|
|
| Springsadel - HJÆÆÆÆLP |
|
|
Puha er HELT blank når det kommer til springsadler, er mere på hjemmebane med dressursadler. MEN nu er det en springsadel datteren ønsker sig, så jeg har brug for jeres råd/erfaringer med de forskellige springsadler. Fordele/ulemper med bl.a. flatseat - ikke flatseat, store kontra mindre knæ/læg støtter osv. osv. Jeg tænker at en med megen støtte til knæ & læg er at foretrække - hvad er jeres erfaringer, OG hvilke sadler har meget støtte?? Har ladet mig fortælle, at en flatseat primært er til den meget erfarne springrytter, men har lige haft en KenTaur med dybt sæde på prøve, som datterens underviser synes var for dyb.... Den er også ret høj bagtil, lidt som en dressur sadel, det er nok ikke at foretrække eller eller eller??? WHAT TO DO????? Fortæl fortæl fortæl Det SKAL være en sadel der kan fåes ned i 16".
WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Det helt op til rytteren mht til sædet og støtte i en springsadel. Nu har jeg dårlig ryg og derfor får jeg hammer ondt i lænden hvis ikke jeg havde min springsadel med dybt (dressur)sæde. Dvs jeg kan ikke ride i flatseat og i sadler som ikke har en vis dybde i sædet. Nogen ryttere synes det fedt med meget støtte, nogen ryttere bryder sig ikke om så meget støtte i en springsadel for så følger de i stedet for de bliver låst fast henover springet på dyret. Så det op til din egen datter at vurderer og prøve ogle forskellige sadler. Vær opmærksom på at flatseat godt kan blive problamatisk i en 16' sadel da de godt kan have tendens til at være lidt længere i sædet og derved bliver sædet meget lille eller den rager for langt bagud.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel HJÆÆÆÆLP |
|
|
Mange tak for dit indput - super  Vedr. det sidste du skriver omkring flatseat, skal det så forståes sådan, at nogle sadler, med flatseat, reelt er mere end 16"??? Det må den nemlig ikke være, så hvis du ved præis hvilke modeller man dermed ikke skal vælge, vil jeg blive MEGET glad hvis du vil oplyse mig lidt mere  Dybt sæde kontra flatseat har altså ikke nogen indflydelse på hvor "nemt" det er at ride i let sæde/stå op over springene?? Åh svært at forklare hvad jeg mener - håber du/I forstår  Jeg har måske en lille idè om, at en sadel med høj bagsvidsel (dybt sæde) kunne komme lidt i vejen når man skal være i numse/lænd bevægelse + foroverbøjet som man jo er i spring, & også være særdeles ubehagelig hvis man lander for langt tilbage i sadlen (det kan jo ske).... Mon det er helt forkert?? Ej jeg er virkelig på bar bund...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Jeg vil sige det lidt som en dressursadel. Nu mere støtte - jamen nu bedre henover springet og til springet sidder du jo os fast I nogle dressursadler bliver man låst fast, der kan nogen ryttere godt lide - andre kan ikke fordrage det. Nogle ryttere kan godt lide et åbent sæde, næsten uden støtte - det er det samme i en springsadel Nu mindre støtte, nu mere skal man os kunne kæmpe for at sidde korrekt og have en god opstilling over springet for ikke at karte rundt deroppe  Mht til flatseat er det ingen specielle modeller, da det helt an på hvordan ponyen er bygget  Så jeg vil klart anbefale jer at få en sadelmager ud og så få prøvet en masse forskellige springsadler (mærker) på ponyen i str 16' tomme (som min hest os selv bruger) og så lade datteren prøve både at ride og springe lidt i dem for at se hvad hun fortrækker  Fx fortrækker jeg ikke særlig meget knøstøtte, men et dybt sæde (det samme i dressur) Derfor har jeg købt min springsadel (En Sommer Opus) som jeg ikke bliver låst fast i, men den har det dybe sæde pga af min lænd/ryg og så sidder jeg dejligt i den. En aanden rytter ville måske synes der ikke er nok støtte i fx min springsadel hvis de prøvede den. Dvs de måske ville have mere læg støtte eller mere knæstøtte.  Flatseat har jo netop ikke et dybt sæde - dvs du er meget fri i din egen krop. Har sadlen med flatseat dog store læg- og knæstøtter. Så det jo noget helt andet, end en flatseat sadel som ingen støtte har  Hvis du kan følge mig, det nemlig helt op til hvordan rytteren os er bygget og hvad hun fortrækker at ride i.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel HJÆÆÆLP |
|
|
Igen mange mange tak for din udførlige forklaringer  De er virkelig gode, & lige netop sådan nogle jeg mangler, & som jeg kan bruge i de fremtidige overvejelser. Jeg er ret overbevist om, at hun hælder mest til en sadel med meget støtte til benene. Vi forstiller os, at det muligvis er lidt "nemmere" at sidde "fast" med god benstøtte - så har man det at "støtte" sig til, hvis du forstår hvad jeg mener. Men jeg forstår sagtens det du skriver med, at det er en smagssag om man vil have meget eller lidt støtte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Man stiller sig jo i bøjlerne over springet og en sadel med meget støtte vil du derfor blive på plads med dine ben. Nogen kan os hav efor meget støtte til deres lange ben at de kommer til kaste benene for langt bagover og derfor kommer de til at ligge/hænge på hesten over springet  Så ud og prøv en masse forskellige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
hvad med en bates caprilli close contact ? Tror du skal have fat i en sadel med et såkaldt halvdybt sæde  Caprilli close kontact har et halvdybt sæde og du kan sætte dine læg og knæ støtter hvor det passer dig. Det er en sadel som utrolig mange ryttere rigtig godt kan lide  Ellers en kieffer? de har nogle gode læg og knæ støtter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kieffer Norbert Koof. Fåes med flatseat og store knæstøtter, og med dybt sæde og store læg og knæ støtter. :-)
Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddd |
|
|
Pas på med Kieffer hvis ponyen er smal over ryggen. De er ikke særlig brede Kieffer sadler i forhold til mange andre mærker. Synes ikke man kan anbefale dig mærker da vi ikke har set ponyen sadlen skal ligge på. Det bedste vil være at få en sadelmager ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores datter rider i |
|
|
denne her tikarideudstyr.dk/ product.asp?product=5865 og hun elsker den. Både fordi hun kan lide og ride i den, men også fordi hendes erfaring er den er nem og få til og ligge på mange forskellige ponyer. Hos os har 4 meget forskellige ponyer gået problemfrit med den og de bliver jævnligt masseret af udd. massør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Selvfølgelig skal der sadelmager til, det kan vi godt blive enige om. Kieffer kan ændres i bomvidden;-) Dog har mange ponyer brug for et ret bredt kammer, grundet ofte brede ligamenter/rygsøjle område. Men dog ikke alle. Men det er jo bla. der sadelmageren kommer ind. Jeg fik af vide et sadelsted at Norbert koof tit manglede netop dette, men den jeg har, og det de siger fra Kieffer(ja jeg har skrevet og spurgt) er at det er noget vås. I min er der som der skal være til min hest.
Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel - HJÆÆÆÆLP |
|
|
1000 tak for alle jeres dejlige inputs, hvor er det bare lækkert I vil dele jeres erfaringer med mig, det sætter jeg stor stor pris på. Ja det er svært at vejlede, især når man ikke kender ponyens mål - I har helt ret. Men den skal ihvertfal have en sadel med bredt kammer, & korte puder som ikke stikker ud bag ved/efter bagsvidslen, da pony er en kort lidt bred "model" (giver det mening?!). Så meget ved vi pt. (sadelmagers anbefaling). Så langt så godt. Sadelen vil naturligvis blive tilpasset, når vi engang når dertil at vi ved hvilken sadel det skal være. Derfor skal det også være en sadel der kan ændres både her & der, hvis det er påkrævet. Åhhh mange krav hvà  Jeg synes dog, at det er meget rart selv liiige at lave lidt fodarbejde som man siger, så vi selv har en lille idè om hvad der kan anbefales at ride i samt hvorfor/hvorfor ikke. Vil ikke bare prakkes noget på, & uden man selv har lidt viden kan det ske - det ses desværre af & til. Tror der er mange der har det på samme måde som jeg. Holly @!#$ den Passier sadel som "Pruhest" linker til ser godt nok lækker ud. Er jo i forvejen total til Passier. Har en Grand Gilbert sååå (iøvrigt til salg på MP ), men UFF de koster, de koster 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springsadel |
| Forfatter:  |
Catino |
| Dato:  |
11-02-2011 12:09 |
|
Som Sandra også er inde på, så er det meget individuelt, hvor meget støtte en rytter har brug for. Jeg er selv springrytter og personligt foretrækker jeg flatseat og medium støtte. Jeg kan godt lide friheden i flatseatet, da den gør at din opstilling ikke bliver alt for fastlåst(og det er jo altså ikke dressur vi snakker om). Jeg synes IKKE det er en fordel, at have for meget støtte i en springsadel. Nu har jeg fx en hest, som sommetider springer mig ud af sadelen, og så er det altså meget svært at komme ordentligt tilbage og sidde, hvis også lige skal lårene tilbage over 10 cm knæstøtte som rager ud  Jeg ville selv aldrig vælge en kieffer(Jeg har haft kieffer, og jeg synes det er en papsadel - ja undskyld hvis jeg træder nogle over tæerne) Jeg har selv en passier, som jeg har købt fra ny, da min hest har et meget besværlig sadelleje, så jeg har været nødt til at få min sadel special-lavet. Nu er sadelen så både tilpasset mig og hesten - super lækkert. De bedste mærker på markedet er, efter min mening helt klart passier og prestige, som også er de dyreste, men som dog kan findes brugt til rimelig penge. Jeg ved at mange af producenterne laver specielle junior-modeller, som er billigere end de almindelige modeller. (som fx passier young winner), og jeg har set en del brugte til salg på nettet. Måske skulle I kigge efter sådan en? Skal det absolut være en ny, vil jeg af de prisvenlige mærker anbefale mærker såsom kentaur og stübben( men har desværre kun oplevet meget få heste, som denne sadel lægger optimalt på). Held og lykke med at finde en sadel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
Jamen præcist som du beskriver sadlen skal være pga af ponyens bygning - er præcist sådan min egen hest er bygget Nemlig meget kort over ryggen samt bred. Så jeg vil anbefale dig at kigge lidt på Sommer sadlerne. Har selv både en dressur- og springsadel i Sommer mærket. Jeg har en Sommer Opus I springsadel. Den er med mellem læg- og knæstøtte og lettere dyb i sædet, men slet ikke så dyb at man ikke kan komme "op og væk" af den. (dvs man er ikke låst) :)
Sommer har netop korte puder bagtil og er meget brede. Du kan se Sommre sadler på www.eldorado.dk i deres katalog eller www.starhorz.dk som forhandler disse sadler (som jeg fået VIRKELIG god service af. Hun har sendt mig to prøve springsadler da jeg skulle købe springadlerne. Man overfører blot sadlens beløb og så sender hun sadlen. Du har sadlen én uge at ride, springe og prøve den i. Du kan så sige nej tak eller ja tak. Du sender den tilbage igen. Hvis du har sagt ja, får du selvfølgelig tilsendt din til nye egen sadel hvor du selv vælger bomstr De kan også ænderes i bommen hvis ponyen ændrer sig  Men hvilkent prisleje skal sadlen ligge i? Og hvilken dressursadel har din datter pt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har en HDR Fletcher, fit 3,5 til min pony, som har en kort ryg og samtidig ikke er speciel smal over ryggen. En rigtig lækker sadel efter min mening, og stadig til at betale. Min er en 16" og HDR sadlerne er vist generelt kendt for at være en anelse kortere end mange andre mærker (i hvert fald hvad jeg har hørt).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vdszgasdf |
|
|
Jeg selv rider i en prestige meredith springsadel, som også er ret kort bag til. Mht dybt sæde eller ej og stor støtte eller ej, så er det som sagt en smagssag. Mange knap så rutinerede ryttere springer med meget støtte og dybt sæde, imens du sjældent ser ryttere i de lidt større klasser i disse sadler. Det kan der selvfølgelig være mange grunde til, men en af dem er at man hurtigt blive fastlåst i dem. Jeg personligt hader dem med meget støtte og dybt sæde, da man jo netop i springning ikke skal være fastlåst i en bestemt stilling og jeg synes tit at de forhindre en i at følge naturligt med hesten. Jeg vil anbefale en med mellem støtte og halvdybt sæde, din datter vil kunne følge naturligt med hesten men vil stadig have støtten son hjælp, hvis det er nødvendigt. Jeg har efterhånden siddet i en del forskellige springsadelmærker. Kieffer synes jeg er noget møg, bryder mig ikke om deres modeller og synes de er dumme at sidde i. Stübben er ret hård at sidde i for numsen. Pessoa har jeg været rigtig glad for og de laver nogle lækre ponysadler som benyttes at mange ponyryttere: www.fynsrideudstyr.dk/pessoa-amo- pony-sadel Prestige er min klare favorit, super lækker blød sadel som fåes i rigtig mange varianter. Laver også flere ponymodeller. Amerigo er min anden favorit. Ligeledes en rigtig lækker blød sadel. Albion er også en fin sadel, som er forholdsvis blød.
Tanja
"Shut Your mouth - open your mind."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passier |
|
|
Kommer jo også lidt an på ekvipagens styrker og svagheder. Oplever i hesten bakker af på feks farver og ny spring vil jeg prioriterer dybere sæde.. er hesten mere overmodig ville jeg prioritere frihed så rytteren har en chance for at følge og passe på hestene mind og ryg. Gennerelt er ikke glad for både gode knæ og shenkel støtter men jeg er også kortbenet. Jeg har været meget glad for at ride in gamle brugte passier Hannover springsadler har selv brugt til mine dv hopper men på shagyaen brugte jeg ofte en safely med fladere sæde og puder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sprpingsadel Hjæææælp |
|
|
Ejjj hvor er det bare fedt med alle de erfaringer & gode råd som I kommer med TAAAKKKK!!!!! Sandra: Prisleje hmm mellem vil jeg sige. Ja reelt så lavt som muligt, men igen kvalitet koster jo. Sommer laver såvidt jeg kan se ikke 16" sadler?! Datteren skal forhåbentlig have sadlen (& ponyen ) de næste 3 år, så det skal være en sadel der kan "holde", en god sadel/blød & god kvalitet. Pt. har hun "bare" en Wintec (kombi) som hun egentlig er ganske glad for, men hun har en RIGTIG god mormor (& morfar) som gerne vil give deres barnebarn noget "ordenligt" at ride i - & med konfirmation lige om hjørnet, ja så er det 2 fluer med 1 smæk. Mormor er selv til Passier så mon ikke det bliver sådan èn hun ender med til dressur. De har afprøvet 1 Passier Young Champ (mener jeg det var), & den bekom datteren sig ganske vel i, & den lå godt på ponyen  Passier kan jo altid tilpasses hvilket er en stor fordel. Mormor rider selv i en Albion (fordi hendes hest ikke er designet til Passier jo en Optimum men Albion det blev). Albion har lige netop sådan nogle lange puder som ponyen ikke kan gå med. Kieffer & Stûbben er også umiddelbart no go - netop af de grunde som nævnes længere oppe. Pessoa Amo fåes den kun i brun?? Det SKAL være en sort sadel. Prestige (især Arezzo D) er klart de fedeste ( & flotteste) springsadler, men for pokker den koster jo en mindre nationalformue  www.prestigeitaly.net/ elenco.php?padre=&cat=1&id=135 Bestemt sådan èn datteren da aller helst vil have (Arezzo D)  Hun er ikke helt grøn, men heller ikke pokkers erfaren - træner dog ivrigt for at blive erfaren Og rider da også stævner.. Hun er ikke, & bliver ikke lang benet. AK: Ja hun får ikke det hele foræret, hun må ride røven ud af bukserne, & ikke "kun" styres, der skal virkelig rides også både frem & tilbage  Tror vi skal vælge en sadel med mellem sæde (ikke dybt & ikke flatseat) & mellem støtte til benene. Så kan det vel ikke gå helt galt 
WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges Passier Grand Gilbert 17" sort 27.5 cm kopfjern sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjkhljh |
|
|
Pessoa Amo kan sagtens fås i sort...  Og rigtig mange ponyryttere er meget glade for den, det er en rigtig lækker blød sadel.
Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hkjhjkhkl |
|
|
Du kan desuden også få den med udskifteligt kopjern.
Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel - HJÆÆÆLP |
|
|
Tanja - Den ser bestemt fin ud, & det lyder faktisk som èn sadel der skal ses lidt nærmere på. Prismæssigt ligger den også i et forholdsvis overkommeligt leje. Tak for tippet 
WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges Passier Grand Gilbert 17" sort 27.5 cm kopfjern sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer |
|
|
Jeg rider selv i en Kieffer sadel - dog en dressur sadel, men favorit springsadlen er for mig absolut en Kieffer Norbert Kopf. Men på mine gamle dage er jeg konverteret til dressurrytter;-) Jeg vil blot dementere det med kammerbredden på Kieffersadlerne. I de nyere sadler (dem fra ca. 2002 og fremefter) har faktisk lige så stor kammerbredde, som alle andre sadler har det. Og så er de med et fleksibel bom, som kan ændres til hesten. Så den eneste reelle grund til at fravælge en Kieffer idag er, at man enten ikke sidder godt i den eller at ens hest er for lige i ryggen, da bommen svager lidt. Da jeg købte min Kieffersadel, var min sadelmager modstander af det, da hun hørte det. Men fakta var, at det var den eneste sadel hesten ikke stejlede med, så det blev den jeg købte. Da sadelmageren så skulle tilpasse sadlen, måtte hun dog modstræbende indrømme, at hun ikke kunne forklare mig hvorfor hun frarådede Kieffer sadler generelt - bommen kunne jo tilpasses, kammeret var bredt, der var cutback og 95% af sadlen kunne tilpasses hesten med stopning.
Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel hjælp |
|
|
Puha så fik vi da prøvet Passier på prinsen - ikke optimalt til ham. Forhandleren som var forbi mener umiddelbart ponyen mere har "ryg til" en Trainers sadel. Hvad er jeres erfaringer med dem?? Og kender I evt. Bruno Delgrange?? Her nemlig en på hånden der kan betales, MEN hvis det er korrekt den skal helt til Frankrig for at stoppes, lyder det lidt omstændigt/langstrakt, før pony-manden har en lækker springsadel.. HELP ME igen igen igen - håber I vil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
|
|
Jeg har redet i en Trainer. Okay sadel, men ikke en favorit da jeg synes de var hårde i sædet og mgl støtte til mig :S Men lad din datter prøve den, det kan være hun kan lide den 
Som sagt, ville jeg tage et kig på Sommer sadler. Det lyder som om det ngoet der kan ligge på jeres pony 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel hjææælp |
|
|
Sandra: Aha Ok - fik netop at vide idag, af dem som har sådan èn, at Traniers er dejlig blød at sidde i... Mht. bl.a. Sommer sadel så vil vi egentlig nok helst have en sadel med god gammeldaws uldstopning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Sommer har os uldstopning. Jeg har dog fået min sadelmager til at tage al ud af den og proppe helt nyt ind i den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel hjæææælp |
|
|
Her står stopningen er lavet af syntetiske fibre  www.staldarthur.dk/sadler.pdf Åhhh jeg er såååå forvirret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springsadel |
|
|
Hvis min mås kunne klemmes ned i en 16" sadel, så stod denne her helt sikkert først på min ønskeliste! sadler.dk/nye-sadler-1/spring-48/ prestige-joy-jumper-springsadel- 295.html Kender en der har sådan en sadel, og synes den ser SÅ skøn ud  Nu har jeg ikke læst alle indlæg grundigt, men hvis din datter ikke er så gammel, vil jeg foreslå en junior/young rider spring sadel. De findes i forskellige mærker og fås som regel i 16". Den fra Kentaur ser også ret lækker ud synes jeg, har selv en Kentaur dressursadel og synes den er super til prisen. Held og lykke på sadeljagten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Det skal jeg ikke kunne sige. Min havde alm. uld i sig, men okay - den købte jeg os fra brugt og der tog sadelamgeren ALT ud af den, så det kan godt være tidl. ejer har stoppet andre ting ind i den os  - Men min springsadel er ikke blevet ordnet da de ligger støbt på min hest og ikke kræved omstopning eller tilpasning yderligere da jeg købte denne. Sædet er lækkert og puderne er fleksiple og dejlige bløde  Her hvor jeg rider i den:  Men det var bare et forslag da jeg tror dette mærke ville kunne ligge på jeres brede, korte pony  Da jeg selv ejer en meget bred og meget kort hest uden særlig meget sadelleje 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med? |
|
|
En Trekker Rock'n Roll. Det er en af de få springsadler med læderbom. Den giver en fantastisk stødabsorbering ifht. en springsadel med træbom. Har en god pasform, mellemdybt sæde, og knæ og lægstøtter sat på med velcro, så sadlen kan tilpasses individuelt. Man kan flytte støtterne eller skifte størrelse. Findes også i helt sort.
Flexisadler http://lusitano.mono.net Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springsadel HJÆÆÆLP |
|
|
Uha endnu flere forslag TAK TAK.. Prestige sadlen er godt nok flot uhhh lækker lækker. Kan ret godt lide den hvide detalje på bagsvidslen  Trekker sadlen ser lækker ud - bestemt - men sådan èn bliver det nu ikke. Sandra: Super lækkert med lidt erfarings udveksling, tak for du gider tage dig tid - det er virkelig dejligt  Vores pony har egentlig et rigtig fint sadelleje. Lansemærket er fint markeret - skulder partiet ligeså, så der er heldigvis ikke problemer med at sadlen ryger frem. Trainer sadlen lå som svøbt på ham - den bedste vi indtil nu har prøvet på ham. Produceres i Argentina, på samme fabrik som Pessoa & Anky sadlerne - så jeg går ud fra kvaliteten er ok?!?!
Kender I den - kom frit frem & fortæl om den?!?!
Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at man ikke kan skifte kopfjern på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prestige |
|
|
Hejsa ! Min datter har en Prestige Joy Jumper 16" som hun er rigtig glad for og så passer den til mange typer ponyer. Den koster heller ikke en hel bondegård 
Ejer af fantastiske Happy Highness AS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joy Jumper |
| Forfatter:  |
Cecilia 3 |
| Dato:  |
26-02-2011 17:23 |
|
Joy Jumper er en fantastisk ponysadel....personligt kan jeg også godt lide stübben rex, men den er lidt hård i sædet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|