Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

sparkeplader trailer
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 14:59

er på kig efter en ny trailer og er lidt i tvivl om hvorvidt den skal være med sparkeplader.

Til jer, der har trailer uden sparkeplader: hvordan ser jeres trailer ud på væggen nede ved bagbommen? Og er din trailer i træ eller glasfiber (ved ikke om det gør en forskel)?

Vh. Anette

Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Med...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 22:43

...min Humbaur Rapid har fået eftermonteret sparkeplader i stødabsorberende plast. Det er et relativt dyrt materiale, men beskytter både hestene og trailerens træsider (plasticen kan absorbere en del af energien fra et slag, en egenskab, som alu-plader ikke har).

Pladerne er fuget, skruet og forseglet. Skruehullerne er forsænkede. Det er min kæreste, der er uddannet lastbilmekaniker, som har sørget for monteringen (til UG ;)).

Min gamle trailer var en Böckmann Comfort uden sparkeplader - der var netop skrammer i glasfiberen - plus misfarvninger. Min venindes Humbaur Rapid var også uden og havde skader i plasticcoatingen, så fugten kunne trænge ind i pladerne (og så nedbrydes de over tid).

Sparkeplader er en rigtig, rigtig god investering, som forlænger trailerens levetid. Det er det forkerte sted at spare, hvis det er prisen, der afholder en fra at tilvælge det.

I øvrigt bør du overveje at købe en trailer med affjedring. Jeg har fået eftermonteret ekstra støddæmpere - det har en fantastisk effekt på kørekomforten (som dog i forvejen er god). En softdock (gummiovertræk til trækhovedet) er også genial - særligt hvis man er sart omkring bilens kofanger (eller manden er det ;)).

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

tak....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 08:41

mange tak for det svar.

Det er hermed afgjort, at det bliver med sparkeplader

Vh. Anette

Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider