Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

OS vs Amerigo vs Prestige???
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 16:02

Hjælp!

Jeg har haft min hest et smut forbi Tanja Lange, da jeg skulle finde en optimal sadel til hende.

Det Tanja sagde om min hest var, hun er ekstrem bred og meget kort, så jeg skal have en bred x bred bom og 16 eller 16,5 i sædet. og sadlen skal være med anderumpe, mener jeg hun kaldte det, sådan at den er så kort så mulig. Det har Amerigo og Prestigen, og så vidt jeg kan se også OSén.

Er der nogen af jer kloge heste mennesker herinde, der kan tale for og imod div sadler! Mine krav er stor knæstøtte og gerne dybt sæde. Dog er det vigtigste at den passer hesten. Jeg overvejer meget at købe en helt ny, da det er svært at finde bred bom og lille i sædet, medmindre det er ponysadler:-)

Nogen der har erfaring med overstående sadler?

0
0
Svar på denne tråd

Amerigo
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 21:29

Jeg vil bare sige at jeg varmt kan anbefale en amerigo sadel. Den har en kort liggeflade og derfor god til en kort hest, men den er smal i taljen, så den føles lækker og slank at sidde i, selv om den er bred på hesten. Den har også en rigtig god knæstøtte og så er det bare en kvalitets sadel - men det kan man så også godt se på prisen :-) Jeg har ikke reddet i de andre du nævner, så der kan jeg ikke hjælpe dig. Men af bom sadler er amerigo sadlem min favorit :-)

Hilsen Mette med Zeloso

PS: jeg har hørt noget om at sadel mager Brian Rützou vist er ved at forhanle en sadel som netop skulle være speciel ved at den er meget bred og meget kort - måske du lige skulle forhøre dig hos ham?

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

lækker dressur pony sælges: se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/291430/

0
0
Svar på denne tråd

Röösli
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 07:39

Röösli vil sikkert også ligge rigtig godt på din hest...

Den er ret kort - og ret lækker:) Er dog uden dybt sæde og har heller ikke kæmpe knæstøtte, men man sidder super godt.

Husk på, at hvis du ønsker dybt sæde, skal du 1/2 tomme op i størrelse i forhold til din egen mås - og det er sikkert ikke ønskeligt når din hest er kort.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 13:18

i en 16,5" Amerigo Cortina og har også en Amerigo Classic i 17". Jeg kan varmt anbefale Amerigo. Amerigo har flere forskellige modeller, hvor bommen passer til forskellige typer af heste.

Se evt på www.tattersall.dk

Af mine to sadler er Classic'en den der har den smalleste talje. Cortinaen er lidt bredere og skulle efter sigende være god til kvinde-bagdele.

Da jeg fik Cortina'en hjem tog det mig lidt tid til at vænne mig til den lidt breddere talje, da jeg i en årrække havde redet i Classic'en. Taljen er dog ikke bred sammenlignet med andre mærker men jeg havde blot vænnet mig til Classic'en.

Jeg kender ikke de andre 2 mærker du spørger til.

Måske skulle du også se nærmere på connector sadlen. Den forhanlder Tattersall også. Den kan også tilpasses den enkelte hest. Denne ville jeg have i mine overvejelser, hvis jeg skulle have ny sadel pga den øgede skulderfrihed

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 18:37

Jeg har lige solgt min prestige og fået en amerigo. Begge sadler er gode, valget bør afhænge af hestens ryg.

Helle Nielsen

Det er farligt at være ærlig, med mindre man også er dum.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 09:08

Jeg kan se alle er fortaler for Amerigo, så jeg laver nok en aftale med tattesall, og får dem til at hjælpe mht sadlen:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider