Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ridebanebund til vinterbrug?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 17:07

Jeg ønsker at få anlagt en billig ridebanebund. Jeg ønsker at høre om der er nogen som kender et relativt billigt produkt, som også kan bruges om vinteren. Jeg har lerbund på min nuværende jordbane, som hælder lidt (derved samles der ikke så meget vand). Har selv tænkt om man kan blande grus med træflis, men er i tvivl om det vil klumpe om vinteren. Flis alene dur ikke, da det bare vil forsvinde ned i lerlaget.

0
0
Svar på denne tråd

Ridebanebund
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 18:24

Jeg ved ikke så meget om ridebanebunde. Men én ting ved jeg.

Træflis duer ikke, så snart der er frost. Dugen på det fryser og bliver til is, og så bliver det sindssygt glat!

Ham der ejer den ridehal jeg bruger, har lagt flis på for halvanden månede siden. Og det duer bare IKKE om vinteren.

Håber du finder en løsning!

Sussie Lund

0
0
Svar på denne tråd

Grus...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 18:57

Jeg har fået jigged 2-8 på min bane - og det er luksus i forhold til tidligere.

Min bane er nu helt upåvirket af vandmængden ovenfra, og den skal bare rives en gang, så kan den også bruges i frostvejr.

Sne kan den så ikke håndtere.

Ulempen ved det grus er nogen slid af hovene.

Cirkelinemus .

Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Ridebane
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 21:30

Prøv at ring til Thomas fra Nosto, han ved rigtig meget om ridebaner og hvad man kan gøre ved banerne i forskellige vejr situationer.

www.nosto.dk

Thilde

0
0
Svar på denne tråd

frost.....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 08:12

uanset hvilket ridelag man vælger på sin udendørsbane slipper man ikke for at salte bunden hvis den skal holdes frostfrit. En harve kan kke harve igennem -15 graderes frost, her er jorden stenhård.

Nosto er uden tvivl dygtige+prof til at lave baner, men billige er de ikke

Karina

0
0
Svar på denne tråd

muslinger
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 08:31

Muslingeskaller... Pga det høje saltindhold, fryser det ikke så nemt:-) Det er en forholdsvis billig bund..

Mvh Louise Kemp Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Ridebaner
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 09:03

Nej, vi kan desværre ikke gøre så meget mod den hårde frost.

Men i forhold til nosto, så hænger pris og kvalitet ofte sammen. Jeg har snakket med flere som har villet spare på deres ridebane, men i længden har det ikke været billigt. Og et råd er altid gratis

0
0
Svar på denne tråd

muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 09:25

Hej

Det kan ikke batale sig at lave for billig en bund. Vi har muslingeskaller som ligger oven på knust beton, det hele hælder en lille smule og er anlagt professionelt. Vi kan ride på den allerede nu efter den hårde frost er væk. Den er ikke glat efter regnvejr og dette tøvejr, vi har nu. Så skaller kan bestemt anbefales.

Venlig hilsen Rikke

www.stald-night-and-day.dk

0
0
Svar på denne tråd

muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 09:47

Der bliver nævnt muslingeskaller i flere indslag. Hvor kan man skaffe dem? Bor på Sjælland (vest). Ridebanen vil ikke blive meget slidt, da den kun bruges af 2 heste. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider