|
|
| Anbefal sikkerhedsvest |
|
|
Jeg er efterhånden kommet dertil, at jeg godt kan se, jeg nok burde have mig en sikkerhedsvest til når jeg springer. Jeg har desværre fået mig et par ufrivillige afsidninger i løbet af de sidste måneder, da min hest kan finde på lidt af hvert på springbanen!  Men hvilken kan anbefales? Den skal være så let og luftig som overhovedet mulig, helst ikke for klodset at have på, og den skal forme sig godt efter kroppen. Jeg tænker selv på sådan en model med lameller måske? Hvad har du?
...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn! Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer *** Cavallo Sport boots/hovstøvler str. 6 købes! Kvalitetsudstyr sælges, se annoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har |
|
|
også en lamelvest, den er ikke generende at ride med, men luftig det vil jeg ikke kalde den. Det nyeste er jo de der veste der puster sig op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikkerhed |
|
|
Jeg ville rigtig gerne have en vest der var så let og 'synlig' som muligt, da jeg ellers ikke får den brugt. Jeg overvejede derfor kraftigt at købe en 'airbag'-vest, da de er behagelige at ha' på samt yder rigtg god beskyttelse. Jeg endte dog ud med at bestille en racesafe 2010 (ny model), da jeg gerne tilrider mine ungheste uden sadel og også gerne rider en tur uden sadel, hvis det hele skal gå lidt hurtigt - og i disse situationer har jeg ikke umiddelbart mulighed for at fæstne den snor der udløser airbag-vesten. Jeg kunne dog godt finde på at invistere i sådan en alligevel, da den også beskytter rigtig godt op om nakken - men nu må jeg se hvad jeg synes om at ha' racesafe'en på når den ankommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak! |
|
|
Tak for svar I tre! Det var ellers ikke mange, som rider med sikkerhedsvest?! Det kan da ikke passe, at der ikke er flere, der vil anbefale en sikkerhedsvest?
...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn! Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer *** Cavallo Sport boots/hovstøvler str. 6 købes! Kvalitetsudstyr sælges, se annoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner... |
|
|
Jo, jo, når fanden bliver gammel...Da jeg fik cykelstativet hjem, købte jeg en sikkerhedsvest, dog skulle en af mine medryttere brække 2 ryghvirvler på et fald fra sin unghest, før hende her bed hovedet af al skam, og krøb i den. Hellere vest en time ad gangen, end 3 måneder i korset med efterfølgende genoptræning.. Jeg købte en fra Equipage, den er lameldelt, men "pakket" ind i sådan noget stof, og har nogle store velcroting, der regulerer pasformen. Belært af tidligere tiders erfaring, gik jeg efter en, der ikke er særligt lang i bag, da jeg ikke kan kapere, at den rammer bagsvidslen..Ellers var forholdet længde/bredde mit største problem, er kort i overkroppen, men har meget stor "hulk-effekt", da jeg er farmer, så racesafe blev alt for lange, hvis jeg ikke skulle sætte ekstra snørebånd i en børnemodel.. Man kan faktisk vænne sig til meget . Og, jeg vil så også til at benytte den ved jordtræning af unghopperne, da jeg fik et sæt bagben i ribbenene for 14 dage siden...Det kostede et par ribben...
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med Lameller. |
|
|
Har haft prøvede mange forskellige og endte med at købe den med Lamellem også, super behagelig at havde på af en sikkerhedsvest at være.. Ville virkelig også gerne havde en at de nye det puster sig op ved fald, meeen de er ret så dyre også.. samt de patroner der sidder i holder engang, så de skal skiftes ud også.. Men er super glad for min 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Racesafe |
|
|
Jeg vil bestemt også tilkendegive min udelte begejstring for Racesafe - rent komfortmæssigt foretrækker jeg faktisk at have den på når jeg sidder på min hest fremfor at ride uden. Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg har en racesafe rs 2000, den er jeg rigtig glad for.
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sikkerhedsvest |
|
|
Det lyder som om, Racesafe er vejen frem! Den vil jeg kigge på... Men må lige have længden i tankerne, ville bestemt også blive irriteret, hvis den rammer bagsvidslen, min springsadel har medium dybt sæde. Den oppustelige er for det første for dyr, for det andet vel ikke særlig praktisk hvis man nu bliver smidt af og så skal ride videre bagefter? Man kan vel ikke bare sådan pakke den sammen igen og være klar til endnu et styrt? ...jo, det er desværre sket, at krikken har smidt mig af to gange lige efter hinanden... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hit-Air air bag |
|
|
Du kan også overveje en air-bag. F.eks. en Hit-Air vest. Den vejer ingenting, er nem at have på og generer absolut ikke under ridning. Du klipser vesten til sadlen via en wire/line. Hvis du forlader sadlen mere end linens længde, så udløser en CO2 patron og vesten puster op inden du rammer jorden. (0,15 sekund). Patronen kan skiftes og vesten bruges igen. Jeg har redet med Hit-Air i et års tid og er SUPER glad for den. Jeg er også faldet af et par gange og den har virket upåklageligt hver gang. Og så har den reddet min førlighed da jeg i marts styrtede og hesten faldt over mig. Jeg brækkede bækkenet og det er slemt. Men uden den air-bag er det tvivlsomt om jeg havde bevaret min førlighed. Lægerne på Rigshopsitalet gjorde det soleklart for mig, at jeg har været utrolig heldig og kan takke vesten for at jeg nu bliver så god som ny igen. Du kan se mere om Hit-Air hos www.broholm.biz som også forhandler dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et alternativ til Hit-Air |
|
|
Motorair-scandinavia.dk har også airbags til ryttere. motoair-scandinavia.dk/motoair- scandinavia/3-airbag-til-ryttere/ Der er en model til 750 kr. Firmaet har stor erfaring med at lave vest- og trøjeairbags, da de i mange år har forsynet motorcykelfolket (især i USA hvor politiet også bruger dem). Jeg har ikke selv prøvet en, men jeg agter at se nærmere på det, næste gang min sikkerhedsvest skal skiftes ud.
*Flicka* Do you have sweet dreams? I have! 'Cause I have the best and sweetest dream doll Dun Dream Doll
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Airbag... |
|
|
...tanken bag er super smart, bortset fra, at man jo som nævnt ofte skal op igen bagefter (hvor man nok ikke forsøger at køre i en bil, hvor airbaggen er udløst). - Det kræver jo så, at man har en ny patron ved hånden, så vesten igen gøres funktionsdygtig. Fx styrtede jeg med unghesten - og i det tilfælde kan det være næsten altafgørende, at man kommer op igen med det samme. Jeg vil i øvrigt gerne selv have en vest, men synes det er svært at finde nogen, som ikke føles som et stift og ufleksibelt skjold, som hæmmer kroppens bevægelighed. Findes de - eller er det spørgsmål om tilvænning?
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkerhedsvest HKM |
|
|
Jeg er endt med at købe en sikkerhedsvest af mærket HKM. Det er ikke en lamelvest, og selv om den måske føles stiv og ubehagelig når den er "kold" bliver den blødere af varmen fra kroppen og jeg synes at den er ganske behagelig at ride i. Jeg rider dressur i den og har valgt denne model fordi den er foholdsvis let og ikke er så lang bagpå at den vil støde på bagsvidslen. Pas på med at få købt vesten i en for stor størrelse, for så kan den være vanvittig irriterende at ride i. 
venlig hilsen MiaG Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|