Jeg har desværre også en dårlig oplevelse med Søren Johansen. I den korte version...
Jeg købte 6 store fronte til min nye stald. Søren kommer selv og måler op, endda to gange. Han konstaterer at stolperne i stalden er en smule skæve, så jeg skal regne med lidt luft. Selvfølgelig, det er jeg helt med på. Frontene kommer, dog er det hele ikke med. Regningen kommer samme dag. Jeg ringer til ham og gør opmærksom på det manglende. Det vil han sende og jeg siger at jeg betaler så snart det kommer. Tiden går og jeg modtager en rykker. Skriver til ham, og han siger det snart kommer..
Da vi så selv skal montere det, viser det sig at to fronte er for store, dvs vi kan ikke få dem i. Ringer og han vil sende en smed op og kigge og ordne det. Fint tænker jeg...
Der kommer en flink smed, som siger til mig, at de nok skal laves om, for der er da vist lige forsvunder 3 cm.
Nu er der gået laaang tid, og hestene vil snart gerne ind. Ringer til ham nogle gane og rykker. Endelige sender han to smede, og min kæreste tager fri fra arbejde, så han kan fortælle om de, op til flere fejl, der er lavet på dem, men som jeg godt kan leve med, da jeg gerne bare vil have hestene ind.
Dagen hvor smedene kommer, ringer mobilen på mit job. En noget forstyrret Søren ringer og siger, at vi skal lige være enige om, hvem der betaler for tilpasningen, for nu har han brugt så lang til på det her, og som Massey Fergusson skriver, siger han præcis det samme til mig... At jeg er den type der aldrig er til at gøre tilfreds... What, jeg har faktisk accepteret at leve med nogle af deres fejl.
Og derefter kommer det jeg så bliver meget vred over, han siger at jeg også er den type der ikke betaler mine regninger, så nu skal vi lave en aftale ellers ringer han til sine smede og siger de skal køre hjem.
Jeg bliver meget overrasket over, at en voksen mand i et professionelt erhverv opfører sig sådan. Det gider ingen mening, og han virker som en meget presset mand.
Nå men jeg får besked på, at køre hjem og godkende at dørene kan lukkes...
Jeg kører spændt hjem, og møder en meget flink smed, der er noget i klemme mellem mig og sin chef. Dørene kan nu, efter 4 timers arbejde lukkes med 2 mm luft.
Er lidt nervøs for, om denne luft vil bliver der efter nogle år, men det mener smeden.
Ringer nu Søren op, men smeden er med på medhør. Smeden fortæller, hvordan det står til, men Søren gentager mange gange om dørenes kan lukkes.. Svaret er ja, og han siger, at så står jeg for regningen... Jeg gør mit bedste for at forklare, at de var ved mig for at udbedre de forskellige fejl, og jeg godt vidste, at vi selv skulle montere, men det er jo ligesom lidt svært, når der er 2 mm at give af og dørene er ude af krydsmål.
Til slut siger han... vi kommer ikke længere og siger hurtigt farvel og ligger røret på. Der står jeg, og de to smede og stirre på hinanden. Smeden ryster på hovedet og lover mig, at han nok skulle snakke med ham.
Smeden kan slet ikke skjule, hvad man mener om det hele...
Så nu venter jeg spændt på, hvilken regning jeg modtager fra den kære Søren, men som han sagde i mobilen, så kunne jeg regne med 3500 kr plus moms...
Det er nu også en slags penge, samt utallige telefonopkald.
Jeg aner faktisk ikke, hvad jeg skal stille op... For jeg føler mig dårligt behandlet og har ikke lyst at betale for, at han har målt forkert, sat håndtag forkert og ikke lavet forskellige huller store nok, så tingene kunne lukke...
Men jeg er jo bare den type, man aldrig kan gøre tilfreds...