Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Falkærgård - fortæl lidt
Forfatter: 
Dato:  04-12-2010 23:34

Hej

Jeg vil gerne vide lidt om de ridecentre der er i vores lokalmiljø. Er der nogen, som ved hvilken slags ryttere, der har deres heste opstaldet på Falkærgård i Gundsømagle. Jeg tænker på aldersfordelingen, rides der dressur og/eller spring, hvem kommer og underviser der, hvor mange heste står der, er der partsheste/-ponyer.

Hilsen rytterfamilie fra Jyllinge

0
0
Svar på denne tråd

jeg har undervist to stk der
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 09:49

en spring og en dressur de modtager vist alle unversining af forskellige og går da op i deres ridning men ik seriøse på konkurrence plan ham der ejer det avler nogle fine sportsheste tror ik rigtig der er noget part at få der de fleste heste er ejer af gården selv.

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kommer
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 09:36

nok snart til at stå dér ;-) Skal ud og kikke boks i eftermiddag.

Jeg forstod på ejeren, at der er både teenagere og "unge piger" på plus 40 , hvilke jeg hører blandt.

Kan skrive mere i morgen.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

har kigget der....
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 10:58

men syntes hestene stod elendigt i deres boxe ,samt at ridehuset og boxene var meget mørke ,og så var vejen dertil elendig hullet...

ejeren virkede meget flink og havde bestemt forstand på heste.

0
0
Svar på denne tråd

Ridecentre
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 20:51

Der er 3 ridecentre i Gundsømagle, nemlig Falkær, Holmevang og Henstrupgård.

Falkær og Holmevang må frarådes. Hvis du/i vil vide mere, så send en pb.

Hejnstrupgård har et godt ry og gode undervisere (Kit Sørensen m.v.). Dog må der vist nok ikke springes i ridehuset, hvilket ødelægger det lidt, hvis man er springrytter. Og der er en max højde for hestene.

Vi står på Salsmose Ridecenter i Stenløse, hvilket klart kan anbefales. Her er alle slags ryttere, dressur og spring, hygge og seriøs konkurrence samt børn, unge og voksne. :)

Du/i er velkomne til at skrive en pb, hvis du/i vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

Falkær igen
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 09:07

Så fik jeg besøgt Falkær. Stedet er ikke af nyere dato, hvilket jeg heller ikke havde forventet. Men boksene var fine, og udlejer utrolig rar og professionel. Han sørger for alt alle ugens 7 dage, hvilket bliver det rene svir for sådan én som mig, der normalt har hesten stående hjemme. Men pga. al den pokkers frost, ja så flytter vi i eksil på Falkær, indtil min egen bane er klar igen.

Der står ikke så mange heste - vel 10-11 stk. i alt. Tror der var en håndfuld pensionærer, resten udlejers egne.

Jeg vil anbefale dig, at du selv kører forbi og danner dig dit eget indtryk. Kommer jo meget an på, hvad du er på jagt efter. Som jeg tolker dit indlæg, har du ikke egen hest, men kikker efter part. Og så er det jo helt andre ting, du kikker efter end f.eks. mig. Jeg var på jagt efter et sted, hvor jeg kan ride indendøre, og hvor bunden er god og fjedrende, og ikke glat og knoldet. Derfor faldt valget på Falkær og f.eks. ikke Salsmose.

Men hvis du har egen hest, kommer det jo også meget an på, hvor stor din pengepung er. F.eks. er Hegnstrup 600,- dyrere end Falkær.

Hvis du er på jagt efter part er der jo også "Bjerget" http://www.rideskolen.net/.

Pøj pøj med din søgen.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider