Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Forsikring - hvad er bedst?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 22:17

Da jeg købte min hest i oktober måned fik jeg ham forsikret i Dansk Hesteforsikring - både livs- & uanvendeligheds forsikret og sygeforsikring.

- dette handler så primært om sygeforsikringen, der som andre sikkert også er bekendte med, har en selvrisiko på lidt over 1.000 kr.

Jeg har haft dyrlægen ude 2-3 gange nu pga. ''småting'', hvor regningerne har heddet 1.200 - 1.600 kr.
Jeg har dog bare lidt følelsen af, at sygeforsikringen er ret overflødig, da jeg ikke rigtig føler jeg kan bruge den alligevel - pga. selvrisikoen, der er på klart størstedelen af regningen alligevel.

Derfor er mit spørgsmål så nu, om nogen har erfaringer med First Horse forsikringsselskabet - både som helhed, servicemæssigt og hvordan sygeforsikringen fungerer hos dem? - er det altid helt uden selvrisiko?

Jeg kontaktede dem kort i dag mht. pris sammenlignet med det jeg giver hos Dansk Hesteforsikring (.. som i øvrigt lige har sendt mig et fint brev om 500 kr.'s stigning i 2011!)
Prisen ville blive den samme uanset hvilket selskab jeg vil bruge i årspræmie - men der er så denne her selvrisiko, som jeg går og grubler lidt over.
- Vil det være tåbeligt at skifte af dén grund at jeg simpelthen ikke føler jeg kan bruge sygeforsikringen til noget hos Dansk Hesteforsikring når der er den sum penge i selvrisiko, som typisk udgør det meste af dyrlægeregningen?

På forhånd tak - :)

- Beklager hvis indlægget er postet i forkert forum. Jeg er ikke så 'kendt' her..

Mvh. Malene Jørgensen.

0
0
Svar på denne tråd

Alm. brand
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 22:28

Jeg har alm brand, mine er liv og sygeforsikring...

Jeg har en enkelt gang skulle bruge min dyrlægeforsikring.

Hos alm brand, er der ikke en direkte selvrisiko, de betaler bare en vis procentdel af regning.

Jeg har fine erfaringer med der.

Jeg sendte regningen ind, og 14 dage senere stod penge på min konto, simpeklt, enkelt...!

Jeg havde også overvejet at skifte til First horse, da min veninde sparede rimeligt mange penge på at flytte, men da jeg forhørte mig mht priser, var der stort set ingen prisforskel mellem dem og alm. brand, så jeg beholdte min forsikring...

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd

Lotte ....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 22:35

Okay :)
Jeg blev lidt forbavset da jeg fik at vide at priserne faktisk var de samme i årspræmie hos First Horse og Dansk Hesteforsikring.

Jeg tænker bare, i First Horse der er ingen selvrisiko på sygeforsikringen og de udbetaler 75% af regningen + der udbetales 60% hvis en hest erklæres uanvendelig, men jeg vælger at beholde den, hvor Dansk Hesteforsikring har dén selvrisiko på sygeforsikringen og udbetaler "kun" 50% hvis hesten erklæres uanvendelig.

Men kan det svare sig i længden? - nogen mener jo, at First Horse er billige nu fordi de er nye på markedet og skal skaffe kunder, men bliver lige så dyre som andre selskaber når de får lidt "fodfæste".

Mvh. Malene Jørgensen.

0
0
Svar på denne tråd

First Horse
Forfatter: 
Dato:  22-12-2010 09:09

er ejet af Loyd's, som er det selskab som alle de andre selskaber genforsikrer sig hos. Dvs at man springer et led over ved at forsikre sig hos FH/Loyd... Deraf formentlig besparelsen.

Jeg har ingen erfqringer med FH

Har du hest ???? SÅ må du være rig !!!....Nej da...jeg har jo hest !!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider