|
|
| Grimer - suk! |
| Forfatter:  |
Mette |
| Dato:  |
30-03-2001 19:06 |
|
Min hests Airborn grime er ved at være godt slidt. Hun burde vel snart have en ny, men hvilken en skal jeg vælge? Har prøvet Bucas og Esquadron (?). Bucas nager ved spændet, mens Esquadron slider den tynde sommerpels af... De er ellers dyre nok...
Findes der overhovedet grimer, som ikke slider hårene væk..? Hun skal altid bære grime, fordi hesteflokken går ud til en meget trafikeret vej, skulle de slippe ud (aldrig sket 7...9...13) skal man jo kunne få fat i dem...
Nogen forslag..? Hun passer en str. cob.
Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Grimer - suk! |
krista |
31-03-2001 07:40 |
|
Jeps! Jeg har syet et stykke imiteret lammeskind (sygehus lammeskind) i på næsestykket og på nakkestykket af grimerne. Men har da også lavet et langt rør af samme til at trække på i nakke stykket, men man kan altså også godt købe alm lammeskind til at trække på grimerne. M velcro til næsestykket og lukket til nakkestykket
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jannie |
03-04-2001 15:46 |
|
Jeg tænkte også lige på lammeskind, hvis du nu sætter lammeskind på de steder, hvor grimen har tendens til at "snuppe" hårene...
På den anden side... Prøv og tænk på om sommeren - når det er RIGTIG varmt, så ville jeg nødig være hest, og skulle gå rundt med en lammeskindspolstret grime *SSS* og koge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sif |
04-04-2001 10:28 |
|
Jeg plejer at købe de grimer, der har ruskindsforing i nakken og under næsebåndet. De er ikke kønne så længe, da ruskindet hurtigt bliver fedtet at se på, men de gnaver altså ikke på mine heste (men de er heller ikke tyndskindede som så mange andre, så jeg kan jo ikke garantere...). Jeg ved ikke, hvilket mærke det er, men jeg plejer at købe dem hos min sadelmager. De koster omkring 100 kr. pr. stk. og de holder gerne et halvt til et helt år.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
BeritH |
04-04-2001 14:10 |
|
Jeg bruger altid grimer med foring i både nakke- og næsestykket. Og så må de ikke være for tunge. Helt undgå slidtage kan man ikke, men det kan begrænses en del ved disse forholdsregler.
Jeg vil til gengæld ikke anbefale lammeskind på grimerne, for efter at hesten har rullet sig, sidder der mudder og jordklumper i skindet og det kan give sår. I hvert fald på en tyndskindet hest - jeg taler her af erfaring.
Hvis din hest slet ikke kan gå med grime, så kunne du jo overveje en halsrem.
Mvh
BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Grimer - suk! - Berit |
Pia(Herkules) |
05-04-2001 11:06 |
|
Kunne du ikke fortælle mig lidt mere om det der halsrem??? Jeg har også problemer med grime der gnaver, den har endnu ikke gnavet hul men det er som om huden er ved at "sprække" i nakken af ham. Han står nu kun med grime på fold(så man kan få fat i ham HVIS uheldet skulle være ude og drønnerterne hagler igennem hegnet), men han er jo på fold hele dagen og snart er det jo døgnfold! Er det ikke farligt med halsrem når de går flere sammen?? (Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig set en sådan).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KatrineH |
06-04-2001 13:16 |
|
Hej
Halsrem er en kanon idé. Flere af isbukkene ude hos os har dem på og de går ude altid om sommeren. Vallakkerne leger utroligt meget og vildt, der er ikke sket nogen uheld endnu - da. Den skal være stram nok så de ikke kan få bagbenet i den hvis de klør sig bag ørerne, men løs nok så de kan "bukke hovedet mod halsen" uden at den strammer meget.
Om sommeren går min hoppe med halsrem - hun accepterer ikke grimer i sommervarmen, men smider dem med det samme....
Hilsen KatrineH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mette H Pedersen |
09-04-2001 15:36 |
|
Jeg har selv et andet problem, min lille hyp som er araber, kan ikke passe de grimer der laves. Jeg har prøvet det meste - fra helæt billig til helt dyr, dog ikke lædergrimer, og han kan ikke passe dem.
Da han jo har knæk, så er de enten ret store eller for små i længden.
Nu har jeg kig på en der ikke er særlig køn men den kan til gengæld spændes ind næsten over alt... Kender i den?
/Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|