Jeg er så en af dem som kan fortælle, at jeg har prøvet at blive opsagt af mit forsikrings-selskab (sygeforsikringen) pga min hest var for stor en udskrivning i forhold til forsikringens betingelser.
Det ligger mange år tilbage, før forsikrings-selskaberne havde et loft på max udbetalinger pr. år og før de lavede "selv-risiko".
Jeg fik et pænt brev med besked om, at jeg med 14 dages varsel var opsagt. Og ja - selvom det kom som et chok og jeg tænkte "what" så var det nu hvad der stod i forsikringsbetingelserne kunne ske.
Trods opsigelsen af sygeforsikringen, så udbetalte selv samme forsikringsselskab hans uanvendelighedsforsikring nogen tid efter - uden problemer.
Idag er forsikringsbetingelserne jo skruet meget bedre sammen, bl.a med loft på max udbetaling pr år - selvrisiko osv.
Idag er ingen af vores heste forsikret - ikke pga ovenstående hændelse, men fordi jeg synes forsikringsselskaberne i nogle tilfælde er blevet så hys omkring, hvad man skal igennem af behandlinger og genoptræninger, før de vil erklære hesten uanvendelig. I nogle tilfælde kan det koste mange flere penge i behandlinger og udgifter til staldeleje osv. - langt flere penge end man eksempelvis har forsikret hesten for.
Desuden vil jeg have det fri valg til at vælge, hvornår jeg synes nok er nok (naturligvis i samråd med min egen dygtige dyrlæge).
;o) Lillian