mine går på græs pt og alle er rigelige i foderstand (også dem der giver mælk), så her får de travo grassing, som de kan tage efter lyst. Jeg giver dem hver dag hvad der svarer til de skal spise på anbefaling, da jeg har erfaret at de ikke vil røre det, hvis det bliver vådt (tsk tsk).
så i perioder med regn giver jeg dem istedet travo sport (doseret enkeltvis). og dette fungerer rigtig godt.
grunden til jeg netop giver dem granulat er af hensyn til føllene, da jeg har erfaret de gerne tager lidt (og hvis nu hoppen mangler bare lidt i mælken bliver de jo suppleret ved selv at tage).
nu har du kun en hest, så der kan det jo være en fordel med de "godbidder" fra brogaarden. Dette er ikke realistisk i praksis her, da jeg oplevede heste stå ovenpå hinanden og tigge.. hvilket gjorde de umuligt at holde styr på hvor mange den enkelte hest fik.. (jeg har en der ikke kan håndtere at få godbidder, så derfor får mine heste heller ingen godbidder normalt).
så der er jo flere muligheder, det er bare om at finde hvad der passer din hest bedst.