Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Læderridestøvler
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 17:57

Jeg vil gerne købe nogle læderridestøvler, men jeg ved ikke hvilket mærke det skal være.

Jeg har kigget meget og der er jo et kæmpe udvalg.

Mine kritikker er at de skal koste max 4.000 kr. og det skal være dressur støvler.

Er der nogle som har nogle gode eller dårlige erfaringer med et mærke vil jeg meget gerne vide det.

Jeg håber i kommer med jeres erfaringer. Så jeg kan blive klogere på hvad jeg skal købe.

Anensofie :D

GO VEGE-POWER!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 19:48

Jeg har haft et par Königs støvler jeg var rigtig glad for :-) Desværre røg jeg af hesten i oktober og endte med at få støvlen klippet op, så pt går jeg og venter på et par nye læderstøvler - denne gang blev det mærket Cavallo, simpelthen fordi jeg blev anbefalet denne model til mine lidt kraftige ben. Det er en Cavallo Grand Prix Plus. Har nu ventet i 5 uger på dem, så nu er jeg ved at blive utålmodig..

Mvh.

Regina Sørensen

Wega, drægtig ved Bøgegaardens Laurino.
Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro.

Sælges:

RDH hoppe, drægtig ved Bøgegårdens Laurino.

Kieffer Ulla Salzgeber, dressur sadel.

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 20:00

Ja man ved jo aldrig hvad der kommer til at ske, men det er selvfølgelgi surt at miste støvlerne, især hvis de kostede mange penge..

Men ved du noget om priserne på de støvler du har købt? :)

GO VEGE-POWER!

0
0
Svar på denne tråd

har haft
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 20:55

Har haft den del par af forskellige mærker igennem tiderne.

Jeg kan sige, at dem jeg har været mest glad for, er mine Cavallo støvler. Har et par i dressurmodellen og et par i springmodellen.

Jeg synes de sidder godt, ser pæne ud og kan holde til det hårde liv i mit selskab Prisen hænger ok sammen med kvaliteten.

Tidligere har jeg haft et par Petri men jeg synes ikke de var nær så pæne som Cavalloerne når de blev gået til (ja, jeg ved godt det er lidt overfladisk, men kan godt lide når ting ser pæne ud)Og så er de lidt for høje i skafterne, de sidder og gnaver under knæende.

Dem fra Ingsams var rigtig holdbare, og så også pæne ud efter 10 år. De blev bare for smalle i læggen til sidst.

Dem fra HKM var sådan et for sjov køb, men var ok kvalitet de kan ikke gøre for at jeg hærger mit fodtøj Dem har jeg givet bort

Har idag investeret i et par Soubiac i jagtmodellen, dem ser jeg frem til at teste (man glemmer hurtigt hvor smertefuldt det er at gå nye ridestøvler til av av)

Lidt uden for kontekst, men jeg har ligeledes et par spanske ridestøvler som simpelthen er mine yndlings hverdags ridestøvler De er simpelthen så fede at have på og ride i. De er lidt blødere i materialet hvilket er superlækkert når man er på de lange ture.

Cavallo får dog mine varmeste anbefalinger indtil nu på baggrund af komfort, udseende og holdbarhed.

Held og lykke i jagten på de helt rigtige støvler.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå i en velassorteret rideudstyrsbiks som har et bredt udvalg af mærker og modeller og så prøve mig frem.

Det er jo super individuelt hvad der er komfortabelt at have på og hvordan de sidder på dig

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:03

Tusinde tak fordi du ville dele dine erfaringer!! Har du evt. nogle erfaringer med lynlås eller ikke lynlås i støvlerne?

GO VEGE-POWER!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:15

Mine Königs støvler kostede 4500 kr, de var fantastiske og holdbarheden ligeså. Ærgeligt de skulle ende deres dage på den måde.

Mine nye Cavallo koster "kun" 2600 kr, så det er jo væsentlig billigere..

Med hensyn til lynlås kan jeg kun anbefale dig at få en støvle med lynlås foran - ellers så køb helt uden. Det er for dyrt at skulle ha dem repareret fordi man med tiden hurtigt træder lynlåsen i stykker, når den sidder bagpå.

Mvh.

Regina Sørensen

Wega, drægtig ved Bøgegaardens Laurino.
Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro.

Sælges:

RDH hoppe, drægtig ved Bøgegårdens Laurino.

Kieffer Ulla Salzgeber, dressur sadel.

0
0
Svar på denne tråd

Lynlås
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 23:34
Jeg synes en lynlås er rigtig rar når støvlen skal af og på, men min oplevelse er, at de ikke rigtig kan holde til det. De går i stykker med tiden og det kan være temmelig kostbart, atfå dem skiftet. Jeg foretrækker dem uden lynlås, de nyeste par er også uden ;0)

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 10:40

Kan varmt anbefale Königs Grandgester. Flot støvle og med god holdbarhed.

Pris ca. 3500 kr + tillæg for hvis du overskider standardmålene.

Men de er alle pengene værd!

Med venlig hilsen

Sanne

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 10:42

kun haft et par læderridestøvler, men de har også været utrolig holdbare og ser stadig helt nye ud når de pudses.

Jeg købte dem i 2005 så de bliver 6 år i år.

De er af mærket De Niro Boot Company, og de er bløde i læderet og man kan ride med dem med det samme.

Der er lynlås i og de sidder bare PERFEKT.! Det føles slet ikke som om man har noget på benet, de sidder der bare!

De fleste steder måler de benet flere steder og får støvlen bestilt hjem til lige netop dit ben, fx er min venstre støvle 1 cm smallere end den højre.

Når jeg skal have nye støvler skal jeg have dem igen!

De fåes i mange farver og sikkert også forskellige prisklasser, men jeg gav 3000 kr. for mine

Der er lynlås i, men mine har holdt rogtig godt, selvfølgelig er de gået i stykker et par gange, men det skyldes jeg ikke altid har passet helt så god på dem, jeg har fået skiftet lynlåsen til en der er stærkere og som kan holde til et hårdere tryk.

Hvis du går til en sko mager koster det ikke det helt vilde at få skiftet lynlåsen mener det er 100150 kr. pr. støvle.

Mit

ben er ikke bygget til støvler uden lynlås, og lynlåsen er noget af det der gør denne støvle behagelig.

Kan kun sige det er en fantastisk støvle, og vi er nu tre piger i klubben som har dem, og alle er helt vilde med dem!Håber du finder en støvle som passer dig!

lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame,

og

blandings ponyen Dinna!

0
0
Svar på denne tråd

petri!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 11:42

Jeg er SÅ glad for mine petri perfect støvler :) jeg har ikke helt så lange ben og med en læg på 40 cm, så det har været svært at finde det rigtige par. men jeg elsker simpelthen mine støvler :) jeg var så heldig at finde dem brugt herinde til kun 600 kr og så var de ikke engang redet helt til :)

0
0
Svar på denne tråd

cavallo!!!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 12:57

jeg har haft både petrie og cavallo.. og især mine cavallo junior er jeg rigtig glad for. jeg kan både ride dressur og springe i dem, og lynlåsen har det endnu ikke været problemer med. jeg kom dog til at knække den ene split da jeg var ved at falde af hesten, men det er dog næppe lynlåsens skyld ;)

men det er jo junior støvler, så ikke alle kan passe dem. de er ret lave og smalle. men det er perfekt til os små røvhuller ;)

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har De niro
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 13:10

de er super lækre, alt det der bliver fremhævet oven for kan jeg tilslutte mig!

Der var en fornøjelse at have kæmpet i et år med at ride sine Cavallo til, og så bare hoppe i De Niro støvlen og nyde rideturen fra første minut!

Mine er fra 2007 og har skiftet lynlås i dem begge en gang inden for det sidste år.

Det får jeg gjort ved skomageren i rosengårdscenteret i Odense for 280,- pr stk.

Vi når det nok

velholdt Stübben Sigfred sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 18:34

Jeg har et par pioneer, som jeg er blevet rigtig glad for.

mine første læderridestøvler var et par derby som jeg elsket over alt på jorden, de var bare så fantastiske at ride i. desværre blev bene bare alt for tykke til dem. øv øv..

jeg købte så et par cavallo, men efter et halvt år med død og pine hvor jeg red 1-2 hest næsten hver dag i dem og jeg stadig sys de var lige forfærdelige at have på. aldrig om jeg skal have cavallo igen...

her efter købte jeg et par pioneer, de er nu godt 2 år gamle og lynlåsen har på intet tidspunkt været gået i stykker. jeg bruger et skohorn når jeg tager dem på, det fik jeg anbefaldet da jeg købt den for ikke at ødelægge lynlåsen.

jeg ville vildt gerne have et par de niro støvler, men ja pt er øknomien ikke lige til nye støvler. men det er da klart dem jeg vil invister i næste gang jeg skal købe støvler.

0
0
Svar på denne tråd

De Niro
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 11:55

Jeg har længe gået og drømt om et par ridestøvler og nu jeg skal tilride min kommende dressur stjerne, så skal der altså investeres i et par ridestøvler.

Men har aldrig haft et par før, så kender ikke til nogen mærker. Dog synes jeg De Niro støvlerne lyder lækre, først og fremmest fordi de ikke skal rides til på samme måde som Cavallo støvlerne.

Men hvor kan jeg prøve disse støvler, skal være nær Roskilde/København, for vil gerne lige prøve dem på, før jeg bestiller nogle hjem efter mål.

Kan man købe dem direkte ved Danhorse eller er de bare grossist?

Med den skønneste Lipizzaner

0
0
Svar på denne tråd

HKM støvler
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 16:00

Hej jeg vil anbefale Dressur støvlerne fra HKM, har dem selv og rider i dem hver dag syntes de er super gode og de findes i mange størelser

0
0
Svar på denne tråd

Ariat Bromont
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 18:13

Jeg har netop købt et par Ariat Bromont, de kan virkelig anbefales. Har sarte knæ så den ekstra stødabsorbering i sålen er fantastisk og så er det en af de få støvler der ikke er for lange i skæftet til min korte lægge:)

Mvh Tea

0
0
Svar på denne tråd

Støvler
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 19:03

Jeg havde et par Cavallo allerførst, som jeg var superglad for, men desværre blev de for smalle i skaftet til mig.

Så købte jeg et par Königs, som jeg aldrig blev helt glad for - de var mærkelige i skindet og sad aldrig helt godt....

Nu har jeg et par Derby Elegance, som jeg er ret glad for. Jeg fandt dem herinde på MP til 1500 kr. De var et fejlkøb, og da de var specialsyede kunne de ikke ombyttes - men heldigvis var de lige mine mål:-)

Ingen af mine støvler har fra ny kostet mere end 4000 kr.

Jeg vil ligeledes ikke anbefale dig at få lynlås i, da det er noget f...... har skabt! Lynlåsen går konstant i stykker..... Desværre er der lynlås i mine Derby støvler, men nu havde jeg jo heller ikke selv fået dem syet og de var billige, så jeg må jo leve med det;-)

Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 19:47

jeg har et par Mountain Horse scs3 Lite.

jeg har aldrig haft så flot, lækker, og god støvle! jeg gav 3700 for dem og de er bare alle pengene værd!

:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider