|
|
| Anbefal en super dressursadel.. |
|
|
Skal finde sadel til min nye hest, og vil gerne høre hvilken sadel i er glade for. Jeg er ret kræsen og vil finde en god sadel. Skal være læder med dybt sæde og god støtte. Hesten er stor og mellem til bred over ryggen med fin markeret manke. Rider i en fryso nu som jeg synes er en super sadel, så det må gerne være noget i stil med en sådan. Er ikke til kieffer eller Isabell werth. Kentaursadlerne synes jeg også lige mangler det sidste. Har I nogle gode forslag? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| passier optimum |
|
|
Passier optimum er en fantastisk sadel
? Rendsborggaards´Oliver, Tanholms Bugatti & Vindegårdens Shining Safir ? ? Bøgedals Corynia ? sov stille ind den 11. Januar 2007. Hvil i fred min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldstændig enig |
|
|
med Team Rendsborggaard Bedste sadel jeg nogensinde har redet i 
Smil til verden og den smiler til dig ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passier.................. |
|
|
Jeg rider også i en Passier dressursadel 
MVH Britt med dressurhesten "Camelina Kilen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Amerigo... Selv har jeg en amerigo classic. Fantastisk sadel! -og den har vist redet mig fra en tur i sandet en gang eller 2 
Mvh Stinne c",) At ville skaber evnen til at kunne..... MB-dressurhoppe sælges. F: Churchill MF: Supermax Macho Se annoncen HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svaret |
|
|
Det ser ud til at være gode sadler begge to, og kunne sagtens være en mulighed  Hvordan er de i størrelserne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadel til bred hest |
|
|
jeg har en kort men bred frieser, dressursadel har jeg albion style xw og springsadel har jeg surpreme xw, geniale sadler begge to 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hgjjkgjkrl |
|
|
Ja albion har jeg også overvejet. men de sku være små i str? Det er en dv på 180, så sadlen skal være 17,5" ellers synes jeg det ligner en ponypude på ryggen af ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger |
|
|
og ejer Prestige sadlen. Det er den bedste sadel jeg nogensinde har haft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan se der er mange |
|
|
Kan se der er mange forskellige. Hvilken en har du ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er så glad |
|
|
for min nye sadel.....købte en Cliff Barnsby hos Brian Rutzou super lækker sadel og kyndig vejledning herom
Hilsen Jeanne
CALIF, min smukke stjerne.
Cayenne, 10-10-07 Oline, 14-07-09 Hvil i fred mine dejlige tøser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prestige |
|
|
Jeg har en leonardo. Top dressage er også super super lækker! De kan ændres i bommen hvis man får ny hest eller lignende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er rigtig glad for.... |
|
|
Jeg er rigtig glad for min passier Hubertus schmidt dressursadel, det er bare den bedst sadel jeg har redet i. Gennerelt er jeg rigtig glad for passier sadlerne, sys de er fantastiske at side i..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Albion SLK Passier optimum Jeremy Rudge = 
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedste sadel |
| Forfatter:  |
Venicia ♥med føl i maven♥ |
| Dato:  |
01-01-2011 19:27 |
|
har haft en passier optimum, dejlig sadel. MEN: den vil aldrig komme op på siden af min Henning dressursadel Den er så fantastisk dejlig, dyr javist, men helt fantastisk. Når jeg bor i Nordjylland er det også fedt at manden kommer igen når man ringer efter ham. Ordner sadlen på stedet for 800 kr og så rider jeg videre. Varmeste anbefalinger herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super fedt |
|
|
med nogle anbefalinger fra jer. Så dukker der noget op man ikke selv lige har tænkt på og kan kigge videre på. Så er det bare om de er til at finde og prøve at sidde i  Skal bare være en af de sadler hvor man tænker Yes!! når man sætter sig i den. Vil helt sikkert hellere give noget mere for en, der er sådan, end en hvor man må gå på kompromis og aldrig rigtigt bliver helt tilfreds med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 0000000000000 |
|
|
albion er må i str, min er en ældre model, har fået fortalt at de nyere svarer til en normal 17 t, men har ikke selv erffaring med det.... God sadeljagt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer |
|
|
Jeg havde det som dig, og skulle heller aldrig have en Kieffer sadel, men jeg er nu omvendt. Min netop solgte hest, var meget følsom og ville absolut kun gå med en Kieffer sadel. Så jeg prøvede og købte en Kieffer Lusitano sadel, og den er helt fantastisk at sidde i. Derudover er det en stor fordel, at den er så nem at tilpasse mht. bomvidde, stopning mv., så den passer stort set alle heste. Det er en af de nyere modeller, så der er også cutback og god plads i kammeret. Så jeg er som sagt omvendt, og mange af de nyere Kieffer sadler er faktisk rigtig gode.
Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg har en Albion SLK str 17" til min på 180 og jeg er bare så glad for den. Har før haft Kieffer (hvilket jeg også var glad for) men nu skal jeg aldrig have andet end Albion;o) En 17" i Albion svare til 16,5" i andre sadler efter hvad min sadelmager har fortalt mig. Held og lykke med sadeljagten;o) Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amerigo |
|
|
Jeg elsker også min Amerigo dressursadel 
Talle med sine to tøser, Sisse og Safir R.I.P. Fønix 25. november 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er selv |
|
|
på udkig efter sadel og leder efter; Kieffer Lusitano Bates Innova Windsor Greenline eller den NYE Isabell werth (også selvom jeg normalt KUN er til lædersadler, men den helt nye model ser altså lækker ud!)
http://dphorses.dk RM Caiser. Nykåret DSP hingst e. FS Champion De Luxe/Antario N Ponyer tages i ridning og kommision
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så det vil |
|
|
Så det vil sige hvis jeg skal have en albion i 17,5" skal jeg faktisk finde en i 18". Uuh det bliver nok ikke så nemt. De andre mærker i har nævnt svarer vel til str, så de kan købes i 17,5". Fandt nemlig en prestige i 18" og den synes jeg så meget stor ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Snulle, den hoppe jeg rider nu går med en 17" Albion SLK som nok umiddelbart (ret mig hvis jeg tager fejl) er den af Albions med mest knæ og sæde. Skulle jeg selv have sådan en sadel ville jeg købe en 17,5" (hvilket jeg ville i de fleste dressur sadler med meget støtte) Men sadlen er blevet tjekket med mig i af vores højt elskede sadelmager og hun siger at den ikke trykker hesten og at jeg "sagtens" kan ride i den - hvis jeg kan holde det ud  Det kommer meget an på opbygningen af sadlen og hvor meget og hvordan puderne bagtil er  I en HDR Fletcher som er den springsadel vi leder efter til hende skal jeg dog have en 17,5" så man kan ikke altid regne med det. Det skal lige siges at hesten er kort og ikke kan gå med større 
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Ja min hest er nemlig stor (180 stg) og måske lidt lang. Synes ihvertfald en normal 17" ser forkert ud på ham. Men måske en albion i 17,5" så godt kunne bruges hvis den altså kan ligge på ham selvfølgelig. Kan ikke blive klog på de str. Nogle siger de er små, andre ikke, men må vist finde mig en jeg kan prøve.:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
det kan en god sadelmager ofte se ved første øjekast 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilslutter mig |
| Forfatter:  |
Ulrik (Falbe) |
| Dato:  |
04-01-2011 20:29 |
|
Jeg synes ritig godt om passier Grand Gilbert ekstra'en, desværre har jeg ikke fået lov at eje en endnu, kun ride i den  Samtidig er jeg rigtig glad for engelskesadler. Har fået lavet et par sadler hos silluet sadlery i England. Venlig hilsen Ulrik Falbe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|