Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 af hingst og avls/hygge hest hjælp!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 13:09

hej jeg har aldrig oprettet et forum herinde nu prøver jeg, så håber i vil bærer lidt over med mig.


jeg søger noget opstaldning i glostrup, ledøje, skovlunde, hvidovre, smørum osv i de områder og jeg føler ikke rigtig jeg har stødt på noget godt, jeg er slet ikke kendt i det her område..


håber der er nogen der kan hjælpe mig..


hingsten er 3 år og rigtig sød og omgængelig, og han skal på fold hver dag, med andre heste


hoppen 18 år er super sød, og skal på fold med andre, hun bliver ifloet på et tidspunkt så der skal være plads på stedet til en sådan en lille str :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst og andre
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 18:53

Ja man skal jo starte et sted


Nu er jeg jyde, så jeg kender slet ikke noget tildet område, du øger i, så det kan jeg ikke hjælpe med, men en ting studsede jeg over. Det er at du søger et sted, hvor din(voksne og kønsmodne)hingst kan gå på fold med de andre.


Tag det endelig ikke som et negativt drag over nakken, men jeg tror du får svært ved at finde et opstaldningssted, hvor man frivilligt lukker en hingst med ud i flokken på folden .

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:03

ja og det er det der er problemet, han er verdens sødeste hingst der elsker at lege og hygge med andre heste, han er nederst i hiakiret.. men ingen mennesker jeg har snakket med vil give ham en chance, jeg har oplevet så mange vallaker der er så meget voldsommere end ham :)


og jeg forstår ikke hvorfor kønsmodne hingste ikke må gå med andre, jeg syntes det er synd for dem - altså hingste som min egen, ikke voldsomme og dominerende hingste - de skal self gå alene :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste på fold
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:52

Jeg ville ikke have noget mod at have en hingst gående på fold hvis jeg havde vallaker nok, men jeg tror bestemt ikke at mine opstaldere ville synes det var iorden


Jeg har selv en hingst gående med 4 andre, to hopper og 2 vallaker - det er fuldstændigt problemfrit og kan kun anbefales

- men der kommer jo føl af sådan en foldform, og det er jo ikke alle der er intresserede i dette -


Jeg tror også du får svært ved at finde opstaldning til hingsten, hvis du er afvisende over for alternative foldordninger


Måske skal du kontakte et stutteri i nærheden, det er nogle gange nemmere.


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for henvendelsen
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 20:11

jeg har forsøgt at snakke med flere, men igen så skal han gå helt alene og det vil jeg ikke byde ham, han skal self ikke i nogen flok hvor der også går hopper, men en ren vallak fold :)


jeg må blive ved med at prøve

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må kunne lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 21:11

Oppe hos os (Skævinge) har vi for tiden unghingste og vallakker, i alderen 2-5 år gående på sommergræs sammen. Vi har lige fået en opstalder med to hingste de deler fold sådan at den ene kommer ud om morgenen og når den så skal ind og rides kommer den anden på fold indtil pigerne er færdige og skal hjem, så tager de nummer to hingst ind.


Men her i vinters havde vi en hingst(nu 3år) gående sammen med en vallak, no problemos.


De har altid haft hingste oppe hos dem, både deres egene og opstaldere (inkl. min egen fra han var 1/2-2,5 år)


Men som sagt det er i Skævinge



Mvh


Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha ....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 06:29

Jeg ville aldrig( sorry ) gå med til at en hingst skulle gå sammen med vores vallak.


Og jeg tror at det er den generelle holdning folk har, mere med hensyn til skader og stævner.


Eva


Nogen siger 3 gang er lykkens gang, vi siger 4

Ponyen er helt perfekt

0
0
Svar på denne tråd
 
 så beklager jeg at skrive
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 09:05

det er meget fordomsfuldt, når du nu aldrig har mødt hingsten, min hingst laver bestemt ikke skader på nogen heste..

0
0
Svar på denne tråd
 
 skader
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 09:11

Mange hesteejere er bange for skader hvis deres vallaker går med hingste, det er egentlig også forståeligt nok.


Alle har hørt en historie om en hingst der pludselig, selv efter mange år som hyggelig og velopdragen foldhingst med vallaker, er gået amok og har lave frygtelige skader på de andre heste.


Jeg har hingste, en som er stodhingst og 2 plage der går sammen med min egen vallak.


Jeg ønsker heller ikke at mine hingste skal gå alene, men mit valg er så at kan de ikke gå sammen med en flok, altså i stod, skal de ikke være hingste.


Jeg vil ikke have hingste bare for at have hingst, men fordi de skal bruges i avlen, kan de ikke bruges bliver de snittet


Det jeg har svært ved at forstå er hvorfor der er så mange hingstejerer der holder fast i deres hingste, uden at bruge dem i avlen, det må da være noget nemmere både mht. opstaldning, alm omgang, at have en vallak.


At jeg godt kan se lillepige drømmen, skal ikke være nogen hemmeligehed, men jeg personligt ville ikke have en hingst til ridebrug som samtidig skulle opstaldes med alle de problemer de nu giver.


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 10:14

vi har også alle sammen hørt om den dominerende hoppe, der vil bestemme alt og sparker ud og viner af andre heste, og jager dem væk.

jeg syntes ikke det er forståligt, jeg syntes det er noget pjat, for man kan ikke skære alle hingste over i et og sige uuh den er farlig, den må ikke komme i nærheden af min hest!

han skal indgå i avlen :) han har en fantastisk afstamning han skal også til kåring..


det er en rigtig dårlig indstilling der er kommet omkring hingste, altså come on, havde det ikke været for hingste havde folk slet ikke haft deres hoppe/vallak.


og en velopdragen hingst med en erfaren ejer er ikke mere "besværlig" at have en enhver anden hest, der er forholdsregler ja, det eneste problem med at have hingste er at folk er så fordomsfulde og skærer dem alle over i et..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 10:39

En lækker hingst, som bliver brugt i avl, og jeg kan godt forstå folk ikke vil have en hingst i flokken.


Min har altid selv gået med andre vallaker, uden problemer, lige til der kom hopper på nogle folde tæt ved, så uden varsle blev han aggresiv og tæskede vallaken.


(vi var heldigvis hjemme og fik dem hurtigt skilt, men havde slet ikke regnet med det, efter så mange år i en flok uden problemer)


Jeg har hørt om flere hvor det pludselig er gået galt, selv om hingsten aldrig har bedækket og altid har været nederst i hirakiet.


Har oven i købet hørt om hingste der er gået amok på hopper, når de ikke længere var i brunst, selv om de har gået med dem i årevis.


Så min går altså alene nu, men kan se over til de andre, og han går kun med hopper, hvis der skal bedækkes, og til foling, da jeg ikke ønsker flere heste pt.


Så længe min kan se de andre trives han super, og han rides både på bane og tur med andre uden problemer.


Mvh Sarah


Træning og undervisning i horsemanship, trailerlæsning,arb.fra jorden

og samlet ridning for løs tøjle.


Palomino hoppe på 3½ sælges,mf.

Bedækning v ox pony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som jette.....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 10:52

Som Jette stald Møllegården siger - så tror jeg du skal forsøge at kontakte nogle stutterier i området.


Måske har nogle af dem "ung-karle-flokke", hvor din hingst kan komme med i.

Og da du også vil have din hoppe ifolet, ja så ville det jo være godt at den kom til stå et sted, hvor de er vant til folinger og har andre føl, de efetrfølgende kan komme på fold med.


Jeg har selv haft 2 stk hingsteplage gående med min gamle vallak. Og de var/er søde og velopdragne, og den gamle vallak har total styr på dem.

Jeg valgte dog at lade dem kasterer som 2½ års, da de begyndte at være bevidste om de var hingste, når de kom ud til træning i ridehuset.


Det gør jo verden meget nemmere at være i - for jeg kan tage dem med overalt. Har ingen problemer med at få andre til at passe dem. Ingen problemer i at sende 4 åringen i tilridning osv.


Og personligt ville jeg aldrig indlemmme en 2½ års eller ældre hingst i min flok af vallakker.

Min veninde har lige indlemmet en 3 års hingst i hendes flok med en 2 års og 14 års vallak - og det endte i skader på både den gamle og på hingsten. Store sår på begge, da de virkelig sloges om magten. ( dyrlægen fik travlt emd at sy og behandle )

Det var en sød og velopdragen 3 års hingst, som var vant til at gå med to andre hingste hjemme hos avler - men selvfølgelig skulle der slåes om rangorden på den nye fold.

Så niks - ikke om jeg vil have fremmede nye kønsmodne hingste ind på min ellers rene vallakfold.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 11:01

er der nogen der kender opstaldning? for forummet er ikke til folks personlige holdninger til min måde at have hingst på og hvad de vil og ikke vil :) - ikke uhøfligt ment overhoved og beklager hvis nogen føler sig stødte over det.


MEN jeg kan jo ikke bruge jeres personlige holdninger, de hjælper ikke til at finde opstaldnings muligheder..


0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 11:05

det er jo din meget snæver syntet holdning som du er i din fulde ret til at have, men der ingen grund til at diskutere noget vi alligevel aldrig kan blive enige om.. for jeg har en stik modsat holdning og mener alle heste har ret til selskab fra andre heste. alt andet mener jeg er imod deres natur. specielt skal en 3 års have lov at udfolde og boltre sig med andre artsfælder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 11:37

Der er en meget nem løsning, som avlsforbundende iøvrigt kunne tage op, hvis man skal "please" den efterhånden gældende indstilling til hingstehold.


Alle hingste udstyres med en fast makker, det kan være alt fra en shetter til belgier, men en fast kammerat, der følger den i tykt og tyndt, så den stakkels hingst får sit sociale behov dækket.


Betyder din hingsts sociale omgang så meget for dig, så må du selv løfte den økonomiske byrde ved at anskaffe en makker til den, og afholde de eventuelle skader, der kan opstå derved.


Omvendt er du sikret at du, de næste 20 år, hvor du har hesten, er sikret m.h.t din hingsts velfærd, uanset opstaldningssted.


Det er ikke staldejere eller andre hesteejere, der har et "problem" i forhold til din hingst, men dig, er må tage ansvaret for at finde en makker til den, hvis det ligger dig så meget på sinde..



Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 12:35

Til trådstarter, du skriver at du ikke kan bruge vores personlige holdninger, men kun ønsker info. ang opstaldningsmuligheder.


Jamen så har du altså postet dit indlæg forkert


du skal skrive en annonce på markedspladsen, under søg opstaldning


Du kan så skrive din krav meget tydeligt, sådan at opstaldningssteder der kan opfylde dine krav kan henvende sig til dig.


alternativt kan du gå ind på markedspladsen og søge efter opstaldnings muligheder i dit område, og skrive til disse om de kan/vil opfylde dine krav.


jette




Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 12:41

jeg ville slet ikke have noget imod at købe en selskabshest til ham, det var faktisk en rigtig god ide tak for det :)

jeg har oprettet et oplæg omkring det fordi jeg gerne hører om gode og dårlige erfaringer med de steder der lå i omegn :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 14:11

Tror desværre mange har mange fordomme om "de store vilde" hingste. Har selv en på 2 år, han går aktuelt sammen med en 2 års vallak uden problemer. De står på en fold ud til vejen og på den anden side af vejen går der en hoppe med føl.


Da jeg flyttede dem, var det i første omgang snak om at de skulle gå sammen med en stor oldenborg vallak, men så fandt ejeren ud af at min var hingst endnu og så ville han ikke ha det alligevel, for tænk hvis min brækkede ryggen på hans hest!!!


Nu står de med min. 2 meter mellem hegnet på vores fold og hans fold, for min ville helt sikkert smide med forbenene og ødelægge hegnet. Der har ikke været noget problem og min har hele vinteren og foråret gået ved siden af vores andre heste, heri blandt 2 hoppe, 1 i fol og 1 i brunst, uden problemer. Vi hygger bare over hegnet, ikke en eneste gang har han ødelagt hegnet.


Lille hus sælges, se præsentation.


Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det dejligt :)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 14:29

det var dejligt at hører at der er andre der har det ligesom mig :)


og folk er nogle hystader en gang i mellem, har prøvet noget af det samme som dig, en hingst jeg igang havde i ridning på sølle 152 cm, havde vi snakket om skulle gå med en vallak på 183, men så snart hun hørte han var hingst så uuh nej tænk hvis den angreb osv. og det fatter jeg slet ikke ´, så kan man jo blive ved, så kan jeg også sige min hoppe må ikke gå med andres hopper for tænk nu hvis de ikke har opdraget den ordnetligt eller den angriber min hoppe osv osv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme holdning
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 15:03

Jeg tror da vi er rigtig mange der har samme holdning til hingste hold som dig (trådstarter), men det skal altså også være på et realistisk plan.


som jeg har skrevet til dig før, så skal mine hingste heller ikke gå alene, men jeg tager altså selv ansvaret og det er mine egne vallaker og hopper hingsten går sammen med.


Jeg har et hestecenter og vi har opstaldede heste, jeg ville da fremstå som dybt uansvarlig hvis jeg lukkede en kønsmoden fremmed hingst i en vallak fold.


en ting er at hingste normalt sagtens kan gå sammen med vallaker, hvis de er vokset op sammen, men en fremmed kønsmoden hingst som man ikke kender og ikke har kendskab til, selv om ejer fremstår som ansvarlig, det er en helt anden sag.


Det kan godt være du ikke forstår andre hesteejerer, men du er da nødt til at respekterer at de gerne vil passe på deres heste.


du skriver at vi andre er blevet hysteriske, men det handler vel i bund og grund om at vi ikke ønsker at påføre vores heste udnødige skader osv.


Som en anden skriver, kan du jo anskaffe dig en hest mere, som kan være din hingsts foldmakker, så er du jo også ude over problemet med andre hesteejerer.


Men at give os andre prædikatet hysteriske, fordi vi ikke vil stille heste til rådighed for dit ønske om at din hingst har foldmakker, det er måske lidt for snævert synet.


Jeg kan fortælle dig at jeg har opstaldet hingste og gerne gør det igen, men kun på hingste folde, og kommer de kønsmodne, bliver det på ene fold, af den enkle grund at jeg skal tage ansvar for både hingst og andre heste, når de er opstaldet hos mig.


Jeg kan sagtens forstå de steder der takker nej til at have din hingst opstaldet, for med den holdning viser du jo tydeligt at du er fuldstændig ligeglad med andre heste, bare din egen får dækket sit sociale behov.


undskyld mine lidt hårde ord, men lige så vel som at du synes der skal være plads til dig og din hingst, lige så vel synes jeg der skal være plads til andre hestejerer.


jette






Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen :)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 15:46

nu var det jo ikke jer her på tråden jeg mente var hysteriske.. men de mennesker jeg har snakket omkring opstaldning, og nu har jeg muligvis fundet et sted, jeg skal kigge på i morgen, der skal han stå alene, men hun er åben overfor jeg køber en selskabshest til ham (som hun har været den eneste der er)


så har jeg et sprøgsmål hvorfor ville du virke dybt uansvarlig?

jeg ville skam heller ikke have han skulle gå sammen med andre fra dag 1, men hvis opstalder tager sig tid til at se hingsten an i forskellige situationer, kunne opstalderen tage en beslutning derfra :) f.eks der hvor han står nu har vi en aftale om, bliver han dum, uhåndterbar og for hingstet skal han kasteres på stedet - som også er min personlige holdning, hvis en hingst er for hingstet eller alt for dominerende så bliver han kasteret for sådan en hest vil jeg ikke have.



undskyldningen er bestemt ikke godtaget, for jeg føler mig meget stødt over at få afvide at jeg er fuldstændig ligeglad med andre heste, med andre ord kalder du mig egoistisk, og det er nok det sidste jeg er, jeg havde rigtig nok kun skrevet hvordan jeg vil have tingene da det er det tråden handler om. det jeg mener med alt det her, er at jeg syntes ikke nogen som helst mennesker inklusiv mig selv, kan tillade sig at skærer alle heste af et bestemt køn over i et, self skal der være plads til alle hesteejer, og alle heste.. og self ville jeg aldrig sætte ham sammen med en vallak der enten var bange eller ikke kunne acceptere end hingst, det ville ikke være fair overfor for hverken vallaken eller min hingst, men vi er nød til at prøve før man kan sige det går eller ikke går :) det samme gælder min hoppe hvis hun kom på fold med en hvor jeg kan se det slet ikke fungere enten for min eller den anden hoppe, ville jeg da melde ud også hvis det var min hoppe der var på nakken af en anden hoppe, så ville jeg sige til hoppeejer, at min hest er på nakken af hendes og jeg syntes vi skulle prøve at finde en anden løsning. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar........
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 17:48

Hvorfor jeg ville være dybt uansvarlig hvis jeg satte en kønsmoden hingst ind til en flok vallaker?


Ja, hvis du ikke kan se det så er jeg nødt til at sige at så har jeg ret -


Jeg har som staldvært ansvar for andres hestes ve og vel i den udstrækning jeg kan være ansvarlig, dvs. at jeg hvis jeg satte en kønsmoden hingst ind til en allerede eksisterende gruppe udsatte disse for unødige skader.


du synes man skal prøve, men hvem skal betale for at du skal have lov at prøve at sætte din hingst ind i en flok, hvis det nu går galt og hestene kommer til skade.


Det glæder mig at du har fundet et sted, men de konditioner du har accepterer svare heller ikke til din første udmeldig som var rimelige bastant.


Nemlig at du ville have at opstaldningsstedet stille vallaker til rådighed for socialt samvær med din hingst.


God vind fremover


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 18:59

jeg vil ikke mene du har mere ret end mig, det er forskellige holdninger :) - vi er bare uenige..


så vidt jeg ved kan vallakker og hopper vist også lave skade på hinanden? hvem skal så betale det?




og ja det er rigtigt jeg startede med at skrive det, var for at hører om der var et opstaldningssted der lod hingste gå sammen med andre hingste..


og tak jeg håber da det er det rette sted, for min hingst og hoppe og hvor jeg kan få lov at opdrage og behandle min hingst som det han er, en sød og kærlig unghest der elsker at gå og hygge med andre heste..


som jeg lige skrev, er der ingen tidligere opstaldningsteder der har givet mig lov til at have en hest mere som kun skal være selskab til min hest, fordi så ville de andre pensionære brokke sig og opstaldningssteder har nærmest råbt op at ingen hingste må gå sammen med andre heste fordi de er jo så "farlige" - og det er det der frustere mig, at jeg ikke engang må sætte mine egne 2 heste sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 upsi dupsi :)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 19:40

har lige set den tildigere besked ikke er kommet videre det beklager jeg :) en anden skrev jeg kunne købe en selskabshest og jeg tænkte genialt ringede til de opstaldningssteder igen, og de sagde nej! hingste må ikke gå sammen med andre og hvad ville de andre pensionære sige osv osv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg skriver
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 20:41

Hvis du læste hvad jeg skriver så er det faktisk nøjagtig det samme som dig


Mine hingste skal heller ikke gå alene, men de går sammen med mine egne heste, så der kan vi ikke blive uenige.


Du har ganske ret i at hopper og vallaker også kan skade hinanden, det er bare ikke så opproklameret.


og ja, du har ret mange hingste kan sagtens gå i en flok


Jeg skrev i det føreste indlæg at hvis jeg havde en stor vallakflok ville jeg ikke have noget problem med en hingst, det mener jeg stadig - men det kræver meget plads og en stor folk vallaker før jeg ville synes det er forsvarligt. Samtidig skulle det være mine egne vallaker og ikke opstaldede.


men der høre enigheden også op


Jeg ejer et opstaldningssted og jeg ville ikke synes det var ansvarligt af mig at kræve at mine andre opstalderer skulle acceptere en hingst (kønsmoden) hvis det er mod deres overbevisning. Jeg skal som staldvært tage hensyn til alle opstalderer om de har vallaker, hopper og hingste.


Hvis en opstalder kom her hos mig med en hingst og en ekstra hest ville det ikke være noget problem, men det ville stadig være opstalders ansvar og jeg ville stille nogle krav


Jeg synes ikke du eller nogen som helst anden opstalder kan tillade sig at stille krav til andre opstalderer om at stille deres heste til rådighed - for din hingst sociale opdragelse, og det er det jeg har svaret dig på


ikke om det er ok at du tager din egen ekstra hest med - eller om du omgås eller oprager din hingst korrekt.


jette




Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 00:43

jeg har aldrig krævet at opstalderen personligt skal sørge for at min får selskab.


når du nu selv skriver du er opstalder og skal tage hensyn alle hesteejers holdninger mm, så lyder det i mine ører som du allerede har valgt pati og siger vi skal tage hensyn til vallakens ejer og hoppens ejer, men hingstens ejer nixen bixen de må bare indordne sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 05:49

Come on.


Du kan da ikke i dit fulde mening sige at opstaldningsstedets ejer, har dannet sig sin egen mening på forhånd????

Ja du må indordne under de præmisser der er når man vælger at have hingst.

Nu er det jo sådan, at de allerfleste har hopper eller vallakker, så vi står for flertallet i staldene.


Jeg kan ( uden at spørge de andre ) sige at INGEN vil lade deres hest gå med en hingst.


Og ja værten ville være dybt uansvarlig, hvis hun satte hingsten ud blandt de andre vallakker, for som hun skriver " hvem har ansvaret "

tror ikke at nogen af os/du " rige" hesteejere har råd til en massiv

dyrlæge regning, hvis uheldet skulle være ude.


Kan dog ikke forstå at du har fået nej, til selv at medbringe en

selskabshest, vi ville da ikke tænke noget negativt omkring dette.

Oppe hos os, har vi dog tit haft hingste stående( de har dog gået på enefold og væk fra de andre, men jeg kunne dog ikke forestille mig at svaret ville være nej , hvis man medbragte en selskabshest.


Eva


Eva


Nogen siger 3 gang er lykkens gang, vi siger 4

Ponyen er helt perfekt

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 07:50

Hej Line

Jeg har plads hos mig til din hingst .Dog bor jeg ved køge(ikke dit ønske) men hvis det kan være en mulighed for dig er du velkommen til at kontakte

mig . Her hos mig er der ingen hingste fobi og der er hopper og hingst i stalden.

Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 19:50

Jeg bor i Hundested men jeg synes også folk er fuldstændig hysteriske omkring Hingst, jeg har også en hingst gående sammen med en vallak og de er de bedste venner, de leger lidt vildt engang imellem det er deres natur. Hopper og vallakker kan også komme til skade på folden. Undskyld jeg blandede mig men kunne ikke lade være. Held og lykke med din hingst.

mvh. Anne Marie

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig :)
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 22:21

ja øv alle steder ligger så lant væk :(

dejligt at hører :) at andre har samme mening


god aften


vh Line


0
0
Svar på denne tråd
 
 98079876754654
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 22:38

Line, nu ved jeg ikke hvor meget hingste erfaring du har? har du tidligere haft kønsmoden hingst?


Jeg har selv haft flere samt arbejdet på hingste station og har pt også en på 2 år.


Nogle hingste kan gå sammen med andre hele uden problemer, men langt de fleste bliver mere agressive over for andre når bedækker/bliver mere bevidste om hvad det hele handler om.


Man kan ALDRIG stole på en hingst, og at du ikke kan forstå at andre ikke vil stille deres elskede vallak til rådighed for din, måske, ustabile hingst er da direkte stupid. Ville du selv sætte din hingst ind i løvens bur bare fordi den aldrig har bidt før? måske lidt hårdt sat op, men når du først har prøvet at skille sådan et par hingste/vallakker ad hvor de kæmper så de skriger tror jeg du vil få lidt mere respekt for det du har med at gøre.


I naturen går vilde unghingste jo også selv ud i den hvide verden til de finder nogle damer, som de kan kæmpe sig til. Nogle vælger at underkaste sig flokkens hingst, men langt de fleste kæmper da/prøver at få nogle damer.


Vores hingst går sammen med en nykastreret vallak på samme alder, og de får lov til at gå sammen så længe som muligt. Men kommer der tegn på agressivitet bliver de skilt ad.


Mvh Kit







"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"


"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 00:10

du har da tydeligvis ikke læst hvad der skrevet i kommentarene, så jeg gentager da lige for dig! som jeg skrev har jeg intet imod at køb en selskabshest så længe jeg må låne en fold..


OG I ØVRIGT SKAL DU SLET IKKE KALDE MIG STUPID!!

ved du nu hvad du kan stole på en hingst sikke da en gang @!#$ at fyrre af, jeg har rigligt meg hingste erfraing og har selv arbejdet med mange forskeliige af slagsen, og der er sgu lige en tind mere du glemmer folks "elskede" vallaker har også engang været "farlige" hingste. dybt forulignene at du har arbejdet med hingste, med sådan en holdnig.. jeg siger ikke alle hingst ka, jeg snakker om MIN hingst godt kan!


og det du sidder og siger lige nu er:


vallak: En fantastisk putte nutte englehest, der slet ikke kan gøre modstand.


Hingst: En brølende løve, du aldrig skal stole på, fuldstændig utilregnelig..


tror sgu bare du skal være glad for nogle vælger at have det fantastiske dyr så i andre også har mulighed for at få en hest i kan elske og bruge jeres tid på..


beklager hvis du syntes jeg lyder sur, for din holdning kan jeg på ingen måde følge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 upsi dupsi :)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 00:11

kom til at skrive forkert, at du ikke kan stole på en hingst*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line..........
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 14:18

Du har fået tilbudt 2 steder, hvor din hingst kan gå, samt et sted hvor du må have en ekstra hest


Jeg ville da tage mod tilbudet med kyshånd, det er jo det du har søgt efter.


Jeg tror du kan læse ud af tråden at det er de færreste steder hvor man ville tillade dig at indlemme en hingst i en vallakflok


Jeg tror du skal være rigtig glad for de steder der byder din hingst og dine krav velkommen, så jeg vil ønske dig rigtig god vind fremover


Jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen :=)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 17:54

det gør jeg skam også, jeg skriver privat med dem der har tilbudt :)


desværre måtte jeg ikke have en selskabshest det sted jeg kiggede på, for hun havde slet ingen fold hun kunne stille tilrådighed :(


men jeg gir ikke op :) har jeg fået den fantastiske ide fra jer herinde at få en selskabshest, så nu leder jeg bar efter et sted hvor de kan stille en fold til rådighed :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 18:16

jeg har prøvet at være opstaldet to steder, med henholdsvis min første vallak, og derefter min hoppe.


begge steder havde man også "flinke" hingste opstaldet.

-men jeg vil da lige prøve at remse nogle grunde op til, at jeg ikke skal stå opstaldet et sted med hingst mere.


1: min vallak fik tæsk, da han blev lukket sammen med jordens roligste og fredeligste hingst, han kom heldigvis hurtigt ud igen.

dengang var jeg lidt uerfaren,- men idag ville jeg aldrig være gået med til det.


2:da jeg havde min hoppe, stod der en hingst i stalden, som kunne åbne boksdøre! (døre hvor du hiver ned i en fjederbelastet stang) det var ikke så fedt at møde ham på staldgangen om morgenen. heldigvis var han åbenbart for doven til at bryde ind til de andre.


3:min hoppe var stort set i brunst hele tiden, af at stå i nærheden af en hingst


4: selvom der var ordentlige hegn, så ER det altså en risiko at en hingst kan finde på at gå gennem hegnet,- og vupti, så er det måske mig der ender med en hest i fol...ufrivilligt


5:det krævede altid særbehandling af hingste, da de skulle have deres egen fold,- og på den måde være mere besværlige for staldejer, ved evt. omrokering af folde. det kan jeg godt forstå hvis staldejer ikke gider.


-og trådstarter: så kan det da godt være at du sidder med en småfornærmet holdning til at andre er nogle tumper fordi de ikke gider løse dit hingste-problem,- men det er naivt at tro at det ikke påvirker hverken staldejer ELLER de andre opstaldere!


køb dit eget sted,- så kan du selv bestemme - det gjorde jeg




0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:44

nu gentager jeg igen, din personlige holdning og oplevelser hjælper ikk til at finde opstaldning, og jeg på intet tidspunkt sagt at andre er tumper, der skal være plads til alle holdninger og hesteejere, jeg har heller ikke sagt andre skal løs mit problem, jeg køber gerne en selskabs hest, jeg lukker gerne selv min hingst på fold, også gerne på bestemte tidspunkter det eneste jeg "forlanger" er at få lov at låne en fold. som ikke har været tilfældet med de steder jeg har kontakter der tager hingste ind.


så jeg syntes du skal holde dín små fornærmede holdning for dig selv.


og jeg har altså ikke lige et par millioner til at købe mig eget sted, jeg er da glad på dine vegne over du havde penge til det, men det er ikke tilfældet for mig, jeg er studerende.


jeg har intet tidspunkt sagt en hingst ikke påvirker andre heste, og jeg er da ked af du har oplevet noget ubehaligt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 TIL ALLE!!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:53

TIL ALLE!!!


der har valgt at svarer på denne tråd, jeres personlige holdninger og meninger om mit hestehold hjælper ikke til at finde opstadlnig, jeg skriver det her for sidste gang, jeg har intet imod at købe en selskabs hest til min hingst. og når jeg snakker opstaldning, menere jeg selfølig ikke de steder der iforvejen ikke tager hingste ind, men dem der gør, det eneste krav jeg har er at jeg må låne en fold jeg skal nok selv lukke ind og ud, og være der under hele fold opholdet, hvis udlejer føler sig tryggere ved det.

og jeg gider ikke hører på at hingste ikke skal gå på fold med andre når de er kønsmodne mm. Jeg har min holdning og det må i respektere ligesom jeg respektere i aldrig ville lukke jeres vallak sammen med en hingst.


så venligt lad vær med at komme med kommentar om jeg er småfornærmet, stupid og egoistisk. jeg har valgt kun at skrive om min hingst og mine krav, da det jo netop er det tråden handler om..


hav en god aften alle sammen :) og husk man kommer længere med gensidig respekt


Vh.


Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line.........
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 08:12

Jeg synes dine krav til opstaldningsstedet har ændret sig siden dit første indlæg, måske skulle du redefinerer, så er der mulighed for at få konstruktiv debat.


Jeg kan for en ordensskyld lige skrive hvordan jeg har opfattet dine ønsker før og nu.


før:


opstaldning til 3 års kønsmoden hingst der skal indgå i avlsprogram.


Der skal være mulighed for at hingsten kan komme på fold med vallaker


opstaldning til hoppe der skal i fol, derfor mulighed for foleboks


Nu:


opstaldning til 3 års kønsmoden hingst


opstaldning til vallak(ekstra hest)


opstaldning til hoppe der skal i fol derfor mulighed for foleboks


Mulighed for egen fold til hingst og vallak (dine egne heste)



Er det korrekt?


Jeg er sikker på at du sagtens kan købe dig til egen fold på et af de steder der tager hingste ind - alle folde skal have et minmums mål på 800 kvm dvs. at du sagtens kan have din egen hest med på sådan en fold.


Jeg har tænkt på hvordan du har opstaldet dine heste på nuværende tidspunkt?


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig :)
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 08:59

Der var jer skønne mennesker herinde der gav mig ideen til en selskabshest, men de steder der ligger i nærheden af mig kan ikke stille en fold til rådighed, fordi de ikke mener hingste skal på fold, så jeg leder lidt videre nu :)


de står på et dejligt sted oppe i nordsjælland, hvor de begge har fold kammarater, men der er problemet at det alt for langt væk, med det offentlige tager det næsten 2 timer hver vej, og det hænger ikke rigtig sammen tidsmæssigt :(


men indtil videre bliver de hvor de er :) indtil jeg har fundet et sted, eller for muligheden for at leje en stald mm.


hav en god dag


vh Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig :)
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 09:08

mit krav fra starten var et sted hvor han kunne gå med andre hingste eller steder hvor vallaker også gik på fold med hingste :)


men det måtte jeg se øjenene at det var der ingen der ville acceptere udeover det sted hvor de står nu, :)


så kravene ser således ud nu:


hingst:

boks og fold eller lille løsdrift til hingst pluds en selskabshest, hvor jeg gerne bliver under hele foldopholdet, kan læse mine lektier imens.


hoppe:

før foling: almindelig boks self efter lovkravet, og fold med andre heste.

efter foling: en foleboks som jeg gerne betaler ekstra for, en lille fold, med tiden mulighed for at stå på fold med andre heste end kun mor.



- håber det blev forståligt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 egen stald
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 11:01

nu skriver du det også her tilsidst, men min tanke var også om der ikke er et sted hvor du kan leje en stald med fold(e).

Evt et større? sted hvor du lejer et stald afsnit og de folde der er længest væk fra resten ?


Ellers må du flytte ;-) det er ikke så længe siden jeg har set noget til udlejning her i Jylland.


Jeg har selv unghingste, og jeg kan godt huske den ballade det gav et sted jeg havde min i ridning - der var ikke det han ikke kunne, den bedste var at han om natten lukkede sig ud af boksen og ind til en hoppe, bedækkede denne og ud igen lukkede boksen ind til hoppen uden at denne gik ud og så gik han ind i sin egen boks og lukkede denne igen - jow jow man skal høre meget.

Og dette var endda en stald med en anden ældre hingst, men den var de fleste vant til så den var ikke længere 'farlig'.


Men som en anden er inde på, så er det heller ikke sjovt at se når humøret pludselig vender ved hingste, der er det altså noget andet med hopper og vallakker, de har ikke samme dræber instink når de ser sig sure på andre i flokken.




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 15:45

planen er når jeg er færdig uddannet flytter vi til jylland og køber vores eget :) ja det er helt utrolig, hvad man skal hører engang imellem, f.eks fik jeg afvide, du må aldri stå med ryggen til en hingst (skal siges min kæreste stof med ham og jeg stod 5 meter væk) fo så river den sig løs og hopper op for at bedække dig! det kan ske ved en meget hingstet hingst eller en uopdragen en af slagsen, hvilket jeg også fortalte hende, men nej det var alle hingste der er sådan slut.


:) jeg prøver at finde en stald der bliver udlejet men det er heller ikke helt nemt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider