Hej Alle HN'er
Jeg har nogle spøergsmål, hvor jeg tænkte der var nogen af jer der måske kunne svare på det.
Jeg havde igår en skøn 3 års hoppe i handelsundersøgelse hos Hørsholm Hestepraksis. Hun er fuldstændig klinisk ren, uden en eneste anmærkning. Der bliver røngten fundet i venstre forben i kodeledet fundet en mus, og i højre bagben, hvor hun er blevet sparket og har et overben fundet der har været et brud på griffelbenet, hesten er ikke den mindste smule uren i bøjprøve på dette ben (eller nogen af de andre).
Dyrlægen siger han mener ikke dette kommer til at betyde noget for hesten, men han kan jo selvfølgelig ikke love noget.
Vi begynder så at ringe rundt til forsikringsselskaberne, 1st. horse vil gerne forsikre hesten for 40.000 kr liv og uanvendelighed, men ikke højre forben hvor musen sidder, og tager forbehold for OCD i alle andre ben.
Tryg vil ligeledes gerne forsikre hesten, dog hvis hesten får problemer i højre forben, skal vi selv betale operation 10.000 kr af egen lomme for at få fjernet musen, hvorefter vi kan få udbetalt uanvendeligheden, hvis det en dag skulle gå galt. Det er fint nok, men de vil så ikke forsikre bagbenet.
Hjælp.. Kender i nogen forsikringsselskaber som i tror vil forsikre den? Jeg synes det er en helt fantastisk hest, og er knust ved tanken om at kassere hende, hun er den jeg vil ha, men jeg tør ikke hvis ikke jeg kan forsikre hende..