Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lysholm Ridecenter (Haslev)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2002 15:01
Hej alle sammen.

Da jeg overvejer at begynde at ride på Lysholm Ridecenter i Haslev, ville jeg lige høre om der var nogle herinde der kender noget til det? Hvad det koster at få enetimer?

Hvis I har nogle gode/dårlige kommentare, vil jeg også gerne høre dem.

Hilsen Katja Luffe
Jeg søger fortiden på min gamle pony, Amigo. Læs om ham på min præs.

For at se mere krigerisk ud skal du ride med draget sværd, men pas på ikke at skære ørene af din hest...
0
0
Svar på denne tråd

Lysholm
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 22:33

jeg red der som lille og har kendt dem i mange år , det er super søde og dygtige mennesker .

jeg har ikke selv haft hest stående der , men der er jo rideskole - men fin stald , ridehus og bane - store folde .

mvh julie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 10:05

bestemt at kunne huske at Kenneth tager 250,- for en halv enetime (Men jeg vil altså ikke hænges 100% op på det ;) ). Ring da til dem :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Skøn palominoplag sælges

Massage (Human) tilbydes på Lolland - kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Red der i mange år
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 14:33

Kan huske jeg havde medlemsnummer 58 - så jeg var blandt de første der startede i rideskolen.

Jeg red der i flere år, og tog en hest i ridning som blev opstaldet hos Kenneth og Sandra.

Siden kom jeg der også med min egen hoppe og fik undervisning.

Jeg har været rigtig glad for min tid derude ;)

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 18:28

Der har altid været stor udskiftning i elevgruppen og det er jo aldrig gode tegn.

Deres heste kommer ufattelig lidt ud, og især det gør, at jeg ikke forstår, at man vil bidrage til at et sådant sted kan eksistere.

Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 19:19

Er også gammel elev derude og har altid været tilfreds med undervisningen.. dog skal man være opmærksom på ar Kenneth elsker at snakke og skal derfor af og til have afvide om han lige kan holde fokus ;)

Maria3: Nu ved jeg at I aldrig har kunnet med stedet lige siden I flyttede til. Ved også at der er blevet sat mange rygter igang om dem, som der ikke har været hold i.. Bor ikke længere i Haslev, så kører kun forbi stedet når jeg af syd på af og til.. og der ser jeg altid hestene på fold af en eller anden mærkelig grund ;)

Lad være med at tage dette som et angreb, da det ikke er meningen. Så vidt jeg ved er bare, at du er uvenner med stedet og derfor ikke kommer der... og vil derfor tro at du får al din viden fra sladder, hvilke jeg ikke finder holdbart..

¤Sara¤.

Opstaldning tilbydes ved Karlslunde

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14749&t=14749

behandlende og velværende massage tilbydes 160 kr/30 min - Fysioterapeut.

Søger distancemakker ved Karlslunde. ...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 21:30

Sarav......

Nu ved jeg ikke lige, hvad du ved og hvor du ved det fra......men eftersom jeg har været nabo til stedet i ca 10 år, har haft mine egne hesten hjemme i alle årene og derfor været ude (i min stald, til og fra fold, på min ridebane osv) mange gange i løbet af en dag hver eneste dag i alle årene, må jeg være en af dem, som aller bedst kan udtale mig om, hvorvidt der er heste på fold eller ej!

Og du har da ret.....ind imellem er der heste ude.....to,tre, fire stykker. Men det er jo heller ikke mange ift, hvor mange heste der opholder sig på stedet!!

Og måske er dine og mine holdninger til, hvor meget heste skal ud ikke ens, så jeg udtaler mig ud fra, at jeg mener, at alle heste skal ud hver dag og gerne så meget som muligt. Velvidende, at der findes mennesker, som er uenige i dette.

Desuden har jeg billeder af heste, som er på fold i meget meget sommervarme uden vand i de to-tre små baljer, som stod på folden til 15-20 heste. For i sommerferien, mens familien er på ferie, kommer alle hestene nemlig ud på sommergræs (i øvrigt uden nævneværdig indgræsning)

Og når jeg udtaler mig et sted som her, udtaler jeg mig faktuelt og ud fra, hvad jeg ved.

Hvis du lægger mærke til det, kommer jeg ikke med en eneste udtalelse om de omtalte personer, omend jeg kan ret mange gode historier!!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 21:31

Ps. intet, af det jeg ved, stammer fra sladder men fra egne oplevelser!

0
0
Svar på denne tråd

hm........
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 21:54

Maria3. Fint, jeg skal nok trække nogle ord i mig igen. :)

Selvfølgelig kan jeg ikke udtale mig om mere end det jeg ser.. Dog er lovgivningen om hvor meget heste skal være ude, ikke som vi alle kunne ønske. Derfor er det ikke noget man kan hænge folk op på.

Og den med manglende vand under ferie, kan man ikke altid hænge folk op på. Da det højst sandsynligt er svigt fra "passer-personalet" i den periode.

Har altid haft det indtryk at de på ingen måde er ude på at skade deres heste... det er trods alt deres indtægtskilde, så det ville da være ufatteligt dumt.

Alt dette er ikke ensbetydende med, at jeg er fuldt ud enig i deres hestehold(hvilket også er grunden til min hest ikke står sådan et sted). Men der er ofte meget stor forskel på privat og forretning. Hvad jeg kan sige er, at hestene er passet med alt. Kan jo ikke udtale mig om manglende indgræsning, ved fra gamle dage at dette blev gjort og hvis det ikke blev gjort ville dette højst sandsynligt resulterer i større sygdom og dødelighed i deres hestehold. Ved også at de tidligere bruger uger på at træne deres heste op igen efter sommeren for at undgå skader.

Men ja udtaler mig om hvad jeg ser og hvad jeg kender til stedet fra år tilbage, men ja er ikke kommet der fast i ca. 8-9 år. Og har kun haft et enkelt besøg i år i forbindelse med mit bachelor, hvor jeg heller ikke kunne sætte en finger på noget. ALtså jeg har ingen grund til hverken at snakke godt eller skidt om stedet.

Jo man man kan nemt sige mange dårlig ting om personer, dog skal man overveje det relevans i forhold til spørgsmålet, hvilket jeg også tager hatten af for at du undlader.. for har hørt nogle af de "ret gode historier" fra dig.

¤Sara¤.

Opstaldning tilbydes ved Karlslunde

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14749&t=14749

behandlende og velværende massage tilbydes 160 kr/30 min - Fysioterapeut.

Søger distancemakker ved Karlslunde. ...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Katja
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 22:26

jeg har redet der ude for 6 år siden det er rigtig han snakke meget og glemmer og undervis hvis der er andre,andgåne hestene er det ikke et sted jeg vil ha min hest, De kommer stort set aldrig ud på fold og det syndes jeg godt nok er synd,kender en der har haft hest der ude som var meget ked af det begrund af den aldrig kom på fold og hvis den gjor var det helt alene og højst en time og en gang om ugen så da hun flytte hesten til et bedre sted blev det en hel anden hest.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 09:11

Ja, jeg kender ikke hverdagen derude, og da jeg var der med min datter for en prøveridetime var staldene fine og velstrøede, hestene striglede og omgivelserne ordnede. Men alle hestene var underernærede. Ribbenene stak ud på dem alle sammen. Der blev sagt at det var fordi de netop var kommet fra sommergræs, men det gjorde jo ikke sagen bedre.

Undervisningen var det rene rod, og der var ikke meget lærdom i det. Fred være med det, man har lov at tulle rundt og hygge sig til hest, men det gav et lidt dårligt indtryk.

Når det er sagt, ved jeg ikke noget om tingenes normale tilstand.

Mvh

Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag :-)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 13:12

Sarav..... du har helt ret,- lovgivningen omkring heste på fold er ikke, som nogle af os kunne ønske!! Og derfor er der heller ikke noget at komme efter rent lovgivningsmæssigt. Men derfor vil min holdning til enhver tid være, at heste skal på fold hver dag.....og det er de ikke på Lysholm rideskole! Så det er udelukkende mine egne holdninger, jeg udtaler mig ud fra og ikke noget lovgivningsmæssigt.

Mht ferie.....så ved jeg ikke med dig......men jeg ville aldrig tage på ferie uden at være 540% sikker på, at mine heste blev passet godt nok!!! (Og til trods for at jeg har meget pligtopfyldende venner, som altid vil hjælpe, har jeg været meget lidt på ferie i ti år for det er da lidt af en ydelse at bede venner om, som selv har heste, børn, hunde, hus osv at passe) Og det er bestemt ikke kun et år, at hestene på Lysholm Rideskole har stået meget meget længe i meget varme uden vand. Men det er kun et år, hvor jeg valgte at tage billeder af det. Så efter min mening bør man enten lade være med at tage på ferie eller være HELT sikker på, at hestene bliver passet forsvarligt!!

Og jeg kan da læse, at andre har set nogle af de samme ting, som jeg.

Og igen har du helt ret......jeg kan temmelig mange og temmelig "underholdende" historier om mine naboer, rent faktisk startende den dag, vi flyttede ind! Men dem gemmer jeg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider