Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dressurundervisere tæt på København
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 22:12

Hej,

Jeg ville lige høre, om der er nogen herinde, der kan komme med ideer til dressurundervisere i nærheden af København? Jeg har bil og trailer, men det skal være max ca 45 km fra centrum. Bare sådan ca..

Jeg vil nemlig gerne finde underviser før opstaldningssted, da jeg ikke har noget imod at køre lidt for det.

Det jeg søger er en dressur-underviser, der selv er aktiv i sporten/har været det og som selv rider/har redet på ret højt niveau - gerne de fleste af landsstævneklasserne. Samtidig er det centralt for mig, at det er fornuftig træning. Jeg er ikke hygge-rytter, men passer på min hest og går ikke ind for unfair brug af pisk/sporer/bid.

Kom meget gerne med dårlige erfaringer også. Jeg skal ikke ride et sted, hvor deres egne heste står med striber fra pisken osv. Altså en fornuftig, men seriøs underviser.. Selvfølgelig er det mig selv, der rider hesten, men jeg har ikke respekt for undervisere, der selv er voldsomme. Nogen bud???? Skriv evt. PB. Jeg vil være super taknemmelig for indput :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 09:32

Jannie Nichum underviser i Farum på "Hair pension" på torsdage, prøv at kontakte Janne Ågård som har stedet. Jeg har selv hest i Frederikssund og får undervisning af Jannie Nichum der, men her er der meget lang venteliste.

Jannie Nichum er meget kompetent,- "har mange veje til Rom",- og arbejder altid på hestens præmisser og uddannelses niveau.

God fornøjelse.

Helle Nielsen

Det er farligt at være ærlig, med mindre man også er dum.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for forslaget
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 11:23

Tak for forslaget. Kender hende ikke umiddelbart, men vil da lige undersøge lidt og tage ud at se de par undervisere jeg har fået foreslået (har fået PBér også), før jeg vælger, hvem der skal prøves af i praksis :)

Den eneste jeg selv har prøvet er Leif Sørensen, som jeg til gengæld også var ovenud tilfreds med (kursus). Desværre har han nok travlt, plus det er langt væk. Men han er virkelig dygtig.

Gerne flere forslag på Sjælland :)

0
0
Svar på denne tråd

Leif..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 14:57

Kommer fast på Holmegården ved Lynge.....

Jens på SIV

Rune+ Joakim holder til ved Tureby

M Søgaard holder til ved Karlslunde

Karin Nissen holder til i FVR

Tina Aavang holder til på SPR

Leif+ Annegrethe underviser begge hjemmefra i Espegærde

Du må da selv kunne nævne navne du gerne vil ride hos, og så den vej få mere konkret hjælp til at finde ud af hvor de kommer fast???

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 16:20

Tusind tak! Dejligt at vide hvor de forskellige er, nu har jeg allerede en del at undersøge/prøve :)

Fra Sjælland har jeg desværre kun prøvet Leif Sørensen, men det var som sagt også super - det er bare langt at køre for andet end kurser. Næsten alle andre der er nævnt her og på PB kender jeg af navn og fra stævner, men ikke som undervisere og hvordan de rider hjemme. Men må jo prøve mig lidt frem :) Fra fyn og jylland kender jeg dem lidt bedre, fra kurser og fra opvarmningsbaner osv. Jeg lægger en del vægt på, at min underviser skal være fornuftig ift. sine egne heste også - kan simpelthen ikke tage en underviser seriøst, der selv går amok i tide og utide. Derfor er der nogle af top-rytterne jeg bare ikke passer ind ved. Tak for forslagene, nu må jeg lige prøve mig frem :)

0
0
Svar på denne tråd

Stine Lyngsø
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 19:05

Vil varmt anbefale berider Stine Lyngsø, som holder til på Kirkeledgaard i Fredensborg. Hun er uddannet hos Hasse Hofffmann. Stine underviser ryttere og uddanner heste på alle niveauer. Og så er hun sød, seriøs og hamrende dygtig.

Du finder hende her: www.kirkeledgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider