Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

smidt ud af forsikringsselskab?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 22:25

Hej alle HN'er.

Håber i kan hjælpe mig med at få "ro" i sindet

Jeg har siden jeg fik min hest, og derved siden jeg tegnede forsikring, været PÆNT uheldig og har haft dyrlægeregninger der skulle dækkes for ca. 20.000 kroner, i løbet af et halvt år.

Da jeg ved at mit forsikringsselskab er i sin gode ret til at opsige mig - af en eller anden årsag - blev jeg nervøs. Jeg har jo ikke været god forretning for dem indtil videre.

Jeg ringer derfor til mit forsikringsselskab og forhører mig. Får at vide at det er svært at sige og at det altid er op til den enkelte sag der bliver behandlet og at de ved særligt med hesteforsikringer, at man godt kan være uheldig.

MEN MEN MEN...

Dette gjorde mig ikke mere rolig.

Derfor ville jeg høre jer:

Er der NOGEN AF JER, der nogensinde er blevet smidt ud af det forsikringsselskab hvor i har haft jeres hest forsikret?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:09

Er ikke selv blevet smidt ud, men er også en ret god forretning for mit forsikringsselskab De har tjent en del på mig..

Har heller aldrig hørt om andre, der er smidt ud af deres forsikringsselskab!!

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 00:33

tak for dit svar. Heldige dig der ikke har brug for dyrlægen i tide og utide som jeg har haft

Min far gjorde mig bare opmærksom på at jeg nok snart skulle passe på med alle de regninger jeg sendte dem - og forsikringsselskabet selv var ikke lukkede overfor at det sagtens kunne ske...!

Derfor jeg gerne ville høre om der overhovedet var nogen der havde oplevet det.?

0
0
Svar på denne tråd

Nu....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 01:32

har jeg kun kendskab til Tryg.Mine heste er livs/sygeforsikret der.....

I 2007 avlede jeg et føl,som var fosterforsikret inden hun blev født,jeg mener at hun var ca. 8 uger,da hun fik sin egen livs/sygeforsikring (med erklæring fra dyrlæge).

Jeg havde lige nået at tegne forsikring,da føllet blev syg,og i de næste 3-4 måneder løb regningerne op i ca. 25.000 kr.

Jeg har aldrig haft problemer med at få dækket forsikringens andel,af det "hav" af regninger dengang.

Så jeg tror bare,at du skal "slå koldt vand i blodet"- vi tegner jo netop en forsikring,for at få hjælp - når der er brug for det.

Heldigvis kom mit føl igennem sit sygdomsforløb og har ikke haft "brug" for sin forsikring efterfølgende-hun bliver 4 år i April.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 09:14

Jeg kender en, der er blevet smidt ud med sin bilforsikring(Selvfølgelig ikke det samme som hesteforsikring, men i princippet må det være samme forretningsmetode, der ligger bag). De fik simpelthen et brev med et opsigelsesvarlsel, og det var pga. for mange skader på for kort tid. Så det kan sagtens lade sige gøre, desværre.

Er den lykkelige ejer af den skønneste skimmel - barfodshest i Hit-aktiv

0
0
Svar på denne tråd

sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 10:13

Hej

Har heller ikke hørt om nogen der er blevet opsagt af deres forsikring når det gælder hest.

sygeforsikringen er jo til når man er uheldig at blive ramt af sygdom, det kan man jo som sådan ikke gøre for.

Kender da flere der har brugt deres sygeforsikring rigtigt meget. Jeg har da nogen år trukket den til det yderste, hvor jeg andre år ikke har haft nogen skader.

Tror det er anderledes med bilforsikringer, der er man jo mange gange ansvarlig for skaderne for at man bliver dækket... Så de gider nok ikke have de dårlige bilister med mulighed for mange skader.

Hilsen

Anne

nu med rask hest på græs

0
0
Svar på denne tråd

uheldig ja
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 12:49

Mia S:

Det er PRÆCIS samme procedure og regler der gælder for hesteforsikring ja.

og jeg ved godt vi tegner forsikringer for at være dækket ind når uheldet er ude - mit forsikringsselskab, far, venner osv, gjorde mig bare OPMÆRKSOM på at man ligeså nemt kan miste sin hesteforsikring, som man kan få opsagt sin bilforsikring etc....

Derfor venter jeg stadig lige lidt på at høre om der er nogen der er blevet smidt ud af deres hesteforsikring, eller om der er nogen der kender nogen der er blevet smidt ud.... for at se om det i virkeligheden sker lige med hesteforsikringer.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jo være
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 13:09

at dem der er blevet smidt ud af blforsikringen har kørt så latterligt at det var deres egen skyld.. Forsikringen kan vel godt kende forskel på om du selv har været skyld i at hesten er kommet til skade eller du bare har været uheldig og så derefter været en ansvarsfuld hesteejer der fik fat i dyrlægen og fulgte vedkommendes anvisninger..

Har hørt om en der blev smidt ud af Kustos fordi hun IKKE fulgte dyrlægens anvisninger og begyndte at ride tidligere end han havde sagt hun måtte.. Dette blev så "afsløret" ved at hesten under en tur træder op i sig selv og skal syes.. Da dyrlægen havde været der indberettede han til forsikringsselskabet at hans anvisninger ikke var blevet fulgt og så var hun ude..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

opsagt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 14:27

Jeg havde en veninde der blev opsagt hos kustos, da hun for 3. år i træk havde brugt hele sin kvote på sygeforsikringen. (hesten havde kissin spine)

Jeg har selv haft en hest hos kustos hvor jeg havde brugt hver en krone som sygeforsikringen dækkede, der gik jeg ind i 3. år uden problemer. (fik udbetalt uanvendelighed, da hun brækkede benet). (hesten fik skade på skade på skade)

Min brækkede benet i 97 - hun blev opsat ca 18 mnd senere.

Så det er vist meget individuelt hvordan der bliver reageret fra forsikringens side.

Stutteri Birkely

Avl af Trakehner og Anglo Arabere

v/ Heidi Andersen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 17:39

Min hest er sygeforsikret hos Tryg, og man kan vist roligt sige at jeg har haft meget mere glæde af dem end de har haft af mig. Bare det første år jeg havde min hest fik jeg dækket for over 20.000 kr regninger, og i løbet af alle de 4 år jeg har haft den har jeg nok fået dækket for over 40.000 kr. Jeg har aldrig haft problemer med Tryg, og regner heller ikke med at få det.

Nu steg alle sygeforsikringer jo også temmelig meget sidste år, så mon ikke forsikringsselskaberne søger for at få dækket deres udgifter og lidt til .

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:13

Tror heller ikke man skal være nervøs for at blive opsagt medmindre man selv laver skader på sin hest- og hvem gør det?

Det er jo enormt dårlig reklame for selskabet- hvis de opsiger folk og de føler sig uretfærdigt behandlet kommer det jo på diverse fora og mund til mund = de mister penge i sidste ende :)

MCK

http://minkpinks.blogspot.com/

"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

aldrig sket
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 07:37

jeg har ofte brugt forsikringen op altså sygeforsikringen .

Har aldrig hørt så meget som et muggent ord fra forsikringsselskabet.

Man har da en forsikring for at skulle kunne bruge den. Og det er da ikke for sjov jeg tager fri fra job for at få en hest undersøgt.

Mine heste er i TRYG.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 17:26

Vi har lige haft besøg af en forsikringssælger fra Tryg i dag og han sagde, at de kun tjener 1 kr. pr. 100 kr. for de forsikrede heste de har pga. de mange forsikringssager, som jo ofte er ender ud med dyre dyrlægeregninger.

Om det passer skal jeg ikke kunne sige.

Vi har ikke forsikret vores heste, da det ville koste os på den anden side af 10.000 kr. årligt og jeg kun har haft en enkelt operation til 27.000 kr. på de forskellige heste jeg har haft, siden jeg var 10 år gammel.

Så de penge kunne jeg mange gange have sparet op selv.

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens ske
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 08:51

Jeg er så en af dem som kan fortælle, at jeg har prøvet at blive opsagt af mit forsikrings-selskab (sygeforsikringen) pga min hest var for stor en udskrivning i forhold til forsikringens betingelser.

Det ligger mange år tilbage, før forsikrings-selskaberne havde et loft på max udbetalinger pr. år og før de lavede "selv-risiko".

Jeg fik et pænt brev med besked om, at jeg med 14 dages varsel var opsagt. Og ja - selvom det kom som et chok og jeg tænkte "what" så var det nu hvad der stod i forsikringsbetingelserne kunne ske.

Trods opsigelsen af sygeforsikringen, så udbetalte selv samme forsikringsselskab hans uanvendelighedsforsikring nogen tid efter - uden problemer.

Idag er forsikringsbetingelserne jo skruet meget bedre sammen, bl.a med loft på max udbetaling pr år - selvrisiko osv.

Idag er ingen af vores heste forsikret - ikke pga ovenstående hændelse, men fordi jeg synes forsikringsselskaberne i nogle tilfælde er blevet så hys omkring, hvad man skal igennem af behandlinger og genoptræninger, før de vil erklære hesten uanvendelig. I nogle tilfælde kan det koste mange flere penge i behandlinger og udgifter til staldeleje osv. - langt flere penge end man eksempelvis har forsikret hesten for.

Desuden vil jeg have det fri valg til at vælge, hvornår jeg synes nok er nok (naturligvis i samråd med min egen dygtige dyrlæge).

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider