo helt hvordan vi hver især ser på det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender ikke stedet |
|
|
Kender ikke stedet - ja bor ikke engang i Jylland. Men kan alligevel nikke genkendende til mange af de ting der er beskrevet. Når jeg kan det, er det selvfølgelig fordi der er andre opstaldningssteder rundt om i landet der bliver drevet lige så uprofessionelt. Det har altid undret mig at nogle ejere af hestepensioner behandler deres kunder som det rene skidt. Skideballer og overfusninger er helt almindeligt... Meget mærkeligt. Vi ville nok kigge lidt hvis den ansatte i Netto´s kasse gav os en skideballe fordi vi havde lagt varerne med stregkoden nedad. Hvad angår sladder, bagtalelse o.s.v. ja så må man som udlejer forholde sig neutral og prøve et holde en sober tone i sin stald så alle kan være der. Man kan ikke bare tage imod lejen og så læne sig tilbage og lade tingene gå deres skæve gang. Hvis man gang på gang føler sig nødsaget til at smide folk ud fra sin forretning, så er der efter min bedste overbevisning noget rive rave ruskende galt i den forretning. Og så skal opsigelsesvarsler altså også overholdes fra udlejers side.. Som lejere er vi selvfølgelig forpligtiget til at overholde stedets regler. Gør vi ikke det, kan det påtales i en pæn og sober tone. Er der noget vi er utilfredese med kan vi også påtale det i en lige så pæn tone, også uden at udlejer bliver dødeligt fornærmet. Når man vælger at have en servicevirksomhed med udlejning og undervisning, så må man også være forberedt på at der kommer en vis form for kritik og ønsker. Når folk betaler for en ydelse forventer de at få noget for pengene. Lige til sidst.. Børn er børn.... Hold venligst dem udenfor alt jeres fnidder. De er udmærket i stand til at lave fnidder selv. At høre en voksen blive fornærmet over en 12 årig pige der ikke hilste til at stævne!!!!! Hvis det skal sætte standarden for "ånden" på stedet, så forstår jeg bedre balladen. Jeg er til masser af stævner hvor børn jeg kender af den ene eller anden grund ikke lige får sagt hej.. Kom nu ind i kampen og bliv voksen Og hvad angår børn og teenagere på opstaldningssteder. Ja - de er ikke altid lige gode. Får ikke ryddet op, glemmer at feje o.s.v o.s.v. Det er irriterende, men vi har jo alle været der og vi kan godt sige det pænt til dem og deres forældre. Det er trods alt os som voksne der skal sætte standarden for hvordan omgangstonen er. Synes det er godt gået, at alt det her er kommet frem i lyset. Naturligvis vil der være forskellige meninger. Venninderne på stedet synes det er bedårende og dem der bliver råbt af og bagtalt synes det er rædselsfuldt. På det sæt ligner det så mange andre steder. Synes bare ikke at vi som lejere skal findes os i at det er sådan. Vi skal være rimelige i vores krav, men udlejerne skal altså også behandle os kunder ordentligt.... Mange kærlige hilsener fra én meget tilfreds lejer på en dejlig hestepension med mange forskellige slags hesteejere (konkurrence - western - hygge -avl)og en god og venlig tone i stalden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vær nu sød at forstå! |
Bøllemis ♥klaura♥ |
09-07-2011 15:14 |
|
Til tabastian! Undskyld hvis jeg skruer bissen lidt på nu - det er ikke meningen at nedenstående skal lyde fornærmende, så beklager hvis det bliver tilfældet, men "here goes"... Vil du ikke godt være sød at forstå trådens indhold nu! Du kører i den grad i ring! Vi ÈR med på at du synes det er et udmærket sted, og vi ÈR med på at du ikke tror det er problem på SVR om man er "inde i varmen" eller ej. Endelig ÈR vi med på at du også går ind for god hestepleje, og aldrig oplevet andet i de hele 2 uger du nu har været på SVR. Og dejligt for dig, og din hest. Og NEJ, der er sgu ikke nogen der tager dig til indtægt for fam. Knudsens fejltagelser - og vi håber alle at tingene har ændret sig og du ALDRIG kommer til at opleve de ting vi oplevede. At du får så inderligt ret, og SVR bliver et godt sted... Men det er heller ikke rigtig indholdet af denne debattråd, vel?! Så hvis alt du har at bidrage med fortsat skal være "jeg har været der i 2 uger nu, og har ikke oplevet noget af de I skriver om, så forstår jer slet ikke", jamen så ér det feset ind på lystavlen nu! Men uanset om du skriver det 1, 5 eller 20 gange, så ændrer det ikke på det faktum at RIGTIG mange mennesker har haft RIGTIGT UHELDIGE oplevelser på SVR, og derfor har et retfærdigt behov for at ytre sig om stedet og dets faldgrupper. Du har ikke oplevet hvordan de kan bagtale en ude i byen, du har ikke oplevet heste blive meget hårdhændet behandlet, du har ikke oplevet børnene blive voldsomt overfuset for småforseelser, du har aldrig oplevet at dine private samtaler med ryttere blev aflyttet og overvåget, du har endnu ikke oplevet det afsindige bombardement af tilfældige regler der griber ind i din hverdag, og du har måske heller ikke oplevet det væld af skjulte udgifter der dukker op i hverdagen... Og for søren da jeg håber, at du aldrig kommer til at opleve det! Men hvis dit bidrag fortsat skal være, at modsvare andres indlæg på baggrund af din 2 ugers erfaring på stedet, så er den tønde vist tømt for indhold nu, og vi har modtaget budskabet! Og til Gitte D.: Flot indlæg! Du rammer meget præcist mange af de samme ting, som jeg har tænkt og følt trykkende i forhold til behandlingen på SVR. Så fornemt indlæg! Mvh Morten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bøllemis |
Heidi ♥Tabastian♥ |
09-07-2011 15:35 |
|
Der skal nu mere til at fornærme mig, og er da bare rigtig glad for mit budskab er forstået, og mange tak jeg håber heller ikke jeg kommer til at opleve noget af det som i har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej charlotte |
Gina *Jessica* |
09-07-2011 19:45 |
|
jeg vil give dig helt ret i at, dette er gået alt for vidt.. jeg er udmærket klar over jeg er blevet bagtalt, det er jeg vist blevet af de fleste, som jeg altid har været ærlig omkring, så har jeg haft et alkohol problem .som jeg har kæmpet for at komme ud af.. og det er jeg gudskelov nu.. sidte gang jeg havde et tilbagefald var juli måned sidste år. og ganske rigtig kom jeg ikke ud til min hest et stykke tid. syntes bare folk skal vide grunden dertil.Jeg mistede både min mobil mine nøgler og pung, samtidig endte jeg på sygehuset. men mødte gudskelov en veninde ved lægen, som lovede at passe hesten til jeg var på fode igen.. håber den episode så er ude af verden.. god medvind fremover
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til morten |
Gina *Jessica* |
09-07-2011 20:07 |
|
jeg tror godt heidi har forstået budskabet med denne tråd. Men det er ligesom om vi ikke har lov til at have vores mening. jeg gir dig ganske ret i at både dyr og mennesker skal behandles ordentlig. i skriver selv at i holder en sober tone, men men , ikke helt sandt. I har bare formuleret jer anderledes og skrevet mellem linierne. Til Morten, susanne og Line .. Jeg ved godt der ikke kommer røg uden en brand, men overdrivelse fremmer forståelsen.. Og Jeg også nogle personlige og mindre heldige ting om jer.. men syntes dette mudderkast skal ophøre, advarslen er kommet ud.. hvad mere ønsker i jer, er det at få familien knudsen ned med nakken , nej vel, det siger i jo selv.. kom nu videre istedet for at træde vande...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er de andre?? |
pseudonym 4 |
10-07-2011 12:43 |
|
Jeg har læst denne her debat fra start til slut et par gange nu.. Det der undre mig en del er at denne her debat blev startet af Line som ellers skriver at hun kun passede sin hest og sig selv... Som Noeddehaven skriver: Husk i skal kun kommentere hvad i selv har erfaret.Noget af det jeg har læst ved jeg, har de forskellige hørt gennem venner!!!!! Vil give Gina ret når hun skriver at læser man i mellem linjerne så bruger de bare andre ord pakker det ind... Applaus (betyder klapsalve, hvis i er i tvivl) Blåøjet og blond. Ja Gina gik over stregen det har hun også selv sagt.... Til Gina, Heidi og Mette P: Tror vi taler for døve ører i denne her debat!! Vi kunne starte en ny debat for os der kan li at være på Svr:0) Nu bliver jeg sikkert ikke særlig populær,men ja hvor er dem som står på stedet og er glad og tilfredse henne???Dette spørgsmål bliver også stillet i denne her debat.... Fair nok at man ikke vil blande sig i det holde sig neutral,men denne her debat er blevet fulgt af så mange og sikkert også af dem som stadig står der....Folk som også er glade for at de er flyttet.... Man bestemmer selv ja det gør man men når man kan sidde og læse denne debat uden at blive berørt af det der bliver skrevet på den ene eller anden måde det er mig en gåde?? Yvonne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Som skrevet i tidligere indlæg.....jeg kender ikke stedet eller "parterne". Men jeg synes da ikke, at der er nogen, som prøver at prakke andre deres mening på! Ingen påstulerer, at de, som stadig er på stedet, ikke passer deres heste eller er glade for dem. Man prøver vel bare at fortælle om de oplevelser, man har haft. Så kan andre jo heldigvis selv tage stilling til, om man vil overveje at have hest der eller ej. Yvonne.... Jeg forstår ikke helt dilemmaet, som du prøver at beskrive.....? Line, som startede tråden og skriver, at hun ellers kun passede sig selv og sin hest (betyder det, at man har skyklapper og høreværn på?), og Noeddehaven som skriver, at man kun skal kommentere, hvad man selv har set/hørt/oplevet? Hvor er dilemmaet??? I taler bestemt ikke for døve ører her! Jeg kender ingen af jer og alligevel ved jeg godt, hvor min sympati ligger  Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yvonne... |
|
|
Det kan godt være jeg er gået lidt "bagud af dansen", nu har jeg lige været væk fra debatten et par dage, men jeg forstår ikke hvad din pointe med ovenstående indlæg er? Du kan ikke forstå hvorfor det er mig der har startet debatten?, Jamen, det syntes jeg da sådanset at jeg har forklaret til hudløshed, både herinde og i Randers Amtsavis... Men du mener ikke at jeg har 1. håndserfaring med de ting der foregået på stedet eller hvordan?? Det er meget muligt at jeg har forsøgt at holde en lav profil det meste af tiden, men jeg er hverken blind eller døv. Jeg har selv følt mig overvåget, og er blevet konfronteret med sætninger som "Hvad lavede du nede i ridehallen" fra Flemming, jeg er blevet kaldt "hysterisk" og "et problem" pga. at min hest havde særlige behov i med hensyn til fold her i foråret (han bliver ekstremt let forfangen, og ja, det er jeg ret "hys" med at undgå). Nu har du ikke selv været på stedet det sidste halve år, så jeg syntes også det er smukt at du udtaler dag om hvordan min gøren og laden har været i det halve år... Jeg har set hvor kede af det og frustrede mine medopstaldere har været, især de yngre piger, og det er efter min mening helt utilstedeligt. Flere af disse piger har hverken mod eller lyst til at starte en debat som denne. Det kræver at man kan holde hovedet koldt og tænke klart, uden at lade sig gå på af hvad andre mener og tænker. Gør man det, så knækker man nakken på det. Det kan være rigtig svært for teenage-piger, ikke at lade sig gå på af den slags. Derfor har jeg valgt at tage "skraldet", og starte denne debat. Det er ikke noget børn, teenage-piger eller øvrige skal holdes ansvarlige for, det her er mit valg. Jeg skriver intet, jeg ikke kan stå inde for og ved at jeg har den stærkeste opbakning i denne debat. Jeg har modtaget flere private beskeder fra folk jeg ikke kender, med opbakning både til min håndtering af sagen, og til at jeg har taget bladet fra munden i forhold til at der kommer noget kontruktiv kritik ud om Svejstrup Vestergaard. Jeg undre mig også over, at der ikke er kommet indlæg fra nogle af de øvrige tilbageværende/tilbagevendte fra Svejstrup. Men det er jo op til folk selv, om de har lyst til at skrive i en debat som denne. Jeg kan så absolut godt forstå, at de vil holde sig neutrale i denne sag. Det skal de have lov til. For min skyld må I da gerne starte en tråd om hvor fantastisk stedet er, men hvis I kun er 3-4 stykker til at sidde og klappe hinaden på skuldrene, så bliver den nok hurtig lidt triviel. Din ordbogsleg forstår jeg ikke helt hvor du vil hen med...Har du været igang med at slå op i en fremmedordbog eller hvordan? Hvis du mangler, har jeg en du godt må låne . Jeg vil ønske både dig, Gina, Mette og Heidi held og lykke fremover. Jeg håber at I er, og forsat vil være glade for at stå derude. Mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line... |
pseudonym 4 |
10-07-2011 15:19 |
|
Ja for du har da helt sikkert en Line det kan man da læse!!! Det jo det jeg mener med at starte vores egen side ik.... Det kunne jo være de havde mod til at står frem på den... Nu tænkte jeg heller ikke lige børn /teenage- piger der skulle starte den her debat vel..... Nu har jeg så heller ikke været helt uviden det sidste halve år som i skriver hele tiden.....Jeg kender også folk på stedet og nej ikke familien Knudsen skal jeg nok skynde mig at sige.... Det fint du har så meget opbakning Line "tillykke med det" og hvis de har haft dårlige erfaring med stedet er det helt fair de kommer ud med dem..... Ja vi er meget få der skriver her og giver vores fulde opbakning til stedet.Hellere det end slet ingen opbakning... Yvonne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nedgørelse |
Gina *Jessica* |
10-07-2011 16:35 |
|
yvonne jeg kan se at line blir ved at nedgøre dig, men du behøver ikke nogen ordbog.. for at give din mening til kende, og jeg kan forsikre dog for at der ikke kun er 3 til 4 personer som syntes godt om svejstrupvestergård.. jeg ved også at der en. som simpelthen får det dårligt psykisk af at læse om deres svinen til og ,hvis det ikke er et forsøg på at ødelægge fam. knudsen og ikke blot en advarsel.. så syntes jeg virkelig de er gået for vidt.. men håber stedet vil bestå, så os der er glade og tilfredse derude, kan få lov at være glade i fred.. men vi har jo heller ikke spillet triumfen ud endnu.. støtter dig og fam knudsen så længe jeg mener , det er det rigtige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gina... |
|
|
Jeg mener nu ikke, at hverken jeg, eller andre her i debatten, har haft til hensigt at svine familien Knudsen til.kan det kaldes tilsvining at fortælle om havd der rent faktisk foregår på matriklen? At de muligvis opfatter det på den måde og at de muligvis får det psykisk dårligt af at læse den kritik der kommer frem om dem, er selvfølgelig beklageligt. Ligeledes er det beklageligt, at vi er mange der også har haft det pyskisk dårligt som opstaldere i familien Knudsens stald...Men dette er ikke et hævntogt, det er blot et forsøg på oplysning om forholdene på stedet. Det er op til folk selv at vurdere hvad der måske/måske ikke er sandt og falsk i denne debat. Der er forkellige opfattelser, og det skal der være plads til. Jeg ved godt, at al den kritik som stedet har fået i den seneste tid, næppe kan være morsomt for familien. Jeg ville ihvertfald tage mig selv og min forretning op til revision, hvis jeg stod i deres sted lige nu. Det håber jeg som sagt at de gør. Jeg håber at de måske alligevel tager en ting eller to til sig, selvom deres udmelding til avisen, var at dette ikke påvirkede dem overhovedet, at det var os den var gal med, at de var ligeglade og at de ikke skulle lave noget om...Hmmm...Måske er tingene ikke så sort/hvide og firkantede alligevel...  Jeg tror ikke vi kommer meget længere i denne debat. Jeg tror efterhånden diverse holdninger og pointer, er skåret ud i pap og bøjet i neon. Jeg forsøger ikke at nedgøre nogen, men jeg kan fornemme at der er en stor skrøbelighed. Debat-stilen herinde kan være meget ligefrem, og som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så kræver det nok at man er en smule "hårdhudet", for at kunne klare tonen, når tingene koger over (selvom det skrevne næppe er ment så hårdt som det kan virke for modtageren ). Man må være ærlig over for sig selv, og vurdere om selvværdet kan klare det. Det er min oplevelse, at netop det med selvværd, er et ømtåleligt emne for familien Knudsen. De melder muligvis nok ud at dette ikke rører dem, men realiteten er nok en ganske anden. Hvis de selv formåede at melde dette ud og bede om hjælp til at ændre på tingene, så ville de allerede have vundet en stor del af min respekt tilbage...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Line.... Lige præcisdet der med selvværd tænkte jeg på, da jeg læste de foregående indlæg. Hvis man har behov for at "hævde sig" overfor 12-13-14 årige piger.....ved at smide dem ud/ ved at bebrejde dem, at de ikke lige får hilst osv.....tjae, så MÅ man da ha' mindreværdskomplekser!! Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yvonne, Gina |
Heidi ♥Tabastian♥ |
10-07-2011 18:59 |
|
Tror vi skal lade dem der startede denne tråd, have den for sig selv, de kan ikke byde ind med mere end vi allerede har hørt i samtlige indlæg, og dermed er denne debat jo næsten alligevel slut!! Folk vil jo altid selv komme til at bestemme om de ønsker deres heste på stedet, eller om deres hunde skal være i deres pension, min far var på besøg idag og fortalte lige deres hund var blevet passet på svr da de lige havde fået den, og der var ingen problemer, de var blevet vist rundt og kunne jo selv bedømme, om det var et sted de ønskede deres hund skulle passes.. Det kan godt være der spredes et rygte om at svr er et meget dårligt sted, men heldigvis findes der rigtig mange mennesker, som ikke bedømmer udfra rygter, men selv vælger at se tingene an, før de drager en mening om det der siges... Line1982, vil bare lige sige, at jo i dine indlæg, nedgør du faktisk vore andres meninger, når den ikke er som din, fint nok hvis du mener det er en sober tone, men tror nærmere det er dig der skulle tage et kig i din ordbog, inden du låner den ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line line line |
Gina *Jessica* |
10-07-2011 19:02 |
|
jeg forstår godt du vil have et budskab ud, men man skal altid høre en historie fra flere sider . og alle mennesker har fejl, og jeg tror nu godt fam. knudsen tænker over det her.. men stadigvæk, og alle er jo gudskelov ikke ens. men du sviner folk til og nedgør dem som ikke går med på jeres galej.. jeg kan forsikre dig for at så jeg dyremishandling osv derude, det finder jeg mig heller ikke i, ligesom jeg heller ikke acceptere din fortsatte hetz, som jeg har skrevet før, stop nu, ellers må jeg kalde det hævntørst fra din side..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg er en af dem der har haft hest på Svej, det er for mange år siden. Jeg er IKKE anonym for jeg står gerne frem... Alle mennesker her i livet laver fejl, enklusiv mig selv. En af de vigtigeste ting man kan gøre igennem livet er at lære af sine fejl, og ikke begå dem igen. Jeg kan forstå på indlæggene at dette gør Fam Knudsen ikke. Helene har hele sit liv været hård mod sine ponyer/heste, hun er blevet udlukket fra mange stævner pga hun ikke behandele sine ponyer ordentligt. Så vidt jeg ved bliver man ikke udlukket fra et stævne pga god opførelse. Inger og Flemming er søde og flinke det vil jeg give mange ret i, dog ikke hvis man har en anden mening end dem. Danmark er et frit land, og vi skal have lov til at være uenige uden at blive svinet til. Min hest blev flyttet pga mange årsager, alt lige fra privat anliggende til jeg så de tog halm ud fra min hest boks. Jeg syntes det kunne være rigtig fint hvis folk lader være med at svine hinanden til, men der imod acceptere at vi alle oplever verden forskelligt. Til sidst vil slutte af med, der er ingen af mine heste som kommer på Svej igen, det har jeg desværre oplevet for meget skidt til, tiltrods for det er nogen super fine omgivelser Inger og Flemming har fået bygget op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Åhhh hvor er jeg glad for jeg så denne tråd, så ved jeg da hvor jeg aldrig skal flytte mine heste hen!!!!! Har selv stået et sted MEGET lig dette (bare på sjælland), og der er desværre ikke så meget at gøre, medmindre man har video optagelser af de beklagelige hændelser 
Søger tørt wrap til efterår/vinter/forår, ad lib. til ca 5 heste i 8740, send pb  Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345677 |
|
|
I mit indlæg har jeg skrevet SVEJ, jeg mener selvfølgelig SVR..Bare så der ikke er nogen misforståelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandhenden... |
Tine85 |
16-07-2011 10:58 |
|
den hæftige debat har stilnet lidt af - mon folk er begyndt at fatte budskabet ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er vel begrænset jvor lang tid det kan blive ved, der kommer jo intet nyt under solen, af at blive ved med at tale for og imod, og jeg tror folk her har udledt det de kan ud af budskabet der tydeligt er sendt
Dressurundervisning på Fyn tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering... |
|
|
Sagen har taget en lidt uventet drejning... Familien Knudsen har valgt at sætte Svejstrup Vestergaard til salg www.e-pages.dk/randers_onsdag_dk/ 137/ se s. 86 nederst. Datterens hus, der er beliggende 100 meter fra ejendommen, er også sat til salg. Jeg håber at de eventuelle nye ejere af stedet vil vælge en anden måde at drive virksomhed på, og ønsker familien Knudsen god vind fremover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| opfordning til at stoppe nu |
10-08-2011 22:24 |
|
jeg håber i sidder og klapper i jeres små hænder, og føler i har fået en sejr. men måske skulle dem der udtaler sig på diverse sider i opretter, og som kun kan besvares af de inviterede, holde sig til sandheden. har sjældent læst så mange usandheder,og nedgørelser af andre mennesker. det er virkelig her ordsproget "en fjer blir til 5 høns" kommer ind.hold nu selv den sober tone i gerne vil have.og så lad da familien knudsen være. kan da lige tilføje at manfred er solgt til en rigtig sød pige, og handelsundersøgelsen var uden anmærkninger (det var købers dyrlæge der lavede den), så smæk fyldt med galle var han ikke;-) og nej, han har ikke altid stået i en boks og bare gloet.har selv været på svejstrup i alt den tid manfred har været der. og nej,det er ikke jeres fortjeneste at gården er sat til salg nu, det har været undervejs det sidste år, pga helbredsmæssige grunde.og helenes af arbejdsmæssige grunde. kom nu frem med sandheden,hvis i så gerne vil ytre jer. tænk over hvad i skriver, prøv lige at vend den ind ad et øjeblik.der er ingen af jer,der selv ville ønske jer eller jeres familie skulle udsættes for dette. der er faktisk 2 andre drenge i familien, som også modtager alt hvad i skriver. hvordan tror i det er for dem,at læse dette.de elsker deres forældre og søster ,for dem de er. ved mange af jer selv har børn,hvordan ville de have det hvis det var JER, der blev omtalt sådan på div. netsider og avisen!!!! mange har taget et valg og har flyttet deres hest, og i skriver det er et fantastisk sted i er nu. så glæd jer over i tog det rigtige valg for jer. jeg er stadig på svejstrup på 4. år og både jeg og min familie, er utrolige glade for det valg. der er ingen der bliver stavnsbundet til svejstrup, det er et valg vi tager for vores heste.lever det ikke op til vores forventningen,så er det da bare videre til et sted der passer til de værdier og holdninger vi har for vores heste. glæd jer over de dejlige heste i har, og brug tiden på dem.opfordre bare til at stoppe denne hetz.i fik det som i ville have det.og dem der har valgt svejstrup til deres hest får det som de gerne vil have det.så burde alle være glade  mvh mette som ikke er stik-i rend dreng for fam. knudsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
Jeg sidder nu langt fra og klapper i mine små hænder, hvis det er det du forestiller dig. Jeg er meget overrasket over det valg familien Knudsen har truffet. Det kommer ikke mig ved hvad baggrunden til beslutningen er, det er jo udelukkende deres valg. Jeg ved at uanset hvad de bagvedliggende årsager er, så må det være en rigtig svær beslutning. Hvor end de ender henne, så ønsker jeg dem kun godt og at de bliver tilfredse med deres valg. Jeg er lidt forundret over din ophidselse over det debat-forum der er oprettet på FB, personligt bruger jeg ikke ret lang tid på at følge med i ting jeg ikke er inviteret til...Men sådan er vi jo så forskellige. Mht. Manfred, så ringede min veninde til mig, inden hun så på hesten for at høre hvad jeg vidste om ham. Jeg sagde til hende at han var en rigtig dejlig hest og at han mig bekendt ikke havde nogen fejl eller mangler. Mit personlige forhold til familien Knudsen var jo sagen uvedkommende. Efterfølgende sagde hun til mig, at han stod med rigtig meget galle i bagbenene, så hun turde ikke købe ham...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line.... |
11-08-2011 14:10 |
|
mit indlæg var ikke henvendt til en bestemt person, mere generelt til alle som har deltaget. så ved ikke hvorfor du tager det så nært. jeg følger med derinde, eftersom siden er skrevet om fam. knudsen og deres stik-i-rend drenge.undre mig bare over trådene derinde,deres saglighed, og budskab.kampen for at få en artikel på HN,med de udtalelser der er skrevet derinde, hvor er den sober tone blevet af.de fleste inviterede til gruppen er mindre årige.det her er ikke en kamp børn skal kæmpe.er rystet over at voksne lader deres børn tilsvine andre på den måde, hvordan opføre de sig ,så ikke i det daglige, hvis det er den måde de opdrages til at behandle andre. undre mig bare over at 13-15 årige piger har så meget forstand på ejendomshandel, som de giver udtryk for derinde. det er vel en ejendomsmægler der skriver teksten og en fotograf der tager billeder. ergo en bestilt vare fra fam. knudsen side, hvordan ejendomsmægleren fremstiller ejendommen, kan da være alle andre uvedkommende, så længe man ikke står som mulig køber af den. som køber af en erhvervs/privat ejendom,skulle der gerne være flere byggesagkyndige ind over, så man ikke køber katten i sækken.men med den finanskrise der har hærget verden de sidste par år, og som formodentlig fortsætter, så får du her et super tilbud.få år tilbage ville det have kostet meget mere. men på en måde kan jeg glæde mig over alt den negative kritik af huset, for så får de forhåbentlig ikke solgt,så hurtig. jeg syntes det er rigtig trist for alle de piger der får undervisning af helene, og som virkelig er rigtig glade for deres ridelære, at de nu skal af med hende. desværre har deres valg af salg af hus og heste, nogle konsekvenser for dem der er glade for at være på svejstrup. det er super ærgeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
Jeg tager ikke noget som helst nært, jeg ville såmænd bare forklare baggrunden for den del af det jeg har skrevet på FB, jævnfør de ting du hiver frem i dit indlæg. Vi har vist været møllen igennem efterhånden, jeg tror ikke vi får hevet ret mange nye argumenter frem i denne debat og jeg vil ikke trætte folk med alt for mange gentagelser. Det der undre mig i forhold til ovenstående indlæg, er at nu har vi heldigvis ytringsfrihed i Danmark (endnu), så at nogle personer vælger at være medlem af et forum og debattere nogle ting indbyrdes, det er jo noget de er i deres gode ret til. At du så evt. mener at debatterne er usaglige og at de fleste medlemmer er mindreårige, siger det ikke mere om dig end det går om de børn der skriver i forummet? At du som et voksent menneske, lader dig gå på af hvad en flok teenagertøser skriver på Facebook?...Nu kommer jeg vist til at gentage mig selv fra tidligere, men det er da lidt trist hvis man bruger sit liv på at gå op i det. Jeg er ked af det på jeres vegne, over at I nu måske mister et sted I er glade for at være og hvor I mener at undervisningen er god. Vi er alle forskellige, har forskellige standarder og prioriteringer. Jeg kan dog opmuntre jer med, at der findes andre rigtigt gode steder at have hest .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aj undskyld mig |
|
|
men , hatten af for jer alle, har selv prøvet noget lig. med et opstaldningssted  Men jeg er godt nok glad for min egen hyggelige lille stald, hvor både mennesker og dyr trives 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en tråd... |
|
|
Har lige pløjet mig igennem den. Set udefra er der en ting som skærer mig i øjnene, og det er Det er ikke os, der skal laves om,« siger Inger Knudsen. Der ud over er jeg meget glad for min lille private stald med mine og staldejeres heste. Vi kan altid snakke om det, hvis der skulle være noget.
Kilden Dækkener str 95 købes. Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|