Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Tilskudsfode- Øge vægten.
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 16:51

Heysa HN'er :)

Jeg står med en hoppe på 8år, 170 DV. som har tabt muskler samt kropsfedt :(

Vi tro, mig og en masse forskellige dyrlæge, kiopratker osv, at dette er pga hun er skæv i hoften at hun har brugt alt sin energi/fedt til at prøve og holde muskler på sig, men da hun er skæv har været umuligt.

Vi skal nu igang med at rette hende op i hoften og derfor skal hun kun skridtes med i 1 mdr.

MEN hun er så ranglet at se på, ikke tynd som sult osv. men bare ranglet.

Hun for af foder Reverdy, og der for hun det som hun skal ha og ikke kan få mere af det, hun for omkring 12-13kg wrap om dagen, spred ud på 3 omgang, samt der er halm på folden. Udovre det for hun en god spand med Betfor og Olie.

Hun er tjekket for orm, og blodprøverne er også normale :)

Jeg har nu været nede og snakke med Brogaarden og de snakkede om EQUI-JEWEL, nyt produkt som er noget risklid,

Vil høre rom nogle kender til dette eller har andre forslag ?

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Min 5 års
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 10:47

mistede muskelmasse og kilo i vinter da han kom i stald med to sure madammer som altid skulle skælde ud under fodring det gjore hans mave blev nervøs og han stressede og tabte sig.. Efter vi flyttede stald og der kom ro på ham begyndte vi at fodre ham op igen jeg bruger Spiller Conditioning mix el cubes sammen med Spillers Conditioning Fibre han får 1.5 liter af hver dagligt og fri tilgang til grovfoder i form af wrap el hø.

det alene har gjort han på to sække har lagt en masse kilo på sig fået den flotteste blanke pels og en flot overline og super fin muskulatur. Vi fortsætter med dette til han er oppe i topform og topfysik så skære vi lidt ned og kombinere med alm vedligeholdelses foder fra Spillers som f.eks Coolmixen..

Valgte Spillers da jeg altid har haft god effekt med dem.

Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd

Takker :)
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 11:02

For svar (:

Min er ikke stresset eller noget og spiser gerne ALT mad så hurtigt som muligt;)

Men har os set på spillers, men hun bliver bare rigtigt hurtigt varm i hoved og har rpøvede mange forskellige fodertyper, derfor er det reverdy er godt for hende, da un ikke bliver varm ;)

0
0
Svar på denne tråd

du.....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 13:02

du tror ikke, det automatisk kommer, ved sommergræs om 1 mnd?

Jeg mærker meget på mine, for at de ikke får for godt huld, de tager jo på af sommergræsset. For en måned siden (i løsdrift) kunne jeg mærke alle deres ribben, nu er de kommet i boks, og man kan ikke mærke dem mere.

Da jeg kunne tælle min hoppes ribben på lang afstand for 1 år siden, fedede jeg hende op med lucerne og O grass, som der er gode FE i. Dog bliver hun også fed af majs. Jeg viste engang dyrlægen, hvor meget majs hun fik (200 g!!), fordi hun syntes, hun var tyk, og selvom hun fik et chok over hvor lidt hun fik, prøvede vi at tage det fra hende. Og så tabte hun sig til normal foderstand over en måned. Men hun er så også oldenborger, så hun udnytter alle de kalorier, hun ser. :)

0
0
Svar på denne tråd

Græsset (:
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 13:37

Nej hun tager ikke særlig meget på af græs,

Så jeg sidste år..selvom hun gik uden tit og længe, men nop der kom sku ingen mave;)

0
0
Svar på denne tråd

Da min pony
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 07:49

Da min pony i tidernes morgen stod til en uges behandling på højgården, var det ikke ligefrem et kønt syn der mødte mig, da først jeg fik slæbt dæknet af ham da vi var kommet hjem igen. Han var simpelthen for stresset deroppe (stod i isolation, men kom ud nogle timer hver dag), så han havde tabt omkring 50 kg. på den uge. Det var så slemt, at jeg følte mig nødsaget til at advare smed og dyrlæge om hans tilstand, inden jeg ville lukke dem ind i stalden, af ren og skær frygt for at få en dyreværnssag på nakken, da ponyen pga. allergi oveni havde meget svært ved at trække vejret (og den uge på Højgården var penge lige ud af vinduet - øv!). Nå, men i samråd med dyrlæge købte vi noget juniorfoder til ham, altså unghestefoder, da det var det, der var mest krudt i. Det fik han sammen med lidt havre, og så en kæmpe bunke lucerne med olie i. Og alt det hø, han kunne spise. Der var en tydelig virkning efter 14 dage, og efter en måned var han tip-top igen. Det koster knaster at fodre på den måde, men til gengæld går det hurtigt. Jeg mener han fik omkring 4 kg. krybbefoder dagligt, det er meget til en pony, som normalt kan klare sig på meget lidt müslifoder.

Jeg har også haft problemer med at min mindste pony taber sig hurtigt ved pelsskifte nu efter hun er blevet så gammel. Og det er altså en pony som aldrig har kunnet tåle at få andet end en håndfuld vitaminer, fordi den ellers blev tromle-tyk. Omkring pelsskifte fylder jeg foder i hende for omkring 1000 kr. på en måned, ellers taber hun sig helt vildt. Det er voldsomt, men effektivt. Hellere det, end at hesten går og er tynd i månedsvis, måske endda hele vinteren. De får Tjørnehøj Mølle Kraft, så jeg sætter bare mængderne op nu, og køber en sæk lucerne også. Det fungerer i hvert fald godt for mig.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har med
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 08:57

succes brugt Linamix (hørfrø olie piller) til min unghest i perioder, hvor han skulle tage på...jeg har især brugt det i græsningssæconerne, da han som ung tabte sig på døgnfold.

0
0
Svar på denne tråd

linamix
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 14:04

min tabte også muskler efter en kraftig slankekur sidste forår hvor hun pludselig blev ved med at tabe sig. jeg brugte først linamix til at putte nogle kg på, og samtidig muskler. herefter har jeg brugt det over sommeren i små mængder sammen med sommergræsset hvor hun har haft tendens til at blive for fed. sidste sommer så hun fantastisk ud! genialt produkt, både til heste der skal tabe sig, og til når de skal tage på.

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

Til vægtøgning
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 16:59

har jeg haft god erfaring med equi jewel

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider