Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Lidt hjælp til fotoudstyr? (objek
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 23:15

Jeg har længe ønsket mig en linse jeg kunne bruge i ridehus, til at tage hestebilleder, da min nuværende til tider har lidt svært ved at tage ordentlige billeder indendørs.

Faldt så over en brugt sigma 70-200 mm f/2,8 EX HSM APO, som skulle være uden macro og OS (som jeg ikke ved hvad er?)

til lige under 3000, og så en ny Sigma 70-200 mm f/2,8 EX DG APO Macro II HSM til lige over 6000. Men hvor meget forskel er der reelt på disse?

Faldt også over en brug canon 70-200 f2.8 fra 1998, hvor der står den har fået ny frontlinse fra Hoya til 5000,-

hvilken ville være det bedste køb?

Det er til mit canon 350D.


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 10:18

Jeg ville gå udenom den Canon, når den er repareret med uoriginale dele. Og så kan man iøvrigt købe den fra ny til ca. 10.000 kr. så en 12-13 år gammel model bør nok længere ned i pris.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:30

Okay.

Tak for svaret. :)

Hvad siger du til de to sigma linser jeg nævner?


Og hvor meget forskel er der reel for om man bruger sigma eller canon?


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingenting
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 09:16

Ingenting, for jeg kender dem ikke. Og bruger ikke Sigmas objektiver.


Jeg har prøvet at stå på en fotografering med et Sigma objektiv som pludselig bestemte sig for at stoppe med at virke. Og da jeg sidst skulle vælge et 24-70 objektiv prøvede jeg et Sigma. Jeg var ikke tilfreds med kvaliteten, det tegnede ikke skarpt nok.


Så jeg har valgt Canons objektiver.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 10:38

Okay, tak for hjælpen, så tror jeg jeg sparer lidt mere sammen til en canon. :)


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hijacker lige
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 22:38

Jeg hijacker lige denne tråd og håber at Jan læser den :)


Du skriver den fås fra ny til ca. 10.000 (altså Canon objektivet), er det så ikke uden billedstabilisator? Jeg vil nemlig frygtelig gerne have fingrene i dette objektiv, men jeg kan altså ikke finde det til under 15.000 :(


Og undskyld til Belingo for at stjæle tråden ;)




Hilsner fra Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 08:50

Pia, hvad skal du fotografere?

Jeg har ikke billedstabilisator i min - og jeg har heller aldrig savnet det, det er vist sket et par enkelte gange i tusmørke på jagt i sverige, hvor jeg godt lige kunne have brugt det ved nogle flotte bukke motiver.


Jeg vil give Jan ret med Sigma, men vil også lige tilføje, at mange mener at de nye sigmaer faktisk er blevet rigtig rigtig gode i forhold til deres sidste produktion, så hvis ikke du går sindsygt meget op i store forstørrelser osv, så siger flere fotoklubber efterhånden at sigma er ved at komme efter det.

Men jeg køber nu stadig Canon alligevel :D - Man er vel blevet hjernevasket af ham der Jan P ;)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 09:10

Sparky:

Du har ret, jeg har højst sandsynligt ikke brug for billedstabilisator (det har jeg i hvert fald læst mig til efter jeg skrev indlægget )


Det er udendørs hest/stævner samt anden sport udendørs. Ligeledes dyr (tamdyr oftest).


Så faktisk er jeg på vej VÆK fra 2.8'eren da jeg har et 50mm 1.8 som kan klare det meste indendørs. Jeg overvejer i stedet 70-200 F/4 fra Canon, og her er prisen uden billedstabilisator jo helt menneskelig :D




Hilsner fra Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 fortryder..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 14:42

Du fortryder til vinter ikke at købe en 2.8, eller i gråvejr og tusmørke - den lille er super fin, men den fokusere bare ikke lige så hurtigt, og du kan ikke tage i hele hallen med mindre du render rundt derinde, - men det opdager du tidsnok at man ikke kan undvære når først du har fået dig en 70-200 :D


Jeg ville gøre det ordenligt første gang, og købe en 2.8 ;)



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billedstabilisering
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 16:03

Billedstabilisering til heste plejer jeg at "fraråde". De lukkertider man benytter fjerner fordelen ved billedstabilisering.


Og så sparer man også lidt vægt (og pris) på objektivet. Jeg har godtnok IS på mit 70-200, men jeg bruger det stort set aldrig..


0
0
Svar på denne tråd
 
 taktak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 17:09

Tak for jeres input i denne hijackede tråd :) Jeg tjekkede økonomien og tog en hurtig beslutning... Jeg var forbi min lokale foto-pusher og erhvervede Canon EF 70-200mm L f/4 USM.


Jeg tiltuskede mig lidt rabat, så han kom ned på det samme som jeg kunne have fået det til over nettet inkl. forsendelse, så jeg er godt tilfreds.


Vurderede at til mit behov her og nu, ville 2.8'eren være for mange penge, hvis jeg endelig skal noget hvor jeg får brug for det (hvor mit 50mm ikke slår til), så må jeg leje det - kan se at det koster 300 kr per dag så det er jo til at overkomme. Jeg er glad for at læse, at min beslutning om at spare IS'en væk var den rette til mit behov.


Så ENDELIG fik jeg mig et EF objektiv - hurra hurra :)




Hilsner fra Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dit 50mm
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 09:30

Dit 50mm er også et EF objektiv :-P Men det nye er L.


Både Rikke og jeg har haft f/4'eren og også været godt tilfredse med det, så det skal du også nok blive.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Canon EF 70-200mm L f/4 USM
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 12:13

Jeg har også sådan et, og jeg er rigtig, rigtig glad for det :)

Så tillykke med nyerhvervelsen!




mvh PiaR


quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det nok?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 12:25

Er F2.8 nok til at skyde i ridehus? Jeg ville umiddelbart tro at man skulle ned i 1.4 eller 1.8, men jeg kan tage fejl. :)


Jeg ville også holde mig fra Sigma og vente lidt længere og spare op til et original objektiv. :)



Med venlig hilsen


Vassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 17:03

Det kommer helt an på hvor meget lys der er i det pågældende ridehus ;-)


Nogle gange er f/4 nok, nogle gange er f/2.8 nødvendigt, og nogle gange kan man ikke klare det uden f/1.4..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arh Jan...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 18:08

Arh Jan, jeg har aldrig haft en f/4



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 He he...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 21:02

Ja det er selvfølgelig rigtigt... :)


Jeg kommer i nogle meget mørke ridehuse... skal ned i 1.8 og så giver det mig endda ikke altid hurtig nok lukkertid. Måske jeg gør noget galt?? (Nu du er her i tråden Jan... ).


Med venlig hilsen


Vassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåh ja,
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 10:13

Nåh ja, var det ikke min du lånte så? :-)


Jamen nogle gange ER der bare ikke nok lys til fornuftige lukkertider. På f.eks. en regnvejrsdag i en ridehal hvor de ikke har vasket ovenlysvinduerne siden de blev sat op, og der kun sidder et enkelt lysstofrør i hver ende af hallen, så må selv den størte blændeåbning give op.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sigma objektiv
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 11:19

Hej Belingo


Jeg ar det Sigma objektiv du spørger til. Jeg er super glad for det.


Jeg synes det tegner rigtig fint skarpt.


Jeg købte mit fra nyt :)



- MVH Matilde -


BBH Basis Instruktør 2011


"Science flies you to the moon.

Religion flies you into buildings."

- Dawkins

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og ret..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 14:49

Og ret så afgørende i ridehus er altså også kameraet - Jan kan stå og grine nok så flot over hans billeder som bliver noget bedre i lys end mine gør, og specielt dine pga kamerahusets kapacitet ;) Det er ikke kun objektivet der er afgørende



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg griner
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 18:57

Jeg griner da aldrig :-D


Men ja, når vi kommer derud hvor det bare kniber med lys, så hjælper alt - både kamerahus og objektiv..


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 22:21
Jeg er så i modsætning til I andre, Nikon bruger. D90 hus, 18-55 f 4.5, 55-200 f 4.5 og 35 mm fast f 1.8. Jeg synes mit grej BURDE kunne performe i et ridehus der ikke har set en vinduespudser i 100 år på en regnvejrsdag. :) Så jeg er ret sikker på at mit problem er knaldhætten der står bag kameraet. ;) Hvad med en fototur til midtjyllands mørke og beskidte ridehuse? :D

Med venlig hilsen


Vassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 18:15

Blot lige en hurtig kommentar - JEG ER FORELSKET!!!


Købte 70-200mm L f/4'eren - og det er SIDSTE gang jeg sparer penge på et objektiv, HOLD da op hvor kan jeg se forskel... Så skal fotografen bare efter det og lære at tage ordentlige billeder, for nu kan jeg ikke give udstyret skylden længere...




Hilsner fra Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mahlou
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 22:01

Må jeg anbefale dig at kigge på et site som f.eks fotostart hvis du ikke liiige har mulighed for at have en instruktør ved hånden ;)


- MVH Matilde -


BBH Basis Instruktør 2011


"Those are strings Pinocchio"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Matilde
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:12

Jeg er både på fotostart.dk og phosee.dk. Udendørs foto er intet problem her performer både kameraet og idioten bag. Jeg har brug for en der står og kigger mig over skulderen når jeg står i det mørke støvede ridehus og fumler med indstillingerne, men måske jeg skal oprette en tråd på et af de andre fora og beskrive situationen bedst muligt og se hvad der dukker op af gode råd. :)


Med venlig hilsen


Vassen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider