|
|
| Lalla eller Hestetand.dk? |
|
|
Hvem ville i vælge til at få tjekket tænder, Lalla eller Hestetand.dk? I må meget gerne begrunde hvorfor 
Mvh. Cecilia Med den lille gule, Østerskovs Focus If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestetand |
|
|
Jeg ville anbefale Hestetand - kender dog ikke den anden du spørger til. Hestetand tager sig kun af tænder og er meget professionelle i deres arbejde. Jeg føler mig meget tryg ved at lade dem tage sig af mine hestes tænder.
Vh Maria Nu med et stk. barfodshest i løsdrift Og min lille Ballerina baby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
|
|
100% hestetand De knald dygtige!!!
Sagde Louise Med paint-dyret shiva <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
Kender ikke Hestetand men kender Lalla og hun er super dygtig, meget veluddannet og enormt kompetent!!! Og derudover er hun skidesød!! Maria
Hellere tilgivelse end tilladelse c")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dudidum.. |
|
|
maria3: Det er netop det, hun er en af de få uddannede i DK, så tror også jeg vælger hende, selvom hestetand.dk er gode og har arbejdet med det i lang tid, så betyder uddannelse lige det ekstra 
Mvh. Cecilia Med den lille gule, Østerskovs Focus If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
www.hestetand.dk Sikke en god service. De billige, de er GRUNDIGE, de sk'de hamerende søde og ja mega dygtige til hestens tænder. :) Jeg får dem til tjek hvert år til Cashew og jeg super glad for deres service. Begge to.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalla.. |
|
|
Kender ikke hestetand.dk Lalla er superdygtig, omhyggelig og som maria3 siger, så er hun simpelt hen bare så sød. Hende vil jeg gerne anbefale
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
|
|
Hvis det er uddannelsen det kommer an på er det da Henrik fra hestetand, du skal have fat i, han er vel nok den mest veluddannede "tandlæge" i DK  Jeanette er nu også værd at anbefale. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en dyrlæge... |
|
|
for de kan bedøve dyret uden der ved siden af skal bestilles en dyrlæge til detet job, så hvis valget står mellem de 2 der nævnes i denne tråd så hestetand.dk karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også...... |
|
|
Hestetand herfra. Både henrik og jeanette er enormt dygtige. Både uddannet dyrlæge, men derudover også til tænderne. lalla er sikkert også god, men jeg ville, især nu hvor muligheden er der, altid vælge en dyrlæge uddannet tandlæge fremfor en der kun var til tænder.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalla... |
|
|
Nu har jeg kun oplevet Lalla og hun får herfra. Hun havde iøvrigt selv en dyrlæge med ude hos os - ikke noget vi skulle bestille el arrangere. Og det hele var bare en super oplevelse både for os og de 2 heste jeg har set hende behandle!!
Trine ...som stadig tror på mirkaler og at drømme bliver til virklighed ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestetand |
|
|
Hestetannd, fordi de er dyrlæger, derudover specialuddannet til tænder, og så fordi de er billigere end Lalla inkl.bedøvelse. Jeg gav 1200 kr hos lalla plus 500 kr til bedøvelse!! Hos hestetand var prisen 1200 kr inkl bedøvelse og udtrækning af ulvetand (som Lalla heller ikke må) Stine
Qualified Saddler, Society of Mastersaddlers (UK) tlf.52302989 / stine@sadelmageriet.dk Gardehusarregimentet, HESK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville til enhver |
|
|
tid vælge hestetand.dk af samme årsager som de andre skriver. Utrolig dygtige og rare mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt klart |
|
|
ville jeg vælge lalla.. hun er bare fantastisk dygtig.. Tina
På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!" og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anbefaler.. |
|
|
Til hver en tid Lalla, har brugt hende de sidste hmmm 5-6-7 år?? Hun er hamrende sød og forklarer og viser alt hvad hun laver så man er helt med på hvad og hvorfor hun gør som hun gør Og så kan det godt være det er dyrere at få hende ud, men hun er SÅ meget det værd - og det er vel heller ikke de par hundrede kroner det skal komme an på??? Desuden gør hun ikke noget hvis der ikke er behov for det - hun gør ikke det her for pengenes skyld men fordi hun har en kæmpe viden og interesse for hendes fag 
MVH Laila Holstener hingsteføl Casillas x Leandro født 2010 sælges Opstaldning tilbydes nær Roskilde Se mere på www.staldlaurberg.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine *Siparo* |
|
|
Hvorfor må hun ikke det? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor |
|
|
Man s´kal være udannet dyræge for at række tænder ud, lægge et snet osv, alt der er kirugisk indgreb.. Vi er vidst 7 på listen som skal ha Lalla ud i næste måned, der er også dyrlæge med- Det er min første gang med hende, sidst havde jeg Pia Kaj ude
Her holder vi Dansk Varmblod =) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røntved.. |
|
|
Tak skal du have, men synes jeg kan forstå på flere, at hun har dyrlæge med uden at man skal spørge om det, så er der vel ingen problemer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet |
|
|
Opstår, hvis der skal laves noget andet end almen tandpleje. Så skal du alligevel ud og have fat i en dyrlæge med speciale i tænder. Jeg foretrækker det er en og samme person som kigger på min hest tænder og tager sig af de udfordringer der kan opstå i munden på dem.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Stine *Siparo*: Hvor står der er hun ikke må trække tænder ud? Og at det kun er dyrlæger der må ....? Da hun var hos os trak hun 2 "mælketænder" samt 2 ulvetænder ud på unghesten. Og det gik bare SÅ fint & nemt!!  - hun oplyste ikke på noget tidpunkt, at hun ikke måtte gøre dette ... Normalt har hestene bare fået raspet tænderne af den lokale dok dyr ... så det her hestetandlæge er nyt for mig/ os - derfor mit spørgsmål! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestetand selvfølgelig... |
|
|
jeg har brugt dem de sidste 5 år og har aldrig mødt nogle så dygtige og behagelige som jeanette og henrik. Priserne er rimelige og de er begge godt uddannet. Så her er ingen tvivl....fagfolk selvfølgelig. Når andre hesteejere har set dem arbejde under besøg til min hest, har de kommet til mig bagefter og spurgt hvem det var da det da så yderst kompetent ud i det arbejde de udfører...både for heste og ejer. De er bare de bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tandlæge - Lalla Zidaric |
|
|
Gud fri mig vel, hvor er der mange misforståelser og "kloge" hoveder på dette forum. - Lalla Zidaric ER uddannet hestetandlæge! = specialuddannet, som en i tråden kalder det ??
- Hun er ikke dyrlæge, men ledsages af en sådan og denne klarer evt. bedøvelse. Dvs man skal ikke selv sørge for at få en ud.
- NEJ, det er ikke kun en dyrlæge, der kan trække tænder ud! Lalla må i kraft af sin uddannelse (selvfølgelig) også fjerne ex. ulvetænder.
Mine varmeste anbefalinger til Lalla - hun er, kompetent, enormt sød, fortæller og forklarer (man kan godt blive klog af at følge med, når hun ordner mulens bisser)og ikke mindst, så har hun en fantastisk forståelse for hesten og er meget varsom med, at den ikke bliver stresset under behandling. Henrik fra Hestetand virker voldsomt "ufølsom" og uengageret i forhold. Hvor Lalla anbefalede 10 dages bid-pause efter fjerning af to ulvetænder, mente Henrik, at 3 dage var fint!!!!
No hour of life is wasted that is spent in the saddle. [Winston Churchill]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super ! |
|
|
chinkel:  Super godt svar!!! Vi havde den bedste oplevelse med Lalla og havde svært ved at forestille mig at hun gjorde "noget" som hun ikke var uddannet og kompetent til at udfører!! Så vi ser frem til at hun kommer igen om 8 mdr og tjekker tænderne igen på hestene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestetand.dk... |
|
|
Vil til enhver tid, foretrække Henrik eller Jeanette. Mere kompentente og behagelige mennesker, skal man lede længe efter. Har kun ros til begge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| schinkel |
|
|
Det er ihvertfald det jeg har hørt, at hun var uddannet, så undrede mig lidt over at hun ikke skulle måtte det.. Tak skal du have!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tandplejeren :-) |
|
|
Hej Nu kender jeg ingen af ovennævnte, men ville til enhver tid vælge den hestetandplejer-uddannede ud af de 2 muligheder. Min hestetandeplejer vi havde ude sidst, ordnede en gammel hest, og "tog" så en næsten hel løs tand ud. Dyrlægen vi havde bestilt til at bedøve, stod ved siden af og hidsede sig op over at han gjorde det, for det mente hun bestemt ikke han var uddannet til. Om det var fordi hun føler sig trådt på sin faglige stolthed og følte sig udkonkurreret, eller om tandplejer ikke må hive tænder ud, ved jeg så ikke. Men jeg vil nu føle mig helt tryg ved at Glen(tandplejeren) gjorde det ved min hest, han ved jo da trods alt det mere om tænder. Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlæge |
|
|
Jeg kan også klart anbefale Hestetand.dk. De er meget dygtige og gode til at "tegne og forklare" så hesteejer er helt med på hvad problemet er og hvad der kan/skal gøres. Med hensyn til hvad dyrlæge/ikke dyrlæge må har jeg sakset følgende fra Højgårds hjemmeside. Jeg vil antage at det er korrekt. Med hensyn til udførelse af tandbehandling gælder det at: - Dyrlægen er den eneste, der må behandle tandproblemer under tandkødsniveau
- Dyrlægen er den eneste, der må foretage udtrækning af tænder. Det gælder også ulvetænder
- Dyrlægen er den eneste, der må bedøve og smertebehandle heste. Bedøvelse af heste er i alle tilfælde nødvendig for at kunne udføre en korrekt tandbehandling. Hvis hesten ikke er bedøvet, er der risiko for at raspen slår ind i tandkødet under tandbehandling og forløbet bliver langt mere traumatisk for hesten
Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænder |
|
|
Jeg vil anbefale Dyrlæge Lene Drongesen. Fordi: Hun er super grundig, hun kunne se at den der tidligere havde raspet, havde været venstre håndet, der var ikke taget lige meget af i begge sider. Her et år efter har hun lige været forbi igen, og der var bare en smule kant på de bagerest kindtænder. Og så er hun rimmelig med priser. Det må på en eller anden måde osse være billigere at have en person ude end to. Vibe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalla...... |
|
|
lalla, maria, eller mai 
Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. De næste par måneder vil der blive bokse ledige !
Paint hoppe på 4 år sælges, hun er efter BG Golden Eagel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestetand |
|
|
Hestetand.dk Er både yderst kvalificerede, kompetente og udviser stor hesteforståelse. Lalla må ikke trække tænder ud, at hun så gør det alligevel er en anden sag. Jeg ville ikke være spor betænkelig ved at Lala hev en ulvetand ud for mig, men foretrækker alligevel Henrik fra Hestetand.
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tandpleje |
|
|
tandplejer vs/tand dyrlæge sakset fra dyrlægevagten til de der overvejer at få deres tandplejer til at lave operative indgreb på hesten Hestetandplejere er et nyt begreb, som er dukket op gennem de senere år. Hestetandplejere er personer, som udfører tandpleje på heste. I Danmark er der ikke tale om nogen autoriseret titel, og den er heller ikke beskyttet. Alle kan kalde sig hestetandplejere. Men hvor går grænsen for, hvad hestetandplejere må og ikke må? Det har den højeste faglige institution på dyrlægeområdet - Det Veterinære Sundhedsråd - taget stilling til. Rådet siger, at hestetandplejere kun må udføre almindelig tandpleje. Det vil sige slibning og raspning af tænder med henblik på en normal bidfunktion. Hestetandplejere må under ingen omstændigheder behandle tænder, hvis hesten har symptomer på en lidelse. Det kræver tilstedeværelse af en dyrlæge, som kan vurdere tandlidelsen. Sådanne symptomer kan f.eks. være blødninger, sår, savlen, flåd fra næsen, unormal lugt, hævelser, rideproblemer, vægttab, unormal tyggefunktion, samt tegn på smerte. Herudover må hestetandplejere ikke udføre pleje, hvis behandlingsstedet ligger under tandkødsranden. Det er altså kun den "rene" tandpleje, som hestetandplejere må udføre, og fjernelse af eksempelvis ulvetænder ligger ud over hestetandplejerens kompetance.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Vil man ikke få en forsikringsproblem hvis der nu skulle gå noget galt under en tandudtrækning og det viser sig at være en uautoriseret, der har stået for indgrebet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hundiversitetet: Jo det ville man... Kan kun anbefale hestetand, de er super dygtige, grundige, behagelige og kompetente.. Brugte dem da jeg boede på Sjælland, super service! 
Dressursadel: Euroriding Diamant fit 3 (mellem), 17", sort, yderst velholdt, sælges  Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej:p |
|
|
Jeg vil til enhver tid også anbefale Lalla!
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalla |
|
|
Nu er det noget tid siden, men vi valgte Lalla, og det er vi glade for. 
Mvh. Cecilia Med den lille gule supermule!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|