Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Smed/dyrlæge i område 4070
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 18:53

Kære jer andre hestenemmesker,

Jeg er i den situation, at jeg er flyttet til helt nyt og meget ukendt område set med hesteøjne

Jeg kommer fra Lolland og er nu havnet i postnummer 4070. Jeg har ingen erfaring omkring smede og dyrlæger i denne del af landet. Jeg vil derfor høre om der er nogen I kan anbefale?

Jeg har tidligere boet på Sjælland men slet ikke så langt oppe som nu... Så jeg er kendt til og med Næstved.

Jeg vil også gerne modtage gode input omkring dressurundervisning, ridehuse med gode bunde og generelt gode muligheder for at ride i naturen.

Jeg har mulighed for at have hestene hjemme, så det er "kun" lige alt det løse hvor jeg er helt tabt..

Håber nogen vil hjælpe og give gode indput

Undskylder hvis dette indlæg er havnet forkert, kunne ikke lige gennemskue om det lige er her det hører hjemme...

Hilsen Charlotte

Den heldige ejer af skøn dressurhest efter Zardin Firfod

samt

skønne Lydia Belgierhest

http://www.pilested.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 21:58

Ridehuse: Egholm gods (4070),- Skjoldmosegård (4050)

Dyrlæge til almindelige hesteproblemer: Marianne fra Skibby dyreklinik

Dyrlæge til bevægelsesapperatet: Hørsholm dyrlægerne, Jarløv m. fl.

Dyrlæge til tænder: Henrik eller Jeanette www.hestetand.dk

Reg. beslagsmed: Bo Bauer www.bauersbeslagsmedie.dk

Helle Nielsen

Det er farligt at være ærlig, med mindre man også er dum.

0
0
Svar på denne tråd

4070 kr.hyllinge
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 11:16

Hej

Jeg kender godt problemet, flyttede nemlig sidste år til område 4200, hvor jeg INGEN kender. Jeg måtte også spørge mig lidt frem og har idag en dygtig smed og dygtig dyrlæge.

Jeg er tilgengæld født og opvokset i det område du er flyttet til, Ja boede der faktisk i 30 år , så tror jeg kan hjælpe.

Jeg kan også anbefale Egeholm gods (ved kr. hyllinge)og skjoldmosegård (skibby)når det handler om ridehuse.

Gode ridemuligheder: Egholm skov (kræver vist ridekort) og i det hele taget området omkring Egholm er utrolig lækkert at ride i.

Jeg ved du også kan få undervisning på Egeholm.

Dyrlæge: Marianne fra skibby dyreklinik (Marianne er god til hestetænder og er enormt grundig) og Thomas fra land og by dyreklinik (Thomas er super dygtig )

Den smed jeg brugt i mange mange år, ved jeg ikke tager flere kunder ind. Men måske der er andre der har forslag til smede.

Hilsen Maria og isbamserne

0
0
Svar på denne tråd

Tak for info..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 14:21

Mange tak for jeres svar

Det giver en lille smule overblik i min manglende viden i "mit" nye område..

Jeg vil køre til de nævnte steder og se om ikke der er en løsning til mig omkring ridehus, undervisning mv.

Og dyrlæge, ja dem håber jeg ikke lige at skulle bruge akut, men rart at vide hvem andre har tillid til

Modtager gerne stadig info fra jer derude som vil og kan bidrage med input.

Hilsen Charlotte

samt

skønne Lydia Belgierhest

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 17:28

Velkommen til området :o)

Som dyrlæge kan jeg varmt anbefale Thomas fra Land og By.

Massør: Kit eller Sandy på Healthy Horse

Kiropraktor: Marianne Woolhead, hun har opsamlingssted både hos os og Sandy (Healthy Horse)

Ridehuse. Egholm (MEGET slidt bund 20*60). Skjoldmosegård 20*60. Healthy Horse 20*40 (her kan man også betale pr gang)

Skov/ridestier. Der er masser af smukke/gode ridemuligheder, hvis man har en trafiksikker/miljøtrænet hest. Området omkring Ejby er MEGET smukt med mange km gode/flotte veje, stier områder.

Skal du i rigtig skov skal du køre til Hvalsø (gratis statsskov) Ledreborg (kræver kort) Boserup (statsskov) alle super lækre skove. I ledreborg er der en del forhindringer der står fast til når der afholdes jagter.

Hvis du har nogle spørgsmål eller bare trænger til en heads up på området så skriv mig en PB

Hilsen Karina

Ny hjemmeside: http://stald-birch.dk/

Prima wrap og hø sælges

Skønne cockerunger vendtes i påsken, se evt. hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 00:40

Hej Charlotte.

Velkommen til det skønne hornsherred

Ja det er svært når man havner et nyt sted, hvor man ingen kender.

Som smed kan jeg varmt anbefale Jan Rostgaard han er meget behagelig, og yderst kompetent, og han køre i området.

Som dyrlæge bruger jeg Lene Drogensen som også får mine varmeste anbefalinger, hun er en dyrlæge som ved hvad hun taler om, har selv haft heste i over 30 år, det syntes jeg bestemt er en fordel. Hun er god til det hele, tænder m.m.

Hele området omkring Egholm er meget naturskønt, og man kan komme langt på hesteryg, Egholm ridehus er et dejligt ridehus, men ja bunden er slidt, men har hørt at den bliver renoveret.

Skjoldmosegård ved Skibby har det flotteste ridehus i miles omkreds, og så er det isoleret

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere, kan gi` dig mit tlf. nr via besked.

Man kan læse sig til meget,

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er i søde...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 14:56

Tak for de søde og positive tilbagemeldinger Det luner når jeg er helt på bar bund...

Det er så tit, at hestenettet få skyld for at være et skidt sted at hente hjælp Jeg er dog blæst tilbage af jer søde mennesker der byder mig velkommen

Jeg håber, at jeg bliver lige så glad for området som jer, når jeg lærer det at kende helt...

Tak igen

Hilsen Charlotte

samt

skønne Lydia Belgierhest

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 16:25

Hej Charlotte,

Der er også ridehus på Slesvigsminde (4050 Skibby), skriv gerne privat hvis du vil have nummeret til hende der ejer stedet.

Dyrlæge bruger jeg selv Ølstykke Dyreklinik (Carsten), bor selv i området hvor du bor.

Jeg synes Carsten er god og meget behagelig.

Smed bruger jeg Bo Pedersen fra Gundsømagle, men jeg er i tvivl om han tager flere, men prøv da og gi ham et ring hvis det er. Han har tlf tid ml. 7.30 og 8.00 Telefon 46787872.

Ellers er der smed Kenn Hansen, som ligeledes bor i området.

Med venlig hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen til
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 12:52

Jeg har hest opstaldet et lille privat sted tæt ved Egholm.

Jeg bruger Jan Rostgaard som smed. Han er yderst kompetent og meget meget behagelig overfor både menneske og dyr

Som dyrlæge kan anbefales Thomas fra By og land ved Rye. Eller Lene Drogesen som tidligere nævnt.

Skriv gerne hvis du vil vide mere.

www.stald-degnebro.dk - et godt sted at være hest og rytter.

Ansvarlig voksenpart søges til hyggeridning. Skriv gerne til mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider