Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Smed vestlolland.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 11:49

Er der nogle, der har gode (og gerne dårlige også, så man kan gå udenom) erfaringer med beslagsmede, som kører på Vestlolland?

Og hvad koster det hernede?

Maria

Hvis din hest er død,- så stå af!

Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.

0
0
Svar på denne tråd

smed.......
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 12:12

Jeg bor ved sakskøbing og bruger James der kommer fra nakskov. Han er rigtig sød og stille og rolig i sin omgang med hestene, og så kommer han altid når det er aftalt

Har også hørt godt om Brøderne Børsen og en Erling, men har aldrig brugt dem.

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 19:04

Tak for svar.

Hvad betaler du hos James?

Maria

Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.

0
0
Svar på denne tråd

smed.......
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 19:20

Alt incl for 4 sko gir jeg lige knapt 1100 kr. Han er reg.

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 23:50

Har fundet ham på Hestens Værns liste

Men der står så åbenbart hverken adresse eller tlf nr..... Vil du dele?

Maria

0
0
Svar på denne tråd

smed...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 09:18

Ja da 23307471

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

anbef. smede
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 18:00

Hej Maria..

Har bdr.Børresen og kan anbefale dem, de har tjek på tingene og uddannet godt.

Pas på ham Erling... ikke sin uddannelse i orden, selvom han siger det. Han set og hørt ham lave meget møg.

0
0
Svar på denne tråd

Smed..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 22:02

Tja...Der er efterhånden så mange smede hernede, så de konkurrerer om kunderne, så derfor hører man maaange sjove historier :-)) som man nok skal tage med et gran salt :-))

Men hvis du holder dig til hestens-værns side, går du nok ikke helt galt i byen... og der står man ikke hvis man IKKE har sin udd.. i orden:-))

Mvh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 23:02

fortælle at årsagen til at man ikke finder "James" på listen over registrerede beslagsmede er at han arbejder for Horsens Beslagsmedie - som er på listen ;) Det er også derfra regningerne kommer.

At man er uddannet er i øvrigt ikke ensbetydende med at man ved hvad man laver - uanset om vi taler inden for smedefaget - eller inden for noget som helst andet.

Jeg har set det værste klams på min hest lavet af en registreret beslagsmed begået af en der både er medlem af Rådet for Hovpleje og Hestebeslag samt af Hov- og Beslagsmedebranchens Ankenævnsordning. Når hesten viser sig at være så skæv at efterfølgende smed må skære 1,5cm af indersiden af begge forhove... Føj! Bemeldte smed valgte i øvrigt at svinebinde hesten der ellers står klippestabilt stille og aldrig laver ballade

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

smede..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 23:56

Nå ja, den med at James også kører i jylland tænkte jeg ik lige på Mén det er som Trine skriver, at han kører jylland man-tors og så herovre sommetider torsdag, eller er det fre-lø-søn

Har boet er i 5 år og brugt ham i 3år til efterårert og ønsker inden anden

Jeg har hørt om en Henriette, men hun er ikke en jeg vil bruge efter jeg har set hende ordne en anden hest.... Men hun er vist ik udd. mener jeg....

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 09:57

i øvrigt selv Henriette for tiden - hun laver et glimrende stykke arbejde med mine heste - også shetlænderen.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

kritik af smed
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 20:33

Hej Heidi!

Har lige læst dit indslag i debatten. Har du haft Erling, som smed eller er det bare rygter du skriver? Ja, ligefrem injurier.Jeg har selv Erling og jeg har set hans uddannelsesbevis, som han altid har i sin bil. Har du været på Hestens Værns hjemmeside? Her kan du se alle nulevende beslagsmede, også dem som arbejder hos andre.Her finder du Erling Jensen. Har kun positive ting at sige om hans omgang med heste og hans arbejde, og man kan altid ringe og få svar på sine spørgsmål.

Hilsen Røskva

0
0
Svar på denne tråd

Kære Heidi
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 21:08

Jeg vil faktisk give personen ovenover her ret i at det tangerer til Injurier dine beskyldninger??

Jeg kan så sige, at jeg har brugt Erling de sidste 3-4 år, og han laver et godt arbejde, man kan tydeligt mærke på ham ,at for ham er det en STOR interesse og ikke en "pengemaskine" han intresserer sig enormt for sit fag og sine kunders "problem-heste".

Han har en rigtigt god og rolig tilgang til hestene, aldrig et hårdt ord fra ham, han læser hestene rigtigt rigtigt godt og giver dem den tid de behøver.... For Erling er nemlig ikke den type smed der har sat 30 min af til en hest!! nej han tager den tid det tager, for at den får en god oplevelse..

Jeg hørte også disse "rygter" omkring han`s uddannelse for længe siden (sikkert fra de samme munde som dig??).Men jeg har set hans papirer og dem er der altså ikke noget galt med??.

Det kan da egentligt undre mig at din egen smed ikke har bekræftet at Erling ER uddannet? for så vidt jeg ved , var de da til de afsluttende prøver næsten samtidigt inde på Landbohøjskolen?

Vh Dorthe en tilfreds kunde...

0
0
Svar på denne tråd

ytringsfrihed i DK
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:59

Kære Erling og Røskva1 og Dorthe

Jeg tror næsten at det er Erling som har skrevet jeres indlæg, da det er hans eksakte ordvald fra hans truende besøg i fredags som I benytter. Dog vil jeg minde jer om, at der er ytringsfrihed i DK.

Men men for nu at ret skal være ret har jeg undersøgt sagen tilbunds som jeg sagde til Erling jeg ville.

1: Ja Erling har et svendebrev og står under reg. smede, men men .. det jeg sagde til Erling og mente var, at han ikke har en 4 årig uddannelse som alm. smed i mesterlærer, men kun en kortvarigt kursusforløb på 3x3 uger på landbrughøjskole, altså 9 uger istedet for 4 års læreforløb. Disse facts er bekræftet hos landbrughøjskole den 20/6-11. Herefter må folk så selv bestemme om de ønsker en alm. uddannet smed eller en smed med 9 ugers skoleforløb.

Og ja.. I kender jo mine smede, som Erling gør(derfor tror jeg også Erling er skribent på en tråd ) og hvad der tænkes på når der siges at de gik på nogle moduler sammen er vist unfair at "kører på" og så ved Erling vist hvad der tænkes på.

2: Ja.. har selv set dårligt smedearbejde i stald hvor jeg har stået og på nærmeste øre - hold ellers. Men er folk i tvivl om kvaliteten af et smedearbejde kan man jo fx kontakte lokale dyrlæger som Radsted eller Nysted for faglig vurdering og ovennævnte smed.

Nu burde mit første indlæg vist være rettet til alles tilfredshed og husk jeg tænker kun på vores kære heste og en korrekt behandling af dem.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi Minors
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 14:56

Jeg giver dig helt ret..

Jeg har netop skiftet smed!!

Jeg blev træt af at Erling ikke overholdte sine aftaler og man ikke kunne få fat i ham selvom han sagde noget helt andet.. Og der var altid undskyldninger hvis man en sjælden gang fik fat i ham.

Han har måttet give nogle gratis bekæringer på den bekostning.

Og når min hest smider en sko,så er det ret vigtigt at den kan komme på igen indenfor kort tid da han ellers bliver meget ømtået/halt og hovedet på sømmet var at Erling lovede at komme 2 dage efter til en aftalt ca tid.

Han dukker aldrig op og da jeg forsøger at ringe ham op,så går den direkte på tlf svarer og sms beskeder bliver først afleveret dagen efter.

Min nu nye smed kommer dagen efter og slår skoen på og spørger noget forundret om hvem jeg normalt bruger for hesten har en højre sko på venstre hov og en venstre på højre hov

Jeg går ud fra at en reg.smed ved hvad han laver og så alligevel ikke...

Men jeg har nu skiftet smed.. Erling fungerer nok for nogen,men jeg gider ikke bruger ham mere.

Heidi,har han været ligefrem truende??

Troede jeg ikke den lille mand kunne være

Ejer af:

Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah

0
0
Svar på denne tråd

Injurier er det ikke men.......
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 19:43

Det kan også kaldes bagvaskelse. Det er strafbart. Ingen hemmelighed, at jeg klart vil anbefale Erling at tage kontakt til en Advokat. Det er bare ikke iorden Heidi. Og jeg skal understrege, at jeg ikke har talt med ham, men det falder mig for brystet at man kan tale sådan om andre mennesker. Tænk hvis det var dig selv det gik ud over.

Han har gennemgået en GVU uddannelse. Gundliggende Voksen Uddannelse. Du kan jo tjekke GVU uddannelsen via LIFE, de står faktisk for den uddannelse Elle tjekke de ret skrappe krav der er til at kunne komme i betragtning til en GVU. Men at skrive at han kun har gemmengået 3x3 uger og det var så det.....så bør du nok tjekke dine kilder lidt bedre. Han har bestået en SVEDENPRØVE...i øvrigt den samme prøve som ALLE andre lærlinge skal gennemføre for at kunne kalde sig Reg. beslagsmed. Der er nøjagtig de samme krav til hans kunnen som der er til ALLE lærlinge i DK. Det være sig den teoretiske prøve som til den praktiske. Desuden ved jeg at Erling var medlem af DS-håndværk og industri, her kan man ikke være medlem med mindre man har sine beviser iorden.

Det er ufatteligt at mennesker kan være så onde ved hinanden.

What man is a man if he can´t make the world better.

0
0
Svar på denne tråd

bruge andre
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 20:15

jeg sidder her og bliver noget gal, over at læse andre udtale sig om en uddanelse som de intet selv har med at gøre,

det jeg læser ud af det du skriver Heidi er at hh på skolen er en dårliger uddanelse´end en der er taget ved at stå i mester lære i en butik( min søn gør)det tror jeg han`s kamarater bliver lidt gale over.

ja jeg har erling både før og efter hans uddanelse, jeg kan ikke sige noget negativt om ham, jeg har aldrig haft en halt hest efter besøg eller en hest der er skræmt når han kommer. han er den beste smed jeg har haft, og jeg har haft nogle stykker da jeg har haft heste i 30 år og førhen bodet på sjælland. så jeg har set hele han`s uddanelse forløb.

jeg bliver rigtig harm over at du kan finde på at udtale dig omkring våbensted dyreklinik og hvad de siger, jeg tror de bliver noget overasket over du bruger dem i denne tråd, dem bruger jeg også og har aldrig hørt dem tale negativt om erling selv om de hved jeg bruger ham

0
0
Svar på denne tråd

husk at læs
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 09:30

kære alle

udtaler ik hvad nogle dyrlæger siger.. skrev at man kan spørge hvis man har brug for råd ang div smedearbejde... ved ikke hvor andre konklusioner drages fra.

Iøvrigt har jeg blot besvaret en forespørgsel (div. tråde har skrevet ligeledes om andre smede)og delt min erfaring - forstår ikke jeres og Erlings muderkast.

Desuden har jeg sorbert besvaret erlings trusler og skrevet kun de korrekte facts som jeg har undersøgt rette steder - landbrughøjskole, så kun sandheden står i sidste tråd.

Hermed afsluttes denne debat herfra og er Erling er så dygtig som I synes har han jo intet problem.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Heidi (igen:-)
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 12:22

Ej ! altså Heidi, nu bliver jeg sørme alligevel nødt til at kommentere ALLE dine beskyldninger og påstande ?.

For det Første er jeg IKKE Erling (som du insuinerer, længere oppe??)

For det andet, så kan jeg ikke se JEG laver noget mudderkast?? (som du beskriver i dit sidste indlæg her)Jeg skriver bare MINE erfaringer ,som en kunde af Erling, længere er den ikke. (vi andre her i landet, har vel også ytringsfrihed som du har??)

3... Mig bekendt så har Erling IKKE skrevet i denne tråd? Så mudderkast! Tja, hvor er den? Udover den du kommer med?.

4? Mht til den kommentar der er kommet omkring dyrlægerne i Våbensted og Nysted? Så forstår jeg da godt ruurdsje skriver sådan?.

Hvis du ellers selv lige læser det du selv har skrevet en gang mere??

Ja så står der at hvis man vil have en faglig vurdering af ovenstående smed (Erling, der står ingen andre navne?) kan man bare kontakte disse dyrlæger? ..:

SAXET :

Men er folk i tvivl om kvaliteten af et smedearbejde kan man jo fx kontakte lokale dyrlæger som Radsted eller Nysted for faglig vurdering og ovennævnte smed.

Men forstår da godt du forsøger at slippe ud af den udtalelse igen, ved at skrive man skal LÆSE hvad du skriver?? Men det ER altså det du skriver og det er jeg sikker på mange også opfatter sådan?

Det kan godt være du ikke mente det sådan?, men dit ordvalg siger det.

Til sidst vil jeg bare lige kommentere dine sidste 2 linier .

Så tror jeg nu heller ikke Erling får problemer som sådan, hans kunder kender ham jo .

Det er nok mere psyken der har fået et knæk over at nogle mennesker kan opfører sig sådan endda fremmede folk? Lægge sådan en gang mudderkast ud offentligt på nettet?

Jeg tænker på om du egentligt er klar over at du har sået tvivl om rigtigt mange smedes uddannelse?

Der går faktisk rigtigt mange reg. Beslagssmed rundt i Danmark med denne uddannelse?

At man har stået i mesterlærer? Er da INGEN garanti for man er dygtigere?, hvis lærlingen kun har fået lov at feje gulv i alle de år?? Det aner man jo intet om?.

Så mesterlære er da ingen garanti. Ikke dermed sagt de IKKE kan være det? For det kan de godt.

Men i sidste ende ER det de samme prøver de er oppe til og skal bestå..

Men jeg synes det er synd for alle de smede i DK som har taget den uddannelse skal ringe-agtes som du har gjort her, for det ER altså IKKE bare sådan lige at bestå, man skal sørme vide RIGTIGT meget bla omkring anatomi?.

Så som du måske kan forstå nu, så har denne tråd taget en drejning pga dine udtalelser? Den handler ikke så meget om Erling mere?

Nej den handler om en Godkendt uddannelse som du sidestiller med 3x3 ugers kursus.. og det er så det !!

Puha... godt det ikke er mig:-)

Mvh Dorthe (IKKE ErlingJ)

0
0
Svar på denne tråd

det er for dumt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:00

Vi har brugt

Erling i næstent et år ca hver 6 uge og er rigtig glad for det arbejde han laver. Ja det kan være han er lidt svær at få fat på men sender du en besked ringer han tilbage, tilforskel for de andre smed som vi har haft gir han sig godt til hver enkelt hest og mister vi en sko er han hurtig til at komme.

ingen klager herfra

Dobbelt registreret paint quater Hingst MR ZIP

Med Western heste er livet bare for fedt

0
0
Svar på denne tråd

Godt Dorthe
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:53

Ytringsfrihed og ganske neutralt efter undersøgelse - er min udtalelser hvis man læser, lader det være op til folk selv. Har også lov til at bruge mine erfaringer.

Hvis ikke alle tolker alt mærkeligt ville ingenting have taget nogle drejninger.

Har læst og er korrekt, råder, vejleder og kun i et tilfælde, andre smede kan jeg ikke udtale mig om - sikkert gode om ny PGU eller mesterlærer. Må folk selvom, så synes ik jeg har noget problem med hvad der står hvis man læser (ville da have det mere dårligt hvis jeg havde truet folk)Jeg giver blot Maria, som spørger, et råd som alle andre.

Kan I alle hygge og jeg har mine udtalelser på det rene og kilder også. Men nogle føler sig ramt,sorry for det - er stadig kun et råd som der blev spurgt om og jo mere man tærsker på det jo flere tænker over tingene.

Var ik Dorthe jeg iøvrigt kommenterede til nogle steder - for ja alle har deres ytringsfrihed .

0
0
Svar på denne tråd

Smede..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 11:34

Jeg har brugt James førhen, men han brændte mig af igen og igen - eller sagde han ville være der f.eks kl. 10 og kom først 2-3 timer efter. Derfor valgte jeg at skifte til Anders.

Jeg vil dog sige at det arbejde James lavede, når han endelig dukkede op, var helt i orden! Og han er enormt god til at håndtere hestene, meget tålmodig anlagt. Men når jeg ringer og siger jeg har behov for smed og vi aftaler en tid, så forventer jeg også at han kommer.

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

smed Lolland
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 14:23

Det virker lidt som om smedene harnede har for lidt konkurrence, siden de bare kan brænde kunder af, har efterhånden prøvet 5 der brændte af før ham jeg bruger nu, det på trods af kontant betaling på stedet og nogle rimelig nemme heste.

En rigtig hest har pletter.

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 10:16

Jeg bruger James og han kan absolut anbefales. Han kommer som aftalt, og hvis der bliver forsinkelser eller andet, så ringer han eller sender en sms.

Min dyrlæge roser hans arbejde med min hest.

Har aldrig oplevet, at han har brændt mig af..

Min hest har staldkramper og har haft behov for fuld bedøvelse førhen - dette er vi gået helt væk fra nu.

Til gengæld har jeg fået at vide, at hvis smeden brænder en af - ja så er det som regel fordi man er en besværlig kunde, eller fordi tingene ikke er i orden. Så tænk lige lidt over den ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider