|
|
| Kender du disse støvler? |
|
|
Jeg vil egentlig gerne have et par stald vinter støvler der går lidt op ad benene. Men jeg har simpelthen ikke den store lyst til at skulle give 1000 kr for dem. Så vil gerne høre jeres mening om 3 forskellige støvler i forskellige prisklasser. Nr. 1 Campus Pato til 699,- Steeds til 569,- og så den helt billige version til 239,- Hvilke ville du købe? De skal bruges til det grove - dvs mudret folde (selvfølgelig suppleret af gummistøvler når det er værst), muge ud i, og sidde på fødderne i mange timer.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville ikke.... |
|
|
... bruge nogen af de viste til at muge ud i - det er sålen ganske enkelt ikke beregnet til. De rådner ret hurtigt, og de kommer til at stinke af hestep.s i løbet af kort tid. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svarer...... |
|
|
Jeg har nu brugt støvler som disse i de sidste 10 år - uden problemer. Har endda arbejdet i en stald hvor de dagligt blev brugt til udmugning uden problemer Men nu står vores heste også på spåner og får fjernet det værste dagligt, så ved ikke om det har noget at sige..
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Nu er jeg noget nysgerrig over at høre hvordan en gummisål kan rådne og komme til at lugte at heste-tis? Nu har jeg altid anvendt staldstøvler til det daglig arbejde, og de har samme såler og udforming som de først viste, og de har aldrig rådnet- selv efter at have været anvendt i 2 år! ller lugtet af hesteurin, ja de har lugtet af hest, men ikke andet. Nu er jeg selv forelsket i de først viste i sort eller brun 
MCK ... Smallwhitepony.blogspot.com -En Blog om heste og det meste "Brutality begins where knowledge ends. Ignorance and compulsion appear simultaneously." ~ Charles de Kunffy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik et |
|
|
par der minder om dit billede nr to, af mine dejlige unger i julegave sidste år. Dem er jeg super glade for. De er lige til at skylle under hanen, inden jeg skal indenfor og have dem af - nemmere kan det da ikke være. Mine fødder holder sig fine varme og tørre  ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender kun typen på de sidste billeder.. |
|
|
altså steeds og "den billige version". Hvis du også skal bruge dem uden for i mudder så er min erfaring at de bliver våde, der er trods alt begrænsninger for hvor meget vand stof kan holde ude. Dem på det første billede kender jeg ikke, men umiddelbart tænker jeg at de jo også har stof i nærheden af muddergrænsen... Jeg har et par CRW nubuck-støvler - de minder lidt om dem her: www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC De holder til forholdsvis meget og har lammeskindsfoer (imiteret tror jeg), men igen, ikke uanede mængder vand/mudder. De kan godt holde til 2 gange ud i mudder der dækker foden, men det er også det. (Jeg købte dem så brugt for 250 kr. netop fordi jeg ikke lige havde 1500 + til lækre støvler a la dublin og dubarry) Der er også de her: www.horsepoint.dk/shop/vinter- laeder-ridestoevle-3134p.html Men dem kender jeg ikke. Tja, jeg vil nok foreslå at spare lidt op og købe nogle GODE støvler, dem kan du så have i 5-10 år, fremfor at få fugtige føder og skulle skifte hvert eller hvert andet år... Du vil helst have nogle lange støvler, og det forstår jeg fuldt ud! Men ellers har jeg også gode erfaringer med mountain horse protective rider. Håber du kan bruge det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
har lige købt et par af de øverste: pato i sort. bruger dem dagligt, men har lidt problemer med at størrelserne går over et interval på to størrelser; fx 39-40.. og de er faktisk lidt for store. de har det også med at falde lidt ned da jeg har ret tynde ben - det har de sidste du viser også, og velcroen i dem går tit i stykker pga. smulder og skidt der sætter sig fast. men tlbage til pato'en: du skal IKKE og jeg gentager,IKKE bruge syntet strømper i dem! du får SÅ våde fødder da indtrækket også er i syntetisk materiale. de er desuden ikke 100% vandtætte hvis du går igennem en ordentlig mudderpøl - og sommetider er der jo ingen vej udenom... men de holder da tæerne varme til man kommer hjem det er altid noget! by the way: man kan ikke køre bil i dem - medmindre man øver sig temmelig meget i at køre med tåspidserne.... synter ikke de er 700 kr værd. men de er da flotte
"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!" - Storm p. "Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p. La Petite & Wirago i er mine stjerner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak |
|
|
for jeres svar især Anna - det kunne jeg virkelig bruge - tak. Er der andre støvler I kan anbefale som ikke koster det helt vilde?
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staldstøvler |
|
|
Jeg har et par som dem en anden har sat billede ind af , korte støvler med varmt foer og vandtæt fod. De kostede ca 300kr og jeg har nu haft dem i 4 år . Jeg bruger dem både til staldarbejde og som ridestøvler med leggins om vinteren , og de er u-undværlige . Stadig vandtætte og ingen kolde fødder her . Så de dyre støvler er ikke nødvendigvis bedre..mvh Anni . ( man kan jo bruge thermoleggins hvis man gerne vil have højt skaft , de kan bare smides i vaskemaskinen )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
Jeg har altid haft et par "almindelige" staldstøvler, som dem Iben har sat ind. De er gode til staldarbejde, og de holder længe. Men men men.... De der støvler på billede 1 har jeg prøvet, og hold op hvor er de bare lækre!!!! (og når jeg til næste år ikke længere er på SU skal der bare investeres i den salgs lækkert fodtøj!!). Sådan et par gad jeg virkelig godt have til at tøffe i stalden i Men i en mudderpøl kommer de ikke, hverken sådan et par dyre eller billige støvler, den slags hører sig gummiestøvler til, så hvis jeg af en eller anden grund skal i mudderpøl, så skifter jeg fodtøj. Med de korte støvler jeg har nu, giver det næsten sig selv at det er nødvendigt. Mht. de to nederste par, så har jeg også haft sådan nogen, både de helt billige men også lidt dyrere. Jeg synes de var store og tunge at gå i, og pasform var vist ikke noget man havde hørt om da man lavede støvlerne. De blev alt for store i foden da først foeret var gået lidt til, og generelt holdt de ikke længe - hverken de dyre eller de billigere. Jeg ville til enhver tid vælge det bedste alternativ; nogenlunde god kvalitet til den bedste pris. Det kan alligevel ikke betale sig at købe det billigste, hvis man for hurtigt bliver træt af det og skifter det ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HKM vinterstøvler |
|
|
min veninde har lige købt de der HKM vinterstøvler som Marianne Sommerlund linker til. De koster 700 kr. De virker lækre, det er jo a la Dubarry og Dublin... Indtil videre har de klaret sne og is fint, men de er jo også spritnye og imprægnerede. Prøvelsen kommer når vi på et tidspunkt skal igennem mudderdage (forhåbentlig ik flere mdr. denne sæson). Anyways, som sagt pt. vandtætte og varme - så må vi se hvor mange år de kan holde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan det passe |
| Forfatter:  |
YvonnePalm ♥Dubi dance♥ |
| Dato:  |
18-12-2010 14:37 |
|
at det kun er Tika der forhandler disse campus pato støvler????
Dubi Dance RIP. Bimse dreng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Welligogs boots |
|
|
Hvor kan man købe demi dk? Hvis man skal ha den sok i er det så bare et nr men skal op?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har et par Dafna, ligesom dem på billede 3 og de er BARE suveræne. De er lette, er virkelig varme og sidder godt fast om benet. jeg bruger ikke noget andet lige i øjeblikket. Det med at støvler kommer til at rådne og lugte af tis er da det værste bavl, jeg længe har hørt! Jeg kan varmt anbefale dem. Jeg var desuden heldig at finde mine til 100 kr. på tilbud til Horze 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|