|
|
| opstigningsskammel |
| Forfatter:  |
LisaIndy |
| Dato:  |
04-01-2011 16:29 |
|
hej I sidste nr af bladet Equipage er der en artikel om det at bruge skammel når man skal op på hesten. Der viser de en i meget hårdt plastik(rød), er der nogen der ved hvor man kan købe dem henne i Danmark? der er flere trin på. lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
jeg kender ikke til den i bladet men vil blot sige at jeg foretrækker der er sider på skamlen, da jeg har oplevet en hest træde ned i en skammel....
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel |
LisaIndy |
04-01-2011 21:11 |
|
hej jeg er helt enig med steph. jeg foretrækker også en der meget solid og ikke vælter så nemt, det vil nævnte skammel ikke gøre. men man kan sikkert købe dem i England, men fragten vil kosten en bondegård, desværre. Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| se her, |
LisaIndy |
04-01-2011 21:25 |
|
 Smart ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg er med på IKEA holdet... Den skammel er super! 
Mvh Stinne c",) At ville skaber evnen til at kunne..... MB-dressurhoppe sælges. F: Churchill MF: Supermax Macho Se annoncen HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel |
|
|
jeg har købt en elefantfod! det er en skammel som man bla bruger i butikker,den er lidt dyr men mig og min hest elsker den  den kan købes i værktøjsbutikker
kram din hest når den har gjort noget godt !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
jernbalje som er vendt på hovedet. Den har fungeret som vandkar på foldene men er i overskud så den bruger jeg. Engang brugte jeg en alm hvid plastik havestol. Ikke synderlig praktisk da hesten troede det var den der skulle have benet derop . Men jeg reddede på hest og stol. Og siden var der ingen problemer.
3 års hoppe sælges. Se præs. (Nadiya) Don´t ask, if you don´t want to know anyway. Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
LisaIndy: hvor har du købt din "skammel" henne?? Den fra Ikea ser da fin ud, men det er da ikke særlig praktisk, at den er lavet af træ. Her hos os, står skamlen udenfor på ridebanen, så den skal være lavet af plastik for at kunne holde. Man må da kunne købe en skammel af plastik!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sodavand... |
|
|
Sodavandskasser!! Eller lignende er top-gode til formålet. 
Giv en hest til den, der siger sandheden; han kan få brug for at komme hurtigt væk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elefantfod eller Ikeaskammel. |
|
|
En elefantfod holder "for evigt" men er også dyr i indkøb. Skamlen fra Ikea tåler en hel del - særligt hvis man giver den lidt træbeskyttelse, når man alligevel er i gang med boksene og man også lige strammer den efter efter en måneds tid. Vi havde en, der klarede et års tid og den blev ikke behandlet synderligt pænt... Jeg vil dog nok også anbefale, at man "lukker" den med nogen plader på sin, så hesten ikke kan træde igennem, hvis skamlen vælter. Til prisen er den super!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikeaskamlen |
|
|
Vi har den fra ikea stående i vores ridehus og på ridebanen og den har overlevet fint det sidste år... og skulle det ske at den gik i stykker er det ikke fordi at en ny koster det hvide ud af øjnene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel |
LisaIndy |
05-01-2011 15:57 |
|
Hej Jamen jeg har ikek købt nogen, men vil gerne have den der grønne jeg viser billede af, men man kan åbenbart kun købe dem i England, de hedder mounting blocks, har skrevet til en derovre ang. fragt, men det koster nok en bondegård! lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hold da op, hvor er de dyre!!! Da jeg så den runde udgave, så tænkte jeg, at jeg må da prøve den gamle plastikbalje, som vi ikke længere bruger til vand på folden. Den er stærk nok til at kunne bære mig, og højden passer hvis fint. Det skal ihvertfald afprøves, for den mælkekasse, som jeg bruger nu, den er ikke stærk nok. Hmmmm hvor bliver man nærig i januar, hva? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Byggemarkeder |
|
|
I de fleste byggemarkeder kan man købe en sammen-klappelig skammel i plastik, de er billige og praktiske:)
"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plastbalje |
|
|
Plastbaljer er fine til formålet, uskadelige, vejrsikre, lette at flytte rundt og tunge nok til at blive stående (medmindre det blæser rigtig meget). Og allerbedst - så er de BILLIGE!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel |
LisaIndy |
08-01-2011 16:14 |
|
Hej Tusind tak for det link Monique 2, prisen overrasker mig ikke, men gade vide hvad fragten er! lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har denne her plastfætter og har brugt den i 1½ år. den er super holdbar - jeg er ikke af den lette type , den står solidt på sine 4 skridsikre fødder og den er skridsikker på toppen. Den vejer nærmest ingenting. Den er fra IKEA og koster 39 kr. så der kan alle vist være med  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| så er den kommet |
LisaIndy |
12-02-2011 22:26 |
|
Hejsa Så er min mounting block kommet fra England, købt og bestilt hos Robinsson, for mindre end en uge siden. Med fragt osv kun ca. 750 kr hvilket jeg synes er meget billigt og sikken en service fra dem  lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups glemte billede |
LisaIndy |
12-02-2011 22:41 |
|
nå. billedet bøvler lidt, men I kan se den på min præsentation  lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede |
|
|
Billedet sakset fra LisaIndys præsentation  Det ser sgisme da smart ud! -hvor høj er den på øverste trin? 
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel info |
LisaIndy |
13-02-2011 00:27 |
|
Hej MDN TAK FOR HJÆLPEN  More Information Mounting Block 3 Step Blue 440x795x620 A strong 3 step mounting block for maximum weight 135Kg. Features - Anti- slip abrasive strips to aid safety
- Handles for easy mobility
Specifications - Top step height 620mm
- Weight is 15 kg
- 440mm x 795mm x 620mm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arla kasser |
|
|
 Arla's mælkekasser kan bruges til meget her sat sammen med ledningsstrips.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skammel |
LisaIndy |
14-02-2011 16:14 |
|
Hej Herforth Den er faktisk rigtig fiks lavet  lisa