|
|
| Vestegnens Rideklub |
|
|
Hejsa. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om dette sted?? Hvordan er boksene? Hvordan er foldene? Hvordan ser der ud? Hvilken type pensionære er der? - Osv osv osv :-) På forhånd tak..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| vestegnen |
|
|
2 timers fold pr dag gode baner og ridehus fine boxe ingen tildeling af stråfoder (kun halm) søde mennesker og dygtig berider Hvis du vil have hø til hesten skal du selv opbevare det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vestegnen |
|
|
Rigtigt gode facilitetter for mennesker/rytteren. Knap så gode for hesten pga. meget lidt foldtid samt stråfoder (hø) Ikek et sted jeg ville opstalde min hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Hej Tina. Det skræmmer mig nu ikke det med foldtiden- det er nærmere et plus for mig:) Jeg har selv wrap,så det gør heller ikke noget:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foldtimer |
|
|
Hvordan kan få foldtimer være en fordel? -det er ikke ment som kritik men blot nysgerrighed, vi har jo ikke alle hest på samme måde, men hvad er det der får dig til at foretrække få foldtimer?
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MDN.... |
|
|
Den orker jeg ikke at tage i denne tråd;-) Til min hest er få foldtimer en fordel- sådan er det bare:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt sted |
|
|
gode ting : vestegnen er et dejligt sted, super ridehus og udendørs faciliteter, gode bokse, sødemennesker, mange stævner, gode undervisere... dårlige ting: for lidt foldtid, INGEN hø. men helt sikkert et dejligt sted, jeg har selv haft hest der i ½ års tid og det har jeg kun gode minder om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| voksenrytter |
|
|
Tak:-) Jeg var lige et smut forbi idag.Der er den der helt specielle stemning, som der er på de lidt ældre Københavner ridecentre,- måske er det kun mig der har det sådan:-) Det med høet er lidt sært.. HVis man nu har sit eget hø med, kan man mon så ikke lave en ordning med nogen, at de giver hesten det, de få dage man ikke selv er der.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så vidt jer er informeret |
|
|
kan man betale et mindre beløb og så giver personalet det ellers lav en ordning med en anden hesteejer....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Tak for svaret:-) Har lige et spørgsmål mere: Er der pænt og rent?? Altsåer der fejet pænt foran udeboksene, på staldgangen osv?? Måske et lidt fjollet spørgsmål, men alligevel vigtigt;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestegnen |
|
|
Vedr. hø/wrap, så bliver man tildelt en plads på "hø-pladsen", når man får opstaldet sin hest/pony. Du sørger selv for at indkøbe det. Jeg er flyttet derfra slut okt. primært fordi, jeg ville have hesten mere på fold, men da jeg stod der, kunne hø kan købes gennem rideklubben. Om det stadig er sådan, det ved jeg ikke.... Personalet giver kun hø til de få heste, som står på spåner eller af helt speciele årsager. Ønsker du, at hesten skal have f.eks. to gange om dagen, så ved jeg, at der er nogen hestejere, der gerne hjælper for en "skilling"  Personalet ordner stalden flot hver dag, men det kan selvfølgelig ikke undgåes, at der kommer noget ved boksene i løbet af dagen. F.eks. ved udendørsboksene, hvor hestene ofte stikker hovedet ud med stråfoder i munden  Personalet lukker på fold om formiddagen og du sørger selv for fold om eftermiddagen. Man plejer at hjælpe hinanden der ude. Jeg foreslå, at du kontakte Alette her inde fra. Hun sidder i bestyrelsen og har sin hest stående der. Hun vil helt sikkert svare på alt, hvad du vil vide 
Mvh Gitte og Den Lille Grå
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 i Vestegnens Rideklub At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det bedste sted på vestegnen |
|
|
hvis man kan leve med to timers fold og manglende stråfoder. Hvis de to ting var en del af servicen....ville der være meget LAAAANGE ventelister på det sted, da alt bare er iorden. Jeg håber stadig det kommer en dag....da jeg så omgående ville være pensionær på VER. Der er virkelig orden i sagerne.Dejligt sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestegnen |
|
|
Hov, det var jo lige mig der blev henvist til  Det er rigtigt som Gitte skriver, og der er stadigvæk mulighed for at købe hø og wrap af klubben. Grunden til at det ikke er med i prisen er at folk har så forskellige holdninger til hvad og hvor meget hestene skal have, så derfor er det sådan hos os at personalet giver skolehestene og folk selv giver deres egne heste. Som Gitte skriver har vi hvert vores lille hø-hus, hvor der er plads til en balle hø eller wrap, så siger man bare til personalet når man vil have noget nyt kørt på plads, på den måde får alle det som de vil have det  Mht fold, så er det rigtigt at personalet kun lukker dem ud i to timer pr. dag, og så må man selv sørge for mere foldtid, hvis man vil have det. Der er mange der hjælper hinanden, så det er bestemt ikke umuligt. Vi er en hyggelig klub, hvor der er plads til alle, og vi har arrangementer for alle, lige fra rideskole-begyndere til c-stævner i både spring og dressur. Hvis du har andre spørgsmål eller andet, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte mig eller Britha der står for ventelisten  Mvh Alette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Find et sted for hesten |
|
|
Det er hesten, det drejer sig om, og vil man holde den glad, skal man også som minimum sørge for dens basale behov. Det er to grove fejl, der er ved VER: Næsten ingen foldtid og ingen tildeling af hø/wrap inkluderet i opstaldningsprisen. Ifølge lovgivningen skal en hest som min. være på fold i 4 timer om dagen. Dette synes jeg er alt for lidt. En hest er ikke bygget til at stå inde i en boks flere timer om dagen. Den er bygget til at bevæge sig det meste af dagen og være fødesøgende i 16 ud af døgnets 24 timer. Det kan godt være, at VER har gode ridefaciliteter med Vestskoven lige udenfor døren. Men stedet tilgodeser absolut ikke hestens behov. Og vi har vel hest for at komme ud til en glad ven hver dag? Der findes andre hestepensioner i netop det område, hvor hestene kommer på fold stort set alle døgnet lyse timer og har sommergræsning.
Klassisk, racetypisk og drægtig P.R.E. hoppe til salg! Yeguada La Colina del Sol Avl af den rene spanske race www.colinadelsol.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charme.. |
|
|
Nu har jeg selv mulighed for at give min hest hø, så det er intet problem for mig.. Ang fold, er 2 timer som sagt nok for min hest, så for mig er det IKKE mangler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vestegnen |
|
|
Louise - super, du kunne bruge det. Alette - godt jeg fik jaget dig her ind. Vidste, du kunne bidrage med noget(havde glemt wrappen)  charme - Nej, der er ikke hø/wrap med i prisen og ej heller tildeling af dette, men til gengæld er der en rimelig staldleje i forhold til mange andre steder i hovedstadområdet(her tænker jeg på rideklubber). Og hvor har du fra, at hesten i flg. loven skal være min. 4 timer på fold?? Her er, hvad der står i loven om hold af heste: § 17. Heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold. Stk. 2. Stk. 1 kan fraviges, hvis veterinære eller vejrmæssige forhold taler afgørende herfor. Og så ligger Vestskoven altså ikke lige uden for døren. Det tager ca. 20 min. at skridte der ud 
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 i Vestegnens Rideklub At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten |
|
|
SKAL ikke på fold, den skal bare motioneres 5 dage om ugen af to timer, dvs kommer den fx 1 time i skridt maskien dagligt og rides, så behøver den ikke kommer på fold (ifølge loven). Minhest går selv ude 24 timer dagligt, så selvom jeg ikke er enig i loven, så er det nu engang sådan den er. Er der så et krav på VER om at hestene skal tildeles x antal kg dagligt af hø? eller kan man vælge at nøjes med halm hvis man gerne selv vil det? For det strider da mere imod hestens natur end de få foldtimer (de kommer trods alt ud).
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JanneJ |
|
|
Forstår slet ikke problemet med, at VER ikke tildeler hø.. Det betyder jo ikke at hesten intet får, det betyder bare, at man selv skal stå for det... Og mon ikke de fleste sørger for at hesten får sit hø???????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestegnen |
|
|
jannej - Nej, det er ikke et krav, at man skal tildele hesten x antal kg hø(medmindre det er lavet om, siden jeg flyttede), men det har været ganske ganske få gennem de år, jeg stod der, som ikke gav hestene noget. Mange sørger endda for det to gange dagligt. Jeg kan heller ikke se problemet i, at man selv skal give hø/wrap. Det fungere jo fint. Hvis klubben gav det og det f.eks. var hø, så havde jeg haft et problem, da jeg stod der, da min hest er allergiker og på ingen måde tåler hø/frøgræs el. halm. Heller ikke selvom det bliver vandet! Min stod på spåner og fik wrap 3-5 gange om dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stråfoder |
|
|
Der er ikke et krav om x kg pr dag, men har der været nogle der har givet meget lidt eller slet ingen stråfoder, har vi taget en snak med dem i bestyrelsen og hjulpet med at udarbejde foderplaner m.m. så alle heste får hvad de har brug for! Min får 9 kg wrap, fordelt på 2-3 gange. Mvh Alette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foldtid |
|
|
Jeg sidder som formand for en avlsforening og får derfor også referater fra Videncentret for Landbrug - Heste (tidligere Landskontoret for Heste), og der er stor debat om at få lavet denne paragraf om foldtid om (muligvis med forskellige krav alt efter, hvilken race det drejer sig om). Jeg må sige, at jeg tilslutter mig et nyt krav om min. 4 timers foldtid, for det er til hestens bedste. Mht. Vestskoven, så synes jeg, at skridtturen derud er inkluderet i en skovtur, for man rider langs med golfbanen, og det er et smukt område Jeg har selv hest stående i Sengeløse (Tåstrup), så jeg har endnu længere til Vestskoven. Så for mig, ville det være at ha' skoven "lige udenfor døren"  Og mht. stråfoder er der ikke noget galt i, at man selv skal sørge for det. Her kan man så selv bestemme, om hesten skal ha' hø eller wrap. Dog kan det nogle steder være lidt besværligt at få det opbevaret.
Klassisk, racetypisk og drægtig P.R.E. hoppe til salg! Yeguada La Colina del Sol Avl af den rene spanske race www.colinadelsol.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej:p |
|
|
Er du nu sikker på, din hest får stråfoder nok? og at det ikke er FOR synd, den kun kommer to timer på fold ? tsk Louise 
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
@Skovgaard: Har selv set lyset og har nu gjort følgende: 1) Min hest går nu ude 24-7, har dog en gammel togvogn den kan gå ind i 2) Jeg har pillet skoene af- for i naturen går heste jo ikke med sko, vel?? 3) Begyndt at ride bidløs, for at putte bid i hestens mund??-Ej, nu har jeg aldrig... 4) Rider KUN uden sadel 5) Quinoa kan nu vikles HELT ind i en presenning 6)Hun lever nu af hø og græs 7) Jeg rider hende kun formet som en støvsuger, med næsen laaaaangt foran lod. 8) og fra nu af, hader jeg alle der gør tingene anderledes end mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KempAndersen |
|
|
Du er godt nok dyremishandler, havde du tænkt dig at din hest skulle leve af hø og græs?! Når du anskaffer dig en hest må du passe den og give den vitaminer og mineraler også. Og i naturen går de ikke med sko, men der er jo heller ikke nogle der rider på dem, så måske du bare skal lade den stå på marken 24-7! Mvh Alette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alette |
|
|
TUSIND tak Alette.. JEg har nu lukket min hest ud på Amager fælled, hvor den nu skal leve som vildhest..Back to nature... Burde vinde prisen for årets hesteejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha.... |
|
|
Så kan jeg sove roligt i nat! (Hvis det da ikke lige er for min 4 måneder gamle baby, haha )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Griner |
|
|
Hahaha; Louise & Alette, der fik jeg lige dagens grin  Back to nature  Vi har alle forskellige holdninger til, hvordan man har hest og ligegyldigt hvor meget man diskuterer, så bliver man aldrig enig. Så hvorfor ikke bare respektere hinandens holdninger?? Jeg har flyttet min hest fra VER, fordi jeg gerne ville have ham mere ud, uden selv at skulle være afhængig af det, men også for at være tættere på skoven, da vi primært rider distance nu og derfor gerne ville have endnu bedre turmuligheder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor ER i sjove.... I glemte nu at hesten selvfølgelig på ugentlig basis skal fragtes rundt til diverse kiropraktorer og behandlere for den skulle jo nødigt have ondt nogen steder af at bære jeres yndige kilo rundt en gang eller to i ugen... dernæst kommer diverse tislkuds produkter som at hesten skulle gå OL i næste uge.... "gnæg gnæg".... synes tit ryttere er en stor joke! som regel er stævne rytterne dem der har mest realitets sans fordi de rent faktisk bruger deres hest og bruger tiden på træning og ikke alt muligt andet pusse nus!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tja... |
|
|
...spørgsmålet er nok, om det ikke er en arrogant holdning at have? 2 timers foldtid og 1½-2 timers daglig motion/aktivering giver ca. 20 timer i overskud, hvor hesten skal stå på ganske få kvadratmeter. En hest er nu engang ikke skabt til at blive opbevaret som en sportsrekvisit, der tages ud en gang om dagen og trænes seriøst/intensivt. ...jeg bliver simpelthen så træt, når man skal dele alting op i en hippiekultur og en seriøst sportskultur. En hest er ikke skabt til at stå opbevaret i en boks. Det er ikke en politisk holdning - det er et faktum. ...og så er det i øvrigt hamrende ligegyldigt, om dyret så ellers bliver redet på L eller S-niveau.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Mettefjolle:-) Hør nu her,- jeg synes heller ikke det er nok, men jeg har mulighed for selv at lukke min hest ind og ud,- så det er ikke noget problemos:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|