Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dyrlæge overser to mus!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 11:42

Vil lige høre, om nogle har været i samme situation, og/eller hvordan man skal forholde sig:

For ca. 3 mdr. siden bliver hesten, 4 års vallak, røntgenfotograferet. Dyrlægen finder ikke nogen forandringer eller andet.

Interesseret køber får billederne at se for nyligt, men opdager at der ikke er anført, hvilket billede der er af hhv. højre og venstre bag. Dermed ønsker interesseret køber at der bliver taget nye billeder.

De nye billeder, taget af anden dyrlæge, afslører to mus i det ene bagben!

Kan man lovmæssigt få nogen form for erstatning/kompensation fra dyrlæge 1, som ikke finder disse - og som derudover også har sjusket med registreringen af hvilke ben billederne er taget af?

Håber nogen har en mening/kommentar eller et godt råd.

På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

almindeligt uheld
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 11:47

en ehst kan godt være ren i røntgen hos en dyrlæge mens en anden finder fejl. Det afhænger jo af hvilken vinkel billederne er taget i.

Og ja dyrlæger er forsikret mod sådanne ting.

Karina

Wrap sælges frit valg mellem 1+2 slet.

pris 350 dkk afhentet Ringsted/Køge

0
0
Svar på denne tråd

Røntgen
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 12:58

Jeg har tidligere oplevet at sælgers dyrlæge erklærede hesten ren i røntgen, men min egen dyrlæge fandt mus på samme billeder. Jeg valgte ikke at købe hesten og under et år efter er den til salg, hvor der nu er konstateret OCD. Så ikke alle dyrlæger er lige gode til at finde uregelmæssigheder på røntgen.

- Charlotte

Smuk, tilredet unghoppe e. Rosentanz sælges for 44.000 kr

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/267043/

0
0
Svar på denne tråd

Ankenævn
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 14:48

Den tager du til ankenævn for dyrlæger - medmindre du selvfølgelig finder en mindelig ordning med Dyrlæge..

Du skal som minimum have refunderet regningen for første røntgenundersøgelse..

Spørgsmålet er om du kan argumentere for at skulle have kompensation for mere end det...

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Ja, som
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 16:05

den står opført det, burde den da gå rent igennem ankenævnet.

Men de billeder som dyrlæge 1 tog - kan dyrlæge nr 2 også se mus på dem? Altså mit spørgsmål er fordi jeg er i tvivl om dyrlæge 1 par er en skovl til at se røngtenbilleder eller om billederne simpelthen er taget i forkert vinkel???

0
0
Svar på denne tråd

Også her..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 16:24

Jeg har faktisk prøvet det samme... bare i omvendt rækkefølge.

Jeg havde en unghest som skulle sælges.Den kommer i røntgen hos min dyrlæge...som desværre viser sig at have en mus i højre bag som sidder et dumt sted, der ville kunne give problemer fremover...øv.

Jeg ender med at sælge hesten for en slik.. så der er penge til fjernelse af musen..

3 mdr senere ser jeg hesten til salg igen.. Finder selv "nye køber" som INTET har fået at vide om en evt mus??.

Hun sender så hesten i røntgen hos "landets bedste" dyrlæge (siger hun selv ) og disse billeder viser INGEN mus ???.

Jeg talte naturligvis med min dyrlæge om det, han kom faktisk forbi med billederne og viste mig dem...

Han sagde så også at det med billeder var SÅ svært fordi mus kan sidde i SÅ mange forskellige vinkler og det er jo så OM man rammer den rigtige??.

Jeg talte så med nye ejer om det...men hun fastholdte bare at hesten INGEN mus havde... så kan man jo ikke gøre mere..

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider