Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvem vil forsikre, mus + overben
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 13:26

Hej Alle HN'er

Jeg har nogle spøergsmål, hvor jeg tænkte der var nogen af jer der måske kunne svare på det.

Jeg havde igår en skøn 3 års hoppe i handelsundersøgelse hos Hørsholm Hestepraksis. Hun er fuldstændig klinisk ren, uden en eneste anmærkning. Der bliver røngten fundet i venstre forben i kodeledet fundet en mus, og i højre bagben, hvor hun er blevet sparket og har et overben fundet der har været et brud på griffelbenet, hesten er ikke den mindste smule uren i bøjprøve på dette ben (eller nogen af de andre).

Dyrlægen siger han mener ikke dette kommer til at betyde noget for hesten, men han kan jo selvfølgelig ikke love noget.

Vi begynder så at ringe rundt til forsikringsselskaberne, 1st. horse vil gerne forsikre hesten for 40.000 kr liv og uanvendelighed, men ikke højre forben hvor musen sidder, og tager forbehold for OCD i alle andre ben.

Tryg vil ligeledes gerne forsikre hesten, dog hvis hesten får problemer i højre forben, skal vi selv betale operation 10.000 kr af egen lomme for at få fjernet musen, hvorefter vi kan få udbetalt uanvendeligheden, hvis det en dag skulle gå galt. Det er fint nok, men de vil så ikke forsikre bagbenet.

Hjælp.. Kender i nogen forsikringsselskaber som i tror vil forsikre den? Jeg synes det er en helt fantastisk hest, og er knust ved tanken om at kassere hende, hun er den jeg vil ha, men jeg tør ikke hvis ikke jeg kan forsikre hende..

Hilsen Maria

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

09.04.2002-10.11.2010

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 19:12

Jeg tror ik du finder nogen selvskaber som vil forsikre den hvis den har mus.

da jeg købte min fandt de en lille ekstra knogle halløj, de ville ik kalde det en rigtig mus, men dengang, i 05 fik jeg ham forsikret uden anmærkninger, men da jeg sku hæve forsikringen et par år efter, ville de ik forsikre det ben højrere end han allerede var, så hvis der blir noget med lige den knogle dims får jeg kun hvad han var forsikret for til start. jeg ringede og brokkede mig, men de sagde at de havde fået anden dyrlæge og han ville ik forsikre det. jeg har min hos kdh.

min har også et overben, det har de dog ik sagt noget til.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

min havde
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 19:50

en stejl forhov, der også var forsnævret, og jeg havde meget svært ved at få ham forsikret, selvom 2 dyrlæger sagde det ikke blev et problem.

Jeg fik de bedste betingelser hos dansk hesteforsikring.

Jeg har så lige haft dyrlæge til hesten idag, og han ville ikke mene hans hov var et problem mere, så der bliver lavet ny undersøgelse til foråret, også finder jeg et andet selskab.

Har været tilfreds med dansk hesteforsikring, men når de sætter ens præmie op 2 gange indenfor et halvt år og giver en dårligere betingelse, så stopper legen.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 20:03

Jeg tror ikke der nogen som vil forsikre den uden forbehold, det må du nok finde dig.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svært...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 01:17

Det er nok svært at undgå forbeholdet, når det er en 3-års, der ikke har bevist, den kan holde. Nogle gange kan man få fjernet det efter en periode, hvor hesten er blevet redet uden problemer. F.eks havde jeg en, der havde en lille ujævnhed i hase og vist også knæ. Der blev forbeholdet fjernet efter 6 måneder ved KDH. Topdanmark ville slet ikke forsikre det pågældende ben, hvor KDH altså tog forbehold for knæ og hase i 6 måneder.

0
0
Svar på denne tråd

ang heste
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 11:12

ja jeg ved hvor træls det er mht at man skal have en hest forsikret og man så finder noget som gør man må sige nej til hesten..det måtte jeg selv gøre i dec 2009 pga nogle røngtenbilleder...samt min nu afdøde hoppe havde overben på alle 4 ben og den blev forsikret uden problemer..men musen i benet tror jeg ikke du vil kunne få forsikret nogen steder...så du må gøre op med dig selv om du vil tage forsikringen og købe den med den risiko at du ikke kan få dækket en evt aflivning hvis det blir noget der kan føres tilbage til det ben..når den kun er 3 er de mere påpasselige..jeg har selv købt en 3 års og den er blevet forsikret med forbehold for nogle få pletter efter ringorm som næsten var forsvundet..så der skal ikke være noget galt fra starten...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 12:22

Min har forskudt balle på det ene forben, det kunne ikke forsikres. Han har også en mus i den ene bag, kan dog ikke huske om de ville forsikre bagbenet? Tror enlig de ville forsikre, men ikke selve leddet hvor musen sad.

Har dansk hesteforsikring

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 09:46

Mange tak for alle jeres input. Der var en venlig HN'er der skrev til mig som viste sig at være heste konsulet der hvor hesten idag er forsikret, og det viste sig så jeg kan overtage den forsikring hesten allerede har, som den har haft siden den var føl, uden forbehold for 30.000 kr. men hvis den skal hæves, bliver der forbehold de 2 steder op til ønsket beløb, men stadig med fuld sygeforsikring 60 %, de 2 steder hvis operation bliver nødvendigt. Så hesten kan forsikres.. Så nu skal vi bare se om det hele går iorden, da jeg ikke vil betale mere for den en den kan fuldt forsikres, så skal det hele bare gå iorden :-) så bliver jeg hestejer igen ;-)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

09.04.2002-10.11.2010

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

ang heste
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 11:39

tillykke med forhåbentlig en ny hyp..hvordan tager ejer den besked at du kun vil betale de 30000kr for den???har du fået lov til at købe den???

0
0
Svar på denne tråd

Overskirft
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 12:34

Vi har endnu ikke rigtig snakket om det, da det igår var sove dag, og idag er jeg lige kommet hjem efter at ha kørt min kæreste op på gården for at arbejde. Vi har nævnt vi også ville se hestens syge journal, bare for at se hvordan hendes overben er behandlet, mht. pris, det kunne evt. blive med forbehold hvis hesten ikke har haft problemer de 2 steder efter 3-4 år (som 7-8 års) skal hun ha differancen vi står med nu. Så den skal jeg jo lige tygge på :-)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

09.04.2002-10.11.2010

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

husk....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 14:28

det er ok at handle på vilkår.

Men at sætte grænsen til restbeløbet skal falde om 3-4år er langt ude i fremtiden. For hvad så hvis du i mellemtiden af en eller anden grund skal sælge hesten. Er det så vikår der bortfalder, eller skal de overtages af den nye køber, eller indfries ved salg?

Husk at skrive jer ud af ALT.

Karina

Wrap sælges frit valg mellem 1+2 slet.

pris 350 dkk afhentet Ringsted/Køge

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 14:46

Ja bare rolig, der bliver kontrakt på handlen, altså det er ikke en hest jeg har planer om at sælge :-) Så mht. evt. salg er ikke så sandsynligt. :-)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

09.04.2002-10.11.2010

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:39

Hvordan gik det så med hesten? :)

MCK

http://minkpinks.blogspot.com/

"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 23:49

Jeg har min forsikret ved dansk hesteforsikring. De var nemlig de eneste der ville dække stort set fuldt.

Han har mus i begge forben, var 5 da jeg købte ham. Kongeriet ville gerne forsikre dog med forbehold for forbenene.

Dansk hesteforsikrings dyrlæge godkendte billederne på min. De dækker alt. Også hvis han bliver uanvendelig pga. mus. (uanvendelig på 40 og liv på 50)

Dog skal jeg selv betale for undersøgelse ifb. med musene eller hvis han skulle opereres for dette...

Mvh Stinne c",)

At ville skaber evnen til at kunne.....

MB-dressurhoppe sælges.

F: Churchill MF: Supermax Macho

Se annoncen HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider