Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Thorowgood - Griffin dressursadel - "Richar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2005 21:29
Kender i denne sadel?? Og hvad syntes i om den?

Jeg overvejer at købe den til min hest, det er smart med regulerbar bomvidde, så kan han også passe den når han rigtigt får muskler :-)

Dette er hvad JO-PO skriver om sadlen:

Varenavn Thorowgood - Griffin dressursadel - "Richard Davison" - m/regulerbar bomvidde.

Vægt 6 Kg.

Bemærk sadel levers incl. 2 sæt FISH - hvor du selv kan ændre bomvidde.
Speciel designet sadel der hjælper til perfekt holdning.
Udviklet i samarbejde med OL rytter.

Syntes i den lyder god?

Hmm.... jeg kan ikke finde ud af at ligge et billede ind, men klik under min præsentation for et billede af sadlen..

0
0
Svar på denne tråd

Dit billede
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 15:52
er lige her

Jeg tror det er en fin sadel til i starten mens hesten sætter muskler. Men jeg kender ikke sadlen.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge

Medlem af: Pylreklubben, FHK og HGK
Jeg har ikke altid ret men jeg tager aldrig fejl
0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 17:20
Tak for hlælpen linda :)

jeg har set mig helt blindt forelsket i den sadel ;-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg har en anden
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 21:43
Jeg har en ældre model af deres tur-sadel, den har jeg efterhånden haft i 4-5 øøh 6 år og den holder sig stadig fint. Rider ofte dressur i den også. Kvaliteten er der ikke noget i vejen med

En gang har jeg prøvet deres dressursadel (ikke lige den viste model) på en pony og den er også ganske udemærket

Kunne godt finde på at købe deres dressursadel også hvis de har en model meget meget bred

Charlotte

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 21:53
Du kan købe den en del billigere her:

Griffin dressur

Jeg bestiller den, så snart jeg har fået mail fra producenten om, hvad den koster at sende til DK.

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Griffin
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 18:05

Det koster kr. 15 pund - ca. 150 kr. - at få sendt sadlen til Danmark fra England.

Griffin sadlerne er faktisk rigtig gode sadler.

Har redet i flere forskellige af deres modeller, og har selv en efterhånden noget ældre flatseat springsadel som jeg kun har været glad for.

Synes trygt at man kan købe sadlerne.

Mange varme hilsner
Nete Lauersen

Foderplan og månedens tilbud - klik ind på http://www.vs-specialfoder.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 20:21
... samme model tursadel som Sundancer - dog et par år nyere.

Faktisk købte jeg den efter at have prøvet hendes på Baloo - så jeg havde også set kvaliteten og mærket ildt på den.

Nu har jeg haft den i... øhh, nok 2½-3 år, og er stadig meget glad for den. Jeg har kun redet begrænset i den, da jeg ikke har haft så mange ridemuligheder (frosne baner og hest der vokser osv... undskyldnigner) men det jeg har brugt den er den yderst komfortabel, liger godt på hesten, kunne omstoppes uden problemer og er også ok til at ride dressur i!

Så jeg er særdeles glad for min griffin - husk blot at købe kunststofstigremme - læder KNIRKER
*£isbeth & Baloo*
Det er menneskeligt at fejle
Men totalt kaos kræver en computer.

kattepasser søges - 3 uger i september
0
0
Svar på denne tråd

tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 12:20
mange tak for jeres svar, det er dejligt at høre at jeg trygt kan købe en griffin sadel.

hvis det ikke koster mere end 150 kr. at få den sendt fra england, så vil jeg da købe den der.

Men kan i se, om der hører det der FISH til at regulere bomvidden med, til den sadel jeg har lagt et link til længere oppe?

Det gør der hos jo-po.dk - Jeg burde nok skrive en mail til det engelske firma og spørge, men hvordan dælen formulerer man lige regulerbar bomvidde med FISH på engalsk? ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 11:36
Jeg har en nu 6 år gammel kombineret Griffin sadel. Købte den i en af vores lokale rideudstyrsbutikker for 6 år siden, da jeg fik min hoppe og jeg er fint tilfreds med den :-)

Selv efter flere års flittig brug, kan man næsten ikke se, at den har været brugt (y)

Det eneste minus jeg har kunnet finde ved min var gjordstropperne. På min var de lavet af et eller andet gummiagtigt materiale, noget i stil med det glatte materiale der er brugt ovenpå sadelklapperne.

Dette materiale er ikke voldsomt velegnet til gjordstropper. Efter godt 2 års brug var mine så slidte, at de var tæt på at knække til sidst. Efter et stykke tids brug begynder de at flosse ved hullerne og til sidst flækker stropperne enten lodret mellem hullerne, så de til sidst hænger sammen eller også knækker de simpelthen helt over.

Til sidst var mine så tæt på at knække, at jeg fandt dem uforsvarlige at ride med, så jeg fik derfor en sadelmager til at skifte de 4 stropper ud med læderstropper i stedet. Til alt held var stropperne ikke syet ind i sadlen på min, så de var nemme at skifte ud. Jeg gav 400 kr for det for 4 år siden.
Jeg ved ikke, om de stadig laver gjordstropperne af det samme gummimateriale sadlerne i dag...

Sommerknus fra Tine,
{> Flicka & Frigg {>

Bøger og blade om haflingerracen købes, se her: markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider